Husk meg
Brukernavn
Passord

Rødt kort til plankehaugen.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 16 mai 04, 23:40
Dette var visst kampen der suporterne skulle markere avstand til rasisme. Robbie Russel-saken hadde fått oss til en fin markering synes jeg.
Da blir det rimelig patetisk når minst 50 stykker kommer med apelyder hver gang Ousmund Nyan får ballen og går på løp på høyrekanten. Lurer virkelig på hvor hjernedøde det går an å bli. Dette er jo totalt useriøst. Hadde det bare vært et par stykker, men det var ganske mange som kom med disse lydene. Synes det er både useriøst og respektløst at så mange ødelegger en fin markering med det her.
Hvis dette skal være standarden på plankehaugen vil ihvertfall jeg velge en annen del av stadion å se kampen.
Og siden FFK har to svarte spillere lurer jeg på hva disse synes om deres suportere når de opptrer på denne måten.
Kjør debatt.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 16 mai 04, 23:47
Du er sikker på at du ikke hørte de forbanna horna som noen hadde fått tak i??? Det hørtes ut som apelyder og er etter min mening IKKE velkommen på Fredrikstad stadion! LA DE JÆ.... horna ligge igjen hjemme!

Når det er sagt så vil jeg si at: Hvis det er sånn at folk fra plankehaugen lagde apelyder når Nyan fikk ballen håper jeg at Plankehaugen tar tak i dette!

HOLD RASSISMEN BORTE FRA FOTBALL BANEN!!!!!!:mad:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 16 mai 04, 23:52
Er nok sikker på at det var apelyder og ikke noen horn ja. Dette kan nok ikke bortforklares. Synes plankehaugen bør ta tak i dette, siden det rett og slett er pinlig for klubben. Jeg aksepterer ikke at klubben skal trekkes ned i søla av sånne idioter.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 mai 04, 00:36
De "apelydene" har jeg fått med meg at brukes ganske ofte, men på spillere uavhengig av hudfarge. Er neppe ment som apelyder eller overhodet rasistisk, men blir ofte brukt når motspillere gjør feil, bommer på målsjanser osv. Hører hvert fall disse lydene ganske ofte på mange spillere, og at noen av disse har mørk hudfarge må nesten skje da, men det kan gi litt feil signal - det er jeg enig i. Personlig har jeg lite til overs for det, men det er nok aldri i verden ment rasistisk.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 17 mai 04, 00:45
Til seal_dm
Du har misforstått alt.
Dette er noe man gjør til alle spillere. Vi skal ikke overbeskytte mennesker med annen hudfarge. Det blir for dumt.
Ferdig med denne diskusjonen.
Dette er ikke rasistisk.


---------------------------

Gøran Karlsen


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 mai 04, 00:48
Det har vært brukt i alle år, på både på fotball og hockey, ingen som tar det for å være rasistisk.

Som Costanza sier er det for å hetse spiller som skyter håpløst utenfor og lignende... :rolleyes:

Har blitt et hysteri nå etter RR saken, må ikke bli sånn at man må kutte ut ting som er brukt i årevis fordi en mørk spiller kan føle seg mobbet.

Det at du tror Plankehaugen gjør dette for hetse folk pga fargen på huden viser nok at det er du som er idioten her...

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 17 mai 04, 00:49
Enig. Dette blir for dumt. Vi er tross alt ikke en barnehage. Disse apelydene har ovehode ikke noe med rasisme å gjøre. Og det skjedde ikke mange gangene. De eneste gangene jeg hørte det så var det faktisk mot spillere av kaukasisk opprinnelse, blant annet mot Sogndal midtstopper (aner ikke navnet) som et par ganger oppførte seg som en idiot.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 17 mai 04, 01:06
Endret: 17 mai 04, 01:08
Opprinnelig postet av Goran Karlsen
Til seal_dm
Du har misforstått alt.
Dette er noe man gjør til alle spillere. Vi skal ikke overbeskytte mennesker med annen hudfarge. Det blir for dumt.
Ferdig med denne diskusjonen.
Dette er ikke rasistisk.

Har blitt et hysteri nå etter RR saken, må ikke bli sånn at man må kutte ut ting som er brukt i årevis fordi en mørk spiller kan føle seg mobbet.
--------------------------------------------


Hm. Typisk at enkelte skal prøve å bagatellisere ting og si at dette er helt normalt. Synes ikke dette er normalt i det hele tatt. Hvis dette liksom skal være god suporterkultur, er det flere som burde tenke seg godt om. Hvis en Vif klanmedlem hadde gjort det samme, hadde det vært interesant å sett hva som hadde skjedd.
Mulig det kom noen apelyder når såkalte hvite spillere bommet på ballen, men det var jammen ikke mange ganger. Dette var for det meste mot O Nyan. Patetisk spør du meg.

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 17 mai 04, 01:10
Endret: 17 mai 04, 01:14
Seal_dm.
Du er mildt sagt helt på jordet. Slik en idiotisk tolkning på ting og tang,skal man lete lenge etter.

---------------------------

Gøran Karlsen


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 mai 04, 01:11
Klanen gjør akkurat det samme, du bør sette deg litt inn i ting før du legger ut om noe.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 mai 04, 01:11
"Typisk at enkelte skal prøve å bagatellisere ting og si at dette er helt normalt"

Men det ER jo normalt. Altså et faktum. Kan du ikke i det minste innrømme at du har tatt feil? Du kan hvert fall ikke ha vært på mange fotballkamper dersom du ikke har fått med deg at dette brukes veldig ofte, mot alle spillere, og av de aller fleste lags supportere. Sikkert Klanen også (er jo som regel de som starter alle trendene)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 17 mai 04, 01:15
Opprinnelig postet av Goran Karlsen
Seal_dm.
Du er mildt sagt helt på jordet. Maken til idiotisk tolkning på ting og tang.


Hvis du er så lite opplyst at du ikke har fått med deg at flere svarte spillere har klaget på nettop dette i Tippeligaen bør du kanskje følge med litt mer. Mer er det ikke å si om denne saken.

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 17 mai 04, 01:16
Endret: 17 mai 04, 01:20
Til Seal_dm

Hvis du er så sart at du ikke tåler slike ting så foreslår jeg at du holder deg unna fotballbanene. Begynn med bridge e.l.

Er du tett eller dum . Dette er jo ikke myntet på spesielle raser men på alle spillere enten de er hvite, sorte, gule, grønne, lilla eller hvilken som helst annen farge

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 17 mai 04, 01:18
Du er rett og slett håpløs,Seal_dm.
Ingen vits å diskutere med hjernedøde mennesker.
Takk for meg i denne debatten.

---------------------------

Gøran Karlsen


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 17 mai 04, 01:28
Fra Kanari-fansens debattforum: Hvorfor i helvete begynner en fyr i kfl å lage apelyder til keepren til enga? At lille meg på 16 år må si ifra til han er helt på trynet! Blir så frustrert sånnt syns jeg vi skal holde oss for godt til. Hørte også andre rasistiske ting som ikke fortjener å komme på trykk. Det var riktignok mens keeperen drøya men alikevell. Den som gjorde det bør skamme seg, ille nok, i tilleg har vi 2 mørke spillere i stallen selv.

Fra VG netts debattsider:
Det skal visstnok ha forekommet lite hyggelige ting på kanaritribunen i dag:

http://www.kanari-fansen.no/debatt/viewtopic.php?t=725

Bra at det er noen som er voksne nok til å si ifra til tross for sin unge alder.

Jon Sandem, Klansmedlem nr 22 av over 6.500

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 17 mai 04, 01:50
Fy f***!!! Det er det dummeste jeg har hørt! du har tydeligvis null peiling på fotball og supporterkultur!!! at du har så store problemer med deg selv at du ikke kan innrømme en feil, det er ditt problem!!! Og for å si det sånn; Klanen har brukt det ropet der i "alle år", og de bruker det mye oftere enn oss... ellers er det helt riktig som costanza sier, at det brukes om alle spillere som driter seg ut!!! Skjerp deg, Mosse-jæ***!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 mai 04, 03:17
Endret: 17 mai 04, 16:28
Lag ikke graut på spillt mjølk!!!

---------------------------

Macka fra start!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 17 mai 04, 08:13
Nå synes jeg enkelte her skal roe seg ned ett hakk eller to. Dersom noen faktisk reagerer på denne typen lyder, så skal man ta det til etteretning.

Hvordan Plankehaugens egne medlemmer, Klanen, Kanarifansen eller andre supportergrupper reagerer på denne lyden, hva de mener denne symboliserer, ja det er faktisk ikke det viktigste. Det viktigste er hva andre folk på tribunen mener.

Dersom noen faktisk føler seg støtt av dette, så tar vi det til etteretning, vi ber ikke personer løpe og gjemme seg eller holde kjeft, DET vitner nemlig om dårlig supporterkultur...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Pingla!!!

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 28

Lagt til: 17 mai 04, 08:51
Husker ikke hva høyrevingen til Sogndal heter og hvilket nr han hadde , men han var den som fikk mest "Apelyder" og etter hva jeg kan huske så var ikke han så veldig mørk i huden. Men det kan jo kalles rasistisk selvom han ikke er fra Afrika eller lignende. Hvorfor skal det være mindre rasistisk fordi han eventuelt er norsk??

---------------------------

Kaffekongen..


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 mai 04, 14:14
Opprinnelig postet av KeJ

Hvordan Plankehaugens egne medlemmer, Klanen, Kanarifansen eller andre supportergrupper reagerer på denne lyden, hva de mener denne symboliserer, ja det er faktisk ikke det viktigste. Det viktigste er hva andre folk på tribunen mener.

...


Kan ikke tilfredsstille enhver særing på tribunen, umulig.

Hele diskusjonen er jo totalt tragisk når en person kritiserer Plankehaugen for å være rasister fordi han ikke forstår hva som menes.

Tror nok det ville blitt mer oppstyr om alle hadde like ille rasist-hysteri som seal_dm, for jeg har nemlig ALDRI hørt noen nevne dette før... :p


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340