Husk meg
Brukernavn
Passord

Cuptråden FFK 2017

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 apr 17, 18:40
Endret: 26 apr 17, 18:42
Endret av: Rey

Tja, hva skal en si... Kråkerøy på Stadion burde jo være en overkommelig oppgave hvis man er innstilt på å jobbe og kjempe, men etter 45 minutter så ser det virkelig dårlig ut.

FFK nede i 10 mann og ligger under 1-0. Kråkerøy er klart best og skaper flere store sjanser, både på egenhånd og med hjelp fra FFK forsvaret, mens FFK ikke skaper noenting. Blir ikke selvtillit av slikt.

 Laget fra start var forøvrig

Jenssen

Kaland - Skagestad - Leko - Westgaard

Brix - Åsheim - Falk Larsen - Veteli

N'Diaye - Kapidzic

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 26 apr 17, 18:44

Grusomt...... jeg finner ikke noe som passer bedre å skrive


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 apr 17, 19:44

Tenker at det er helt greit å ryke, det er serien som erviktig. Cupen er helt irrelevant..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 apr 17, 19:45
Endret: 26 apr 17, 19:46
Endret av: Tøfflus

Jeg fikk ikke med meg starten på kampen. Var utvisningen grei?

Uansett 10 mot 11 eller ikke, grusomt hvor lite FFK skapte i de ca 60 minuttene jeg så.

Gratulerer til Kråkerøy. Håper de går langt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 apr 17, 19:49

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Tenker at det er helt greit å ryke, det er serien som erviktig. Cupen er helt irrelevant..

Cupen er et sted man kan bygge entusiasme. Det er heller ikke slik at kampprogrammet tilsier at det blir en voldsom belastning med alle kampene. Bare en dårlig måte å forsøke å trøste seg selv på.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 apr 17, 19:50

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Tenker at det er helt greit å ryke, det er serien som erviktig. Cupen er helt irrelevant..

Selv om jeg skulle vært enig med deg (det er jeg ikke) så er det forskjell på å ryke mot et bedre lag, og å ryke mot et lag fra to divisjoner under! Jeg forventer av profesjonelle spillere at de skal kunne legge litt mer i en cupkamp enn i en restitusjonsøkt dagen etter seriekamp.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 apr 17, 19:55

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg fikk ikke med meg starten på kampen. Var utvisningen grei?

Uansett 10 mot 11 eller ikke, grusomt hvor lite FFK skapte i de ca 60 minuttene jeg så.

Gratulerer til Kråkerøy. Håper de går langt.

 

Virket som en helt på trynet utvisning, det første gule kortet så jeg ikke men ved det andre var det tydlelig for alle andre enn dommeren at Håvard Åsheim ikke hørte fløyta men spilte videre. Det touchet han gjør er en kort pasning til en medspiller, ikke en bortsparking av ballen.

Når det er sagt var det en fortjent Kråkerøy seier, og det er jo noe spesielt..

---------------------------

Svaberget for alltid!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 apr 17, 19:57

...og den utvisningen fører også til at han må stå over mot Ull/Kisa til helga.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 apr 17, 19:58

Uansett så vil FFK ryke i de innledende rundene, om ikke idag, nei så iløpet av de to neste rundene. Da hvorfor utsette det uunngåelige. FFK er ikke ett lag man kan regne med i en slik sammenheng til dags dato, det har man vel sett. Derfor gidder jeg heller ikke å bli skuffa.

Noen ganger må man løfte blikket. Ha ett litt lengre perspektiv og forstå at kortsiktigheten ikke nødvendigvis er å foretrekke. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 apr 17, 20:01
Endret: 26 apr 17, 20:02
Endret av: Rey

Hva er kortsiktig ved å vinne fotballkamper? Jeg også er inneforstått med at vi ikke er gode nok til å nå langt (noe i dag viste), men derifra til å si at det er greit å konsentrere seg om serien er det rimelig langt.

I tillegg vil tapet i dag garantert føre til frafall av tilskuere på stadion, med ditto frafall av penger i kassa. Det kan du da ikke mene er bra?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 26 apr 17, 20:05

Det her er helt forferdelig. Noe av det dårligste jeg har sett av ffk på lang tid. Det verste av alt er vel at vi fort kunne tapt 3-0. Kråkerøy hadde 4-5 gigantsjangser, og det eneste vi hadde var et innlegg som gikk i kryss stolpen.

Eneste spilleren som får godkjent av meg idag er Wright. Han kommer inn og er den eneste som klarer å gjøre noe som helst fremover.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 apr 17, 20:07

Opprinnelig postet av Rey

...og den utvisningen fører også til at han må stå over mot Ull/Kisa til helga.

Snakker om salt i såret.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 apr 17, 20:10

Opprinnelig postet av scheien

Det her er helt forferdelig. Noe av det dårligste jeg har sett av ffk på lang tid. Det verste av alt er vel at vi fort kunne tapt 3-0. Kråkerøy hadde 4-5 gigantsjangser, og det eneste vi hadde var et innlegg som gikk i kryss stolpen.

Eneste spilleren som får godkjent av meg idag er Wright. Han kommer inn og er den eneste som klarer å gjøre noe som helst fremover.

Vil ta med Jenssen også, ellers hadde vi nok tapt med 3-0. Trebotic er heller ikke så gæern

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 apr 17, 20:11
Endret: 26 apr 17, 20:12
Endret av: Ebenfalk2

Kortsiktighet, å ofre for mye i en cupkamp, som er helt uten betydning for FFK per nå. Selvfølgelig så foretrekker man jo seier, men det er underordnet det fakta at FFK iløpet av våren må få sakene på stell for å være en utfordrer til kvalikk... å da irritere seg og gneldre om å ryke i cupen er helt meningsløst. Gode resultater mot Kisa og Florø, så er dette glemt!

Dessverre så kostet den oss en spiller til rødt kort, og er ute mot U/K.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 apr 17, 20:24

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Gode resultater mot Kisa og Florø, så er dette glemt!

Tja. Jeg husker fortsatt bruddstykker av hjemmetapet mot Nybergsund, da Agim Shabani ble utvist (i en uke hvor han presterte å bli utvist tre ganger - i serien for A-laget, i serien for 2. laget og til slutt i cupen for A-laget ...)

Flaue tap er flaue tap. Jeg håper bare at spillerne tar dette som en skikkelig vekker. En galende hane, en bøtte kaldt vann og en bæljende unge med full bleie.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 apr 17, 20:54

Det var jo også en annen tid, da var FFK tidvis veldig gode. Det var 2007, vi skulle forsvare tittelen, vi hadde ett ekstremt spennende lag og ett budsjett på 100 mill. Splitter ny stadion. Og hadde fort Fredrikstad. Jeg var der og det var dritt det. Da var jeg og skuffa. 


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 apr 17, 21:57

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kortsiktighet, å ofre for mye i en cupkamp, som er helt uten betydning for FFK per nå. Selvfølgelig så foretrekker man jo seier, men det er underordnet det fakta at FFK iløpet av våren må få sakene på stell for å være en utfordrer til kvalikk... å da irritere seg og gneldre om å ryke i cupen er helt meningsløst. Gode resultater mot Kisa og Florø, så er dette glemt!

Dessverre så kostet den oss en spiller til rødt kort, og er ute mot U/K.

 

Du må være nyinflyttet i Fredrikstad. Cupen uten betydning for FFK ? Lær deg klubbhistorien mann..

Uansett Det her er ikke bare et flaut tap for et 3. div lag men en trend som har vart. Kampen var så og si en blåkopi av BG-kampen, der vi lå i forsvar hele første omgang. Gikk litt fremover i andre og begynte å pumpe balleruten mål og mening inn i 16 meteren til Kråkerøy de siste 10.

Jeg tror faktisk at det er spillesystemet og formasjomen som er problemet. Loberto prøver å spille som Barcelona, det har vi ikke spillere til (hadde vi hatt det, hadde vi ikke ligget i OBOS).


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 apr 17, 00:25

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kortsiktighet, å ofre for mye i en cupkamp, som er helt uten betydning for FFK per nå. Selvfølgelig så foretrekker man jo seier, men det er underordnet det fakta at FFK iløpet av våren må få sakene på stell for å være en utfordrer til kvalikk... å da irritere seg og gneldre om å ryke i cupen er helt meningsløst. Gode resultater mot Kisa og Florø, så er dette glemt!

Dessverre så kostet den oss en spiller til rødt kort, og er ute mot U/K.

 

Du må være nyinflyttet i Fredrikstad. Cupen uten betydning for FFK ? Lær deg klubbhistorien mann..

Uansett Det her er ikke bare et flaut tap for et 3. div lag men en trend som har vart. Kampen var så og si en blåkopi av BG-kampen, der vi lå i forsvar hele første omgang. Gikk litt fremover i andre og begynte å pumpe balleruten mål og mening inn i 16 meteren til Kråkerøy de siste 10.

Jeg tror faktisk at det er spillesystemet og formasjomen som er problemet. Loberto prøver å spille som Barcelona, det har vi ikke spillere til (hadde vi hatt det, hadde vi ikke ligget i OBOS).

Joda, jeg vet at cupen betyr mye her i byen, har jo reist land og strand rundt på cupkamper mot lag jeg ikke kan navn på fordi det har vært av betydning. Nok om det.

I mine øyne er det bedre å ha ett lag som er i utfordrerposisjon til å prestere over tid, enn å ha ett lag som aldri kommer seg opp av gjørma, fordi det forventes at man skal prioritere å komme langt i cupen og slå topplag i serien når man vet at laget er i utvikling og pdd ikke er bedre en ett dårlig obosliga lag, det blir det dårlig stemning av. Om det er flaut får så være, alle krefter bør være fokus på godt treningsarbeid over tid og gode prestasjoner i serien. Å dvele over denne kampen blir meningsløst. 

Men oppfatningene er forskjellig. Jeg synes ikke det virker som om Loberto vil at FFK skal spille som Barca. Men FFK "patriotene" pleier å lire av seg mye rart når det ikke går som de ønsker, det er også endel av historien. 

Og om man ikke passer på å få snudd den trenden FFK som klubb er inne i, kommer vi til å ende opp med nedrykk til 2 divisjon igjen iløpet av 2-3 sesonger, så nå trengs det utvikling, ikke innvikling.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 27 apr 17, 03:26

Opprinnelig postet av scheien

Det her er helt forferdelig. 

Enig. Nå håper jeg samtlige spillere, trenere, og enhver som har verv i FFK kort og godt skammer seg. 

Vil nok si at om utvisningen var fortjent eller ikke synes jeg det er meningsløst at et kort i en cup-kamp skal få betydning for neste seriekamp. Tåpelig regel.

For FFK er det likevel bare å innse hvilket nivå dette tapet tilsier at klubben hører hjemme på. Med mindre samtlige løfter seg selv etter nakken og presterer vesentlig bedre i hver eneste kamp resten av sesongen.  

Dette var pinlig, flaut, skammelig, tarvelig, uverdig og vanvittig demotiverende for en som desperat forsøker å være optimist på FFKs vegne. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 apr 17, 08:39

Opprinnelig postet av scheien

Eneste spilleren som får godkjent av meg idag er Wright. Han kommer inn og er den eneste som klarer å gjøre noe som helst fremover.

Han kom inn på et tidspunkt da motstanderen hadde løpt fra seg, og da fikk han rom. Hadde nok blitt klipt ned om han hadde startet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24