Husk meg
Brukernavn
Passord

Robbie Russel

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 10 mai 04, 23:36
Vi er nok alle enige her; litt ekstra oppmerksomhet overfor Russell spesielt og mot rasisme generelt. Å bue for "resten" av våre motstandere er jo en del av supporterlivet.

Vi kan jo alle tenke oss hvordan vi ville reagert hvis det skjedde mot en av våre spillere.
Selv om det ikke skal være rasistisk ment, så er det tv-bildene viser motbydelig og noe vi må ta avstand fra. Det gleder meg, og overrasker overhodet ikke, at vi er så samstemte i denne saken. Nok et bevis på at vi ER i ypperste klasse av fotballsupportere i Norge.

:ffk:

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 11 mai 04, 08:40
Og da kommer jeg og heller litt malurt i begeret .....

Ikke det at det har vært direkte rasisme fra oss, men jeg minnes da at jeg hørte apelyder mot Santos ?

Det ble kastet fotball etter linjedommeren fra feltet vårt, og ikke tror jeg noen ble tatt for det heller. Var vel ingen som anga hvem det var, så ikke selv hvem som kastet.

Fra Gressvik-tribunen ble det kastet kasterull(er) etter en eller annen RBK-spiller som skulle ta corner husker jeg ikke feil.

En høflig applaus til Russel kan jeg til nød gå med på, men når fløyta blåser så er det slutt på særbehandlingen.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 11 mai 04, 09:33
Alle kan vel være enige om at i kampens hete så kan det bli sagt og gjort mye dumt, også fra FFK supportere.....

Det som skjedde i Sogndal skal uansett ikke skje, uavhengig av hudfarge. Det er ikke bare rasisme, det er jo regelrett mobbing. Mangel på folkeskikk.

Hvis vi gir en ekstra honnør til Russel så har ikke det noe med å heie på Sogndal å gjøre. Det er kun å gi uttrykk for at vi alle vil mobbing og rassisme til livs. Vi bruker denne saken til å statuere et eksempel.

Det er kjempebra at Plankehaugen tar iniativ til dette! Legg ut kontonr til TIFO gruppa så skal jeg støtte med et lite bidrag til en fantastisk jobb dere gjør!

(Egentlig så burde vi vel klappa litt ekstra for dommeren også, for er det noen som blir hetset på en fotballbane generelt er det vel dommeren?)

ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 11 mai 04, 09:43
Det er ett viktig og stort standpunkt som må taes her ! Og vi i Plankehaugen skal gjøre vår del for å vise avsky fra lavpannede huer som går på kamp kun for å drikke, mobbe og skrike hets...

Og til alle som gjerne vil bistå TIFO gruppa med midler , små el store ; her er konto nr :

5122.66.22822


:ffk::ffk::ffk:

ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 11 mai 04, 09:46
trenger fortsatt hjelp til å lage bannere ... som viser at vi tar godt i mot han .. kan noen hjelpe .. ??

mob. 99 10 44 58

er å treffe hele tiden ..

---------------------------

1 plass. 2005


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 11 mai 04, 09:54
Bra jobba dere!!! Dette er en kjempe ide og viser FFK supportere med høy moral.
Særlig viktig må det være for ham å få slik støtte siden dette er første kampen etter denne ydmykelsen.
Det kan ikke være lett for ham å gå inn på banen igjen.

Tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort (følt) om noen hadde spyttet på meg???

skruknott

Knøttespiller
Ble medlem: 30 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 11 mai 04, 14:00
når vi først er inne å dette temaet, synes jeg det er vikti å sørge for å virkelig øke moralen blandt oss supportere, og ikke plutselig bli så fryktelig skinnhellige. For det første er det supert at denne diskusjonen kommer opp. Dette (les: brannfadesen) kunne like så godt ha vært oss. Det er ikke få ganger jeg har hørt rasistiske tilrop fra PH feltet. Senest hjemme mot enga, husker jeg at jeg ble jævli flævv på enkelte medsupporteres vegne! Fikk ikke sett den/de det gjaldt.:( Rasistiske uttalelser skulle det blitt slått knallhardt ned på.

Kjempe-initiativ å gi Robbie Russel en ekstra applaus til søndagen. :ffk:

---------------------------

ære være plankeb........


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 11 mai 04, 20:38
Enig her..La ham få applaus og når fløyta går er han motstander for alle penga..Syns også at dommerene bør få applaus når de blir presentert...og evt. pepper når de tabber seg ut..Blir alltid helt stille når dommerene presenteres..litt kjipt for dem..

Blir skreket mye rart fra oss også...Noe som jeg ler godt av og andre ting som bare blir flaut

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 12 mai 04, 00:17
Kan sikkert være lett for en ivrig supporter å drite seg ut en gang med en uheldig bemerkning i kampens hete. Spesielt hvis man har fått litt for mye å drikke.
Det som er viktig hvis man hører at noen har tendenser til rasistiske tilrop er at alle som står i nærheten av vedkommende synder, griper tak i det med engang.
Rasisme på fotballbanene blir nok sikkert aldri helt borte, akkurat som det aldri blir helt borte i resten av samfunnet, men det er viktig å vise avsky.:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


sil-supporter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 mai 04
Innlegg: 1

Lagt til: 12 mai 04, 15:22
Vil bare si at det gleder oss voldsomt at dere planlegger en liten markering mot rasisme og støtte til Robbie Russel før kampen 16.mai.
Jeg tror det er viktig at alle supportere står samlet om dette, og slår hardt ned på våre egne som går over streken. Vi må vel være så ærlige å innrømme at det finnes utskudd hos alle supporter-klubber, men ved å slå hardt ned på alle overtramp tror jeg vi kommer langt.

Og ingen i Sogndal har problemer med at når kampen starter er Robbie Russel en motspiller for dere på lik linje med alle andre;)

Har stor respekt for dere FFK-supportere etter dette, og ser frem til en hard og fair kamp 16.mai.
Lykke til !!

---------------------------

SIL-supporter


Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 12 mai 04, 21:41
Dette blir for dumt ,ha spesiel behandling for man er mørhudet!!

Da må vi gjøre det mot alle som blir mobbet runt i landet,tror sikker Basma ville bli glad..

Kommer til å bue mot han, som mot alle andre motstandere jeg..

Sorry men for meg er dem alle motstandere samme om man er hvit eller svart pen eller stygg!!

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 12 mai 04, 22:28

Ja, gjør det du...

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 mai 04, 00:56
Du Bever!

Dette gjelder jo egenlig ikke Robbie Russel, men en markering som viser at den slags oppførsel tolererer vi kke i Plankehaugen.
:confused:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 mai 04, 08:58
Nettopp. Vi støtter ikke Robbie Russel som fotballspiller, men som menneske. Vi viser med en høflig applaus at vi støtter saken mot rasisme. Ellers hvis han takler en av våre stygt skal det bues!!! ;-)

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 14 mai 04, 00:50
Enda en GOD grunn til å applaudere RR før kampen (vel og merke) er at han gjorde som Jesus Kristus...nemlig å "snu det andre kinnet til", ved å ikke straffeforfølge personen som spyttet han - i ansiktet!
FLOTT gjort, mannen viser glimt av storhet. Hadde alle vært som han hadde det ikke vært krig i verden

Han kunne jo virkelig gjort livet surt for henne(ja det var fsktisk en kvinne)

Det er ofte gjengjeldelse som er roten til alt ondt...
link

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


srasb

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mai 04
Innlegg: 1

Lagt til: 15 mai 04, 15:18
Eg må berre seie at dette gjer at eg har fått særs stor respekt for PH, og eg trur dette vil bety mykje for Robbie og andre mørkhuda i Tippeligaen. Dette er særs god PR for Fredrikstad!

Bikkja

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 mai 04
Innlegg: 19

Lagt til: 15 mai 04, 15:59
Gjennomfør dette ! Det er slike supportere som dere vi vil ha i Norsk fotball ! Så langt har dere imponert kraftig. Synd at dere ikke har flere poeng, men det årner sæ ! (Men ikke mot oss, hehe).

---------------------------

Syng høyt, syng Vålerenga!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340