Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Nardo søndag 08.09.2019 kl 1700

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 08 sep 19, 16:27

Selv med A Hagen kampklar blir det 4-4-2 i dag. FFK starter med følgende lag:

Jenssen – Aukland, Nielsen, Stray Molde, Begby – Åsheim, Veteli, M. Hagen, Drage – Kjelsrud Johansen, Nilsen.

Syns dette er riktig lag jeg. Ingen av høyrekanten våre imponerer, så bra med Åsheim der. A. Hagen på benk gir også mening

Forøvrig rimelig sterk benk: Karstensen, T. L. Borgersen, O. L. Borgersen, A. Hagen, Solberg, Reuterswärd, Alba.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 08 sep 19, 17:59

Gud bedre. FFK fotball på sitt aller jævligste. Nærmest en uanstendig prestasjon. Hva faan driver dem med i hverdagen. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 08 sep 19, 18:03

Hvis man skal se etter lysglimt, og det bør man jo, så syns jeg Aukland ser bra ut. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 08 sep 19, 18:04

Blir andre omgangen lik denne første omgangen er det like greit å gå ut og se på gresset vokser. Greit at vi har spillet og Nardo ikke har hatt en reell sjangse (bortsett fra et skudd en 1/2 meter utenfor).... Støttepasninger, feilpassninger, dårlig tempo...

Dette er ikke noe OBOS lag !!!!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 08 sep 19, 20:51

Nå ble det heldigvisen bra 2. omgang med to mål av kjell og ett mål av Tim.  Jeg forstår ikke at spillerne virker så uintressert i 1. omgang. Skulle tro at det å spille om opprykk burde vært nok til å tenne de fra start.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 08 sep 19, 20:56

Det ble etterhvert en komfortabel seier. JEg føler at hadde FFK vært mer skjerpet før pause kunne denne kampen vært avgjort tidligere, Nardo var rett og slett svake. Men da var det jo godt at vi etterhvert utnyttet det og fikk pyntet litt på målforskjellen. Vi har nå lik målforskjell som Kvik Halden, men færre scorede mål. 

Vår neste motstander, Arendal, var på full fart inn i opprykkskampen før ferien, men raste ut av den igjen med fire strake tap. Men i dag reiste (eller snudde, om vi skal ta en Jamtfall) de kjerringa med 7-2 borte mot Byåsen. Håper vi setter den siste spikeren i kista for deres opprykkshåp neste helg.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 08 sep 19, 21:08

Til slutt en komfortabel seier ja, men vi slet da med å skape store sjanser en stund i andre omgang også. Måtte jo en keepertabbe til for å få mål (Og det var vel også tredje gang keeper ga bort ballen slik?) og da løsner det jo litt. Tørr ikke tenke på hva som skulle til for å score uten den tabben.

Synd med skaden på Reuterswärd i dag. Han virket frisk da han kom inn og skal ha all mulig cred for hvordan han klarte å få slått innlegget til 3-0 selv om han hadde fått seg en smell som gjorde at han måtte bytte. Slik innstilling liker jeg. 

Et annet skår i gleden er at M. Hagen må stå over neste kamp grunnet gule kort. Han hadde ingen spesielt god kamp i dag, men jeg er usikker på hvem som kan ta hans rolle mot Arendal.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 08 sep 19, 21:17

Tja. Vi hadde jo flere OK sjanser allerede tidlig i første omgang, før presisjonen ble borte og vi sluttet å skape noe, og i hvert fall én ganske stor i starten av 2. omgang før målet kom. Selv om 1-0 kom på en tabbe følte jeg det var fortjent med ledelse på det tidspunktet.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 08 sep 19, 21:36

Så lenge vi vinner såpass klart til slutt er jeg fornøyd.  Dette blir en kamp helt inn og vi har ikke råd til ett eneste feilskjær.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 sep 19, 21:36
Endret: 08 sep 19, 21:36
Endret av: Ebenfalk2

Dagens høydepunkt, Åsheim. Han gir alt i hele kampem. Flere gode innvolveringer, dessverre er det flere umotiverte spillere rundt han som ikke følger opp hans glitrende eksempel. 

Dagens mest usportselige, Nardo spillerene. For en usympatisk gjeng, de legger seg ned og syter, etterslengere og suttring til dommeren, det gule kortet til Hagen var ett godt eksempel på at de får fordel av det, dommern rett og slett lot seg påvirke.

Og skuffelsen, FFK publikumet... 

De klager på egne spillere, og engasjerer seg negativt istede for å være oppmuntrende ovenfor dem. Husker en gang da FFK supporterne var engasjerte og det var trøkk mot motstanderen og med eget lag.. nå er det dessverre snudd..

1 omgang er rett og slett skikkelig dårlig, andre omgagn ett halvt knepp opp. Har en periode der de får satt trykk på Nardo, men får ikke utnyttet det særlig. Så får vi ett heldig mål når keeper til Nardo gjør en mega tabbe. Og ellers to mål etter hardt arbeid. Og Nardo gir vel egentlig litt opp etter det.

Det som er litt beundringverdig med Nardo, de jobber som faen, de gir alt, og er æregjerrig, eksempel til etterfølgelse. Hadde FFK kjempet på samme måte, med sine kvaliteter aå hadde de lett liggi på toppen av tabellen..

Spillemessig, har FFK utviklet seg noe de siste 3-4 kampene.. så og si ingenting..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 08 sep 19, 21:46

Ja, der er jeg helt enig. Hadde vi hatt samme arbeidsmoral som flere av bunnlagene og midt-på-tabellen-lagene har vist mot oss så ville vi garantert hatt en god del flere poeng. Skrekkeksempelet er hjemmekampen mot Vidar, hvor vi brukte en halvtime på å innse at kampen faktisk var i gang.

Jeg tror i og for seg ikke det er noe galt med motivasjonen. Det jeg har merket meg er at i flere kamper mot svak motstand har vi gått ut i bra tempo, skapt et par halvgode sjanser i åpningsminuttene, og så ser det ut som vi begynner å ta lett på motstanderen og havner inne i et blindspor som det tar tid å komme seg ut av.  Tempo og presisjon faller, presset blir dårligere og vi skaper ikke en dritt.

Håper og tror Bummen har merket seg dette, men han må finne konkrete oppgaver til hver enkelt spiller som gjør at man ikke havner der.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 09 sep 19, 09:08

Lagene vi møter, spesielt hjemme, men også borte, spiller veldig defensivt og forsiktig. Noen sier at Nardo var svake, men den defensive strukturen og dedikasjonen til denne var det ikke noe i veien med. Demed blir vi stangende imot. maler man på lengen nok for man lønn for strevet, men det er viktig, og ikke alltid lett, å ha trua i 90 minutter.

Flere en meg som tenker at Nilsen og Alba burde starte neste kamp på topp? Jeg tror det er viktig å tidvis kunne presse høyt, spesielt mot lag som ligger veldig lavt og forsøker å drepe empoet i kampen. Da må alle være "på", og bidra i dette presset.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 10 sep 19, 14:14

Vanskelig å benke en spiss som scorer 4 mål på sine 4 første kamper for laget, i tillegg til assists. Men tror også Alba er type som kan gjøre det svært bra på dette nivået.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 11 sep 19, 15:53

Nå har vi 3 spisser som lett forsvarer en plass i startelveren. Luksusproblem :-)  Hadde vi hatt en raskere mittstopper kunne vi spillt 3-5-2 med Alba rett bak Tim og Kjell.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f