Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Mjøndalen - FFK 14.10.2017 kl 1800

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 14 okt 17, 23:21
Endret: 14 okt 17, 23:23
Endret av: Rey

Er det noen som fortsatt har troa?

Har ikke vunent over Mjøndalen så lenge Vegard Hansen har vært trener der. Forrige seier var da vi rykket opp til Tippeligaen i 2010. Den gang en utrolig artig kamp, med masse folk fra Fredrikstad, rødt kort til Gamboa og masse mål. Etter det har det bare vært sorgen!

Vi har de fleste spillere tilgjengelig. Eneste som mangler er de langtidsskadde

Frykter dessverre at vi ligger på direkte nedrykk etter helga

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 15 okt 17, 01:41

Det er sjeldent jeg er så sikker på hvordan det går, som denne. Jeg har null tro på at vi kommer herfra med noen som helst poeng. Jeg tenker det ikke er lov å være så naiv at man skal ha noe tro på at vi skal klare og bryte Mjøndalens seiersrekke, og i tillegg gjøre vår første borte-seier på Isachsen stadion. Det hadde selvsagt vært utrolig deilig, men det får være grenser på optimisme. ;-) Jeg skal uansett dra og støtte guttane, så mulig jeg har noen masochistiske tendenser...

Ellers så jeg at Oddsmodel har oss på 19% sjanse for direkte nedrykk, og bare 4% på sisteplassen - dette i hovedsak fordi Elverum og Arendal er så forferdelig dårlige. Men samtidig så er det så tett videre over oss, at om vi plutselig skulle begynne og score og vinne kamper nå, så er det fort gjort at noen andre må kjempe for å overleve med kvalik.

Om vi skulle havne på direkte nedrykk etter denne helga, så blir jeg ikke overraska, men nå er ikke denne helga siste runde heller. Jeg vil tro Mjøndalen på Isachsen er den desidert vanskeligste kampen vi har igjen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 15 okt 17, 09:20

Opprinnelig postet av Rey

Er det noen som fortsatt har troa?

Har ikke vunent over Mjøndalen så lenge Vegard Hansen har vært trener der. Forrige seier var da vi rykket opp til Tippeligaen i 2010. Den gang en utrolig artig kamp, med masse folk fra Fredrikstad, rødt kort til Gamboa og masse mål. Etter det har det bare vært sorgen!

Vi har de fleste spillere tilgjengelig. Eneste som mangler er de langtidsskadde

Frykter dessverre at vi ligger på direkte nedrykk etter helga

Hansen var trener i 2010 også, uten at det er viktig. Håper vi overrasker i dag. Det er uansett ikke i dag vi rykker ned.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 15 okt 17, 14:32

Ingen forventninger, men det er fotball vi følger med på og ingenting er umulig, så forhåpningene beholder jeg. Men vi må nok vise oss fra vår aller beste side om vi skal ta med oss poeng i dag, noe vi nesten ikke har vært i nærheten av å vise på bortebane denne sesongen. 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 15 okt 17, 15:28

 Kunne være en fin tid for borteseier i dag. Alltid en fin tid for en positiv overraskelse. 

Men jeg tror uansett at FFK overlever i divisjonen. Ikke bare fordi lagene bak er enda dårligere, men de har et like vanskelig kampprogram igjen de også. 

Dessuten har FFK en nesten mystisk evne til å heve seg når først alt står på spill, om desverre ikke før. Så her er fortsatt håp. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 15 okt 17, 17:35

Lagoppstilling klar:

Jenssen

Westgaard - Akinyemi - Leko - Nuhu

Veteli - Åsheim - Karoliussen - Begby

Kapidzic - Flo

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 15 okt 17, 18:49

Vi spiller jo egentlig ikke så ille i dag og hever oss bra etter en meget smak åpning, men selvfølgelig roter vi det til på 1-0 målet. Titter for mye på ball og igjen er venstrebacken vår klønete. Utligner fortjent til 1-1 rett etterpå, men vi er ikke nok på hugget på returen på frisparket som blir 2-1. Er vel noe som går igjen i år at vi ikke er nok på hugget

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 15 okt 17, 21:07

Ut i fra forventningene var det vel ikke helsvart? Resultatet er selvfølgelig ikke godt nok i den situasjonen vi er nå, men spillemessig var det bedre enn forventet.

Heldigvis tapte Elverum og Arendal er seg selv lik med å slippe inn mål langt ut i overtiden som bare ga dem en uavgjort. Vi kan fortsatt klare dette!

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 okt 17, 22:20

Fikk ikke sett denne da jeg har vært bortreist, men ut fra det jeg leser gjør jeg meg følgende funderinger:

  • Det er selvsagt positivt at vi leverer nokså jevnt spillemessig mot divisjonens formlag nummer én. Det betyr at laget faktisk har et OK nivå inne på det området. MEN:
  • Selv om vi visstnok er på høyde spillemessig, så taper vi igjen, fordi Mjøndalen slipper litt for lett til i avgjørende situasjoner. Det er en trøst at Elverum og Arendal har akkurat det samme problemet, men den trøsten er mager.
  • Leverer laget det samme spillemessig i resten av kampene så tror jeg det blir nok poeng til å holde Elverum og Arendal bak - men Åsane eller Tromsdalen må rakne fullstendig for at vi skal gå forbi. Vi må overgå dem med henholdsvis seks og sju poeng ...
Åsane og Tromsdalen møtes i neste runde. Ett av dem kan være utenfor rekkevidde før vår kamp mot Ranheim.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 16 okt 17, 08:20

Så ikke kampen, men ut fr4a live oppdateringene virket det som vi var på høyde spillemessig, og at vi skapte ok med sjanser. Vi scoret også et mål på Isaksen Stadion, og det er det en stund siden noen har gjort.

Jeg tror uansett vi må ta 4 poeng på de siste kampene for å sikre kvalik. Hvis ikke er det "hjem igjen" til der vi var før eventyret startet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 16 okt 17, 09:44

Hvis det blir kvalik, møter vi et av de følgende:

Avdeling 1: Alta, Asker eller Raufoss. Dersom Alta vinner i siste serierunde blir de nr 2 i avdeling 1, men både Asker og Raufoss har mulighet til å gå forbi.

Avdeling 2: Nest-Sotra eller Notodden. Strilene leder avdeling 2 på målforskjell før siste runde, så her blir det spennende!

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 okt 17, 11:31

Opprinnelig postet av Rey

Ut i fra forventningene var det vel ikke helsvart? Resultatet er selvfølgelig ikke godt nok i den situasjonen vi er nå, men spillemessig var det bedre enn forventet.

Heldigvis tapte Elverum og Arendal er seg selv lik med å slippe inn mål langt ut i overtiden som bare ga dem en uavgjort. Vi kan fortsatt klare dette!

 

Når vi taper en kamp 3-1 har vi ikke noe annet valg enn å se bak resultatene for å finne noe positivt negativt. Hvis en har over 60 i IQ vet man at et tap er negativt, så det er egentlig en "no-brainer" (så kan man diskutere den gjennomsnittlige IQ-nivået på Facebook-gruppa).

Vi er helt på høyde med Mjøndalen, vinner masse dueller, klarer å presse Mjøndalen tilbake i lengre perioder, skaper sjanser, men setter ikke sjansene. Periodevis syns jeg FFK-spillet glir svært godt, og det er fint å se at enkeltspillere nå begynner å bli litt rolige med ballen, velger enkle løsninger. Midtbanen fungerte godt igår, og skaper mye framover.

Mjøndalen, derimot, setter sjansene, den første scoringa kommer på deres første målsjanse, sånn som jeg ser det. Frisparkmålet er en fast situasjon, som MIF er gode på, og det virker ikke som om vi har en rutine på å følge ballen helt inn til keeper. Det må skje med avtale før situasjonen. Mjøndalen er sikkert fornøyde med kampen, men klarer aldri å utspille FFK på noen som helst måte, til tross for motsatt ende av tabellen, og form/uform.

Vi har ikke spillerne som bare trenger en sjanse for å score. Det er har laga som ligger høyt på tabellen. Jeg regner også med at det er har noe med "offensivt hue" å gjøre: En spiller som tenker og vurderer hele tida (jmf. Budusons kjempesjanse) får ikke til noenting, mens en som bare går på og prøver et eller annet som en naturlig "flow" får til det utrolige. Denne innstillinga er vi milevis fra akkurat nå.

Spiller FFK sånn som de gjorde igår i resten av kampene blir det flere poeng, det er jeg overbevist over!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 16 okt 17, 12:41

[

Spiller FFK sånn som de gjorde igår i resten av kampene blir det flere poeng, det er jeg overbevist over!

[/quote]

Og hvor mange ganger tidligere i år har vi klart å spille flere gode kamper på rad? Det er vel kanskje hver 5 kamp som vi gjør en godkjent innsats. Klarer ikke helt å se at vi skal ta så mye poeng. kanskje vi klarer 2 uavgjorte hjemme og borte mot Tromsdalen kan vi jo bare glemme. Eneste vi kan håpe på er at Arendal og Elverum tar enda mindre poeng enn oss.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f