Husk meg
Brukernavn
Passord

På tide å få ut fingern?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 mar 04, 01:22
Leser på f-b.no at Eggen er utålmodig når det gjelder stadion. I februar skulle man endelig ta stilling til om hvor stadion skulle være. Vi er nå i mars og enda har de ikke utredet Værste skikkelig en gang.

Hvorfor skal absolutt alt ta så lang tid i denne byen? Består de øverste maktpersonene i denne byen av en gjeng sosekopper som virrer rundt i sin egen verden og venter på at andre skal ta initiativ?

Det tok vel mellom 10-15 år før vi endelig fikk på plass et rådhus. Gangbroen drøyet jo også veldig ut i tid. Det er akkurat som alt skjer i slow motion i denne byen.

Eggen gikk fra Moss til Fredrikstad fordi han syntes det var et større potensiale å hente her. Så møter han veggen i byråkratiet. Hvorfor skal denne byen bestå av en gjeng viktigperer og bedrevitere som absolutt skal være uenig i det meste. Hvorfor ikke samles om et felles mål, i steden for å fare rundt som hodeløse kyllinger?

Jeg er redd Eggen etter hvert kommer til å se seg lei på dette, og finne andre alternativer enn FFK, hvor ting går mer på skinner. Skal vi virkerlig miste en så god trener på grunn av at byråkratiet i byen har satt seg på bakbeina.

Hva i all verden er det som egentlig tar så lang tid? All den utredningen og planleggingen kommer til å koste mer enn selve stadion.

Jeg har selvsagt forståelse for at en stadion er noe som man ikke kan plassere der på dagen, og at litt planlegging må til, men dette drøyer og drøyer. Frister blir ikke holdt, det dukker opp flere spørsmål enn svar.

Når de endelig har fått utredet Værste kan du banne på at noen andre kommer på banen igjen med et nytt forslag, som selvsagt, må utredes.

Jeg er skuffet og flau over tregheten i denne byen. Nå er det på tide å få ut fingern og gi byen et løft. Det går ikke an å holde på sånn i lengden. Det nytter jo snart ikke å komme med noe nytt, uten at det blir møtt med skeptisk og en negativitet som er unik for denne byen.

Det kommer opp stadionanlegg som paddehatter alle andre steder i Norge.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 06 mar 04, 10:36
Enig. Det er alt som trengs å si.

Jeg har i utgangspunktet mine meninger om hvordan stadion bør se ut og hvor den bør ligge, men det viktige er at folk enes om et alternativ og en plassering slik at man får bygd.

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 06 mar 04, 10:48
Har selv stusset over det.

Hver gang noen som jobber med dette er i media snakker de bare om utredninger og at de ikke kan være sikre på noenting, virker som om de er komfortable med å bare sitte og utrede og diskutere alt i senk.

Er som du sier, alt i denne byen tar 3-4 ganger så lang tid som det burde gjort, det som er mest synd er alle pengene som ryker med på denne uthalingen.

Hadde håpa stadion skulle bli unntaket, alle vil ha ny stadio men ikke der heller klarer de å få gjort noe!

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 06 mar 04, 11:23
Problemet er jo at dette koster penger og Henning Forsberg ønsker vel ikke å bruke penger på prosjekter som ikke gir stor gevinst raskt og enkelt. Her er det mye store ord men lite fett flesk.
Det spørs vel om det blir noe ny stadion i det hele tatt tenker jeg. Nå flikker dem jo på det gamle så det holder nok i et par år til.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 06 mar 04, 14:53
Jeg håper da at noen hadde lært noe i planlegging av større prosjekter i Fredrikstad.
Tankene går fort til rådhuset.

Er det mening at byen skal satse på fotball er ny stadion påkrevet og det må bli fortgang i byggingen.

Det flikkes på den gamle, for å tilfredsstille minimumsreglene for fotball-arena. Godkjenning for bruk av gamlestadion med disse endringene blir godkjent av fotballforbundet fordi det ligge planer om ny stadion. Hele stadion er en eneste dispensasjonsak og ikke noe fremtidig løsning.

Så er det denne ledelsen da, FFK må jo spille der de gamle heltene har høstet sine utmerkelser. Dagens og fremtidens FFK vil bestå av spilleren fra mange kanter, er i dag mest lik generalforsamlingen i FN (i følge Demokraten).
Dagens spillere har fotball som sitt yrke og ønsker best mulig arbeidsforhold, det spiller ingen rolle om grasset ligger på samme plass som i tidligere storhetstid.

Se til å få fingeren ut, hvis det er seriøse planer om å satse på topp-fotball i Fredrikstad.

teoball

Knøttespiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 33

Lagt til: 06 mar 04, 15:25
Problemet er vel at FMV alternativet har kommet så sterkt inn i bildet. Den nåværende plasseringa var jo nøye utredet med arktitektkonkurranse osv. Hadde ikke vært dumt med stadion på FMV området, men det blir som å starte hele prosessen på nytt.

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 06 mar 04, 15:35
Hvorfor skal det bygges en spesial-designet stadion, med arkitektkonkurranse osv. ?
Det er viktig at byggekomiteen kan slå seg på brystet å si at dette er et monument etter meg, eller er det stadion vi er ute etter ? Vinnerutgaven for den tidligere konkurransen, var vel den mest fancy løsningen.
Høyhuset er vel bare en forkledt sokkel hvor de skulle sette statuen av Forsberg på toppen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 06 mar 04, 15:41
Å hyre inn dyktige arkitekter er vanvittig viktig. Det er utrolig viktig å ha en stadion som vi vil være stolte av i mange år fremover. Lerkendal stadion er et godt eksempel på en stadion hvor de over hodet ikke kan ha brukt arkitekter. Den ser rett og slett grusom ut. Topp moderne, men ingen perle.

Jeg venter gjerne et halvt år ekstra for å få Norges fineste stadion i samme klasse som Viking Stadion med beliggenheten til Molde Stadion. De designene som ble vist i arkitektkonkurransene var vel ikke akkurat SÅ spesial-designet og fancy.
Vinnerutkastet var vel ikke det mest fancye? Synes da glass-stadionutkastet var nivået over i fancyhet.

Høyhuset ble det vel også tidlig bestemt at man ikke skulle bygge?

Vi vil alle ha en ny stadion i rekordfart, men det er fortsatt viktig at man gjør et dyktig arbeid innenfor arkitektur. Det er nok ikke dette som haler ut tiden i evigheten, men det evinnelige byråkratiet i Fredrikstad.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 06 mar 04, 16:22
Jeg er også enig at vi må ha noen dyktige arkitekter og få et funksjonellt anlegg, men det er alltid et men.
Nå er det snart (11 dager igjen) til at det har gått et år siden vinneutkastet ble presentert. Det er vel ikke formye å forlange at det snart kommer en avgjørelse og hvis det ikke blir på Holmen, så skulle det vel ikke være nødvendig å starte prosessen på nytt. Utkastene er vel like bra og stadion blir liggenede feks på FMV. Nye arkitektkonkurranser vil medføre nye forsinkelser, nye diskusjoner og nye kostnadsoverslag.

Jeg forventer jo at FFK-eiendom hadde en plan, da de utlyste siste konkurranse, med henhold til finansiering eller skulle stadion finansieres ved leilighetssalg i Tårnet ?
I så fall har noen et problem, nå som tårnet sansynligvis kuttes ut.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 mar 04, 17:00
Enig med Holters at det er viktig med dyktige arkitekter. Det jeg setter spørsmålstegn ved er at de lager en arkitektkonkurranse tilrettelagt for Holmenområdet. for det var jo det denne gikk ut på. Hvorfor kaste bort tid på desginerutkast når de ikke har bestemt hvor stadion skal ligge?

Plasseringen er jo egentlig førstepriorietert. Når man har fastslått hvor en stadion skal ligge kan man hyre inn artitektene slik at de kan tilpasse en stadion til nærområdet rundt.

Det virker jo utrolig rotete å arrangere en slik konkurrase for et år siden, akkurat som de har bestemt at stadion skal ligge der, og et år etterpå så er det ennå ikke bestemt.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Få ut fingern. Frykter at dette kommer til å ende med at det blir en rekke småkonger som sitter på haugen sin og ikke vil rikke på sine meninger. Samtlige er like sta, og vil heller beholde sine meninger enn å bli enige med andre om et felles mål. Det er en slik "Blir det ikke gjort på min måte, så blir det ingen stadion"-holdning. Da kommer man ingen vei, og da blir det heller ingen stadion i nærmeste fremtid. Hvis litt utmykhet og gjekk ned på kravene deres og møt hverandre på midten. Eller kjør en folkeavsteming om det hele hvis dere høye herrer i mørk dress ikke klare å bli enig selv...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


thomas

Juniorspiller
Ble medlem: 01 des 03
Innlegg: 172

Lagt til: 06 mar 04, 17:25
Skjønner ikke folk her inne at fingeren er Henning Forserg

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 06 mar 04, 18:16
Det har vi skjønt for lenge siden, og stadionprosjektet er kanskje ikke prioritert like høyt etter at Alexander måtte gå til fienden for å få spille fotball.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 06 mar 04, 20:45
Så utrolig lite produktivt og saklig det går an å diskutere.
Henning Forsberg har hjerte i klubben, og ønsker vel sikkert mer enn de fleste andre, at en stadio kommer på plass. Faktum er at det dreier seg om store penger her, og at det er risiko inne i bildet.
Enig i at dette drøyer umåtelig lenge, men å sette Henning Forsberg som syndebukk for dette blir bare for dumt, og tyder på mangel på innsikt i saken!

---------------------------

Macka fra start!


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 06 mar 04, 21:11
Endret: 06 mar 04, 21:29
Jeg får håpe at du med risiko og store penger ikke hentyder til finansiering av stadion.
Hva er hensikten med arkitektkonkurranse o.l. hvis ikke finansieringen er på plass.
Er det kun et spill for galleriet ?
Er dette satt i gang for kun å sjekke markedet og holde fotballforbundet for narr, slik at de kan gi dispensasjon for forsatt spill på antikviteten på Holmen ? Det er kanskje denne innsikten vi andre mangler i saken.

Det normale hadde vært at når vinnerutkastet er valgt, skal det gå den kommunale sendrektighetens vei for godkjenning og så er det bare å sette spaden i jorden - hel eller trinnvis utbygging.

Den forsinkelsen som har vært gjennom det siste året, har gått på:
lokalisering, Holmen, FMV, Bruhode
skal tårnet bygges, det er nå forlatt

Hvis det i tillegg ikke er penger fordi risikoen er for stor, blir hele planen en vits. Det viser manglende dyktighet i prosjektledelsen. Jeg regner også med at Forsberg har et gammelt hjerte for klubben, men det må erfaring og kunnskap, fra prosjektarbeid og ikke fra fotball, for å gjøre en god jobb i en slik komite.

Hvis ikke snart det snart tas en avgjørelse og får en godkjent reguleringsplan, vil en ny stadion ikke være klar før tidligst 2007 (en må regne med minimum 20 mnd`s byggetid, ref Tønsberg Gress) og da er i alle fall Eggen borte for lenge siden.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340