Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillerstallen 2018

Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 12 des 17, 13:27

Sellin er klar ifølge Stavanger Aftenblad?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 12 des 17, 13:43
Bra spiller, har bestandig hatt sansen for Sellin !!

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 des 17, 13:47

Dette høres jo veldig flott ut hvs det stemmer.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 des 17, 14:55

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Kjell-Rune-Sellin-ferdig-i-Sandnes-Ulf--har-valgt-ny-klubb-246914b.html

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 13 des 17, 15:22

Joel Armstrong forlenger med FFK

Hadde blitt meget overrasket hvis han ikke hadde fått sjansen i år. Bra signal videre.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 13 des 17, 16:31

Hadde vært flott med signeringer av Rekdal, Farah, Westgård og Åsheim.... pluss et par erfarne spillere


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 des 17, 23:06

Både Rekdal og Farah har kontrakt ut 2018.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 des 17, 03:24

Opprinnelig postet av hasse33
Bra spiller, har bestandig hatt sansen for Sellin !!

Har plutselig fått det nå Laughing 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 14 des 17, 08:48

Opprinnelig postet av Snæbbis

Både Rekdal og Farah har kontrakt ut 2018.

Det stemmer for rekdal, men Farah har kontrakt bare til sesongstart.

Da de skrev kontrakt med han i mars 2015, ble de enig om så lang kontrakt som var lov for en 15 åring, noe som ikke er lengre enn tre år. Derfor går den ut april.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Raymond

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 12
Innlegg: 25

Lagt til: 14 des 17, 10:04

Jeg har alltid «hatet» Sellin! Utrolig dritt å forsvare seg mot han. Nå derimot er saken en annen! Nå spiller han for oss! Velkommen!????

Ellers så er jeg sykt optimist! Detta blir bra????????

---------------------------

Med og motgangsupporter


Raymond

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 12
Innlegg: 25

Lagt til: 14 des 17, 10:05

Spørsmålstegnene skulle vært smiletegn!!

---------------------------

Med og motgangsupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 14 des 17, 12:17

Jeg trodde faktisk han hadde scoret ganske mange mål mot oss, men det var visst bare ett. Uansett er jeg veldig fornøyd med denne signeringen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 14 des 17, 14:59

Jenssen og Åsheim har skrevet under nye kontrakter på henholdsvis to og ett år.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 18 des 17, 20:20

Westgaard er også med i 2018 : http://www.fredrikstadfk.no/nyheter/filip-westgaard-er-med

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 18 des 17, 21:39

Godt fornøyd med det. Da har vi de lokale vi skal ha.

Slik det ser ut akkurat nå tror jeg på følgende lag

    Jenssen
    Westgaard        Leko    Skagestad    Begby
    Lekaj                  Falk Larsen     Rekdal     Veteli
    Flo     Sellin

Er jo noe usikkerhet rundt en del av disse spillerne, og spesielt Flo regner jeg med at ikke blir med videre. Men vi har et luksusproblem på sentral midtbane

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 19 des 17, 12:26

Opprinnelig postet av Rey

Godt fornøyd med det. Da har vi de lokale vi skal ha.

Ja, forutsatt at ikke Ludde får et "offer we can't refuse" fra ES, evt fra en opprykksfavoritt i OBOS. Men alle er nå i hvert fall under kontrakt neste år, det er bra.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 des 17, 18:31

Opprinnelig postet av Rey

Godt fornøyd med det. Da har vi de lokale vi skal ha.

Vil også ha ny kontrakt til Anas Farah!

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 19 des 17, 20:31

Ja. Dessverre lett å glemme han når han har kontrakt til litt ut i 2018. Han bør det selvfølgelig også jobbes med.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 28 des 17, 16:01

Spennende nå med både Høgmo og Bummen på plass. Leser i F-B at rollene ikke er helt definert, men at Bummen vil være sentrale i overganger og han er interessert i en tidligere Finnsnes-spiller. Virker fonuftig at Bummen som har en distansert og objektiv tilnærming til markedet på østlandet fronter dette. At man i tillegg kan få inn litt nord-norsk sisu og kvalitet borger for en spennende sesong !


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 02 jan 18, 02:51

Opprinnelig postet av Tøfflus

Ja, forutsatt at ikke Ludde får et "offer we can't refuse" fra ES, evt fra en opprykksfavoritt i OBOS. Men alle er nå i hvert fall under kontrakt neste år, det er bra.

Etter min oppfatning finnes det ikke noe sånt som et tilbud man ikke kan avslå. Eller det er i alle fall komplett usansynlig. Betydningen av å ta vare på et så stort lokalt talent er knappest mulig å beregne i kroner. Tilgi at jeg ikke kjenner hvilken markedspris Ludde har i dag, men for argumentets skyld, la meg gjette på to millioner. Hvis alt går godt med klubb og spiller kan Ludde kanskje ha en verdi på ti millioner om tre år. Om fem år kan verdien være tredve millioner. Det er en optimistisk gjetning selvfølgelig, men kan vi vite at det ikke går så godt? FFK kan i prinsippet være i ES om tre år, kjempe i toppen og spille Europacup om fem år. Ludvig Begby kan, i alle fall teoretisk sett, tenkes å være en av klubbens viktigste spillere i denne fremgang. Gjentar at jeg ikke sier at jeg rett ut tror på dette, men man kan da håpe. Man kan godt være skeptisk til disse utsikter, men ei heller kan man vite at det ikke kan gå godt i fremtiden. Og poenget er: gitt at det går så godt som jeg drømmer om her, hvor mye skulle FFK få for Ludde i dag for at det skulle være klokt/lønnsomt å selge ham? Tyve millioner ville sansynligvis ikke være tilstrekkelig. 

Man kan selvsagt kjøpe en god spiller å erstatte Ludde med, men selv for femti eller hundre millioner kan man ikke kjøpe et stort lokalt talent. Slike beløp kan brukes til å utvikle fremtidige talenter, men jeg tror ikke tyve millioner er nok til å garantere at man innenfor får år har et nytt lokalt talent som overgår den Ludde FFK har i dag. 

Så uansett hvor stort bud FFK måtte få, ville det være ren spekulasjon hvorvidt det var lønnsomt å slå til på det. Da ser jeg bort fra de komplett usansynlige bud på femti mill osv. 

Men ellers er vi da hjertens enige, unge lokale talenter er det klubben trenger for nå og fremtiden. 

Hvor mye glede har FFK hatt av de 25 mill man fikk for Tarik i sin tid? Hvor mye suksess har de pengene gitt klubben? Ingen, det jeg kan se. Hvor mye ville ikke Tarik ha betydd om han i stedet forble FFKspiller i tre år mer og ble toppscorer i ES og ledet FFK til seriegull og Europacup? Og så kanskje ville ManC hatt ham...

Det er forståelig om man lar seg blende av så store beløp, men jeg tror det var en feil å selge Tarik den gang, og håper klubben ikke gjør en tilsvarende feil en gang til. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 02 jan 18, 21:18

Det er et godt poeng at en god lokal spiller nok er mer verdt for klubben enn den rene markedsverdien skulle tilsi (og at en overgangssum må være tilsvarende stor).

For å ta det litt generelt:

Uten å selv ha erfaring fra spilleroverganger i profesjonell fotball (unntatt i Championship Manager Cool) tillater jeg meg å spekulere i at det som ofte bestemmer når man ikke lenger kan avslå, er når et bud framstår så bra at spilleren selv (og andre spillere) vil synes det er urimelig at han ikke får gå. Dersom en klubb avslår slike bud ofte, så vil den framstå som mindre attraktiv som trinn på karrierestigen for lovende spillere.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 03 jan 18, 15:33

Da legger Jon Masalin opp pga mange skader. Slik det ser ut nå blir Håvar Jensen 1. keeper og Alexander Karstensen som er lovende og snart 19 år blir 2. keeper. Jeg synes dette er veldig trist siden jeg mente at Masalin burde blitt 1. keeper, men slik blir det altså ikke.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 03 jan 18, 15:43

Ganske overrasket over det, men som han sier så har han hatt mye skader og vondt de siste årene. Men flott at han fortsatt blir værende i klubben for han virker som en fin og ikke minst lojal fyr.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 03 jan 18, 19:30

Jeg er egentlig ikke så overrasket. Jeg har stusset over at han ikke har spilt mer de siste to sesongene, men nedrykket gir på et vis en "restart" for Jenssen og samtidig et naturlig tidspunkt å få inn en ny ung keeper når det faktisk er en som banker på døra.

Når det er sagt, Masalin kunne selvsagt ha gjort en god jobb videre som keeper, håper han vil gjøre en god jobb i trenerapparatet. Vet ikke om han har tatt noe trenerutdanning?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 03 jan 18, 21:18

Fins det noen trenerutdanning for keepere egentlig? Regner jo med det, men det er vel ikke helt som vanlig trenerutdanning.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 03 jan 18, 22:30
Endret: 03 jan 18, 22:33
Endret av: Tøfflus

Tja. Jeg tipper det er en del ting som er felles i all trenerutdanning, og så egne kurs for de som skal bli keepertrenere.

EDIT:

I Forbundets trenerutdanning er det i hvert fall egen spesialisering for keepertrenere, så da vet vi det: (Se ca midt på siden, "Trenerutdanning tilpasset ulike trenerroller")

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 04 jan 18, 17:39

Andreas Løvland, fra Bummens forrige klubb, skal på prøvespill. Vet vi noe særlig om han? Ser han har spilt 129 kamper for Finnsnes og er 24 år. 15 mål på de kampene og midtbanespiller.

Må si jeg er litt skeptisk til å hente sentral midtbanespiller hvis han ikke er klart bedre enn de vi har. Det er vel den plassen vi har best dekning på akkurat nå. (Så spørs det jo hvem som forsvinner ut). Kantspillere og stoppere ville jeg vel kanskje hentet først?

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 04 jan 18, 18:06

Jeg er også skeptisk til at han er veldig liten. Er ikke vi nå i divisjonen hvor det blir mer kriging?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 08 jan 18, 13:33

---og der var Flo ferdig i klubben. Ikke overraskende, men da må vi ut på spissjakt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 jan 18, 14:05

Det blir en reservespiss da. Skal vist satse på Selin og Rocky som spisspar i år

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 08 jan 18, 14:12

Jeg synes de bør satse på Seling og Lekaj.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 08 jan 18, 21:57

De to bør være et godt spisspar i 2. divisjon. 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 08 jan 18, 22:21

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg synes de bør satse på Seling og Lekaj.

Relativt like spisstyper dog.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 09 jan 18, 08:24
Endret: 09 jan 18, 08:24
Endret av: Erikk

Hvorfor skrev vi kontrakt med Selin hvis han ikke passer som spiss sammen med Lekaj?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 09 jan 18, 08:56
Endret: 09 jan 18, 08:56
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Hvorfor skrev vi kontrakt med Selin hvis han ikke passer som spiss sammen med Lekaj?

Passer de ikke sammen som spisspar? Har de spilt sammen før?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 09 jan 18, 09:13
Endret: 09 jan 18, 09:15
Endret av: Erikk

Jeg skrev dette pga "relativt like spisstyper" som sto ovenfor. Rocy har vært god på dette nivået før og han har kontrakt, det må vel hele tiden ha vært planen at han skal satses på?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 09 jan 18, 16:44

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg skrev dette pga "relativt like spisstyper" som sto ovenfor. Rocy har vært god på dette nivået før og han har kontrakt, det må vel hele tiden ha vært planen at han skal satses på?

Begge er jo bevegelige spisser, selv om Selin er mer ekstrem i bakrom. Det er vel ikke helt utenkelig at Flo kan ha vært en potensiell partner til en av dem på topp. Jeg blir i hvert fall ikke overrasket om det hentes inn et oppspillspunkt i tillegg til de to overnevnte.

Det er vel også ikke klar om det blir 4-4-2 eller f.eks. 4-2-3-1 som Høgmo har spilt mye. Ingen av overnevnte er typiske midtspisser.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 09 jan 18, 16:54

Opprinnelig postet av Holters

Det er vel også ikke klar om det blir 4-4-2 eller f.eks. 4-2-3-1 som Høgmo har spilt mye. Ingen av overnevnte er typiske midtspisser.

Han mer enn antydet i går at det blir 4-4-2, eventuelt 4-4-1-1

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 09 jan 18, 17:30

Jeg tenker slik at vi er i 3. div og kan ikke ha "konkuranse om alle plassene i laget" og vi må vel ha noen tanker rundt hvem som er tiltenkt plass i en startellever?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 jan 18, 08:19

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tenker slik at vi er i 3. div og kan ikke ha "konkuranse om alle plassene i laget" og vi må vel ha noen tanker rundt hvem som er tiltenkt plass i en startellever?

nei vi er ikke i 3 div, vi er i 2 div som er nivå 3 i det norske liga systemet. Kråkerøy, østsiden og Selbak spiller i 3 div

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 10 jan 18, 16:29

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tenker slik at vi er i 3. div og kan ikke ha "konkuranse om alle plassene i laget" og vi må vel ha noen tanker rundt hvem som er tiltenkt plass i en startellever?

Slik som det er akkurat nå, så er det ikke så mange alternativer

Jenssen

Westgaard - Skagestad - Leko - Begby

Falk Larsen - Åsheim - Rekdal - Veteli

Sellin - Lekaj

Benk: Armstrong - Anas - Getz

Vi må ha inn mer i forsvar, vi må ha in mer på midtbanen og vi må ha inn en spiss til.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 10 jan 18, 17:21

Hvis vi ser både på stallen og økonomien synes jeg midtforsvar er det største problemet. 2 trege stoppere som ikke har vært gode sammen. Mange lag kommer til å "parkere bussen" mot oss og de har "jo alltid" noen lynraske spillere som straffer oss på overganger. Når det gjelder spisser er det sikkert bra å få inn en til, men som tiltenkt startellever bør det bli Lekaj og Sellin.


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 10 jan 18, 17:46

Opprinnelig postet av Rey

Han mer enn antydet i går at det blir 4-4-2, eventuelt 4-4-1-1

4-4-1-1 med innoverkanter og sittende midtbane kan ligne på 4-2-3-1, og Lekaj har vel beklet en av disse vingene til en viss grad. Men jeg blir og heller ikke forundret opp det kommer inn en targetmann som erstatter Flo.

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 12 jan 18, 19:44

Gikk noen rykter om at Svindland hadde fått kontraktsforslag, men det blir det ikke noe av. Dette grunnet "totalbildet". Regner med at totalbildet er utdanningskompensasjonen vi eventuelt måtte betalt.

De av prøvespillerne som fortsatt er aktuelle er stopperen Vittikko og spissen Toft som skal fortsette å trene med klubben. Løvland er fortsatt også aktuell.

Neste uke kommer den defensive midtbanespilleren Bocar Seck på prøvespill.Han har tidligere spilt i Bærum, Ljungskile og Kristiansund, men jeg har ikke funnet noe om hvor han spilte forrige sesong. Ser ut som han har vært klubbløs en stund?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 12 jan 18, 22:35

Hvis denne Seck er samme mann som spilte for Ksund da vi møtte dem i 2016 så husker jeg ham som en skikkelig drittseck på banen. En slik en kan være nyttig Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 jan 18, 23:36

Ifølge fotball.no så klarte Seck å pådra seg 6 gule kort på 9 kamper for Bærum i 2015-sesongen. Det er ganske oppsiktsvekkende. Fikk også et par gule kort og et rødt for Kristiansund (a- og b-laget) året etter. Ellers har vel ikke karrieren hans hatt en type utvikling som gjør at dette lyser opp som et kupp. På en annen side så er det jo en grunn til at han må reise prøvespill til en norsk 2. divisjonsklubb - bare et par år etter at han uttalte at Bærum var en mellomstasjon på vei mot Premier League. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 13 jan 18, 10:42

Om han er rett person vet jeg ikke, men man trenger noen krigere i laget.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 13 jan 18, 11:02
Endret: 13 jan 18, 11:04
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Tøfflus

Hvis denne Seck er samme mann som spilte for Ksund da vi møtte dem i 2016 så husker jeg ham som en skikkelig drittseck på banen. En slik en kan være nyttig Cool

Den kampen fikk han gult kort etter 30 minutter og ble byttet ut i pause (vil anta det var fordi han var nære et andre gult kort). Greit med drittsekker, men ikke hvis dem ikke får være på banen.

Ettersom jeg ikke finner noe om han fra 2017 i det hele tatt antar jeg han er klubbløs og har vært det i et år. Meget skeptisk

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 13 jan 18, 12:47

Hvem bestemmer hvilke spiller som skal inn? Er det Høgmo, "spillerutvalg" Heier, Lunde eller en kombinasjon?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 15 jan 18, 16:16

Opprinnelig postet av Erikk

Hvem bestemmer hvilke spiller som skal inn? Er det Høgmo, "spillerutvalg" Heier, Lunde eller en kombinasjon?

Det er styret som har det endelige ordet og vedtar alle signeringer.

Men det er jo et samarbeid innad i FFK for å finsikte og innstille signeringer.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 15 jan 18, 17:25

Det er jo her vi har slitt i mange år. Mange vil ha sportsjef og det kan forstås. Imidlertid har vi nå ansatt Høgmo og det må jo være han som tar avgjørelsen til slutt? Seck er nå på plass og slik jeg forstår det kan han være et kupp, men det kan også være totalt feil og det er mange argumenter begge veier. Jeg håper virkelig at vi endelig kan gjøre fornuftige valg.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 15 jan 18, 18:07

Det er garantert Høgmo som har det siste ordet med tanke på det sportslige, men styret / daglig leder har nok mye å si med tanke på det økonomiske. Jeg kan aldri tenke meg at styret / daglig leder overstyrer de sportslige vurderingene til Høgmo

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 15 jan 18, 18:30

Det håper jeg virkelig ikke, vi må akseptere at klubben blir trenerstyrt slik det er nå.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 jan 18, 22:26

Opprinnelig postet av Erikk

Det håper jeg virkelig ikke, vi må akseptere at klubben blir trenerstyrt slik det er nå.

Med Høgmo som trener er det vel heller ingen grunn til å bekymre seg over det. Høgmo har vel blitt hentet nettopp pga sin store kompetanse, ikke bare som trener, men også som klubbutvikler. Hvis han ikke fikk lov til å bruke sin kompetanse til å utvikle klubben, hva var da poenget?  Høgmo er sånn sett mer enn bare en trener. Hvorvidt det å 'utvikle' klubben innebærer å 'styre' den blir vel nærmest et akademisk spørsmål. Jeg har i alle fall ingen problemer med å akseptere Høgmo i FFK, uansett om han reellt styrer klubben eller "bare" utvikler den. 

Smile


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 18 jan 18, 15:12

Nå skjer det ting her.

- Karoliussen har signert for Asker, jeg visste ikke han var helt ute engang..

- Tobias Lauritsen glapp.

- Skagestad solgt til Kongsvinger. At klubben nettopp bruker ordet solgt, tyder kanskje på at vi fikk litt penger for ham? Ser for øvrig greit ut mtp at det ser ut som om vi står igjen med Leko. Tullete å ha begge de to i troppen når de nesten ikke kan spille samtidig.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 18 jan 18, 15:22

Godt å rydde ut de spillerne som ikke har fungert. Lenge skadet, og vært alt annet enn en leder på banen. Sikkert dyr kontrakt også. Samme med Karoliussen, for treig og uten særlig evne til å vinne kamper. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 18 jan 18, 15:49

Kariolussen har virkelig ikke hatt noen god periode hos oss, antall gode kamper kan telles på en hånd og stor i munn i media. Typisk nok gruer jeg meg allerde til å møte Asker pga han (klok av skade). Skagastad har vi jo kun hatt en sesong, men jeg må si han skuffet stort. Både skader og dårlig samarbeid med Leko kan forsvare han litt, men jeg tror også han hadde en dyr kontrakt og jeg ble ikke lei meg over å se at han forlater oss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 18 jan 18, 16:24

Fornøyd med at Skagestad forsvant og jeg la også merke til at de brukte ordet solgt. Da må vi jo ha fått noen kroner for ham, selv om det sikkert ikke er så mye. Han og Leko funka aldri sammen og hvis vi beholder sistnevnte syns jeg det er helt greit. Han er vel den som hadde høyest lønn i fjor også (bortsett fra kanskje Masalin)

Lauritsen trodde jeg var ute av bildet for leenge siden, så jeg ble litt overrasket da jeg leste i går at han fortsatt var aktuell. Men selvfølgelig skjønner jeg at Odd frister mer enn FFK. Litt overrasket over at vi tilsynelatende skal ha lagt inn det høyeste budet.

Karoliussen har jeg alltid hatt sansen for som type, men dessverre har han ikke funka godt nok på banen for oss og jeg skjønner at han ikke har fått tilbud om ny kontrakt. Hadde personlig ikke hatt noe i mot at han hadde fortsatt hos oss.

Men nå må det begynne å komme spillere inn snart, hvis ikke så havner vi i samme situasjon med panikkjøp og spillere som ikke lærer hverandre å kjenne godt nok.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 19 jan 18, 18:12

Da har vi endelig en spiller inn igjen.

Etter noen ukers prøvespill er endelig Viitikko klar for FFK.

Har virkelig ikke peiling på han, men Heier påstår at de har fulgt han i et års tid, noe som er positivt. At han da fortsatt måtte på prøvespill er vel for at Høgmo skal ha litt peiling på han også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 19 jan 18, 18:47

Bekjent av Joona Veteli fra aldersbestemt landslag. At de er to med samme bakgrunn på samme alder kan også være med å bidra til å øke trivselen til begge, noe som også er viktig når det gjelder utvikling. Synes det ser lovende ut. 

Det står ikke noe om ferdigheter, men jeg håper han innehar en viss hurtighet. I år som i fjor vil vi møte lag som ligger dypt med raske spisser. Da er vi nødt til å ha hvert fall en sentral forsvarsspiller som innehar god hurtighet, og den forsvarsspilleren er hvert fall ikke Leko.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 20 jan 18, 15:47

De som har sett han sier dessverre at han ikke er spesielt rask.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 20 jan 18, 16:05

Hvis vi igjen skal spille med to trege stoppere og igjen bli fraløpt igjen og igjen på overganger skjønner jeg ikke noe. Kanskje han er ment som en reserve for Leko?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 23 jan 18, 13:04

Det irriterer meg at FFK sa ja til å spille mot sarp i dag. sarp har hvertfall en uke mere trening og allerede 2 kamper bak seg,så hva FFK trodde de skulle få ut av dette lurer jeg på. Og 10 min før slutt leder sarp 4-0 så det er tydligvis overkjøring. Håper ikke optimismen i byen får en knekk allerede av dette.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 23 jan 18, 13:06
Endret: 23 jan 18, 13:07
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av tynter

så hva FFK trodde de skulle få ut av dette lurer jeg på. 

Kanskje å se nye spillere, og gamle spillere i nye posisjoner, i kampsituasjon? Man hadde nok ikke fått bedre svar med en svakere motstander som vi hadde slått.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 23 jan 18, 13:50

Særp scorer på de to første skuddene på mål etter svært svakt forsvarspill av oss, og kampen blir deretter. Vi skal ha kred for litt spill hvor pasninger kom fram og vi flyttet ballen framover på banen. Det ble ikke farlig men halvsjangser ble det jo. Jeg måtte ut før pause og kom tilbake i 2. omgang på 4-0 og da var vel framdriften på klokka viktigst for begge lag. Jeg trodde ikke Særp B var så mye bedre enn oss før kampen, men slik det kan se ut nå er vi milevis unna.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 23 jan 18, 14:16

nei,er ikke enig med deg nå kanogvetalt. En litt svakere motstand hadde gitt FFK litt større mulighet til å få til det de har trent på samt å muligens få en positiv opplevelse. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 23 jan 18, 14:25

Opprinnelig postet av tynter

nei,er ikke enig med deg nå kanogvetalt. En litt svakere motstand hadde gitt FFK litt større mulighet til å få til det de har trent på samt å muligens få en positiv opplevelse. 

Men hvor relevant hadde denne erfaringen vært? Tviler på at det laget 08 stilte med er så mye bedre enn det vi møter i 2. div. Å møte lag på mye lavere nivå enn dette i treningskamper blir bare å lure seg selv.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 23 jan 18, 16:14

Da tror jeg du undervurderer Særp litt, kanogvetalt. Vil tro at det laget de stilte i dag holder et veldig greit 1. divisjonsnivå. Men for all del, greit å få litt kamptrening

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 23 jan 18, 18:12

Hvis vi tenker litt på det også er det tungt å få to i ræva før folk får satt seg, begge pga forsvarstabber. Fullt mulig kampen ville blitt anderledes hvis dette ikke hadde skjedd.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 23 jan 18, 19:56

Vel. Treningskamp i januar kan jo bli alt mellom himmel og jord.  Eneste nytten er vel å la nye og gamle spillere få mulighet til en første felles erfaring i kampsituasjon. Men så mye "god læring" tror jeg ikke det blir av en kamp hvor begge lag antagelig var dårlig forberedt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 24 jan 18, 09:21

Hva som var intensjonen og hva vi fikk ut av nettopp denne kampen skal jeg ikke spekulere i. Men nå har vel PMH og klubben uttalt et mål om å spille flere treningskamper enn tidligere, noe jeg umiddelbart synes høres ut som et fornuftig mål når det tross alt gjelder et lag som har spilt veldig lite sammen tidligere. Om det da betyr at man må takke ja til slike kamper, synes jeg ikke egentlig det er så veldig negativt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 24 jan 18, 13:19

Neste signering kan muligens bli Erik Mæland. Det må man i tilfelle si er en bra signering. Masse eliteserieerfaring og bare 28 år. Det negative er skaden han hadde. Vanskelig å si åssen nivået hans er etter den. Men Haugesund ville jo gi han ny kontrakt, og det må man se på som et positivt tegn.

Så spørs det på motivasjonen hvis han går ned to nivåer og om noen andre fra nivåene over oss kanskje rapper han.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 24 jan 18, 14:26

Mærland er vel kanskje i samtaler med flere klubber og en av disse er oss? Det eneste som he bekreftet er at han har snakket med Høgmo.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 24 jan 18, 22:18

Er det noen som vet når Falk Larsen er tilbake? Kan ikke huske å ha hørt noe om hvordan det går med opptreninga etter skaden.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 25 jan 18, 08:46

Han ventes tilbake i full trening i løpet av et par uker.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 25 jan 18, 10:46

Eurosport omtalte samtalene mellom FFK og Mæland i går kveld. Høgmo og Heier har sammen lagt fram visjonene til klubben, og Mæland sier det hvert fall "er en klubb som vil opp og fram". Det kommer også tydelig fram at Høgmo er et ganske så sterkt trekkplaster. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 25 jan 18, 10:59

Jeg vet ikke noe om han. Vi trenger en tydelig leder som drar de andre med seg. Har han slike egenskaper?


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 25 jan 18, 11:08

Opprinnelig postet av Rey

Han ventes tilbake i full trening i løpet av et par uker.

Takk for svar. Da får vi håpe han er Fit til seriestart. Knallspiller på dette nivået.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 25 jan 18, 17:17

Der var Eirik Mæland klar for FFK, kan f-b slå opp. 28 år gammel, spiller sentralt på midtbanen, og noe særlig mer enn det vet jeg ikke. Noen som har mer kjennskap hva gjelder spillestil osv?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 25 jan 18, 18:49

Det er fint hvis han er typen vi trenger. En annen sak er at hvis vi skal beholde Rekdal så trenger han spilletid. Jeg mener han bør få det.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 25 jan 18, 19:11

Rekdal er god han, men han kommer til å spille kamper på u-landslag, så vi trenger gode spillere sentralt. Om Seck får kontrakt er usikkert, men han er stor og sterk, og kan være nyttig. Mæland blir nok fast også skifter man nok litt på den andre ift motstander. Kan hellervikke forvente at en så ung spiller skal levere uke ut og inn for FFK.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 18, 13:24

Tim Nilsen på prøvespill i FFK.Spennende!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 29 jan 18, 16:42

Kan ikke si jeg er noen stor fan av han.

Men han spilte visstnok greit for Fana i 2. div i fjor

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 29 jan 18, 16:58

Tipper ganske mange hoppet i stolen over at Henrik Kjeldsrud Johansen skal vekk fra Vålerenga, og ønsker han hjem.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 29 jan 18, 17:29

Han skulle jeg gjerne hatt tilbake ja, men det er vel ikke så veldig realistisk. Er nok mange andre klubber på et høyere nivå som også ønsker han

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 29 jan 18, 17:51

Jeg skrev "hjem" selv om det er flåsete. Grunnen til at jeg gjorde det er at han har vært i flere klubber, men det er kun hos oss han har lykkes. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 29 jan 18, 20:29

Ryktes at Flo skal bli trener på junior nivå i Sogndal..


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 29 jan 18, 23:12

Det er tull å bruke penger på en spiller som Kjelsrud. Sellin er bedre. Kjelsrud er kun innsats og veldig forutsigbar. Vanskelig å Være God i nærvær av ham.

Synes laget trenger en spiller som kan utfylle og skape gode arbeidsforhold for Sellin. Noe ala Gardar Johansson. God teknisk. Målfarlig og fotballklok. Altså det motsatte av Kjelsrud. Vi har savnet en slik spiller over lang tid.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 30 jan 18, 10:20

Her er jeg enig med deg, Sandaker. Nå har jeg ikke veldig god kjennskap til Sellin og hans egenskaper, men har forstått det slik at han er en typisk målscorer som er flink til å jage rom samt god i duellspillet inne i boksen? I så fall er det vanskelig å se at han og KJ hadde gått særlig godt sammen, da de vil være to helt like typer. Få heller inn en spiller som kan utfordre med tekniske ferdigheter og fart, og dermed skape rom for Sellin. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 30 jan 18, 11:23

Da roer jeg meg også med å si at de spillerne som skal inn må passe i systemet til Høgmo, og at det må være han som bestemmer hvem som skal ha kontrakt. Vi har i flere sesonger fått inn helt feil spillere og betalt DYRT for disse feilene. Sellin skal spille for oss og eventuell ny spiss må passe sammen med han.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 30 jan 18, 12:12

Høgmo har benyttet flere forskjellige formasjoner. Men har definitivt hatt størst suksess med 442, både iTromsø og Djurgården. Han hadde jo en vanvittig statistikk og snuoperasjon i sistnevnte klubb. Med et lag som flere svenske eksperter mente var ganske dårlig.

De siste åra har vi hatt trenerregimer som har lagd gråstein av om ikke gull, så har vi ihvertfall underprestert noe jævlig. La oss drømme om at vi denne gangen snur på flisa. Jeg tror faktisk at vi denne gangen har noe på gang. Men det har jeg trodd Før.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 30 jan 18, 12:31

Sellin er en god avslutter. Ganske hurtig og flink til å time løpa sine i bakrom. Blir vel regna for å være en bakromsspiss. Etterhvert har han vel også blitt ganske duellsterk. Han trenger en makker på topp som kan sette han opp, eller en tier litt bak som kan tre han igjennom.

Får vi flyt og han holder seg skadefri tipper jeg han scorer 20+.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 30 jan 18, 16:50
Endret: 30 jan 18, 18:41
Endret av: Holters

Kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsene her av Selin. Ja, han er absolutt en god OBOS-spiller, og jeg tror også at han kommer til å score mange mål (15-25), men Selin har vel aldri vært noen typisk målsnik eller god avslutter? 

Fra tiden i Sandefjord, så kjenner jeg ham mer som en spiss som trenger relativt mange sjanser. Husk at han har spilt på gode OBOS-lag som har produsert sjanser på rekke og rad. Det stemmer at han er hardtarbeidende og utover i Sandefjordkarrieren ble han mye bedre til å posisjonere seg som spiss (etter hvert som han ble rendyrket som det). Poenget mitt er vel at han egentlig ikke er noen kald avslutter?

Det kan dog hende at Selin har blitt flinkere til å posijonere seg som midtspiss nå og at han har blitt en kaldere avslutter, men det er ikke det jeg forbinder med ham. Det er dog lenge siden jeg så ham spille.

Forstår for øvrig ikke helt hvorfor noen av dere mener at han ikke ville ha passet samme med Kjelsrud heller. Det ville jo blitt en klassisk kombinasjon av en stor, sterk spiss og en mindre, bevegelig/rask spiss... Er absolutt enig i at Selin er en bakromsspiss som vil trenge en midtspiss ved siden av seg og/eller en partner til å tre ham igjennom.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 30 jan 18, 18:49

Jeg har ikke sansen for spillertyper som Kjelsrud Johansen. Stasjonær og altfor forutsigbar. Dårlig teknisk. Ganske enkelt å forsvare seg mot den type spillere. I tillegg taper han overraskende mange dueller. Han er faktisk ikke så veldig stor.1.84. 

Høgmo brukte vel mos i spann med Rushfeldt i sin siste tid som Tromsø trener. Arrester meg hvis jeg husker feil. funka bra det. Rush var dog noen klasser bedre en Kjelsrud.

Ser at han svære dansken fra midtforsvaret til Sandnes ulf. Er på prøvespill. Kan han bli vår Koppinen(bauta) eller blir han for lik Leko?

 

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 30 jan 18, 19:12

Har vi ikke både en svær treg finne og en treg Leko? Svær treg danske i tilegg høres ikke ut som de har sett på min ønskeliste.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 30 jan 18, 20:47

Opprinnelig postet av Erikk

Har vi ikke både en svær treg finne og en treg Leko? Svær treg danske i tilegg høres ikke ut som de har sett på min ønskeliste.

Høres ut som en fin trebackslinje vi kan stå høyt i banen med.SmileVi kan vel umulig ha signert en treg finne for andre år på rad? Er det noen som har sett han på trening?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 30 jan 18, 21:40

Vi så jo kampen mot Selbak


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 30 jan 18, 22:57

Jeg så ikke den kampen. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 31 jan 18, 08:33

Komentatoren sa han hadde en klar svakhet i forhold til bevegelse noe jeg synes var diplomatisk å si.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 31 jan 18, 10:47

Opprinnelig postet av Holters

Det ville jo blitt en klassisk kombinasjon av en stor, sterk spiss og en mindre, bevegelig/rask spiss... Er absolutt enig i at Selin er en bakromsspiss som vil trenge en midtspiss ved siden av seg og/eller en partner til å tre ham igjennom.

Som sagt kjenner jeg ikke til Sellin noe særlig som spillertype.Jeg synes uansett det høres logisk ut at en type bakromsspill/målscorer som jeg har oppfattet Sellin som, trenger en makker som har evner til å utfordre, og på den måten trekke med seg forsvaret for å kunne slå en gjennombruddspasning i rommet han etterlater seg, a la samarbeidet Tarik hadde med Gardar i sølvsesongen.

Når jeg får tenkt meg om kan det jo være at det er Rocky som er tiltenkt denne Tarik-rollen. I så fall vil det jo være veldig fint å kunne rullere mellom Sellin med sin hurtighet og teknikk, og en Kjeldsrud Johansen-type med fysise styrke, slik at man blir mindre forutsigbar med tanke på angrepsstrategi.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 09:57

Det er 2 og en halv måned til det braker løs på stadion mot Asker.Vi har 11 lokale gutter i stallen, som per.dags dato består av 18 spillere. Gjennomsnittsalderen er litt over 20år. Vi skal ha inn 4 spillere til. En av de skal vel Være "folkets spiller".

1. Hvilken spillertype mangler vi i troppen?

2. Vil noen av de nye lokale kunne stå frem og slå seg inn i en startoppstilling?

Jeg synes vi har manglet en kreativ offensiv midtbanespiller de siste åra. En som produserer Mange målpoeng og som skaper begeistring. En type ala Reidar Lund. Eller kan Veteli eller Rocky ta den rollen? Det begynner å krible og det er ikke bare influensaen. Hva mener dere folkens. Hva trenger vi for å få en mest mulig slagkraftig stall?

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 01 feb 18, 10:08

Jeg tenker at vi kommer til å presse høyt i mange kamper mot lag som "parkerer bussen". Dette vil skape overganger og vi er sårbare pga trege stoppere. Mitt ønske er derfor en rask stopper.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 10:49

Det er nok et realistisk kampbilde. Jeg nekter å tro at vi legger oss dypt og satser på overganger. Ihvertfall ikke på hjemmebane. Står vi høyt er det skummelt med trege stoppere. Så jeg ser poenget ditt.

Jeg mener vi er avhengig av en som kan skape ubalanse, praktisk talt åpne opp dørene på den bussen som garantert blir parkert på stadion. Vi har Vært veldig omstendelige  i den type spill de siste åra. Masse ballinnehav uten noe resultat og så slipper vi inn enkle mål imot.

Så ja takk tilæ begge deler; en rask midtstopper og en kreativ boxåpner med et godt skudd.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 01 feb 18, 11:48

Er ikke Veeteli en slik spiller du skisserer?


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 12:41

Veteli er en god spiller. Men han produserte kun 4 målpoeng i fjor. Håper han tar nye steg under Høgmo. Flo og Kapidzi produserte tilsammen 22. Det var nesten 50% av målpoengene. Begge de er borte. Noen må produsere i tillegg til Sellin.

Det var kun ett lag som scoret færre mål enn oss i fjor. B.G. scoret forøvrig 50 flere mål enn oss. Det er jo nærmest helt sykt.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 18:19

Er dette en mulig startoppstilling:

 

                    Jenssen

Westgaard-leko-Viitikko-Begby

Falk Larsen-Mæland-Åsheim-Veteli

            Rocky-Sellin

 

Vi leter nok etter et oppspillspunkt. Er dette bra nok? Blir det nok trøkk framover?. Jeg synes det er bra at Begby blir satset på som back. Herlig å se han i fjor, komme bakfra i hundre å slå presise innlegg. Han kan bli en veldig god moderne back. Et angrepsvåpen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 01 feb 18, 20:28
Endret: 01 feb 18, 20:30
Endret av: Rey

Blir nok heller Rekdal enn Åsheim vil jeg tippe. Ut i fra medlemsmøtet i dag (og treningskampene så langt) må nok Åsheim belage seg på å sloss med Westgaard om høyrebacken. Usikkerhetsmomentet for meg i din oppstilling er Lekaj. Jeg vet ikke hvordan vi skal bruke han best. I fjor sinket han spillet alt for mye etter min smak

Som deg er jeg kjempefornøyd med at Begby skal spille back i år.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 01 feb 18, 21:53

Fikk med meg hva Høgmo sa angående Åsheim. Det er bra at det kommer kyndige folk utenfra som ser spillergruppa med nye øyne. Jeg liker Åsheim. En litt typisk ffk spiller med god teknikk og kvikke føtter. Det er ikke umulig at han kan blomstre som sideback. Han får bygge litt muskler, så er han vår Jonas Svensson om et par år.

Westgaard er en potet som kan brukes litt her og der. Viktig i en stall men uten noen spesiell spisskompetanse. Aldri strålende og aldri ræva.

Ellers er jeg enig med deg angående Rocky. Høgmo sa vel at ny spiss og midtstopper var prioritert. 

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 02 feb 18, 10:16

Vi har jo tidligere omskolert midtbanespillere til gode backer. F.eks Bjørkøy og Landgren


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 02 feb 18, 10:27

Nok en spiller klar: Denne gangen er det Youssef Chaib som vender tilbake.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 02 feb 18, 12:42

Opprinnelig postet av Rey

Nok en spiller klar: Denne gangen er det Youssef Chaib som vender tilbake.

Kjenner ikke til denne spilleren utover det jeg har lest igjennom avisene. Rask og målfarlig kantspiller høres bra ut. 

Det blir spennende med de 3 siste spillerne som skal inn. Om vi går for etablerte navn som er tiltenkt en startplass eller unge med utviklingspotensiale. Vi har vel fortsatt en del tid for å få samkjørt gruppa.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 feb 18, 14:08

Jeg syntes vi har et veldig ungt lag nå. Jeg mener at 25-30 år på de som skal inn nå hadde vært greit.

Kjeldsrud hadde vært gull å fått inn. Trenger en kriger på topp. Tviler dog på at han er interessert i å gå til 2 divisjon. Er nok flere lag i tippeligaen som kan få bruk for han.

Vi trenger også en midstopper som er rask.

Må si at jeg fortsatt ikke er helt enig i at vi ikke henter en høyreback. Westgård fikk kjørt seg litt for mye ifjor syntes jeg. Nå er vi et hakk lenger ned så det kan jo hende han klarer seg fint i år. 

Hvordan ligger vi an på keeperplass? Der hadde vi store problemer ifjor. 7-8 direkte keepertabber pr år kan vi ikke ha hvis vi skal ta mye poeng. Her burde vi fått inn en mer rutinert keeper som Jenssen kunne lært litt av i en 2 års periode.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 02 feb 18, 16:08

Det blir ikke hentet noen keeper! De kommer fortsatt til å satse på Jenssen og har akkurat signert Karstensen som andrekeeper. Når det gjelder å signere en mer rutinert keeper for at Jenssen skal lære mer av ham er jeg usikker på hvor mye han vil lære av en slik ordning. Hva er det man lærer av en medkeeper som man ikke kan lære av keepertrener Masalin?

Høyrebacken kommer de ikke til å forsterke av to grunner: Westgaard som spilte helt greit der i fjor samt at de vil omskolere Åsheim til høyreback og har stor tro på han som det. Da kan de ikke hente en tredje i den posisjonen.

Ellers enig i at de neste vi får inn må være litt eldre. Litt mer pondus og livserfaring er fint.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 02 feb 18, 16:41

Hvis vi kommer til å presse høyt hjemme vil keeperen stå kald mesteparten av kampen. Når motstander countrer vil det bli farlig, og det kommer til å være mange på tribunen. Vår keeper må være "sterk i hodet" av nevnte grunn, og jeg har også tenkt tanken på et en eldre keeper kan ha bedre forutsetninger.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 feb 18, 17:21

Opprinnelig postet av Rey

Det blir ikke hentet noen keeper! De kommer fortsatt til å satse på Jenssen og har akkurat signert Karstensen som andrekeeper. Når det gjelder å signere en mer rutinert keeper for at Jenssen skal lære mer av ham er jeg usikker på hvor mye han vil lære av en slik ordning. Hva er det man lærer av en medkeeper som man ikke kan lære av keepertrener Masalin?

Høyrebacken kommer de ikke til å forsterke av to grunner: Westgaard som spilte helt greit der i fjor samt at de vil omskolere Åsheim til høyreback og har stor tro på han som det. Da kan de ikke hente en tredje i den posisjonen.

Ellers enig i at de neste vi får inn må være litt eldre. Litt mer pondus og livserfaring er fint.

Kanskje feil at han lærer mer, men han kan ihvertfall få lit mindre ansvar. Han knakk jo helt sammen på slutten av fjoråret og ville ikke spille de siste kampene. Jeg mener definitivt at vi burde hatt en annen førstekeeper etter alle tabbene han hadde ifjor. 

Kan forstå tankegangen med høyreback, men jeg syntes ikke Westgård er riktig mann der. Har faktisk mer trua på Åsheim.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 03 feb 18, 14:47

Vi skal vel ikke se bort fra at Jenssen også kan ha (eller har) vokst på motgangen fra i fjor. Eller, i det minste, at Høgmo har vurdert det slik at akkurat det er sannsynlig, og at det er en mer mentalt robust Jenssen vi får se i årets sesong. At dette også er grunnen til at han velger å ikke hente en mer erfaren keeper.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 feb 18, 15:00

Ferdighets messing så er Jenssen en veldig god keeper og kan bli en eliteseriespiller om han får tilliten til å utvikle seg.jeg tror at med ett trygt forsvar vil Jenssen kunne modnes. I fjor var det altfor mange skifter og dårlig kommunikasjon i Forsvaret som gjorde det til en utakknemlig jobb å være keeper. Utfordringa til Keepere er at deres feil blir så synlig. Men det var utryghet over hele fjøla som utgjorde resultatet. Om han ikke får være førstekeeper hos oss så lurer jeg på hva en tenker om hvor han skal kunne utvikle seg videre. Da ville det vært bedre å selge han til en eliteserieklubb hvor han kan være ett andrevalgg og spille 2 lags kamper mot oss i stede? Nei la han få tillit, han er ung og trenger det. 


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 03 feb 18, 17:59

Spesielt at chaib får 1-års kontrakt så da har man ikke veldig tro på han. Men fint å få ødelagt litt for Moss da


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 03 feb 18, 21:53
Endret: 03 feb 18, 22:02
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av foyn

Spesielt at chaib får 1-års kontrakt så da har man ikke veldig tro på han. Men fint å få ødelagt litt for Moss da

Du tenker på følgende sitat fra Kråkevingen?

Opprinnelig postet av Kråkevingen

En sentral person som har direkte innflytelse på overgangene i Glomme forsnakket seg nok litt i går over et glass rødvin når det kom til overgangen til Chaib
Der kom det fram at Chaib skal være en backup til benken og at han ikke passer inn i Glommes spillesystem. Han ønsker selv å spille for Glomme og som en naiv unggutt var han et lett bytte, Det blir sagt i klartekst at han kun er hentet for å svekke Moss i de 2 enkeltkampene. Glomme skal rett opp og har midler til å elimenere 2 snubletråder på vei opp for en billig penge. Main thing var at hans hurtighet kunne skape problemer for 4ern til Glomme og den sjansen ville de ikke ta. Intensjonen er å skape en større avstand mellom lag 2 og 3 i Østfold. Det er derfor det ble signert en kontrakt for 1 år, for som sagt er planen å gå opp på 1 år og han er ikke med i planene videre etter det. Bare en brikke i et strategisk spill.

Vår "muldvarp" snek diskret fram telefonen og tok opp deler av samtalen hvor dette ble bekreftet. Vi velger å ikke publisere det enda.

Så kynisk eller smart er fotballen blitt, alt etter hvordan du ser det. Svup, så var en karriere ødelagt. Grattis, Chaib.

Er vel ingen tvil om at Chaib er hentet som en backupspiller og en ettårskontrakt er helt på sin plass. Jeg er også usikker på om han passer i klubbens uttalte måte å spille på, men uansett er det bra med valgmuligheter. Hvis vi når målet vårt om opprykk er han et usikkert kort for neste år. Da er det fint å se hvordan han tar nivået i andredivisjon før vi eventuelt gir han et tilbud om kontrakt i førstedivisjon. Hvis vi rykker opp.

Uansett så tar jeg posten til Kråkevingen med en stoor klype salt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 04 feb 18, 09:07

Jeg husker for 2 år siden at vi hentet en ung gutt fra Grorud for å være 4. valg som stopper. Jeg tipper Chaid vil få mulighter til å vise seg fram selv om vi ikke har vært den beste klubben på arbeid med unge talenter.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 feb 18, 12:59

Hahahahaha, det er det morsomt jeg har lest på lenge i ett fotball relatert forum!!! 

Chaib er en lokal Fredrikstad gutt, om han er god nok vil tiden vise. Og med utvikling vil han sikkert få kontrakt videre. I dagens fotball verden, hvor middler er begrenset så er dette måten man må gjøre det på, regner med Chaib forstår det. At han kom gratis dyttet overgangen raskere igjennom. Ikke trenger han å etablere seg her nede heller, en vinn vinn situasjon.

Og at MossFK blir svekket samtidig gjør det jo hele mye bedre. 

Men alt handler om perspektiv, at kråkene er konspiratoriske og har ett noe dårlig forhold til FFK er vel naturlig.. Chaib er FFK spiller, kråkene trenger bare å slenge litt bitterhet, når de enda en gang har mistet en favoritt til FFK..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 04 feb 18, 18:06

Opprinnelig postet av Rey

Uansett så tar jeg posten til Kråkevingen med en stoor klype salt

Jeg velger å være litt mindre diplomatisk og antar at mossingen som postet dette, ikke hadde blitt edru enda. For en edru person kan umulig tro at en fotballklubb med begrensede midler henter spillere med det formål å svekke en potensiell opprykksrival.

Særlig siden Moss selvsagt fint kan erstatte Chaib med en annen spiller.

I call bullshit.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 05 feb 18, 21:52

Egentlig rart att ikke sarp 08 fikk tak i ham. Der oppe skal jo alt som har ett snev av talent kjøpes/hentes Wink.

Nei mossingene er morsomme og tipper at de egentig har savnet oss. Bare synd at vi måtte ned ett hakk for å møte dem.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 06 feb 18, 13:46

Nå sa de nei til Tim Nilsen og jeg har litt blandede følelser. Magefølelsen sier at klubben gjorde rett og at vi nå har noen spennende unge spillere som kan spille på kantene. Vår danske venn er derimot ønsket og jeg er skikkelig usikker, og er klar over at jeg gjentar meg selv når jeg da sier vi i såfall har tre trege stoppere og at disse tre er rangert som nr 1-3.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 06 feb 18, 17:48

Opprinnelig postet av Erikk

Vår danske venn er derimot ønsket og jeg er skikkelig usikker, og er klar over at jeg gjentar meg selv når jeg da sier vi i såfall har tre trege stoppere og at disse tre er rangert som nr 1-3.

... spesielt siden Høgmo har gitt uttrykk for at Viitikko er en de har stor tro på, så da kan det ikke bety noe annet enn at Leko skal slite benken? Nielsen drar vel neppe til FFK for å slite benk?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 06 feb 18, 18:06

Kanskje Leko skal ut? I såfall blir det fortsatt to trege stoppere.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 06 feb 18, 19:19

To trege stoppere og et enormt bakrom. Høres jo ut som en varslet katastrofe. Aldri i livet at Høgmo ikke ser den. Han er jo opptatt av en stram defensiv organisering. 

Evnen til å posisjonere seg. Taktisk klokskap er vel ofte viktigere. Når så vi en spiss regelrett løpe fra en midtstopper? Noen stoppere er raske men aldri på rett plass og alltid ute i siste liten. På faste situasjoner står vi nok igjen med noen som kan flytte beina for å forhindre overganger imot,som Begby. 

Jeg er mer opptatt av om vi klarer å trylle en makker til Sellin opp av hatten. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 07 feb 18, 09:05

Opprinnelig postet av Sandaker

To trege stoppere og et enormt bakrom. Høres jo ut som en varslet katastrofe. Aldri i livet at Høgmo ikke ser den. Han er jo opptatt av en stram defensiv organisering. 

Evnen til å posisjonere seg. Taktisk klokskap er vel ofte viktigere. Når så vi en spiss regelrett løpe fra en midtstopper? Noen stoppere er raske men aldri på rett plass og alltid ute i siste liten. På faste situasjoner står vi nok igjen med noen som kan flytte beina for å forhindre overganger imot,som Begby. 

Jeg er mer opptatt av om vi klarer å trylle en makker til Sellin opp av hatten. 

Vi ser ikke ofte at spisser løper fra stopperne på den måten Biffen gjorde mot Erik Hoftun i treningskampen på gamle Stadion (4-4), men ganske ofte at en tregere stopper ser seg nødt til å lage frispark og pådra seg kort for å unngå det.

Men jeg er enig i antagelsen om at Høgmo nok har tenkt på dette.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 07 feb 18, 09:42

Men det blir jo countringer i bakrommet og vi får kjempeproblemer. Vi har jo sett mange ganger tidligere at Shola eller Martinsen har "løpt opp" problemet og avkalrt situasjonen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 23 feb 18, 19:12

Det har vært stille lenge på denne tråden nå noe jeg synes er trist. Nyheter finnes jo, og i dag var det kamp mot Zenit som jeg synes var den beste av treningskampene. Laget skal ha en spiss til og Tim Nilsen ønsker denne plassen, bør han få den?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 23 feb 18, 20:00

Nei.

Da bør vi la juniorer få plassen. De kan utvikle seg til noe stort . Det kan ikke Tim Nilsen. Han vil bli stallfyll 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 26 feb 18, 18:33

Tror både Nilsen og Seck får kontrakter. Vi trenger en spiss til med litt erfaring og Nilsen burde være god nok for det nivået vi er på nå. Det er en fin tanke å la juniorer ta plassen, men vi har allerede tatt opp en juniorspiller som spiss. I tillegg er snittalderen på troppen veldig lav: 21,8 år. De trenger noen litt eldre spillere å dra veksel på også.

Det jeg er mest spent på er om Anas Farah skriver under ny kontrakt. Han er et stort talent men på grunn av skadene de to foregående sesongene og lite eller ingen spilletid er det høyst usikkert om noen vil betale for en B-lagsspiller. Jeg har troa

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 27 feb 18, 12:33

Og da så det mindre aktuelt ut med Kjelsrud Johansen, om det noen gang var realistisk. Så Tim Nilsen er vel mer eller mindre OK av de vi kan få inn nå, om ikke PHM trekker noen rimilige vidundere opp av hatten.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 27 feb 18, 15:17

Nilsen har gjort det bra hos oss før og ønsker å komme til klubben. Han har målteft og jobber hardt. Ikke umulig han er noe av det bedre vi kan få med tanke på klubbens situasjon. Når det gjelder Mr ung og lovende offensiv spiller har jo klubben sagt tydelig at han er ønsket med videre og at avklaring kommer snart.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 feb 18, 15:49

Opprinnelig postet av arildoaim

Og da så det mindre aktuelt ut med Kjelsrud Johansen, om det noen gang var realistisk. 

 

3 mål og 4 assists på 22 kamper i fjor, og dette mener Brann skal løse spissproblemet deres? Eliteserien har falmet.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 28 feb 18, 19:18

Opprinnelig postet av Snæbbis

Opprinnelig postet av arildoaim

Og da så det mindre aktuelt ut med Kjelsrud Johansen, om det noen gang var realistisk. 

 

3 mål og 4 assists på 22 kamper i fjor, og dette mener Brann skal løse spissproblemet deres? Eliteserien har falmet.

Og i bakhånd har de Karadaz. Da blir det nok vei i vellinga. Det viktigste for en spiss under LAN er å ødelegge for motstanderne. Kjell kommer til å passe perfekt. Tipper han scorer 5mål.

Tror det blir bra med Tim Nilsen i spann med Sellin. Han holder et bra nivå i 2 divisjon og han ønsker å spille for oss. Gi han en 1års kontrakt med muligheter for mer hvis han presterer. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 01 mar 18, 20:33

Det ser ut som Oscar Lopez Borgersen blir FFK-spiller. Det er jo rent stallfyll (uten at det er negativt). Men betyr det at Farah er på vei ut? De har sagt at dem skal ha 22 spillere i troppen og vi har per nå 20. Ser ikke på Oscar som noen direkte konkurrent til hverken Seck eller Nilsen og frykter derfor at han blir en erstatter for Farah... eller så kan det hende jeg overanalyserer.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 mar 18, 21:16

Anas var vel ønsket av akademier over hele England etter at FFK var på en treningstur der for noen år siden, det var vel også det som gjorde att FFK fikk han på kontrakt. Ikke utenkelig at det er en vis interesse derfra fremdeles..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 01 mar 18, 21:27

Det ble jo lovet en rask avklaring, men det har vært tyst.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 06 mar 18, 17:00

I følge fredrikstad blad er kontrakten hans nå utløpt men han trener fotsatt med FFK.  Jeg syns FFK nå bør kreve ett svar,bli eller stikk. Utaknemlig fyr virker det som.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 06 mar 18, 17:57

Jeg har forstått det slik at han har vært i klubben hele tiden. Da er det vel mange som har hjulpet han og trøstet han når han var liten. Det må jo ha vært mange som har stillt opp, gjerne frivillige uten betaling. Han er 17 år og burde være med for å gi noe tilbake til de som har hjulpet han og stillt opp.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 06 mar 18, 21:17

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg har forstått det slik at han har vært i klubben hele tiden. Da er det vel mange som har hjulpet han og trøstet han når han var liten. Det må jo ha vært mange som har stillt opp, gjerne frivillige uten betaling. Han er 17 år og burde være med for å gi noe tilbake til de som har hjulpet han og stillt opp.

Hvis du tenker deg om, så har ikke FFK yngre lag enn guttelag, så han kan ikke ha vært i klubben så lenge.

Nå er han kontraktsløs, og da er det slik at spilleren kan velge hvor han vil spille. Når spillere vi ikke ønsker har kontrakter som går ut, da er man bare happy. Dette er baksiden av den medaljen.

Jeg håper han blir her, men de to forrige innleggene her, samt kommentar feltet på F-B, styrker nok ikke sjansene for at han blir her i byen. Om han leser dere da.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 06 mar 18, 21:37

He he du er en artig skrue du kanogvetalt.  Tipper at Anas ikke leser veldig mye her inne. Uansett så tipper jeg mange syns det er unfair av han å bygge seg opp fra skade i over ett år for deretter å stikke med en gang han er frisk. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 06 mar 18, 21:40
Endret: 07 mar 18, 10:09
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av tynter

He he du er en artig skrue du kanogvetalt.  Tipper at Anas ikke leser veldig mye her inne. Uansett så tipper jeg mange syns det er unfair av han å bygge seg opp fra skade i over ett år for deretter å stikke med en gang han er frisk. 

Han ble vel skadet mens han var her?

Jeg tenker at en ung spiller sikkert gjør forskjellig vurderinger rundt sine veivalg. Skal han velge sikker spilletid, eller å komme til en klubb som er gode på spillerutvikling? Eller velge hjemlige omgivelser. Avhegig av hvilke alternativer han har, kan jeg forstå at han ser dette som et viktig veivalg som vil kunne definere om han får en karriere som profesjonell fotballspiller eller ikke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 07 mar 18, 12:30

Ikke at jeg tror slike greier har noe særlig å si for valget til Anas akkurat nå, men synes fremdeles det er bra teit å skulle sitte på en femmeters høy hest og kalle en 18-åring for en utakknemlig fyr hvis han velger å dra fra klubben, fordi han har vært her siden 2015. På et offentlig supporterforum. Skjerpings liksom.

Håper personlig han blir, og er for øvrig enig i at det virker rart fra Anas sin side å dette trekke ut så langt som det har gjort. Heldigvis har vi flinke folk på saken i Heier, Lunde og Høgmo, så jeg velger å stole på at de håndterer dette på en måte som er best for klubben.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 07 mar 18, 15:04

Ser at det er forskjellige meninger om Anas,og det er bra det. Jeg håper han blir,men skulle ønske han hvertfall bestemmer seg ganske kjappt. Tiden går og vi har ikke tid til å vente på om han får ett bedre tilbud andre steder eller om han blir. Angående høye hester osv så syns jeg ikke det er for drøyt å kalle en pr definisjon voksen mann utaknemlig.  ;-)


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 07 mar 18, 15:55

Opprinnelig postet av tynter

for drøyt å kalle en pr definisjon voksen mann utaknemlig.  ;-)

Å gjøre det til en av klubbens unge spillere fordi han drøyer med å signere ny kontrakt derimot, da er ikke jeg med hvert fall. 

MEN over til mer håndfaste nyheter. Ifølge snapchatten til FFK har Anas nå signert ny kontrakt, noe som i så fall bare er fryd og gammen! Dette kan vise seg å bli veldig viktig, kanskje allerede denne sesongen her, med tanke på at vi virkelig trengte en slik spillertype inn i stallen. Håper han kan vise seg fra sin beste side i år.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 07 mar 18, 15:58

Jeg er glad for at han signerte og vi må nå se vårt kjære FFK som en klubb med flere gode lokale unge spillere. Dette er jo noe mange har etterlyst.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 07 mar 18, 16:36

Veldig bra at han har signert ny kontrakt. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 07 mar 18, 18:40

Da er nok stallen komplett, med bare Seck som et lite spørsmålstegn. Sett at alle er skadefrie, hvorfan tror dere at førsteelleveren blir?

Så langt et det vel bare Jenssen, Rekdal, Mæland og Sellin som virker noenlunde faste? Begby på venstreback og Nilsen sammen med Sellin er vel også relativt sikkert, men hva med kantspillerne? Og hva blir stopperparet?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 08 mar 18, 19:08

Det er gode spillere som er skadet som f.eks Vetteli som etter min mening var en av de få som gjorde det bra sist sesong, og bør være et klart førstevalg. Ellers så synes jeg FFK gjorde en grei jobb mot Raufoss i dag. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 09 mar 18, 08:16

Jeg synes kampen mot Raufoss fortjener mer enn "grei", vi gjorde en god kamp og bedre enn på lenge.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 11 mar 18, 15:50

Jocke vurdere stallen... Er det bare jeg som syns han tar i litt vel mye når det gjelder midtbanen? Terningkast seks virker litt vel høyt.

Har egentlig ikke noe tro på 25 mål til Sellin heller. Syns ikke han har vært så god i oppkjøringa.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 11 mar 18, 16:08

Er det ikke typisk oss å "hause opp" før sesongen starter?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 mar 18, 16:50

Opprinnelig postet av Rey

Jocke vurdere stallen... Er det bare jeg som syns han tar i litt vel mye når det gjelder midtbanen? Terningkast seks virker litt vel høyt.

Har egentlig ikke noe tro på 25 mål til Sellin heller. Syns ikke han har vært så god i oppkjøringa.

Helt enig med deg. Midtbanen er god men den mangler mye muskler og er kanskje ikke helt den optimale midtbanen å ha når det blir en krigekamp. Men for all del, det er meget gode spillere med meget gode ferdigheter

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 12 mar 18, 14:38

Vi er helt sikkert gode nok, målt i kvalitet og bredde på spillestallen, sammenlignet med våre motstandere.

Men det er 2 faktorer til som vil slå ut på hvordan poengfangsten blir:

1- "Cupfinalene" - Motstanderne vil være 110 % motiverte. Kampene mot oss vil, satt på spissen, være det som definerer dem som fotballspillere. Dette er kampene de vil ønske å kunne fortelle historier om resten av livet. Denne faktoren var ikke tilstede i like stor grad forrige gang vi spilte på dette nivået. Årsakene til dette er flere, men historien vår fra bare 10-12 år tilbake, stadion, publikum og at vi har en tidligere landslagstrener, er god motivasjon.

2- FFK supporterne - En fantastisk "push" i medgang, men en møllestein på ryggen i motgang. Innfrir vi ikke de første serierundene vil harselaset om inkompetent styre, diktlesing og yoga dra på for fullt. Spillerne vil føle trykket, og miste trua på lagets og trenerteamets ferdigheter, og kanskje også sine egne.

For å komme i flytsonen vil vi faktisk trenge flaks. For mye bedre enn motstanderne er vi ikke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 mar 18, 16:48

Jeg er enig med Kanogvetalt, men vil legge til at flere motstandere kommer til å legge seg lavt.  Dette vil gi masse bakrom og overganger, noe vi har slitt med tidligere.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 14 mar 18, 11:55

Enig, vi vil som i fjor møte motstandere som legger seg lavt og vil forsøke å ta oss på overganger. Det er krevende både offensivt og defensivt:

Offensivt vil det være vanskelig å bryte gjennom etablert og veldig kompakt forsvar. Derfor er det etter min mening sykt viktig at f eks Anas valgte å forlenge med oss, ettersom man i slike situasjoner ofte trenger spillere med kreativitet og med evner til å utfordre for å åpne opp rom. Både Anas og Rocky innehar ferdigheter til å utfordre en mot en, og både Rekdal og Joona er jo særdeles gode til å finne rom med pasninger. Med Mæland i en (tilsynelatende?) litt mer trygg og kontrollerende rolle, er jeg derfor enig med Jocke i at midtbanen vår ser veldig god ut, og bør etter min mening ha bedre forutsetninger til å kunne utfordre når vi møter etablert forsvar i år, enn det vi hadde i inngangen av forrige sesong.

Defensivt vil det spesielt være utfordrende fordi faren for overganger imot alltid vil ligge og true, spesielt raske angrepsspillere. Litt kritisk at vi ikke har kompensert for dette med minst en rask sentral forsvarsspiller, selv om Begby og Westgård på sidene vil kunne demme opp for slike trusler. Men jeg antar at det er som Høgmo og Viitikko sier, at dersom forsvarsspillerne er dyktige til å lese spillet så er det ikke så farlig om de ikke innehar enorm hurtighet.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 18 mar 18, 17:22

Etter dagens kamp blir jeg mer og mer sikker på at det er Leko jeg vil sette på benken av de tre som slåss om de to stopperplassene. Han har en stygg tendens til å miste konsentrasjonen, noe han også gjør på baklengsmålet i dag. Kosta oss noen poeng i fjor og kommer til å koste oss poeng i år.

Ellers er jeg veldig imponert over den defensive jobben Farah gjør

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 18 mar 18, 17:55

Opprinnelig postet av Rey

Etter dagens kamp blir jeg mer og mer sikker på at det er Leko jeg vil sette på benken av de tre som slåss om de to stopperplassene. Han har en stygg tendens til å miste konsentrasjonen, noe han også gjør på baklengsmålet i dag. Kosta oss noen poeng i fjor og kommer til å koste oss poeng i år.

Ellers er jeg veldig imponert over den defensive jobben Farah gjør

Utvilsomt enig med deg, dersom Leko skal få spilletid MÅ han være litt mer klar over hva som skjer rundt seg og reagere deretter. Går ikke an å fortsette med det tunnelsynet han viste i forrige sesong.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 mar 18, 09:06

Synes vi gjør en ok treningskamp mot et lag som hører hjemme en divisjon over oss. Uenig med de to siste innleggene angående Leko, og synes han er vår beste midtstopper. Begge midtstopperne var gode i går, og ble ikke fraløpt ved kontringer i mot, som mange har fryktet.

Mange av spillerne blir litt "lette" i det defensive spillet, og byttene utover i kampen viste at vi har en tynn stall da de nest beste har en lang vei å gå for å ta nivået fullt ut.

Tror fortsatt vi trenger flaks for å lykkes fra start denne sesongen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 20 mar 18, 18:00

Det generelle spillet til Leko er godt nok, men så var det den konsentrasjonen da...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 23 mar 18, 03:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Vi er helt sikkert gode nok, målt i kvalitet og bredde på spillestallen, sammenlignet med våre motstandere.

Men det er 2 faktorer til som vil slå ut på hvordan poengfangsten blir:

1- "Cupfinalene" - ...

2- FFK supporterne - ...

For å komme i flytsonen vil vi faktisk trenge flaks. For mye bedre enn motstanderne er vi ikke.

Enig, men et punkt 3 kan tilføyes. FFK har sansynligvis seriens beste trener. Hvis Høgmos erfaring og generelle fotballkompetanse også gir seg utslag i hans evner som kampleder, skulle FFK ha et overtak. Om det slår til vil vise seg, men det går an å være optimist, vil jeg mene. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 23 mar 18, 08:16

Jeg håper vi spillemessig er gode nok til presse motstandere bakover på banen og skape en del sjangser på hjemmebane. I noen kamper vil vi angripe og skape en hel del, men ikke få ballen i mål. Motstanderen får et skudd på mål og det går inn, vi presser på og får fortsatt ikke mål, ny overgang og 0-2. Hvis man ser kvalikkampene til Stjernen hjemme mot Ringerike og Kongsvnger fikk vi se noe av det jeg beskrev her. Jeg er veldig spent på hvordan vi håndterer slike kamper. Er vi "sterke nok i hodet"? Har vi flere spillere med målteft? Har vi jokere på benken?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 mar 18, 13:44
Endret: 23 mar 18, 13:47
Endret av: Ebenfalk2

Høgmo spiller den fotballen som trengs. Lurer på om ikke det var i 2011 og han var Tromsø trener. FFK var i god form og møtte TIL på Stadion, FFK førte kampen og banespillet. Tromsø vant 2-0. De parkerte bussen og vant. Mener TIL tok sølv det året. Poenget er at Høgmo spiller ikke naivt, han planlegger kampene nøye. Og om vi møter ett lag borte som er gode på hjemmebane. Ja da parkerer han bussen. Og det gjør FFK mer uforutsigbare for motstanderen. Noe som er nøkkelen for å lykkes i årets sesong. Men også ikke minst at Høgmo er en trener med ett smittende vesen og en utrolig bra coach. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 28 mar 18, 01:02
Endret: 28 mar 18, 01:02
Endret av: ey1984

Solid seier over U/K i går. Ønsker meg følgende startellever når vi møter Asker

                  Jenssen

Westgaard  Leko  Nielsen  Begby

    Farah Mæland Rekdal Veteli

                Rocky Sellin


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 28 mar 18, 13:03

Jeg synes også kampen mot Ullkisa var veldig bra. Vi har nå stor konkuranse om mange av plassene på laget og det blir veldig spennende å følge med videre. Jeg er enig i laguttaket hvor Anas er med og Rocky spiller spiss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 28 mar 18, 19:29

Men er Rocky bedre enn Nilsen som spiss? Vi har et kjempeluksusproblem med å få plass til alle spillerne. De plassene med relativ "dårlig" konkurranse er vel bare venstreback og keeperplassen?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 28 mar 18, 20:34

Jeg kan ikke svare skråsikkert, magefølelsen min sier Rocky vil gjøre det bra hvis han får tillit. Nilsen kan være en fin fyr å sette inn utover i kampen. Luksusproblem er det absolutt.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 mar 18, 22:27

Vil vel ikke si at vi har så dårlig konkurranse på venstre heller. Jada Begby er ett soleklart 1 valg, men sammtidig så synes jeg Getz har klart seg meget bra og imponert stort i de kampene han har spilt men jada Begy er en klar 1 der

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 29 mar 18, 14:05

Da ble det seier mot Kvik 1-0 etter en kamp som ikke vil bli husket. Imildertid husker jeg to frispark til oss i første omgang. Begge var godt inne på motstanders banehalvdel, men for langt ute for skudd. Jeg tenkte med en gang at det skulle settes inn spillere i boksen med tanke på innlegg. Istden ble det slått en løs bakoverpasning i begge tilfellene.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 05 apr 18, 10:16

Ingen oppdateringer fra klubben angående Seck. Betyr det da at det ikke gikk i orden?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 05 apr 18, 15:41

Veldig rart, det burde stått noe i avisa uansett om han er med eller ikke.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 05 apr 18, 15:53

Opprinnelig postet av Erikk

Veldig rart, det burde stått noe i avisa uansett om han er med eller ikke.

Det er jo ikke avhengig av noen deadline da han er kontraktsløs. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 05 apr 18, 16:45

De er vel fremdeles nødt til å registrere ham dersom han skal spille, og den fristen løp meg bekjent ut i natt?


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 05 apr 18, 18:57

Siden senegaleseren er kontraktsløs, er ikke FFK avhengig av noen endelig avklaring før midnatt, sa Joacim Heier i går. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 20 jun 18, 15:03
Endret: 20 jun 18, 15:05
Endret av: Rey

Da har Silly Season startet igjen og med til dagens treningskamp mot LSK er den fransk-senegalesiske spilleren Almamy Dia.

Ikke så veldig mye å finne om han men han har en youtubekanal med "skrytevideoer" og ser ut til sist å ha vært innom BorgoVercelli. Dette er en klubb på femte nivå i Italia. Forsvarsspiller/defensiv midtbane.

Litt rart å hente en slik spiller når det er uttalt at norsk skal være garderobespråket og vi har heller dårlig historie med å integrere fransktalende spillere.

Regner vel egentlig med at han ikke er aktuell

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 20 jun 18, 15:33

Jeg tenker dit hen at vi har byttet ut "halve" stallen i hvert overgangsvindu i flere sesonger. Mange sier at vi må "begynne på nytt" 2 ganger pr år av nevnte grunn og aldri kommer videre. VI har jo blitt dårligere og dårligere og vi må innse at denne taktikken ikke fungerer. Hva med å gjøre noe nytt? Hva med å beholde de spillerne vi har og ikke signere noen nye? Jeg er jo enig i at situasjonen blir anderledes hvis noen av våre spillere vil bort og forsvinner. Prøvespiller vi ikke har hørt om som kanskje ikke kan engelsk og iallfall ikke norsk, er det hva vi trenger nå?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 jun 18, 18:13

Støtter siste taler helt og fullt. 

Kontinuitet, i spillergruppen så vel som på trenersiden, er stikkordet. Spillere blir ikke godt kjent med hverandre og samspilte uten å få litt tid på seg. Litt tid betyr minst et par sesonger. Og utenlandske spillere som ikke kan norsk eller kjenner norsk fotball trenger lenger tid enn norske/skandinaviske spillere gjør. 

Den evinnelige utålmodighet FFK har utvist i alt for lang tid er er i seg selv noe man MÅ endre på. En viss gjennomstrømning er naturlig, men å fornye halve troppen og bytte trener hvert år er en ren garanti for at fremganger uteblir. Nå har FFK prøvd fiasko-oppskriften slavisk i så mange år at det er tid for å forsøke noe mer fornuftig. 

Men det synes jeg også klubben har vist en klar vilje til. Hvilket applauderes. Og jeg er overbevist om at Høgmo har et godt blikk for hvilke spillere som eventuelt ikke har en fremtid i hans måte å spille på. Og at han forstår hva slags spiller som eventuelt kan komme inn og forsterke dagens spillerstall, i den grad det nå er økonomisk mulig. 

Så er det bare å håpe at klubben evner å la de sportslige hensyn veie tyngst, og at man ikke velger å selge viktige spillere bare fordi man lar seg blende av en mulig inntekt her og nå som likevel ikke gjør noen stor forskjell i det lange løp.  


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 20 jun 18, 23:13

D'herrer Erikk og FlightOfTheRat applauderes herved, og tilslutning til deres innlegg gies.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 20 jun 18, 23:31

Kunne ikke vært mer enig. I tillegg er det en velsignelse for oss at ikke noen av lagene har stukket i fra. Et par kamper uten seier og hylekoret er i gang. Nesten mystisk hvor historieløse noen er  i forhold til nærhistorien. 

Nå får laget arbeidsro og mulighet til å utvikle seg videre. Å bygge lag og klubb tar tid.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 24 jun 18, 22:27

Hva mener folk om Tim Nilsen? Kontrakten hans går jo ut nå. Bør vi forlenge med han?

Personlig hadde jeg forventet mer, men det hadde jeg til Sellin og hele det offensive spillet, så det er ikke kun Nilsen. Han har nå levert 4 + 1 på ti kamper og det er vel egentlig grei nok uttelling, spesielt når han ikke tar straffene? 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 jun 18, 23:53

Opprinnelig postet av Rey

Hva mener folk om Tim Nilsen? Kontrakten hans går jo ut nå. Bør vi forlenge med han?

Personlig hadde jeg forventet mer, men det hadde jeg til Sellin og hele det offensive spillet, så det er ikke kun Nilsen. Han har nå levert 4 + 1 på ti kamper og det er vel egentlig grei nok uttelling, spesielt når han ikke tar straffene? 

Min mening er at det bør bero på to forhold:

Ser Høgmo en lovende fremtid for Nilsen i FFK? 

Ser Tim Nilsen selv for seg å bli lenge i FFK? 

Ut i fra prestasjonene ser jeg ingen grunn til å vrake ham. I utgangspunktet mener jeg det er en god idé å beholde spillere, men jeg synes dette bør avgjøres av Høgmo og Nilsen, og så bør klubben innrette seg etter hva de to mener er best. Jeg håper klubbens økonomi står til at dette kan være en 100% sportslig vurdering. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 12 jul 18, 14:33

Jøss... det kom som en overraskelse. Andreas Aalbu er tilbake i klubben

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 jul 18, 14:40

Dette er jo veldig gledelig. Godt å ha en god targetman på topp igjen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 jul 18, 15:00

Dette er en spiller jeg liker veldig godt, han jobber hardt, er god i boks og virker som en veldig bra fyr også. Men hvorfor vil Ullkisa gi han bort? Jeg trodde han var blandt de beste spillerne deres.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 jul 18, 15:06

 

Jeg har googlet Ullkisa og det står følgende om vår venn:

Kamper spilt12

Minutter346

Byttet inn9

Byttet ut2

På benken10

ingen mål


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 12 jul 18, 17:11
Endret: 12 jul 18, 17:17
Endret av: Marthe

Så vidt jeg forstår fikk UllKisa nylig inn en spiller som sannsynligvis dytter Aalbu enda mer ned på benken. I tillegg ser jeg at de la om formasjon fra to til én spiss på topp, og da ser det ut til at Nesset stort sett fikk den plassen.

Men, i følge altomfotball.no:

Kamper spilt: 23
Minutter: 1690
Fra start: 20
Byttet inn: 3
Byttet ut: 5
På benken: 3
Mål: 8
Gule kort: 1

Totalt i halvannet år så vidt jeg kan se, så har han spilt i 42 kamper, og scoret 10 mål. Det tar jo da med NM og kvalik til Eliteserien.

Det skal sies at jeg finner fire forskjellige tall på antall spilte kamper... :-D

flashscore.nu viser i alle fall veldig med detaljer.

-M


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 jul 18, 17:21

Vi vet ihvertfall hva vi får med Aalbu. Han er sterk på trening og en lederfigur, fint for det sosiale. 

Hatt ett godt samarbeid med Tim Nilsen tidligere, skaper konkuranse på plassene, og er allsidig, kan spille på midtbanen, i angrep og bak en spiss. 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 13 jul 18, 01:32

Opprinnelig postet av Rey

Jøss... det kom som en overraskelse. Andreas Aalbu er tilbake i klubben

Aalbu til f-b:

"...når en trener som Høgmo ringer og sier han vil ha deg – da er det vanskelig å si nei"

Cool 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 13 jul 18, 21:08

Opprinnelig postet av Rey

Hva mener folk om Tim Nilsen? Kontrakten hans går jo ut nå. Bør vi forlenge med han?

Og der var den forlenget ut sesongen. Føler det er riktig å ikke gi han lengre kontrakt. Han har fortsatt litt å bevise i forhold til Obos-nivå

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 26 jul 18, 18:00

Tidligere Fulham og finsk landslagspiller Sakari Mattila på prøvespill.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5413

Lagt til: 27 jul 18, 09:48

Kan ikke si at jeg kjenner han veldig godt, men noe må det jo bo i han npr han har vært i Fulham... selv om han ikke spilte så mye. Men han har vel vært ganske skadeutsatt?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 30 jul 18, 11:02

Kan vi forvente at Rekdal drar nå, og at finnen vi signerte er tiltenkt å erstatte han?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 30 jul 18, 17:08

Det må jo være en åpenbar konklusjon. Alternativt vil jo Rekdal bli satt ut av laget.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 30 jul 18, 17:14

Tenkte det samme selv. Da får vi håpe at en Engelsk klubb graver litt i lommeboka.

Fikk ikke sett kampen i går men leste at vi burde vunnet mer. Synes vi virker mer solide enn på mange år. La oss håpe på en høst uten tap og som ender med opprykk.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340