Husk meg
Brukernavn
Passord

Postnord-ligagen avdeling 1 2019

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 01 des 18, 23:37
Med gjeldende odds fra norsk tipping. Hva tror folket om FFKs muligheter? 
Må innrømme jeg synes dette ser ut som en god trekning for FFKs del. Er vel ikke helt urimelig at FFK holdes som favoritter her, eller? 

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 des 18, 10:01

Iht Jocke har dermed de 4 beste lagene kommet i samme avdeling

https://www.f-b.no/fotballbloggen/joacim-jonsson/ffk/fotballbloggen-tre-lag-skiller-seg-ut-forhapentligvis-unngar-ffk-alle-tre/o/5-59-1325004

Lange reiser 2 lokaloppgjør, dette blir vanskelig. Jeg tipper vi kommer på 3. plass.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 02 des 18, 10:41

Reisemessig et dårlig oppsett. Sportslig litt tøffere enn jeg hadde håpet.

Litt overrasket over at Arendal gis så høye odds, jeg ville trodd de skulle være et av topplagene. Ellers er det vel Hødd jeg frykter mest, de var med i opprykksracet i år og har tradisjoner og ganske sikkert ambisjoner om å spille et nivå høyere. Egersund kan vi heller ikke se bort fra.

Levanger var såpass langt unna å berge plassen i OBOS i år at jeg ikke ser hvorfor de skal være nestfavoritt slik som bookmakerne gjør dem til. Tipper dem midt på tabellen.

Moss hadde noe på gang i år etter den dårlige starten, men forviklingene i høst blir vel fort en CTRL-ALT-DELETE for deres fremgang og jeg blir overrasket om de blander seg inn i toppen.

Ellers tror jeg de svakeste lagene i denne avdelingen vil være svakere enn de som rykket ned fra vår avdeling i år.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 des 18, 15:04

Dette var et uheldig oppsett. Mange og lange reiser, og en avdeling som i utgangspunktet virker klart sterkere enn den andre avdelingen. Det er i utgangspunktet fire lag som peker seg ut som de tøffeste konkurrentene: 

Hødd er en klubb som har hatt økonomiske muskler og budsjett i 20-millionersklassen med ambisjoner om opprykk. Det sies at de nå er på minussiden og må kutte et par millioner, men har typisk støtte i næringslivet i Ulsteinvik og vil helt sikkert ha som målsetting å rykke opp. Et minus er at de har mistet storscorer Naglestad.

Egersund er klubben som har snappet om Markus Naglestad som kanskje er spilleren med lavest odd for å bli toppscorer i avdelingen. Scoret 15 mål for Hødd i fjor, mens han i 2016-sesongen scoret 26 mål på 26 kamper for Fram Larvik og i 2015-sesongen ble det 28 mål på 29 kamper for Gjøvik/Lyn. En notorisk målscorer som går utenpå de fleste, kanskje alle, på dette nivået. Egersund er også en ressurssterk klubb som lå an til å ta kvalikplass for opprykk denne sesongen helt frem til siste serierunde. Har garantert ambisjon om opprykk i 2019.

Arendal er også en klubb med store ressurser på dette nivået og som vil rykke opp til Obos-ligaen. Steinar Pedersen som hovedtrener, ny stadion, har økonomiske muskler til å hente habile spillere fra nivået over. 

Og så har vi Bryne under Jan-Halvor Halvorsen da. Har helt sikkert fått lovnader om at det skal satses, for Bryne er utvilsomt en klubb som mener de hører hjemme på et høyere nivå og som nå satser. 

Da har man altså Fredrikstad, Hødd, Egersund, Arendal og Bryne som helt sikkert alle vil opp. I tillegg har man Levanger som kommer ned fra Obos-ligaen som man ikke helt vet hvor man har. Uansett, dette blir et rotterace der det er viktig å komme godt i gang. 

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 03 des 18, 02:56

Høres umiddelbart ut som om FFK har fått en dårlig trekning og at det er vanskelig å se hvorfor de holdes som favoritter til opprykk... 

Jeg vet likevel ikke om lang reisevei er en særskilt ulempe for FFK, de fleste lagene her har da lang vei til de fleste bortekamper, ikke minst til Fredrikstad, og FFK er vel stadig en av klubbene med størst budsjett, altså med best forutsetninger for å håndtere sånne utfordringer? 

Men hva ellers gjelder oddsen synes jeg det virker nærmest spekulativt å sette den opp allerede, det er vel fortsatt ganske åpent hva som kan skje på overgangsmarkedet i vinter. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 03 des 18, 20:37
Endret: 03 des 18, 20:50
Endret av: Tøfflus

Tja, bookmakere setter vel oddsen tidlig for at folk skal begynne å vedde tidlig. Flere som spiller, mer penger i kassa. Tallene vil nok endre seg etterhvert som sesongstarten nærmer seg.

Jeg filosoferte litt over de odds-tallene som var nevnt. Det slo meg (dette er sikkert åpenbart for de som spiller seriøst) at oddsen er ikke utelukkende et forsøk på en objektiv vurdering av sannsynligheten for hvert utfall, men like mye en vurdering av hva man tror at folk vil spille på. 

Hvis man for eksempel tror at FFK har samme sannsynlighet som Hødd for å rykke opp, kan man jo tenke seg at oddsen settes likt. Men dersom bookmakerne tror at mange flere vil sette pengene på FFK enn på Hødd (med lik odds) så setter man kanskje oddsen på FFK-opprykk lavere likevel. Bookmakerne og spillselskapene er jo først og fremst ute etter å tjene penger, og da inngår også kundenes psykologi i regnestykket.

For de veldig usannsynlige utfallene, som at et av de antatte bunnlagene rykker opp, blir nok oddsen satt ut fra en tanke om at den bør settes høyt nok til at noen faktisk lar seg friste til å spille på dem, men ikke så høyt at bookmakeren går konkurs om det utrolige likevel skulle skje.

PS: Jeg tillot meg å regne ut den sannsynligheten som hører til de odds-tallene, og summere. Summen ble 1,18, noe som jo forteller at oddsen ikke kan være basert på kun en sannsynlighetsvurdering (da måtte summen vært eksakt 1).

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 14 apr 19, 21:19

Første runde ferdigspilt. Mye uavgjort! Men om vi synes 1-1 mot Hødd var et skudd for baugen er det ingenting mot hva Arendal gikk på. 0-4 mot Stjørdals-Blink på hjemmebane! Levanger gikk like godt på 0-2 hjemme mot Moss. Bryne og Egersund spilte 1-1.

Dermed var det ingen av forhåndsfavorittene til opprykk som klarte å vinne første kamp.

Om en drøy uke håper jeg vi knuser Kvik.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 26 mai 19, 20:52

Sju runder ferdigspilt, altså en fjerdepart av sesongen. Overraskende nok er det altså Kvik Halden og Stjørdals-Blink som har kommet best i gang. Hvis FFK vinner hengekampen mot Vidar er vi best av forhåndsfavorittene, men det hjelper jo ikke hvis Kvik og Blink fortsetter å vinne.

Ellers har jo Arendal kommet seg opp av sumpa etter den elendige starten, og er faktisk a poeng med FFK (men med en kamp mer spilt). Altså fortsatt en jevn sak. Her kan fort opprykksstriden leve helt til siste runde. Det som er sikkert er at FFK nå må skaffe seg noen seiere på rad! De neste kampene er mot Moss, Vidar og Sola, så vi kan ikke skylde på den harde motstanden om vi går på tap her.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 02 jun 19, 20:18

Innimellom går alt vår vei. Denne runden var et godt eksempel. Ikke bare vant vi selv 3-0, i tillegg avga de fleste lagene i toppen poeng:

Nardo-Kvik 2-0

Sola - Stjørdals-Blink 1-1

Egersund-Arendal 1-1 (en eventuell vinner her ville vært likt med oss på poeng, men med en kamp mer spilt)

Hvis vi nå vinner hengekampen mot Vidar er vi kun ett poeng bak Stjørdalsblink.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5395

Lagt til: 02 jun 19, 20:27

At Sola tok poeng mot Blink er vel en rimelig stor overraskelse. Merkelig avdeling vi har havnet i. Og godt er egentlig det :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 03 jun 19, 09:50

Også interessant å se at de 2 lagene som var bedre enn oss i fjor, Kåffa og Raufoss, ligger på 3. og 5. plass i Obos.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 03 jun 19, 10:48

Ja, men vi husker jo hvordan det gikk sist vi var nyopprykkede fra 2. divisjon Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 jun 19, 15:33

Hødds prestasjoner går like mye opp og ned som landskapet der hvor de kommer fra. I dag røk de på et 5-1-tap i Egersund ...

Stjørdals-Blink skal på en kort bortetur i dag, til Nardo i Trondheim. Hvis hjemmelaget vinner er de faktisk forbi Hødd.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 17 jun 19, 20:32

Opprinnelig postet av Erikk

Iht Jocke har dermed de 4 beste lagene kommet i samme avdeling

https://www.f-b.no/fotballbloggen/joacim-jonsson/ffk/fotballbloggen-tre-lag-skiller-seg-ut-forhapentligvis-unngar-ffk-alle-tre/o/5-59-1325004

Jaja, etter at en tredjedel av sesongen er spilt har ikke akkurat de tre lagene vist opprykkstakter. Arendal har riktignok hevet seg etterhvert, men det de viste mot oss er det svakeste jeg har sett av noen motstander i år (og da inkluderer jeg Sola). At vi slapp inn mål mot dem var flaut, så dårlige var de.

Samtidig er nettopp Egersund og Bryne våre to neste motstandere på stadion, så om vi roter mot disse så kan de likevel være med i teten ved halvspilt sesong.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 07 jul 19, 12:07

Tror jaggu ikke FFK tåler mange feilskjær skal de vinne denne avdelingen her. Blink imponerer noe voldsomt...

- Ubeseiret utenom FFK kampen hvor de fort kunne fått bedre betalt

- Scoret tre mål flere enn FFK

- Sluppet inn fire mål færre enn FFK

Riktignok før dagens kamp mot Egersund, men likevel. Serien er halvspilt så tilfeldigheter kan vi heller ikke skylde på. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 jul 19, 12:23

Jeg tror Blink vinner serien desverre, som du sier de har vært det beste laget og vi skal møte de borte. Irritasjonen min går på at det lånte spillere som har gjort de best og jeg sliter voldsomt med å forstå hvordan de skal kalre seg i Obos uten disse lånespillerne.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 07 jul 19, 21:42

Halvspilt sesong. Sammenligner vi med i fjor så har vi ett poeng mer enn på samme tid i fjor, og ligger igjen på andreplass. Avstanden opp er ett poeng, mot tre på samme tid i fjor - og jeg har inntrykk av at Raufoss i fjor var et sterkere lag enn Blink i år. 

Så var det vel snakk om at et par mann var på vei ut for Blink. Rett nok ikke lånespillerne fra Ranheim, men vi får se. Det er jo ikke sikkert FFKs tropp går uendret gjennom sommervinduet heller.

Foruten Blink har vel Kvik Halden vært den store overraskelsen i første halvdel av sesongen. Den største skuffelsen så langt må vel være enten Hødd. Levanger eller kanskje Bryne. Men at det er Vidar, Sola og Byåsen som ligger under streken er ikke noe stort sjokk, man kan kanskje si at tabellen har normalisert seg litt når Arendal og Egersund har kommet seg nærmere toppen mens Levanger har klatret ut av nedrykkssonen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 18 aug 19, 18:07

Svarte. Hødd så ut til å holde Blink til 2-2 men tror du ikke trønderne scoret på overtid og vant 3-2 ... da ligger presset på oss.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 aug 19, 18:58
Endret: 21 aug 19, 18:58
Endret av: Erikk

Da brøt Kvik Levangers seiersrekke og vinner 2-0 borte. Ennå en gang får Kvik et svært godt resultat

NEI NEI min feil, 3-0 :-(


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 21 aug 19, 19:24

Hm. Det viser jo at Kvik holder koken, så vi blir kanskje ikke kvitt dem i toppen i det hele tatt.

Samtidig er det kanskje ikke så dumt at noen tok lufta ut av Levangers flyt noen dager før vi skal møte dem.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f