Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny sesong i OBOS er sikret - og hva nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 14 8

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 18 jan 17, 17:40

Jeg har forstått det slik at vi har fått en midstopper med lederegenskaper slik at vi muligens ikke har det skrikende behovet for lederskikkelser slik vi hadde forrige sesong.. Gashi begynner også å bli "gammel" og jeg er redd han blir veldig dyr i tillegg.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 19 jan 17, 10:37
Endret: 19 jan 17, 10:38
Endret av: ey1984

Jeg får i utgangspunktet grøsninger av å høre snakk om å hente tilbake "gamle storheter", med noen ytterst få særlige unntak. Synes generelt dette er en uting ved praksisen til mange norske klubber. I stedet for å øke satsingen på speiding og nettverkbygging, og som følge av det ha kunnskaper til å hente lovende, yngre spillere enten fra utland eller innland, velger man heller å signere spillere man vet har et navn hos fansen, og som man også kjenner mtp spillestil og ferdigheter. Dermed får man dyre spillere, spesielt sett i lys av at dette ofte er spillere med en nedadgående kurve ferdighetsmessig og spillere det vil være null sjanse for å få noe ut av med tanke på videre salg. 

Synes forresten saken med Begby hørtes rar ut, men om det fører til at han blir i klubben hadde jo det vært strålende. Kjenner optimismen brer seg for denne sesongen, og jeg liker det ikke.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 jan 17, 16:53

Litt spesielt å ikke like at det er optimisme før sesongen, men jeg tror nok jeg skjønner hvor du kommer fra. Å bli skuffet nok en gang kan bety slutten på engasjementet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 20 jan 17, 00:38

Da er Tønne trolig uaktuell for videre spill i FFK, men det har kanskje vært klart lenge.....

 

http://www.fotballkanalen.com/2017/01/19/levanger-har-funnet-nilssons-erstatter/


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 20 jan 17, 08:25

Det har vel ligget i kortene at Tønne ikke er aktuell lenger.

Litt synd, siden han virker som et trygt valg.

Men også ok, siden han er en lite spennende spiller som er veldig begrenset i spillet sitt.
Bertelsen vil nok tilføre litt mer offensiv iver med farten sin, men heller ikke han er veldig spennende på sikt... 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 jan 17, 09:24

Tønne var helt ok, ikke mer slik jeg ser det. Å ikke fornye kontrakten hans kan kanskje vise at klubben sikter lit høyere?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 jan 17, 14:33

Signert for Levanger.. Merkelig valg. Men iom at han bor i og har familie og kjæreste i Trondheim så er det vel ett naturlig valg, men er vel i realiteten ett steg ned karrieremessig..


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 20 jan 17, 15:00

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Signert for Levanger.. Merkelig valg. Men iom at han bor i og har familie og kjæreste i Trondheim så er det vel ett naturlig valg, men er vel i realiteten ett steg ned karrieremessig..

Enig i at det er et naturlig valg å ville nærmere familie.
Like naturlig som at han da antakelvigvis ville ha mere penger for å spille i FFK enn det han trenger for å spille "hjemme".

Generelt så syns jeg det er mye fokus på spillere i sentrallinja fra FFK sin side.
Skulle gjerne sett at noen vinger og backer også snart kom inn på ryktebørsen i det minste..... 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 jan 17, 17:04

aner ikke hvorfor, men sitter med en bitte liten følelse av at en spiller blir presentert under kampen i morgen, enten en helt ny eller en som har signert ny kontrakt

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 jan 17, 22:21

Richard Magyar til FFK?

Stor stopper som ihvertfall burde være duellsterk. Hvordan det er med tempo aner jeg ikke. Noen som har noe kjennskap til ham?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 24 jan 17, 14:01

Opprinnelig postet av Rey

Richard Magyar til FFK?

Stor stopper som ihvertfall burde være duellsterk. Hvordan det er med tempo aner jeg ikke. Noen som har noe kjennskap til ham?

Virker vel som om han har ok Obos nivå inne.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 24 jan 17, 15:14
Endret: 24 jan 17, 15:25
Endret av: arildoaim

Ut fra artikler jeg har lest etter å ha søkt lit rundt, gikk han i kulden etter treneren gikk vekk fra en moderne spillestil. Så vil anta han er en "moderne" spiller, hva nå enn det vil innebære. 


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 jan 17, 17:25

http://www.fredrikstadfk.no/nyheter/takk-for-innsatsen-gutter

PMK til Råde, blir det Masalin tilbake mellom stengene da? Finner det forunderlig at man slipper Blystad med et snitt på 0,7 mål pr. kamp, istedenfor å bruke ham som spissreserve på A-laget.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 jan 17, 09:06
Endret: 25 jan 17, 09:07
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Snæbbis

http://www.fredrikstadfk.no/nyheter/takk-for-innsatsen-gutter

PMK til Råde, blir det Masalin tilbake mellom stengene da? Finner det forunderlig at man slipper Blystad med et snitt på 0,7 mål pr. kamp, istedenfor å bruke ham som spissreserve på A-laget.

Håvard G. Jensen er vel vår beste keeper, og var det i 2016 også etter min mening.

Blystad ville i beste fall være et 4. valg, og da er nok alle best tjent med at han prøver seg et annet sted. Ved et utlån ville han kansje ikke blitt prioritert like høyt dit han kommer. Om han utvikler seg videre i Moss, vil det nok være "billigere" å kjøpe han tilbake, enn å betale han lønn i et par år.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 25 jan 17, 13:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Blystad ville i beste fall være et 4. valg, og da er nok alle best tjent med at han prøver seg et annet sted. Ved et utlån ville han kansje ikke blitt prioritert like høyt dit han kommer. Om han utvikler seg videre i Moss, vil det nok være "billigere" å kjøpe han tilbake, enn å betale han lønn i et par år.

Ser jo den, men synes det er synd at et lokalt talent blir nedprioritert til fordel for f.eks N'Diaye, som selv om han har teknikk vel beviste i fjor at han har spilleforståelse og målteft på linje med et hamster.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 jan 17, 14:41

Opprinnelig postet av Snæbbis

Ser jo den, men synes det er synd at et lokalt talent blir nedprioritert til fordel for f.eks N'Diaye, som selv om han har teknikk vel beviste i fjor at han har spilleforståelse og målteft på linje med et hamster.

Nå så vi aldri Blystad i Obos i fjor. Å sammeligne prestasjon i på så forskjellige nivåer er fåfengt. Er nok enklere å vurdere for de som ser de sammen på treningsfeltet hver dag. Og de har vurdert.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 jan 17, 20:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Håvard G. Jensen er vel vår beste keeper, og var det i 2016 også etter min mening.

Blystad ville i beste fall være et 4. valg, og da er nok alle best tjent med at han prøver seg et annet sted. Ved et utlån ville han kansje ikke blitt prioritert like høyt dit han kommer. Om han utvikler seg videre i Moss, vil det nok være "billigere" å kjøpe han tilbake, enn å betale han lønn i et par år.

Jeg håper jo i så fall at "skilsmissen" har skjedd på en såpass ryddig og fin måte at dersom FFK ønsker ham tilbake om et år eller to, vil han være lysten på det, og ikke foretrekke å gå til en annen klubb på samme nivå som FFK da måtte befinne seg på.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 jan 17, 16:15
Endret: 26 jan 17, 16:15
Endret av: Jens G Best

Dette er jo ikke bekreftet, men må si jeg er imponert over nivået på spillerne det ryktes om at vi skal hente:

 

http://www.f-b.no/andrea-loberto/kevin-wright/ffk/fra-chelsea-til-ffk-her-er-lagets-nye-venstreback/s/5-59-653989?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 jan 17, 16:55

Usikkert kort. Vært uten klubb siden sommeren, men hatt et kort opphold på en måned i Carlisle (nivå 4) rundt juletider. Frisluppet fra dem igjen grunnet lite spilletid i følge Carlisles offisielle sider

Opprinnelig postet av Carlisle

Manager Keith Curle said: “We’ve terminated his contract early to give him as much chance as possible within the transfer window to get himself sorted.

“He’s another who wasn’t getting the game time he needed and he’s at an age and a stage of his career where that needs to be the case.

“We wish him well as he moves on from the club.”


 

Men det kan være kjempebra og noe må det være med han ettersom han har vært så lenge i Chelsea.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 jan 17, 21:06

Opprinnelig postet av Jens G Best

Dette er jo ikke bekreftet, men må si jeg er imponert over nivået på spillerne det ryktes om at vi skal hente:

 

http://www.f-b.no/andrea-loberto/kevin-wright/ffk/fra-chelsea-til-ffk-her-er-lagets-nye-venstreback/s/5-59-653989?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

 

Og det uten heltidsansatt sportssjef.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 14 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24