Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-Sogndal 3-3

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 16 mai 04, 20:42
Endret: 16 mai 04, 21:15
Ja, ja, hva kan man si? I dag tapte vi to poeng. Dette var kampen vi måtte vinne! Og forsvaret da? Vi spiller jo med 75% forsvar! Det skal ikke være så enkelt å fosse gjennom forsvaret hele tiden. Altfor store rom! Forsvaret lekker jo som ei sil.

Virkelig skuffa i dag...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mai 04, 20:44
Dagens kamp var jo underholdende, morsomt, med mye liv. Men med en dommer som gir Sogndal frispark uten at de ber om det, og godkjenner mål som både skulle vært offside og hands. Når samtlige spillere og publikum protesterer så bør det ringe ei bjelle, men du hvis i dag dommer at du ikke hadde baller i det hele tatt, og da kan vel neppe ringe i dem heller...

Veldig bra stemning, men fy som det ble stille når Sogndal scoret, det er da de 11 på banen trenger back-up...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mai 04, 20:52
Hei... Hvor kom du i fra? ;)

Tor Trondsen vi savner deg. Ousman Nyan fikk jo komme til gang på gang, og det er merkelig at han ikke prøvde flere skudd i andre omgang, han hadde fri bane til mål 3-4 ganger. Og forsvarer rygget og/eller dekket opp andre spillere. Det nytter ikke å stå og se på, han kunne jo nesten gå inn i målet med ballen...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Biggus

Bedriftsspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 9

Lagt til: 16 mai 04, 21:02
Man sitter igjen med mange tanker etter en så innholdsrik fotballkamp, her er noen av mine:


Positivt:

- Spissene scorer! Brenne og Hornseth sprekker begge nullen i Tippeligaen med flotte scoringer. Brenne viser med sitt første mål at han ikke er redd for å skyte fra distanse, det savnet jeg på Stadion i fjor. Bra!

- God angrepsfotball. FFK spiller til tider veldig god angrepsfotball, og i den beste perioden fungerer samspillet i trekløveret Bjørnar/Tero/Roger perfekt.

- Stemningen. "We`re all here" - fullt på Stadion, og alle lager liv. Plankehaugen dominerer lydbildet med samstemt sang, og (sjokk over alle sjokk) hovedtribunen drar igang et rop!


Negativt:

- Dommerens inkonsekvente opptreden. Jeg pleier ikke å være så rask til å legge skylden på dommeren, men man bør vel ha lov til å forvente en viss sammenheng i det dommertrioen foretar seg. Spesielt usikkert er FFKs tidlige annulerte scoring, Sogndals utlikning, og straffesituasjonen like før slutt.

- Usportslig opptreden. Noen av Sogndal-spillerne, med Anders Stadheim i spissen, klyper og setter benkrok når dommeren ikke følger med. Ikke rart at det koker over et øyeblikk for ellers så sindige Stian.

- Christian Petersen. Peters gjør et svakt innhopp i dag, og viser at stallen er for tynn. Venstresiden til FFK klapper helt sammen etter han kommer inn, og Hellsund og Ødegaard får herje fritt. Til sommeren må en generell styrking av laget prioriteres, vi er nødt til å kunne stille med en sterkere benk. Skader på West og Håkan må ikke få være nok til å vippe laget av pinnen.


Alt i alt, jeg sitter igjen med følelsen av å ha vært med på en god fotballkamp med positiv fotball, mange mål og stor stemning på tribunen, men som FFK-supporter er jeg lettere bekymret over manglende flyt og uflaks.

Nå er det viktig at vi blir like mange på neste hjemmekamp, laget trenger all den støtten de kan få! Neste gang blir det tre poeng hjemme!

---------------------------

i gode og onde dager / vil vi trofast møte opp


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 mai 04, 21:05
Det er gledelig at vi skaper mye og scorer tre mål. Men når tre mål på hjemmebane ikke holder til tre poeng, ja, da er det noe galt. Og det er det defensive det er noe galt med. Ikke bare fosvarsfireren, men laget generelt i det defensive. Spesielt taktisk, men også ferdighetsmangler kommer til syne.

Dagens beholdning var langskuddet til Simen Brenne. Nyyydelig scoring. Brenne spilte for øvrig en meget god kamp i dag. Synes også Bjørnar skal få ros. Mens det er bare utrolig synd at scoringen til Ringberg ble annulert. Har ikke sett situasjonen på nytt, så kan ikke si noe på det ennå.

Generelt var derimot dagens dommer, Brage Sandemoen, en vandrende katastrofe. Mest komisk var situasjonen hvor en FFK og Sogndal-spiller sammen låste en ball. Brage kommer løpende bort til situasjonen og blåser. Så klør han seg bokstavelig talt i hodet i 30 sekunder før han plutselig signaliserer Sogndal-frispark. Lenge siden jeg har ledd så mye av en dommeravgjørelse...

Må også gi ros til tifo-gruppa. Meget imponerende og utvilsomt den beste tifoen på stadion til nå. Har lagt ut

bilde her

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 16 mai 04, 21:13
Endret: 16 mai 04, 21:15
H***ete i f**n.

Måtte dommern bli totalt tilintetgjort ved å bli raspet opp med et rusten rivjern, matet til griser og deres avføringen bli kapslet inn i Mullah Krekars oppkast og sendt ut i verdensrommet. Han må være det mest patetiske forsøket på å lage en dommer verden noengang har sett.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mai 04, 21:15
Enig med deg Anduril, hadde kun tenkt meg at jeg skulle tvinge dommern til å sleike på en ostehøvel til han ble borte, eller det andre alternativer som jeg skrev på VGD. Men går for din idé.

Må være litt frustrerende for spillerne også?

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 mai 04, 21:44
Hm vet ikke...
Kan takke oss selv litt også.. Første 15-20 minutter i andre omganger var helt elendig... Det virket som om gutta våknet igjen etter at Sogndal gikk opp i ledelse. Virket utrulig deffensive og slappe...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 16 mai 04, 22:39
Taktikken må finpusses, det tror jeg alle på laget er klar over. Men for å ha god taktikk må man ha et klart hode, og det er vanskelig når man er sliten. Nå kommer hardkjøret, så vi får se hva gutta er laget av. :ffk:
Men håper at gutta klarer hardkjøret fra i dag og ut uken som kommer.

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 16 mai 04, 22:55
Det som er sikkert er at vi må vinne kamper vi scorer 3 mål, blir lettere deprimert av å se ffk`s forsvar.

Klarer på ingen måte å glede meg over 1 poeng i dag, og selv om dommeren er en forbanna kylling så kan ikke Sørlie stå å vente på han skal blåse på 2-2 målet, samme hvor horribelt ting er så kan ikke en keeper gjøre det :eek:

Forsvaret må bli bedre, defensivt spill genrelt eller så kommer det aldri til å gå...

RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 16 mai 04, 23:10
Endret: 16 mai 04, 23:11
Jo jøss, klart vi ikke kan legge all skylda dommeren (Selv om jeg har veldi lyst:mad: ) Men tre ting må skje for at ting skal bli bedre. Spillerene må bli bedre i alt, særlig til å ta taktiske valg. Så kan laget bli bedre som en helhet, og avgjøre kamper, og da mener jeg AVGJØRE! Og tilslutt, ting må gå FFKs vei, småting som hvordan ballen spretter, hvor dommeren står, og slikt. Mange tilfeldigheter som går et lags vei er alltid et pluss. Men at laget blir bedre er det viktigste, fordi når alt kommer til alt, så kan ingen stole på tilfeldigheter.

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mai 04, 23:51
Syns faktisk det er en del slurv i enkle ting også. Så flere episoder hvor en spiller skal sentre til en annen, en utrolig enkel pasning. Så bommer dem totalt og ballen havner helt feil.

Samme skjedde i VIF-kampen. De skulle slå en enkel ball fremover, i steden gikk den rett opp og skapte unødvendig situasjoner som man kan bli straffet på.

Skulle nesten tro det var et tegn på nervøsitet. For nå nytter det snart ikke lengre å skylde på verken dommere, eller uflaks, eller at vi har møtt de sterkeste. Vi må gjøre dette på egenhånd, ikke gi opp når det butter i mot, slik laget gjorde når det ble 2-2. Da så det ut som de gav opp, og det ble 2-3, 3-3 gjorde at de fikk opp humøret igjen, men likevel. Vi trenger å ta poeng mot lag som Sogndal. Hvis ikke blir det ikke noe TL til neste år...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 17 mai 04, 00:42
Men hva skal man gjøre når man må spille mot 12 mann. Denne idioten av en dommer er noe av det verste jeg har sett på en fotballbane. Han blåste vel 90-10 i Sogndals favør. De eneste gangene han ga FFK frispark var når FFK hadde sjanser til overganger. Han hadde fotballforståelse som en ku.
Nå har vi tapt minst 4 poeng på inkompitente dommere. Nå er det på tide at Norges Fotballforbund tar tak i saken og prøver og utdanne dommere som skjønner fotballens sjel. Og jeg som trodde at når vi kom i tippeligaen så ville vi på gode dommere. Disse dommerne er jo dårligere enn de vi hadde i 1. divisjon. Nå må vi få videodømming i norsk fotball.

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 17 mai 04, 00:52
Jeg siterer Risholt fra et tvintervju etter kampen i dag: Jeg er så sinna at jeg nesten ikke klarer å snakke!

Sitter igjen med den sammen følelsen, synd at norske "toppdommere" skal få ødelegge tippeligaen.

Med ordentlige dommere og riktige dommeravgjørelser, så hadde vi iallefall hatt fire poeng mer. Og da kunne vi sett oppover på tabellen i steden for nedover.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340