Husk meg
Brukernavn
Passord

Fotball internasjonalt 2023

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 01 aug 23, 18:53

Hva tenker man om alle spillerne som går til Saudi ligaen? Og ligaen?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 01 aug 23, 19:53

Tja. Tipper den i første rekke vil fenge de som følger spillere og ikke klubber, og i Europa (hvor de mest betalingsvillige fotballsupporterne bor) er nok dette et fåtall. Men klart, i antall vil jeg jo anta Ronaldo- og Mbappe-fans i Asia og Afrika er mange nok til at det blir godt med oppmerksomhet om ligaen.

Og jeg tror egentlig saudiene er fornøyde med det. Dette er jo neppe ment som noe annet enn et oppmerksomhetsstunt, på linje med om den norske regjeringen skulle fordelt oljefondet på en håndfull klubber for å gjøre den norske ligaen til en av verdens beste. Jeg tror ikke de har ambisjoner om å tjene penger på TV-rettigheter og sponsorer, men ønsker å bruke penger på å få positiv oppmerksomhet.

Det vil nok ta tid før de eventuelt klarer å bygge opp en liga som både får en kvalitet som kan sammenlignes med de beste, og en interesse på nivå med de beste europeiske ligaene. Personlig håper jeg hele dritten flopper og at bare avdanka stjerner sier ja takk, men tror nok fort de kan lykkes med å tiltrekke seg en del talentfulle spillere om de ønsker.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 01 aug 23, 21:26

Ligaen får neppe ønsket oppmerksomhet/dokumentert kvalitet, før de deltar i Champions League. Spørsmålet er om/når UEFA lar seg kjøpe.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340