Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - Kongsvinger 9. juli kl 1500

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 jul 23, 13:14

Siste seriekamp før sommerferien og hvilken rysare det blir

Ubeseirede FFK møter tabelltopp Kongsvinger i det som kan bli en sesongdefinerende kamp. Tidligere har vi hatt en tendens til å falle sammen når vi skal spille kamper som betyr litt ekstra, men denne sesongen har vist seg anderledes på flere måter. Forhåpentlig på det punktet også. 

Kongsvinger begynte sesongen tregt med tre tap på de fire siste, men der vi har spilt masse uavgjort har Kongsvinger vunnet og står nå med syv seiere på rad og 23-14 i målforskjell. 

Vi har allerede møtt dem to ganger i år, først med en 2-0 seier i KILs første treningskamp og så en 0-0 kamp, men både vi og dem har utviklet oss kraftig siden da, så det er spennende å se hvordan styrkeforholdet er nå.

Det blir mye folk på stadion og garantert solskinn. Husk solbriller og solfaktor 50

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 jul 23, 13:44

Usikker på om KIL er en kandidat til topp to, men mye sannsynlig topp seks. KBK er største favoritt til direkte opprykk, og Sogndal ser sterke og, og det skal bli spennende om Start får drag på det med en skadefri førsteelver.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 jul 23, 15:55

Dette var da en ok omgang. Vi har god kontroll bakover og styrer stort sett kampen uten å skape mye sjanser. Den til Nielsen er enorm og hadde han klart å stokke beina hadde det blitt mål. Alba igjennom alene med keeper og pasningen til Bjartalid burde også vært mål

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 09 jul 23, 18:08

Synd at det glipper helt på slutten der ,men sånn flaks som Gyven har der er det vanskelig å gardere seg mot. Uansett syns jeg det var en veldig sterk kamp av FFK der vi stort sett har full kontroll. Neste gang tar vi dem Smile


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 jul 23, 18:20

Egentlig greit fornøyd med kampen, men som du sier, synd det glipper på slutten og ikke overraskende at det er Güven som scorer. Godt gjennomført kamp i varmen hvor vi stort sett har stålkontroll bakover. 

Men jeg sitter og ser på børsen på F-B og ser at Konte får syv... Det må da være et par karakterer for høyt eller hva er det jeg ikke har fått med meg i dag? Ja, han skaper målet med et flott samspill med Bjartalid, men bortsett fra det så syns jeg bare han utmerker seg som dårlig defensivt i dag med en del farlige balltap. Tar jeg så feil?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 09 jul 23, 20:01

Ja jeg syns at Konte har vært bedre i andre kamper.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 09 jul 23, 20:02

Opprinnelig postet av Rey

Egentlig greit fornøyd med kampen, men som du sier, synd det glipper på slutten og ikke overraskende at det er Güven som scorer. Godt gjennomført kamp i varmen hvor vi stort sett har stålkontroll bakover. 

Men jeg sitter og ser på børsen på F-B og ser at Konte får syv... Det må da være et par karakterer for høyt eller hva er det jeg ikke har fått med meg i dag? Ja, han skaper målet med et flott samspill med Bjartalid, men bortsett fra det så syns jeg bare han utmerker seg som dårlig defensivt i dag med en del farlige balltap. Tar jeg så feil?

 

Du tar ikke feil synes jeg. Farlige balltap og han kommer veldig ofte ut av posisjon når vi forsvarer oss. Jeg synes vi ble dårligere etter at Brandur måtte ut. Han pustet tungt etter 20 minutter. Ekstremt irriterende med det baklengsmålet. Vi hadde god kontroll og de har en heading og det er det. Guven var helt naken frem til han scoret på en litt tilfeldighet. Ble en litt sånn nesten kamp men jeg synes vi er solide og kommer garantert til å henge med i toppen. 

 

 


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 10 jul 23, 17:41

Selvsagt mer enn ergerlig med baklengsmålet, men om vi skal være helt ærlige, må vil vel innrømme at vi har vært usedvanlig heldige i et par-tre kamper - så at vi er litt uheldige nå, er ikke mer enn statistisk rimelig. Dessuten spilte vi klart bedre enn serielederen, så får surpompen på Sogndal mene hva han vil.

Dersom vi hadde blitt lovet før seriestart at vi kunne få en annenplass etter halvspilt, tror jeg alle her inne hadde slått til på sekundet. Men det skal sies at det er grusomt tett bak oss, med fire-fem klubber som kommer til å være med helt inn. Egentlig er jeg aller mest redd for Kåffa, som er i form og har vært en skikkelig nemesis for oss. (Dessuten har de en liten, men lynkjapp spiss som scorer mål.)

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 10 jul 23, 22:57

Vårsesongen sett under ett har vi nå noen uavgjortkamper vi fort kunne tapt, men også noen vi hadde fortjent å vinne. Denne var en slik, og jeg synes det var en ganske bra prestasjon. Kongsvinger hadde kun én stor sjanse utenom målet, som kom ut av absolutt ingenting. Güven var jo fullstendig anonym fram til han plutselig var på rett sted da en heading gikk feil vei.

Synes de fleste av kampene hvor vi skal takke fru Fortuna for poengene var i starten av sesongen. De siste fem-seks kampene har vel jevnt over vært bra.

Så får vi se om vi klarer å fortsette der vi slapp når ferien er over.

Forøvrig hyggelig med bra oppmøte på stadion og litt liv - og 90 minutter uten en eneste brannalarm!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 24 jul 23, 15:48

Vi ligger nå nest øverst på tabellen, mens Åsane ligger nest sist. Her er altså "nest" et slags fellestrekk. Dessuten har lagene scoret like mange mål (!), og har spilt like mange uavgjort kamper.

Vi har ingen tap, mens Åsane her kun en seier, og 6 ettmåls tap.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f