Husk meg
Brukernavn
Passord

Gi meg en F

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 11 mai 04, 12:48
Det er klart at jeg skal synge for Fredrikstad i 2x 45 min, i tillegg før og etter. Jeg vil på ingen måte sabotere Plankehaugen heller, det jeg prøver å si er at "Gi meg en F" ikke er veien å gå. Dette er et rop som blir brukt i så å si hele idretts Norge. Jeg synes det er mye bedre at Plankehaugen og vi som supportere går nye veier, og lager våre egne sanger, tilrop slik det er blitt gjort på den nye cdèn som ble gitt ut før seriestart. Personlig står jeg heller å synger dem enn "Gi meg en F osv" Kampropa på tvers av tribunen er det som vi har klart å lage mest liv av, og det er helt klart at vi skal bruke dette videre. Rød og vite er det beste osv. er jo knallbra.

Om hele Gressvik- og hovedtribunen er en barnehage er dine ord, og det ønsker jeg ikke å debattere videre om. Men at "Gi meg en F" -opplegget blir litt for dumt det er jeg nok enig i stenhard i.

Det viktigste er at vi støtter guttane og at de føler det trøkket vi skaper. En ting til, jeg synes når vi først har fått sanger til enkeltspillere som Ringberg og Trondsen at vi bør benytte de ennå mer. Det er slike tilrop som får ut de siste 2-3 prosentene av kroppen, det å føle at de blir satt pris på, og ønsker og yte noe igjen.

Jeg skal synge de sangene som blir sunget.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 11 mai 04, 13:26
Ser at det har blitt pss og stenhard mot verden her nå. Akkurat sånn vi liker det. Vi er dårlige supportere fordi vi ikke er med på "Gi meg en F"? Hørt noe så teit. Må bare få lov til å opplyse om at jeg var med på å starte "Rød og hvite er de beste....fra ståtribunen over til hovedtribunen. Uten oss hadde det ikke skjedd. Vi ringte Roy tidligere formann i Plankehaugen og ba de rope ut. Vi kjefta på mange rundt oss i fjor for å få de med. Det funker bra nå, gjør det ikke? Så ikke stå på Plankehaug feltet og tro du kan og vet alt og at du bedre enn alle som står/sitter andre steder på stadion.

---------------------------






Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 11 mai 04, 13:37
Så lenge vi enda ikke har utviklet noe annet kamprop, bør "Gi meg en F" og "Røde og hvite er de beste" brukes så mye som mulig. Sistnevnte er for øvrig like lite orginalt og særegent som "Gi meg en F". Utallige klubber har det samme ropet.

Uansett blir det en viktig oppgave fremover for Plankehaugen å videreutvikle dette samspillet med hovetribunen. Fortsetter vi med dette, så kan vi skape noe helt særegent når det gjelder stemning på stadioner her i Norge. Kanskje vi skulle holde en konkurranse som gikk ut på å finne det beste ropet med hovedtribunen? Da kunne plankehaugen ha delt ut "flyers" før en hjemmekamp, slik at alle så hva man skulle skrike og svare.

PS(s)! Signaturen din er tåpelig. Du må gjerne være uenig i tabelltipset, men å påstå at vi ikke støtter laget i medgang og motgang er det dummeste jeg har lest. Jeg er også mektig lei av det evige maset om "ekte supporter" og "ekte fredrikstadpatriot". Selv har jeg vokst opp på Fredrikstad stadion, og i snitt vært på flere kamper enn de fleste. Er dere så voldsomt misfornøyde med det vi utretter, så er det ikke verre enn å la være å bruke denne siden. Ta heller og legg like mye arbeid (som vi bak FFKSupporter.net gjør ukentlig) i et eget nettsted, og erfar selv at det er umulig å tilfredstille alt og alle.

Dere er ufattelig mange der ute som stadig krever, krever og atter krever at vi skal utrette nye ting, men tilnærmet null av dere er villige til å bidra. Er man ikke villige til å bidra selv, så er man heller ikke berettighet til å sette krav. Alle må gjerne komme med forslag til hva som kan gjøres - både på sangfronten og her på FFKSupporter.net - men i stedet for å klage på de kampropene Plankehaugen bruker, så sett dere heller ned og prøv å finne på noe bedre. Syting og klagin har det aldri blitt kommet noe godt ut av.

Verre er det faktisk ikke.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


aresolbe

Juniorspiller

Ble medlem: 19 nov 03
Innlegg: 167

Lagt til: 11 mai 04, 13:39
Endret: 11 mai 04, 13:44
Opprinnelig postet av stenhard
Så ikke stå på Plankehaug feltet og tro du kan og vet alt og at du bedre enn alle som står/sitter andre steder på stadion.


Heh?:confused:

pss og stenhard: fortsatt i dårlig humør etter to dårlige kamper? Hvem har sagt noe om å stå på i O-feltet kontra andre steder? Eneste jeg poengterte var at jeg synes "Gi meg en F..." funker bra over tribunene og at jeg dette styrker Plankehaugens/FFKs `ære`.

Ro deg ned stenhard; ingen vits å være irritert her i barnehagen:ffk:

---------------------------

- Fredrikstadgutter våre veier -


I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 11 mai 04, 13:41
Endret: 11 mai 04, 13:45
Må si meg enig med stenhard... PH feltet er ikke verdens navle, selvom de lager godt med liv, og knallbra stemning! Synes heller ikke at Gi meg en F er det mest avasnerte ropet, men som det sies, det fungerer, i mangle av noe annet!

Velger å tolke det slik at debatten ble initsiert for å kanskje kunne komme frem til noen nye rop - på tvers av stadion. Derfor kunne dettte vært en fruktbar diskusjon, men i stede diskuteres det om man er teit eller ikke når man synes at gi meg en F.. er teit!

Men av gode forslag har jeg ikke mye å by på - Ålesund hadde et ganske bra rop når lagoppstillingen ble ropt ut... da tok speaker av seg fornavn, og stadion resten. Men nå er det ikke sikkert at det er spesielt unikt heller da...

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 11 mai 04, 13:47
Akkurat på dette feltet er jeg 100% enig med stenhard og I_Utlendighet; Det hender at en del i Plankehaugen (nei, jeg skjærer ikke alle over en kam) hevder at de er "ekte supportere" og "bedre supportere" enn resten av stadion. Dette begrunnes i at man står og synger på Plankehaugenfeltet gjennom hele kampen. Dette er en uting og en dårlig holdning som burde fordufte like fort som den kom. Man må bare akseptere at folk er forskjellige, og at man ikke er en mer verdig supporter enn andre. Et slikt syn i verden generelt er en uting.

Videre er jeg også enig i at "Gi meg en F" ikke er det mest optimale kampropet, MEN å si at man skal boikotte dette for at man ikke får viljen sin er rimelig barnslig oppførsel. Jeg har påpekt tidligere at dette samspillet med hovedtribunen må utvikles videre, men når man ikke har noe bedre per dags dato, så må man ta til takke med det man har.

Dette vil nok uansett forbedre seg i fremtiden! Det har i alle fall jeg troa på.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 11 mai 04, 13:47
Bra forslag fra Holters. Konkurranse eller en brainstorm for å få utviklet samspillet med hovedtribunen.
Synes det virker som om de fleste er fornøyd med ffksupporter.net. Bør ikke henge deg opp i det.

---------------------------






pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 11 mai 04, 13:50
Opprinnelig postet av Holters


PS(s)! Signaturen din er tåpelig. Du må gjerne være uenig i tabelltipset, men å påstå at vi ikke støtter laget i medgang og motgang er det dummeste jeg har lest. Jeg er også mektig lei av det evige maset om "ekte supporter" og "ekte fredrikstadpatriot". Selv har jeg vokst opp på Fredrikstad stadion, og i snitt vært på flere kamper enn de fleste. Er dere så voldsomt misfornøyde med det vi utretter, så er det ikke verre enn å la være å bruke denne siden. Ta heller og legg like mye arbeid (som vi bak FFKSupporter.net gjør ukentlig) i et eget nettsted, og erfar selv at det er umulig å tilfredstille alt og alle.

Verre er det faktisk ikke.


Målet mitt er nådd, jeg klarer å provosere, neida. Enormt imponert over jobben dere legger ned. Skal sies at jeg er mer tilfreds med noen av dere moderatorer enn andre. Men alikevel, å være FFKsupporter, og dømme laget ned og hjem det går vel ikke ann?

Felt O, verdens navle? Uansett hvor vi står eller sitter så er det viktigste at vi synger.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 11 mai 04, 13:52
aresolbe: He he Er det ikke deilig med litt temperatur? Jeg hadde håpet at noen hadde kommet med nye ting som vi kunne brukt på samme måte. På tvers av stadion. Til og med Klanen holdt kjeft når Rød og hvite er de beste... runget. Deilig.

---------------------------






Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 11 mai 04, 14:09
Da er det bare å komme med deres bidrag til konkurransen!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 11 mai 04, 15:55
Dette er det dummeste jeg har hørt! "Gi meg en F!" er det ropet som skaper mest trøkk av samtlige på stadion!! Og det er det viktigste!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 11 mai 04, 17:32
Jeg også synes "Gi meg en F..." er litt dølle saker, men så lenge det funker så er det ok. Etterhvert som folk begynner å lære seg forskjellige rop og sanger fra fortrinnsvis PH + nye kommer til, vil nevnte sang bli mindre aktuell. Håper jeg. Det viktigste er å skape liv og røre. VIF-Klanen driter vi i!!!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 mai 04, 18:52
Opprinnelig postet av ajg
Dette er det dummeste jeg har hørt! "Gi meg en F!" er det ropet som skaper mest trøkk av samtlige på stadion!! Og det er det viktigste!

Vikitgste???
Det ropet som skaper mest trøkk AJG, er: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

---------------------------

Macka fra start!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 11 mai 04, 19:01
Opprinnelig postet av bjorn
Svein: GI MEG EN F! :p


F!!!

---------------------------

Stadion på FMV!


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 11 mai 04, 21:39
Opprinnelig postet av Kristian B
Det er en ting som har irritert meg en stund nå.. Hvorfor er alle så forbanna opptatt av hva klanen sier!! Virker jo som om dem er den store og allmektige guden innefor supportervirksomheten jo... Selv om dem kanskje er best i Norge, er det likevel ikke nødvendig å få klanens "velsignelse" for alt vi gjør vettu!


Amen!

Så over til noe annet. Vi har jo Pen Jakkes Hiphop låt som kan brukes:

Plankehaugen: Hvor er det du er fra?
Sittetribunen: FREDRIKSTAD
Plankehaugen: Hvem er det du representerer?
Sittetribunen:FREDRIKSTAD
Plankehaugen: Hvor er det du holder dem nede?
Sittetribunen:FREDRIKSTAD
Plankehaugen: FREDRIKSTAD
Sittetribunen:FREDRIKSTAD

Muligens litt vanskelig å gjennomføre til å begyne med, men..

Ellers syntes jeg det er på høy tid en eller annen supporterklubb tar i bruk landeplagen "Dødssøt". En melodi nå stort sett alle har hørt, og som er ypperlig å bruke som allsang.

---------------------------

#18™


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 11 mai 04, 23:43
Enig med Magic 18. Pen Jakkes Hiphop kan gi enda mere trøkk enn "gi meg en F".
"Dødssøt" er kul, men kanskje litt vanskelig å få trøkk på.
Men det kunne vært artig å prøvd å lage noe på melodien, alt vi gjør av sanger behøver kanskje ikke ha trøkk heller.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 12 mai 04, 00:58
100% enig med Bolstad her. Virker som enkelte ser på det som viktigst å oppnå respekt hos "de store gutta." Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre om hva klanen eller andre synes om oss. Så lenge vi støtter guttane.
Amen.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 12 mai 04, 07:15
Opprinnelig postet av En Annen Planke

Amen.


Voldsomt så "relliøse" folk hadde blitt her da? FFK-supporter kjærke? Det blir i allefall en dårlig klanen kopi! :D

---------------------------

Stadion på FMV!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 12 mai 04, 09:28
Observerer mye bra engasjement her.

Tør jeg oppsummere med at "Gi meg en F" er ok så lenge vi ikke har mer enn 2 rop med hovedtribunen ? Og at vi i konkurransen Holters har kommet med håper å finne ett par rop til som hvis funker kan delvis erstatte "Gi meg en F..." ?

Vi trenger ikke drite i klanen, men vi bestemmer selv hva vi gjør i vår storstue! Gjør ingenting om bortelag og bortesupportere lurer på hva som skjer... Vi SKAL bestemme hjemme! Men Klanen er jo gode på det de driver med så litt kan vi sikkert hente fra dem, uten at vi skal ta til oss enkeltutalelser om ting de ikke liker. Liker vi det er det bra!

Lykke til i konkurransen!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 12 mai 04, 09:57
Synes forslaget til Magic18 er veldig bra... tar ikke lang tid før folk forstår at de skal rope Fredrikstad tilbake vel ?

---------------------------

A struggling player, then sing his name....

Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340