Husk meg
Brukernavn
Passord

Vil vi ha nytt stadion nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 22 apr 04, 12:23
Endret: 22 apr 04, 12:27
Må bare ta det opp. Synes det har blitt ganske flott på stadion nå jeg. Forsatt noe som kan forbedres. Ganske mye egentlig. Nye tribunen er jo helt topp. Litt høyere med tak over hadde vært gull. Tatt vekk Gressvik-tribunen og forsatt den nye rundt bort til klubbhuset. Rive Klokkesvingen etter sesongslutt. Bygg ny tribune med klubbhus under. Den kan være like høy som det høyeste på Hovedtribunen. Så bygger vi ny tribune der klubbhuset ligger nå. Det blir plass til en del fler folk da. Stemningen på tribunen mot RBK var enorm.

---------------------------






Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 apr 04, 12:39
FFK må ha ny stadion, vis det er meningen at FFK skal kvalifisere seg for spill i Europa må stadion være godkjent av Uefa, og det er den vel ikke nå?

Hva er også vitsen med å forbedre og bruke penger på utbedringer når et nytt stadion kunne stått klart til neste sesong??

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 22 apr 04, 12:41
Det er bare det at stadion er stadion liksom. Mye historie. Vi har det og har hatt det morro der. Sikkert riktig som du sier. Må nok ha det litt mer moderne når vi skal ut i europa.

---------------------------






BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 apr 04, 13:09
Noen som vet noe ang. fremdriften i planlegginga av ny stadion? Mener å huske at de skulle ha vurdert Værste alternativet innen utgangen av denne måneden...?

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 22 apr 04, 13:30
Tror at de skulle være ferdig med utredningen av hvor stadion skulle ligger i utgangen av denne måneden her ja.

Jeg synes at det begynner å bli skikkelig bra nå, så savnet etter en ny stadio har egentlig sunket hos meg nå. Selvfølgelig må det fortsatt gjøres en del mer utbedringer, undervarme på matta, bedre tribuneanlegg og slikt, men det går ann å ordne.

Hadde ikke hatt noe i mot å fått et nytt flott praktanlegg på FMV heller .....

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 apr 04, 13:52
Egentlig skulle plasseringen vært ferdig i slutten av februaer, men slik som ting foregår her i byen må vi kanskje ta til takke med den vi har.

Hadde vært morsomt å vært på prosjektet og sett hva som egentlig tar så fryktelig lang tid. Det er for min del latterlig hvordan Stadionplanlegging har foregått, noe jeg også har skrevet om her tidligere.

Vil tro at det ender med at blant annet Eggen vil forsvinne, grunnet at han ser at potensialet er der, men det er ingen som vil videreutvilke det.

Husk, en stadion er ikke kun et løft for klubben, det er løft for hele Fredrikstad som by.

Og hva er egentlig igjen av den gamle stadion når alt likevel blir revet og bygd opp på nytt? Det blir vel bare selve plasseringen? Da er det like greit å tenke nytt, selv om det er mulig det oser av historie der, så er det vel et fåtall av de som er på stadion som faktisk har opplevd FFKs storhetstid, og jeg må si jeg ikke har noen spesielle følelser å gå på denne gamle stadion, fremfor det jeg ville fått på den nye...

Nye seter og et strøk maling gjør ikke at vi har fått en fin stadion. Det blir som å male en 36-modell Ford og tro at den er like bra som en 04-modell Ford. Stadion er jo veldig gammel, og hvis man blander gammelt og nytt blir det ikke pent, da er det like greit at man lager en ny stadion og tar med deler av den gamle og lager et museum på den nye.

Sånn føler i hvert fall jeg for det. Dere kan jo se selv når dere kommer til Molde Stadion neste gang, om det ikke frister litt å ha et tipp topp moderne stadion som de har, fremfor vår historiske rønne :)

Når det er sagt, så ser jeg gjerne at den nye stadion for en liten twist av den gamle. Hva med å bruke treverk en del? Stadion bør være et symbol på hva byen består av, og siden vi for evig og alltid har fått tilnavnet Plankebyen, og den gamle stadion hadde sitt serpreg med trebenker, så hvorfor ikke innlemme litt treverk på den nye stadion? Gardermoen, Vikingskipet og flere andre nyere byggverk har fått en ekstra twist og orginalitet ved hjelpe av treverk, og det kunne faktisk ha blitt veldig bra på FMV! :)

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 22 apr 04, 13:56
Endret: 22 apr 04, 13:57
Opprinnelig postet av stenhard
Må bare ta det opp. Synes det har blitt ganske flott på stadion nå jeg. Forsatt noe som kan forbedres. Ganske mye egentlig. Nye tribunen er jo helt topp. Litt høyere med tak over hadde vært gull. Tatt vekk Gressvik-tribunen og forsatt den nye rundt bort til klubbhuset. Rive Klokkesvingen etter sesongslutt. Bygg ny tribune med klubbhus under. Den kan være like høy som det høyeste på Hovedtribunen. Så bygger vi ny tribune der klubbhuset ligger nå. Det blir plass til en del fler folk da. Stemningen på tribunen mot RBK var enorm.



Jeg er enig med steinhard om de tankene han har angående stadion utbygging.
Kunne ha laget den nye tribunen dobbelt så høy, minst ( bakover) med tak over.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 22 apr 04, 14:12
Kanskje ffk-eiendom regner med at ffk rykker ned igjen? Og derfor ikke tør sette igang?

Nei! Tror nok klubben smir mens poteta er skutt. Ny stadion kommer, Eggen blir og Ringberg skårer mål!!!

---------------------------

Stadion på FMV!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 apr 04, 14:19
Flaskehalsen ligger kansje i det at FFK Eiendom ikke har eier intereser i Værste, og vil derfor tape muligheten til tjene på værste utbygging, mens forslaget på dagens stadion blir for dyrt, pluss at det blir for vanskelig å få godkjent bygging av ny stadion der den er idag med tanke på parkering.

Hvem har ansvaret og hvem trenerer planene??

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 22 apr 04, 14:26
Mye kreativ parkering rundt dagens stadion iallefall! :D

---------------------------

Stadion på FMV!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 23 apr 04, 00:00
Opprinnelig postet av FFK1903


Og hva er egentlig igjen av den gamle stadion når alt likevel blir revet og bygd opp på nytt? Det blir vel bare selve plasseringen? Da er det like greit å tenke nytt, selv om det er mulig det oser av historie der, så er det vel et fåtall av de som er på stadion som faktisk har opplevd FFKs storhetstid, og jeg må si jeg ikke har noen spesielle følelser å gå på denne gamle stadion, fremfor det jeg ville fått på den nye...

Nye seter og et strøk maling gjør ikke at vi har fått en fin stadion. Det blir som å male en 36-modell Ford og tro at den er like bra som en 04-modell Ford. Stadion er jo veldig gammel, og hvis man blander gammelt og nytt blir det ikke pent, da er det like greit at man lager en ny stadion og tar med deler av den gamle og lager et museum på den nye.

Sånn føler i hvert fall jeg for det. Dere kan jo se selv når dere kommer til Molde Stadion neste gang, om det ikke frister litt å ha et tipp topp moderne stadion som de har, fremfor vår historiske rønne :)


En må vel tenke økonomi. Det må vel være bedre å sette opp nye tribuner der den gml ligger, ny vil vel koste 100-200 millioner. En kan vel få en sinnsyk bra arena for langt under den summen der den ligger i dag. En skal ikke glemme sin fortid, det har med identitet å gjøre. Det er nok av supportere som raver rundt med "Aristokrat" på diverse effekter, men som ikke var født engang sist FFK var i øverste divisjon. Eller hvorfor synge "Ære være plankebyen"..når man ikke har sett en planke på 50 år.
Røkkeløkka er flott å se på, men eier ikke sjel, 5000 på en arena som tar 15000 er ikke kult.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 23 apr 04, 03:06
Jeg mener vi bør ha stadion der den er i dag. Stadion har blitt nydelig slik den er nå, og det er fortsatt muligheter for ytterligere forbedringer, til en langt rimerligere pris enn det en helt ny stadion vil koste.

I tillegg er det snakk om SJEL og TRADISJONER som ikke må brytes!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 23 apr 04, 06:56
Enig med de som vil ha stadion der den er... En helt ny stadion koster vel som nevnt over 100-200 mill. Trodde faktisk det var enda mer og. Klarer ikke å tjene inn sånne summer på leilighetssalg, så finansieringen blir en kamp!
For min del er ikke historien den store saken, hadde vi hatt en splitter ny flott stadion kunne vi skapt ny historie der vi... Nei, It`s all about the Bling-Bling!

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 23 apr 04, 07:23
Endret: 23 apr 04, 07:23
Hvorfor skal vi som er supportere tenke på penger? 100-200 mill er meg likegyldig!
Det er tross alt vi som "tjener" på en ny stadion. Nye dasser, bedre parkering, bedre kiosker, raskere ankomst osv.

Gløm pengene, gi oss en NY stadion NÅ!!!

---------------------------

Stadion på FMV!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 23 apr 04, 08:09
Hvis klubben går under pga 50 mill i lån, da er det samme for meg om dassene er fine!!

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 23 apr 04, 09:02
Endret: 23 apr 04, 09:04
Det er klart vi må ha ny stadion og den blir ikke bygget for oss (publikum). Vi kan godt stå i 2x45 minutter en gang pr. 14 dag, bare vi får et øye i retning av banen og ser at vårt lag vinner.

En ny stadion blir bygget for å tilfredstille dagens krav
- til en moderne arbeidsplass ang arbeidsmiljø o.l.
- bedre treningsmuligheter/fasiliteter
- økt sikkerehet for spillere og publikum
og dette kan ikke dagens stadion tilfredstille med noe oppgradert tribune og lysanlegg.

Ideen til FFK 1903 med utstrakt bruk av planker var meget bra - håper arkitekten som skal tegne den nye stadion vil ta hensyn til dette - for jeg tror ikke dagens utkast blir det endelige med så mye rot det har vært hittil, det er nok ikke over ennå.

Ang. parkering - det var vel ikke mange som hadde bil når de bygget stadion, kanskje ikke en sykkel engang.
Tidene forandrer seg !

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 apr 04, 09:37
Du glemmer en viktig ting:
En ny stadion blir bygget for å tilfredstille Sponsorene også.

Det er veldig viktig at vi får tilstrekkelig med losjer og andre fasiliteter, som et lokkemiddel for de pengesterke. De elsker å meske seg i luksus og kan også bruke losjer/møterom for business og partnere.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 23 apr 04, 09:42
Folkens! Vi betaler fra over 200 kroner og nedover pr kamp. Vi har krav på høy standard(!) for den prisen! Dette er underholdningsbransjen!

Åssen ville dere ha likt å dratt på kino og sitte på trebenker?

---------------------------

Stadion på FMV!


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 23 apr 04, 10:19
Min mening er at en ny stadion kan bygges ut trinnvis der den ligger i dag. Det er ikke mange år siden Lerkendal ble bygget ut trinnvis på samme sted, og det er kanskje den beste løsningen og rimeligste for vår del.
Bygg ut stadion del for del, med muligheter for ytterligere utvidelser dersom det en gang i framtiden vil vise seg å være nødvendig.
Parkeringsplasser? Her bør folk "tvinges" til å parkere et stykke unna banen og rett og slett gå til stadion eller at det settes opp busser som også kan gå i skytteltrafikk. Det er ikke et ukjent fenomen at mange fotballbaner ligger i sentrumsnære områder uten parkeringsplasser i nærheten. Ullevaal har for eksempel ikke mange parkeringsplasser, men folk planlegger og kommer seg dit likevel. Jada, mange tar t-banen, men det bør heller ikke være noe problem å parkere i sentrum og gå til stadion eller bruke sykkel. Folk kan jo rett og slett ikke bli vant til å kjøre bil og parkere rett utenfor døra i enhver sammenheng.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 apr 04, 11:12
Hørte faktisk at FMV-planen kunne bli billigere... Mulig jeg tar feil.

Men en trinnvis utbygging av nåværende stadion vil jo si at stadion vil bli en byggeplass i lang tid, for dere får ikke meg til å tro at selve byggingen kommer til å gå raskt. Bygger man en ny på FMV kan man jo bare bruke den gamle banen helt til en ny står ferdig.

ffk-thomas
Det er mulig det er noen stadioner som er plassert midt blant bebyggelsen, men dette er som regel stadioner som har stått en stund, og hvor bebyggelsen sakte men sikkert har kommet nærmere stadion. Det er ikke uten grunn at nye stadioner, slik som Molde, Viking og den nye i Start blir lagt på åpne områder.

Har vært på Ullevaal en god del ganger. Har dere sett hvordan sidegatene ser ut da? De er smekkfulle med biler. Og hvor dumt blir det ikke da hvis man skal parkere i sentrum, for så å gå til stadion? Det vil jo bli et totalt kaos! Selv om Torvbyen og resten av parkeringshusene ville åpnet dørerene under kamp, ville det fortsatt bli kaos.

Hvis vi får en stadion på FMV med ny kjørebro vil trafikken få tre store veier ut. Kråkerøy- og Hvalerfolket kjører ikke over broa, mens de andre har to broer å kjøre over. Dessuten, en stadion skal være noe vi kan være stolte av. Hvorfor ikke la stadion få sin plass verdig? Som et midtpunkt i bybildet, slik som FFK er for byen?

Det er vel også av interesse for de som eier på FMV at stadion kommer dit, da eiendomsverdien rundt vil stige en god del. Kanskje vil FFK få et bra tilbud på tomta, og en leilighet med utsikt over vannet så nærme sentrum vil ha en høyere verdi enn en bortgjemt leilighet med utsikt over en gravplass og en sterkt trafikert vei...

Jeg har vært på en del stadioner rundt omkring, senest for en måned siden. Ingen av disse var særlig pene. Var blant annet på St James` Park hvor de har bygd ut gammel stadion. Det ble ikke pent i det hele tatt. Midt blant bolighus.

Håper inderlig at vi ikke får en betongklump som er skjemmende, men en flott stadion vi stolt kan vise frem. Gjerne med litt Plankeby-look over seg. Arkitektene bør lese litt historie før de setter i gang å tegner en ny stadion...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340