Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Moss-FFK lørdag 1. juni kl 1600

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 30 mai 19, 11:16

Pølse i vaffel-derbyet står for døra.

Moss startet bra, men har nå tre strake tap (to stygge, verst sved nok 1-4 hjemme mot Kvik). De vil nok mobilisere til denne kampen, det vil neppe stå på viljen, men hvor stor er evnen?

FFK har jo egentlig hatt noen kamper som så relativt solide ut, men rotet bort seieren mot Brattvåg på slurv i forsvaret og en sjansesløsing av dimensjoner. FB skrev jo om at våre motstandere trengte i snitt to store sjanser for å score på oss, mens vi selv trengte i snitt fem for å score. Brattvåg-kampen var faktisk enda verre enn dette, for aldri i verden om Brattvåg hadde seks kvalifiserte sjanser ...

Lørdag klokka fire bør vel bety en bra rødhvit kontingent på Melløs, så la oss håpe på en reprise av fjorårets oppgjør.

Laget? Tja. Jeg ser faktisk ingen gode grunner til å endre mye fra Brattvåg-kampen, i hvert fall ikke offensivt. Vi skapte mange sjanser. Defensivt har vi vel ikke så store valgmulighetene, og jeg synes heller ikke det var noen enkeltspillers svakheter som kostet oss baklengsmål.

Ut på kråkejakt!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 31 mai 19, 12:11

Vi er tilbake der vi har vært før, vi MÅ vinne for å ikke bli hektet av i forhold til målsetning. Hvis Moss vinner er de forbi oss på tabellen og jeg vil anta at det er motivernde for Mossingene. Jeg tror vi kommer til å få en kamp som kan ligne på den mot Kvik desverre. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 jun 19, 15:57

Eneste ønske for kampen er at spissene begynner å levere varen, i så fall tror jeg på seier!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 01 jun 19, 16:00

Opprinnelig postet av Tøfflus

Laget? Tja. Jeg ser faktisk ingen gode grunner til å endre mye fra Brattvåg-kampen, i hvert fall ikke offensivt. Vi skapte mange sjanser. Defensivt har vi vel ikke så store valgmulighetene, og jeg synes heller ikke det var noen enkeltspillers svakheter som kostet oss baklengsmål.

Samme mannskap som starter i dag ja. Muligens med A. Hagen i tierrollen i stedet for Veteli?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 jun 19, 16:38
Endret: 01 jun 19, 16:41
Endret av: Ebenfalk2

FFK domminerer jo banespillet, og Moss har ikke mye å stille opp med enda. Men å ha så dårlige beslutninger som spillerne tar offansvit skulle en jo tro ikke var mulig. Men kanskje det rett og slett blir for komplisert. Derav lav uttelling..

Men igjen Moss er skikkelig dårlig, så mot bedre motstand?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 jun 19, 17:01

Jeg synes vi frakter ball og dominerer banspillet fram til 1-0. Problmet er at det virket som Mosseforsvaret hadde full kontroll. At vi fikk et mål likevel er jo supert og etter dette virket det som Moss meldte seg på og det kunne fort ha stått 1-1. Vi trenger et mål til, da bør kampen være puntert, men vi har jo sett det mange ganger før at vi fort roter det til isteden.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 01 jun 19, 17:02

Moss legger seg jo dypt med fem mann i bakerste ledd, så det er ikke så rart at vi dominerer banespillet. Men er enig med deg i at spillerne kunne tatt en del andre valg offensivt.  Bet meg vel fast i tre episoder med Nieves. En hvor han spilte 45 ut mot Sellin, men det alt for sent slik at Moss lett kunne snappe ballen. Den andre var når han skjøt fra spiss vinkel i stedet for å spille 45 mot Sellin. Feil valg og for trege til å slippe ballen er vel det som går igjen.

Men vi leder og det er jo bra.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 jun 19, 17:31

JAAAAAAA 2-0 og en mann mer på banen, nå da kjære FFK?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 jun 19, 17:39

å spille på mannen som løper i skyggen, istede for en som er åpne og ledig...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 jun 19, 17:52

Snakker om å gi moss håp om å komme tilbake..


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 01 jun 19, 18:00

Der satt endelig punkteringen. Flott scoring var det også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 jun 19, 18:04

Supert at vi vant, og denne gangen var marginene med oss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 01 jun 19, 18:17

Liker ikke kamputviklingen på 2-0. Lar et mosselag med en mann mindre få styre alt for mye og bare et par kjemperedninger fra Jenssen gjør at det ikke blir litt vel spennende på slutten. Heldigvis punkterer vi kampen rett etterpå. Men vi må fortsatt opp en del hakk hvis det her skal bli opprykk

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 01 jun 19, 18:54

Opprinnelig postet av Erikk

Supert at vi vant, og denne gangen var marginene med oss.

Marginene med oss ??? Vi hadde da mulighetene til å putte to- tre mål til og den eneste reelle muligenheten til MFK var det stolpeskuddet?? Jeg synes ikke at FFK var helt på topp, men gjorde jobben sin på en grei måte mot et svakt MFK...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 jun 19, 22:35
Endret: 01 jun 19, 23:21
Endret av: Erikk

Vi har ball i første omgang men skaper lite likevel. Vi får et mål Mossespillerne protester på at blir godkjent. Jeg ser ikke helt hvorfor de protesterer men det er typisk oss hvis det hadde blitt annulert. I andre omgang får Mossepspilleren sitt andre gule kort og det var ikke lett og se hvorfor. Både spilerne og trenere protesterte voldsomt på dette og det var ikke lett å se handsen det ble dømt på. Etter dette fikk Moss noen store sjangser, Jenssen var glimrende med flere redninger og noe gikk utenfor. men dette kunne veldig fort medført mål på 1-0 og på 2-0. Jeg mener vi totalt sett var best kampen under ett, men at vi hadde marginene med oss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 02 jun 19, 17:34

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Men å ha så dårlige beslutninger som spillerne tar offansvit skulle en jo tro ikke var mulig.

Godt å lese i F-B at Bummen kommenterte akkurat det samme og ikke er fornøyd selv etter en 3-0 seier.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 02 jun 19, 20:08

Ja, med besluttsomt angrepsspill burde vi hatt 3-0 allerede til pause. Synes Moss var svake helt til vi selv lot dem slippe inn i kampen, og dette skjedde etter at de fikk en mann utvist. Altså unødvendig.

Men resultatet var storfint og akkurat det vi trengte.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f