Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Ull/Kisa, Søndag 19. september 15:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 19 sep 21, 10:37

Ettersom Tøfflus ikke tørr lage flere kamptråder får jeg lage denne også.

 

Olav Øby fikk sitt fjerde gule kort for sesongen mot KFUM og må derfor stå over mot Ull/Kisa mens Begby og Reuterswärd er ute med skade. Bortsett fra det er stallen vår fulltallig.

Med 1-3 tap mot Start sist har Ull/Kisa har nå tapt tre kamper på rad og er bare to poeng over nedrykkskvalikk. Vi har to tap på tre kamper uten å imponere spesielt mye spillemessig i kampen vi vant, så dette blir en spennende kamp. 

Forrige kamp endte 3-2 til Kisa etter at de scoret vinnermålet på overtid når vi satset framover for å få et vinnermål mot 10 mann. Utrolig surt den gang. Får håpe de får igjen med renter i dag. Hvis ikke spøker det stygt for direkte opprykk ettersom både Jerv og spesielt Aalesund imponerer om dagen.

Får håpe spillerne har ristet av seg vaksineslappheten i dag og spillet sitter. Det trenger vi.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 19 sep 21, 14:41

Aukland hverken på benk eller startoppstillingen. Noen som har hørt hva som er gæli?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 19 sep 21, 15:39

Perfekt kamp for Solberg. Tull at han ikke spiller. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 19 sep 21, 15:54

Vi er jo best, men jeg føler ikke at vi har kontroll og høyresiden vår blir sårbar i andre. Gult på back, høyre indreløper og den sentrale ... ikke bra.

Fortærende med straffebom.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 19 sep 21, 15:57

Det er ikke lett å komme til sjanser når Kisa legger alle mann, men når dem gjør det må vi få opp balltempo. Spesielt Betten synes jeg bruker alt for lang tid med ball. Luktet også straffebom lenge før Drage skjøt.

Aleesami og Åsheim har vært de beste for oss så langt. Og eneste som skaper noe er Ismaheel 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 19 sep 21, 16:04

Vi kommer jo til sjanser. Kunne stått minstv3-0 dette her. Kisa er helt ræva. Men de scorer vel på en kontring og vinner 1-0.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 19 sep 21, 16:22

Hva faan er det Kjelsrud driver. Idiot. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 19 sep 21, 16:46

Nicolay Solberg er en hedersmann


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 19 sep 21, 16:46

Solberg bør alltid få tillit uansett. Kjelsrud kan dem dumpe i elva. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 19 sep 21, 17:23

Fullt fortjent seier og vi dominerer mot et drittlag. Har ikke telt opp men vi produserer mye. Mer enn nok. Men laguttaket er jeg veldig kritisk til. Ekstremt forutsigbart kampbilde. Og så starter dem med Alba som er en kontringsspiller? Håpløst. Kampen var som skapt for Solberg. Og ingen spiller frustrerer meg som Kjelsrud. Touchen er forferdelig, hardere mottak en skudd. Som mot Kåffa sist, totalt elendig. Kanskje han trenger en pust i bakken nå. Ismaheel er en stjerne. Og aldri har vel Åsheim hatt kvikkere bein og større motor. 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 19 sep 21, 17:24

Dumt sagt Sandaker.... Kjelsrud gjør en massiv jobb med å binde opp folk og er et uromoment for motstanderen. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 19 sep 21, 17:53

Skjønner frustrasjonen over at Kjeldsrud ikke får mål i dag men fy faen som han jobber. Tullete å si at han ikke bør spille, selv om det ikke ble noe sluttprodukt i dag. 

Så sykt deilig det uansett er at Nicolay Solberg spiller for FFK. Er så ofte anonym hele kampen, men er sannsynligvis veldig krevende å spille mot, noe man ser et eksempel på i duellen før han scorer 1-0. Begrepet "å være en vinner" fremstår for meg ekstremt tynnslitt, men jeg tror Solberg er akkurat såpass drittsekk at marginene veldig ofte går i hans favør. En spiller vi kan være glad for at spiller på vårt lag, og en type man virkelig trenger, særlig i kamper som dette hvor man ikke trenger heltemodig innsats eller enorme enkeltferdigheter- bare en som kan sette ballen i mål. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 19 sep 21, 18:00

Min frustrasjon går ikke bare på at Kjelsrud er ineffektiv foran mål. Hvorfor ruller han ikke ballen til Alba i andre omgang. Står på blankt. I første kommer vi på en kontring. Kjelsrud skal bare spille Alba igjennom med en enkel stikker. Ballen er for løs og gjør at Alba blir taklet. Han mangler totalt presisjon. Hadde han ikke kriget! Ja hva da? . Ikke noe problem med at folk er uenige.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 19 sep 21, 18:39

Enig med Sandaker i at Kjelsrud var av de svakere i dag. Fikk ikke ting til å flyte i det hele tatt og jeg ville ha tatt han av til pause, men det er ikke noe tvil om at han er viktig å gjør at andre spillere får bedre plass. Selv om det er begrenset med plass man kan få når motstander ligger med 11 mann innenfor 20 meter i 80 minutter av kampen.

Synes egentlig det lugget for ganske mange i dag. Mye stillestående og lavt balltempo når vi stanger mot Kisa-muren. Litt høyere presisjon og vi hadde feid over Kisa i målprotokollen også.

For meg var dagens beste FFK-spiller Ayoub Aleesami. Har vært kritisk til det han har levert så langt i år, men i dag synes jeg han var knallgod. Vil egentlig nevnet Åsheim også. Så det allerede på oppvarmingen at Åsheim kom til å ha en bra kamp.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 19 sep 21, 22:48

Er også veldig fornøyd med Aleesami i dag. Han (og forsåvidt også Nielsen) brøt de fleste Kisa-angrep før det ble noe ut av dem.

Vi hadde noen perioder hvor kombinasjonene satt nesten hele veien inn til mål, men også ganske lange perioder hvor det var som Rey sier - litt for lite tempo og litt for lite presisjon til å komme forbi den gule bussen.

Jeg skal være enig i at Kjelsrud ikke har den helt silkemyke touchen for tiden, både mottak og pasninger mangler litt og han kommer heller ikke til særlig gode avslutninger i dag. Men han plager Kisa-forsvaret i hele kampen.

Til slutt vil jeg slutte meg til hyllesten av Solberg, han utgjør igjen forskjellen på seier og uavgjort - han tar vare på sjansene, og er en skikkelig matchvinner.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f