Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - Odd 2: Tirsdag 22.05 kl 19:00 - Møt opp på stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 21 mai 18, 21:01

I morgen blir det nok et møte med spissen som vraket oss for sesongen, Tobias Lauritsen. Vet ikke hvorfor, men så langt har han bare spilt to kamper for Odd2 (og kommet inn som innbytter en gang for A-laget i tillegg til cupen). På de to kampene i serien har han scoret tre ganger hvorav et av målene kom som innbytter mot Moss. Absolutt en mann å se opp for så lenge han spiller med andre ord.

Ingen store overraskinger i troppen til i morgen. Åsheim er fortsatt ikke med (fortsatt skade?)

Kan tippe hvilken vei som helst denne kampen. Aner jo ikke hva slags lag Odd kommer med

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 mai 18, 22:17

2. lag og diskusjonen disse fører til har vi nå blitt en del av. Kommer Odd til å stille med et lag slik de gjorde mot Moss og slapp inn 6 mål på egen hjemmebane? Det er vel heller en mulighet for at de topper laget med blandt annet Lauritsen som har gode minner fra kampen mot oss i cuppen. Noe som blir sagt så ofte at det har blitt en klisje er at vi har "kniven på strupen". Taper vi i morgen skal man være veldig optimistisk hvis man ikke sier seg enig i at vi kan glemnme opprykk denne sesongen. Jeg må si det er trist å trekke en slik konklusjon allerede i mai og neppe noe mange trodde før seongen startet.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 21 mai 18, 23:11

Nå har det jo vært relativt tett program for 1. lagene, med kamp 16. mai og ny kamp i dag, så Odd har vel neppe mange førstelagsspillere med denne gangen. Jeg tror vi ser et ganske svakt Odd 2 i morgen.

JEg er mer spent på hvilken versjon av FFK vi får se. Hverdagskamp etter en langhelg, med et par skuffende resultater bak oss, mot en motstander som ikke fenger. Det betyr at det neppe blir publikumsrekord. Heller ikke voldsomt til hype rundt kampen. Kanskje det er nettopp det laget trenger for å få senket skuldrene.

Eller kanskje det motsatte? I fjor var det jo hjemmekampen mot Start som var den desidert beste kampen i løpet av sesongen. Rammen var  som vi husker; jubileum, kaptein Sabeltann og masse ståhei og over 7000 på tribunen.

Nei, jeg møter opp uten å ane hva jeg går til. Det eneste som er sikkert er at hjemmelaget har hvite trøyer og røde bukser.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 22 mai 18, 00:33
Endret: 22 mai 18, 10:28
Endret av: madcow

Dette ordner seg. Det er da måte til krisemaksimering det blir på forumet her med en gang vi ikke vinner alt.

Nei, det har ikke vært overbevisende, men det har heller ikke vært mange kamper, laget har ikke fått satt seg skikkelig og det jobbes fortsatt med å skape et nytt og bedre miljø. "supportere" må gjerne bidra til å sørge for at miljøet blir bra, fremfor å kritisere i det vide og det brede pga et tap eller to. 

Ja, vi har ikke prestert så ille bra offensivt, Sellin har foreløpig ikke vært den goalgetteren vi alle hadde håpet på. Flere her trekker paralleller til "gamle dager" (noe som er interessant ettersom flesteparten av spillerne våre ikke spilte i fredrikstad den gang da - minner meg litt om Rekdal som klager på at bodø/glimt alltid legger seg ned og later som det er hodeskade.. for det huska han fra da han spilte mot de... og sånn er de visstnok fortsatt. reeeekti... ). Tålmodighet er ikke luksusvare som vi ikke har råd til. Smør på litt ekstra på matpakka før du drar på stadion i morra. :)  -- det kan jo være det kommer en forsterkning til oss som kan score mål i løpet av sommervinduet. Ha trua på laget ! 

Raufoss har 15 poeng. FFK har 8 poeng med en kamp mindre spillt. Dersom det går dårlig  søndag 3. juni er det første gangen man har lov til å være nervøs for hvordan sesongen kommer til å gå. Det er lite sannsynlig at Raufoss vinner ALLE kamper hele sesongen, taper de begge kampene mot oss så er det 6 poeng bare der. Det er mer grunn til å frykte Asker som er et langt mer solid lag enn hva raufoss er. De jeg har kontakt med i postnord/norsk tipping ligaen er iallefall overbevist om at Asker er den store trusselen.. Uansett: Som de sa en gang i den byen her (sannsynligvis før man begynte med fotball, for jeg kan ALDRI tenke meg at en fotballsupporter har sagt dette): Det årnær sæ

Jeg synes PH og Supras har bidratt positivt stort sett i år også, savner et par gamle slagere fra PH sitt "bibliotek", men det skjer vel kanskje ikke når det er Supras som drar i gang de fleste sangene? Uansett: Gleder meg til kamp i sola i morra! blir ille bra å se guttane ! ;D

 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 22 mai 18, 01:12
Endret: 22 mai 18, 01:14
Endret av: FlightOfTheRat

Hvis FFK slår Odd2 og deretter Fram,

og Moss slår Raufoss,

kan FFK passere Raufoss på tabellen på hjemmebane 3.juni, og, med litt hell, samtidig overta tabelltoppen.

Hvis FFK taper tre kamper på rad nå, kjemper de i nedrykksstriden. 

Ergo, det er litt tidlig å konkludere. Men bare litt. Den 3. juni bør vi kunne vite noe om mulighetene for denne sesongen. Eventuelt slå fast at alt fortsatt er åpent. 

Det er måned siden sist seier, men så langt har laget bare ett tap. Det kan indikere at Høgmo har begynt i riktig ende. Kun ett tap på fem kamper er neppe tilfeldig. 


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 22 mai 18, 13:30

 

Geriatrisk supportergruppe, avdeling Ski, stiller alle mann alle.

Men et lite apropos: Nå håper jeg virkelig det snur ordentlig snart, slik at vi får med oss et par gode sesonger. For noen av oss er slagordet "Rødhvit til jæ dør" mer, eh, aktuelt enn for de fleste.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 22 mai 18, 19:59

Synes FFK ser ganske geriatriske ut til tider også. Det går for saaakte ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 22 mai 18, 20:05

Kommer oss til et par gode sjanse (Sellin skal score på sin) men enig i at det går for sakte

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 22 mai 18, 21:14

Meget bra de siste 40 minuttene.... også mye bra tendenser i de første 45.... godt med seier !!!!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 22 mai 18, 21:20

Herlig 2. omgang. Morsomt å se bidraget til Tim Nilsen offensivt, Mye godt - synd det ikke ble noen mål på Sellin. Hadde vært fortjent.

 

så forøvrig også TKK på tribunen i dag, gikk vel rundt 84. Minutt, han er vel ikke hos oss for å gi oss noen spillere, bare ta de vi Ev. har.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 22 mai 18, 21:44

Første omgang var heller dårlig og kun en god og heldig Håvard Jenssen gjør at vi holder nullen. Noen bra sjanser, men generelt så går ting for sakte.

Hva som ble sagt i pausen aner jeg ikke, men med byttet Rino <-> Tim ble det andre boller. I tillegg var Rocky virkelig god etter at han kom inn og med 1-0 målet klarte dem å senke skuldrene. Vi har vel fortsatt et effektivitetsproblem som Høgmo uttalte det etter forrige kamp, men et skritt i riktig retning var det i hvert fall

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 mai 18, 22:23

Jeg er kjempeglad for at dette gikk veien, når man ser på avslutningen av første omgang må jeg inrømme at ejg var allt annet enn sikker på at dette ville går bra. En rekke sjangser begge veien og Jenssen ble kåret til vår beste spiller, noe jeg er helt enig i. I 2 omgang viste vi at det bor noe i laget, heldigvis og takk og pris. I natt har jeg en plan om å sove godt.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 mai 18, 22:36

Tim Nilsen er en energi spiller, utfordrer bakrommet selv når Odd ligger lavt. Minner meg litt om Biffen, alltid på og fandenivoldsk. 

Veteli spiller en veldig bra kamp. Rocky får vist hva han er god på.

Jeg mener det er bedre å satse på rutine og spillere i riktig posisjon nå i starten av sesongen slik at laget setter seg litt uten for mye prøving. Falk Larsen er i mine øyne en midtbanespiller.

Filip spiller en god kamp, og får vist seg frem offansivt når han har spillet foran seg og ikke trenger slå lange innlegg, men kan komme inn i 16 meter å slå passninger 45 ut.

11 i neste kamp

          Jensen

FW  Nielsen Leko Begby

Rocky Reka jr Mæland Veteli

     Sellin Nilsen

Pr dags dato den sterkeste og mest komplette 11..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 22 mai 18, 23:32

Andre omgang var bra, etter skremmeskuddet med det avblåste målet mot. Håper dette gjør at alle på banen skjønner at det hjelper at mer enn én spiller av gangen flytter på seg Smile

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 23 mai 18, 12:11

Ja hva skal man si. Lettelse med seier. God kontroll første 30. Vi skaper noen sjanser og burde ledet. Siste 15. Er vi ræva. Vi blir reddet av Jenssen. Hadde vi kommet under der tror jeg vi hadde tapt. Andre er bra og det ser ut som om de spiller med lavere skuldre. Det første målet betydde enormt.

Men hva er det med Høgmo og det å bruke midtbanespillere som spisser. Alle husker at Henriksen ble brukt slik i kvalikken. Nå er det samme kjøret igjen. Funker jo overhodet ikke.

Enten må vi spille med en spiss. Eller så må Tim og Sellin spille sammen. Tenker at det er greit at Sellin får en pause nå. Ellers ville jeg likt å se Rocky i en fri rolle bak spissen. Hvor han kan tre igjennom eller dra av en mann og gå på skudd.

 

 

 

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 mai 18, 12:21

En annen sak er Anas som det kunne se ut som fikk en kjip skade. Er det noen som vet hvor galt det ble?


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 23 mai 18, 14:23

Anas og Jenssen er de spillerne som har overrasket meg positivt. Jenssen var jo helt ute å kjøre mot slutten i fjor. Utrolig hvordan han har hevet seg. Hadde nesten gitt ham opp. Synd hvis Anas blir borte lenge. Han og Rocky er det to spillerne med x faktor. Uforutsigbare og vanskelige å forsvare seg mot.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 mai 18, 14:46
Endret: 23 mai 18, 15:33
Endret av: Erikk

Det er ofte slik at et godt forsvar gjør keeperen god og et usikkert forsvar gjør keeper usikker osv. Mange har ment lenge at Jenssen er god, men han har ikke alltid kommet godt fra det. Denne sesongen har han vært vår beste spiller etter min mening.

Ræva nyheter vedr Anans, ute minst tre uker pga skaden  :-( 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 23 mai 18, 16:03

Skikkelig digg med seier og bra kamp i går. Når Rocky er i slaget som i går er han en matchvinner nesten alene. Jensen har jeg alltid hatt sansen for og bra han får vist seg fra sin beste side. Det går fortsatt litt sakte mange ganger,og det er mange invitasjoner til overlapping på sidene som ikke blir brukt. En får håpe at dette var ett slags vendepunkt og at vi kan få noen seiere på rad nå. Dommeren vil jeg ikke si noe om siden vi vant ;-) 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 mai 18, 16:32

Jeg vil si noe om dommeren, hva hadde skjedd hvis målet til Odd hadde blitt godkjent?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f