Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillerstallen 2018

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 mar 18, 17:57

Jeg har forstått det slik at han har vært i klubben hele tiden. Da er det vel mange som har hjulpet han og trøstet han når han var liten. Det må jo ha vært mange som har stillt opp, gjerne frivillige uten betaling. Han er 17 år og burde være med for å gi noe tilbake til de som har hjulpet han og stillt opp.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 06 mar 18, 21:17

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg har forstått det slik at han har vært i klubben hele tiden. Da er det vel mange som har hjulpet han og trøstet han når han var liten. Det må jo ha vært mange som har stillt opp, gjerne frivillige uten betaling. Han er 17 år og burde være med for å gi noe tilbake til de som har hjulpet han og stillt opp.

Hvis du tenker deg om, så har ikke FFK yngre lag enn guttelag, så han kan ikke ha vært i klubben så lenge.

Nå er han kontraktsløs, og da er det slik at spilleren kan velge hvor han vil spille. Når spillere vi ikke ønsker har kontrakter som går ut, da er man bare happy. Dette er baksiden av den medaljen.

Jeg håper han blir her, men de to forrige innleggene her, samt kommentar feltet på F-B, styrker nok ikke sjansene for at han blir her i byen. Om han leser dere da.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 06 mar 18, 21:37

He he du er en artig skrue du kanogvetalt.  Tipper at Anas ikke leser veldig mye her inne. Uansett så tipper jeg mange syns det er unfair av han å bygge seg opp fra skade i over ett år for deretter å stikke med en gang han er frisk. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 06 mar 18, 21:40
Endret: 07 mar 18, 10:09
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av tynter

He he du er en artig skrue du kanogvetalt.  Tipper at Anas ikke leser veldig mye her inne. Uansett så tipper jeg mange syns det er unfair av han å bygge seg opp fra skade i over ett år for deretter å stikke med en gang han er frisk. 

Han ble vel skadet mens han var her?

Jeg tenker at en ung spiller sikkert gjør forskjellig vurderinger rundt sine veivalg. Skal han velge sikker spilletid, eller å komme til en klubb som er gode på spillerutvikling? Eller velge hjemlige omgivelser. Avhegig av hvilke alternativer han har, kan jeg forstå at han ser dette som et viktig veivalg som vil kunne definere om han får en karriere som profesjonell fotballspiller eller ikke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 07 mar 18, 12:30

Ikke at jeg tror slike greier har noe særlig å si for valget til Anas akkurat nå, men synes fremdeles det er bra teit å skulle sitte på en femmeters høy hest og kalle en 18-åring for en utakknemlig fyr hvis han velger å dra fra klubben, fordi han har vært her siden 2015. På et offentlig supporterforum. Skjerpings liksom.

Håper personlig han blir, og er for øvrig enig i at det virker rart fra Anas sin side å dette trekke ut så langt som det har gjort. Heldigvis har vi flinke folk på saken i Heier, Lunde og Høgmo, så jeg velger å stole på at de håndterer dette på en måte som er best for klubben.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 mar 18, 15:04

Ser at det er forskjellige meninger om Anas,og det er bra det. Jeg håper han blir,men skulle ønske han hvertfall bestemmer seg ganske kjappt. Tiden går og vi har ikke tid til å vente på om han får ett bedre tilbud andre steder eller om han blir. Angående høye hester osv så syns jeg ikke det er for drøyt å kalle en pr definisjon voksen mann utaknemlig.  ;-)


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 07 mar 18, 15:55

Opprinnelig postet av tynter

for drøyt å kalle en pr definisjon voksen mann utaknemlig.  ;-)

Å gjøre det til en av klubbens unge spillere fordi han drøyer med å signere ny kontrakt derimot, da er ikke jeg med hvert fall. 

MEN over til mer håndfaste nyheter. Ifølge snapchatten til FFK har Anas nå signert ny kontrakt, noe som i så fall bare er fryd og gammen! Dette kan vise seg å bli veldig viktig, kanskje allerede denne sesongen her, med tanke på at vi virkelig trengte en slik spillertype inn i stallen. Håper han kan vise seg fra sin beste side i år.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 mar 18, 15:58

Jeg er glad for at han signerte og vi må nå se vårt kjære FFK som en klubb med flere gode lokale unge spillere. Dette er jo noe mange har etterlyst.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 mar 18, 16:36

Veldig bra at han har signert ny kontrakt. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 07 mar 18, 18:40

Da er nok stallen komplett, med bare Seck som et lite spørsmålstegn. Sett at alle er skadefrie, hvorfan tror dere at førsteelleveren blir?

Så langt et det vel bare Jenssen, Rekdal, Mæland og Sellin som virker noenlunde faste? Begby på venstreback og Nilsen sammen med Sellin er vel også relativt sikkert, men hva med kantspillerne? Og hva blir stopperparet?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 08 mar 18, 19:08

Det er gode spillere som er skadet som f.eks Vetteli som etter min mening var en av de få som gjorde det bra sist sesong, og bør være et klart førstevalg. Ellers så synes jeg FFK gjorde en grei jobb mot Raufoss i dag. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 mar 18, 08:16

Jeg synes kampen mot Raufoss fortjener mer enn "grei", vi gjorde en god kamp og bedre enn på lenge.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 11 mar 18, 15:50

Jocke vurdere stallen... Er det bare jeg som syns han tar i litt vel mye når det gjelder midtbanen? Terningkast seks virker litt vel høyt.

Har egentlig ikke noe tro på 25 mål til Sellin heller. Syns ikke han har vært så god i oppkjøringa.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 mar 18, 16:08

Er det ikke typisk oss å "hause opp" før sesongen starter?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 mar 18, 16:50

Opprinnelig postet av Rey

Jocke vurdere stallen... Er det bare jeg som syns han tar i litt vel mye når det gjelder midtbanen? Terningkast seks virker litt vel høyt.

Har egentlig ikke noe tro på 25 mål til Sellin heller. Syns ikke han har vært så god i oppkjøringa.

Helt enig med deg. Midtbanen er god men den mangler mye muskler og er kanskje ikke helt den optimale midtbanen å ha når det blir en krigekamp. Men for all del, det er meget gode spillere med meget gode ferdigheter

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 mar 18, 14:38

Vi er helt sikkert gode nok, målt i kvalitet og bredde på spillestallen, sammenlignet med våre motstandere.

Men det er 2 faktorer til som vil slå ut på hvordan poengfangsten blir:

1- "Cupfinalene" - Motstanderne vil være 110 % motiverte. Kampene mot oss vil, satt på spissen, være det som definerer dem som fotballspillere. Dette er kampene de vil ønske å kunne fortelle historier om resten av livet. Denne faktoren var ikke tilstede i like stor grad forrige gang vi spilte på dette nivået. Årsakene til dette er flere, men historien vår fra bare 10-12 år tilbake, stadion, publikum og at vi har en tidligere landslagstrener, er god motivasjon.

2- FFK supporterne - En fantastisk "push" i medgang, men en møllestein på ryggen i motgang. Innfrir vi ikke de første serierundene vil harselaset om inkompetent styre, diktlesing og yoga dra på for fullt. Spillerne vil føle trykket, og miste trua på lagets og trenerteamets ferdigheter, og kanskje også sine egne.

For å komme i flytsonen vil vi faktisk trenge flaks. For mye bedre enn motstanderne er vi ikke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 mar 18, 16:48

Jeg er enig med Kanogvetalt, men vil legge til at flere motstandere kommer til å legge seg lavt.  Dette vil gi masse bakrom og overganger, noe vi har slitt med tidligere.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 14 mar 18, 11:55

Enig, vi vil som i fjor møte motstandere som legger seg lavt og vil forsøke å ta oss på overganger. Det er krevende både offensivt og defensivt:

Offensivt vil det være vanskelig å bryte gjennom etablert og veldig kompakt forsvar. Derfor er det etter min mening sykt viktig at f eks Anas valgte å forlenge med oss, ettersom man i slike situasjoner ofte trenger spillere med kreativitet og med evner til å utfordre for å åpne opp rom. Både Anas og Rocky innehar ferdigheter til å utfordre en mot en, og både Rekdal og Joona er jo særdeles gode til å finne rom med pasninger. Med Mæland i en (tilsynelatende?) litt mer trygg og kontrollerende rolle, er jeg derfor enig med Jocke i at midtbanen vår ser veldig god ut, og bør etter min mening ha bedre forutsetninger til å kunne utfordre når vi møter etablert forsvar i år, enn det vi hadde i inngangen av forrige sesong.

Defensivt vil det spesielt være utfordrende fordi faren for overganger imot alltid vil ligge og true, spesielt raske angrepsspillere. Litt kritisk at vi ikke har kompensert for dette med minst en rask sentral forsvarsspiller, selv om Begby og Westgård på sidene vil kunne demme opp for slike trusler. Men jeg antar at det er som Høgmo og Viitikko sier, at dersom forsvarsspillerne er dyktige til å lese spillet så er det ikke så farlig om de ikke innehar enorm hurtighet.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 18 mar 18, 17:22

Etter dagens kamp blir jeg mer og mer sikker på at det er Leko jeg vil sette på benken av de tre som slåss om de to stopperplassene. Han har en stygg tendens til å miste konsentrasjonen, noe han også gjør på baklengsmålet i dag. Kosta oss noen poeng i fjor og kommer til å koste oss poeng i år.

Ellers er jeg veldig imponert over den defensive jobben Farah gjør

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 18 mar 18, 17:55

Opprinnelig postet av Rey

Etter dagens kamp blir jeg mer og mer sikker på at det er Leko jeg vil sette på benken av de tre som slåss om de to stopperplassene. Han har en stygg tendens til å miste konsentrasjonen, noe han også gjør på baklengsmålet i dag. Kosta oss noen poeng i fjor og kommer til å koste oss poeng i år.

Ellers er jeg veldig imponert over den defensive jobben Farah gjør

Utvilsomt enig med deg, dersom Leko skal få spilletid MÅ han være litt mer klar over hva som skjer rundt seg og reagere deretter. Går ikke an å fortsette med det tunnelsynet han viste i forrige sesong.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f