Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny sesong i OBOS er sikret - og hva nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 14 6

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 14 des 16, 16:44

Hadde dessverre ikke noe håp om at han skulle spille for oss til året. S08 skulle vel ha penger for han og det har jo ikke vi. Så det var ikke akkurat uventet. Skjønner jo dessverre også godt at han ville spille for Jerv i stedet for oss. Et lag som har spilt kvalik for opprykk de to siste sesongene er nok ganske så mye mer fristende enn nok en kamp i bunnen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 des 16, 19:44

Blir spennende å se om jerv klarer å forsterke nok da. De har jo pga at de har prestert godt mistet flere gode spillere. Ofte ser man at de laga som har prestert godt i obos uten å rykke opp, mister spillere og ender opp med å falle av, men jerv virker som en klubb som er nøkterne og har en sunn drift.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 des 16, 19:45

Jeg skulle gjerne vist hva vi gjorde for å beholde han. Han var en av våre beste spillere i høst og en vi hadde trengt med videre.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 des 16, 21:06
Endret: 19 des 16, 21:07
Endret av: kanogvetalt

Lei start på sesongen :

Start B

Mjøndalen H

Sulf B

Glimt H

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 des 16, 21:26

Null poeng etter fire kamper og trenerbytte?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 19 des 16, 21:39

tar nok bytte etter ulf kampen, taper 3-0 og da er det nok for folket Tongue out

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 20 des 16, 13:02

Opprinnelig postet av Rey

Null poeng etter fire kamper og trenerbytte?

12 poeng etter fire kamper. Man forstår at man har vært heldige, og bretter ermene opp for skjerpe nivået ytterligere. Holder roen og flyten vedlike, og sikrer opprykk med 58 poeng etter 21 serierunder. Bruker resten av sesongen nøkternt og fornuftig på å forberede bredden i stallen på neste års utforfordring. 

Og selvsagt tar de et nytt cupgull hjem og sikrer europacupspill i 2018.

Tongue out 

Drømmer kan gå i oppfyllelse. Hvis man ikke en gang våger å drømme har man tapt på forhånd.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 des 16, 15:19

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Rey

Null poeng etter fire kamper og trenerbytte?

12 poeng etter fire kamper. Man forstår at man har vært heldige, og bretter ermene opp for skjerpe nivået ytterligere. Holder roen og flyten vedlike, og sikrer opprykk med 58 poeng etter 21 serierunder. Bruker resten av sesongen nøkternt og fornuftig på å forberede bredden i stallen på neste års utforfordring. 

Og selvsagt tar de et nytt cupgull hjem og sikrer europacupspill i 2018.

Tongue out 

Drømmer kan gå i oppfyllelse. Hvis man ikke en gang våger å drømme har man tapt på forhånd.

Liker!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 des 16, 11:44

Null poeng etter 4 kamper, helt sist på tabellen og kamper med "kniven på strupen" etterpå. Etter halve seongen blir trener sparket og ny redningsmann kommer inn sammen med noen nye spillere som lånes inn for resten av sesongen. Med andre ord en vanlig sesong.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 21 des 16, 15:36

Fant dette på fotballkanalen.com

"En annen VIF-ungutt som trolig finner seg ny klubb er spissen Henrik Udahl. Han er aktuell for klubber som KFUM, Fredrikstad og Fram Larvik"

Noen som kjenner til han??

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 des 16, 17:01

For meg, ganske så ukjent. Tydligvis fra Eidsberg og 19 år. Spilt i Vålerenga i to perioder som junior. Hatt et mislykket opphold i amerikansk collegefotball ser det ut til. 17 kamper, 6 mål for Enga 2 på nivå tre i fjor.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 des 16, 20:17
Endret: 22 des 16, 20:18
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av Erikk

Null poeng etter 4 kamper, helt sist på tabellen og kamper med "kniven på strupen" etterpå. Etter halve seongen blir trener sparket og ny redningsmann kommer inn sammen med noen nye spillere som lånes inn for resten av sesongen. Med andre ord en vanlig sesong.

Siden supportere nå maler "stygge folk" på veggen før vi skriver julaften, må jo dette ende med opprykk. De siste årene har jo folk (jada, meg inkludert) gjerne vært optimister i desember for så å gå på en smell i april Cool

Tenker jeg bestiller sesongkortet mitt nå jeg!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 des 16, 21:30
Endret: 22 des 16, 21:31
Endret av: Erikk

Mulig jeg går for langt, men å møte de beste lagene først er svært krevende og vi har jo hatt en stygg tensens til å få "sekken full" når vi har møtt gode lag borte. Når lagene vi "skal slå" kommer etterpå blir det utrolig tøft psykisk. Tipper dere har sett debatten på f-b.no "er FFK nedlagt?".


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 28 des 16, 14:30
Endret: 28 des 16, 16:21
Endret av: Erikk

Simen Rafn er klar for LIllestrøm. Trist ,men ikke overaskende vil jeg si.

Personlig er jeg veldig glad i backer "som går hele veien" og som "dobler med vingen". Dette er jo også noe av det vi har gjort bra til tider de siste sesongene. Jeg skulle likt å vite hva de gjorde i for å beholde Rafn eller Brice W.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 jan 17, 23:13

Opprinnelig postet av Erikk

Simen Rafn er klar for LIllestrøm. Trist ,men ikke overaskende vil jeg si.

Personlig er jeg veldig glad i backer "som går hele veien" og som "dobler med vingen". Dette er jo også noe av det vi har gjort bra til tider de siste sesongene. Jeg skulle likt å vite hva de gjorde i for å beholde Rafn eller Brice W.

Nå var det vel aldri snakk om å "beholde" Rafn i denne omgang, han var jo under kontrakt med Gefle, og retur til FFK var kun en av mulighetene han vurderte.

Ellers er jeg helt enig i det du skriver. Akkurat som deg er jeg ikke overrasket over at han valgte en TL-klubb når muligheten bød seg. Jeg forstår ham også.

FFK vil nok komme tilbake til øverste nivå, såpass optimistisk er jeg, men jeg er ikke sikker på at det blir i år heller. Og enkeltspillere må få lov til å tenke på egen fremgang også. Kanskje Rafn blir en suksess i LSK og får muligheten i en enda bedre klubb, landskamper, Europacup ... Vi som supportere får håpe at styre og stell i FFK får skuta i så god fart igjen at fremtidige Rafn'er kan bli lenge i FFK uten å måtte tenke at de ofrer karrieremuligheter for klubblojalitet.

Ja, og godt nytt år forresten! 

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 jan 17, 09:38

Ser ut som F-B har fått signaler om at Begby forsvinner nærmest uansett?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 03 jan 17, 10:43
Endret: 03 jan 17, 12:44
Endret av: Rey

Da er første signering klar. Joona Veteli (21) fra Finland. Signert for tre år, så da må de ha trua på han. Så langt har jeg ikke funnet så veldig mye om han. Spilt en del kamper i Finland, men ikke spesielt målfarlig. Fire u21 kamper for Finland i 2016

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jan 17, 10:45

Opprinnelig postet av Rey

Da er første signering klar. Joona Veteli (21) fra Finland. Signert for tre år, så da må de ha trua på han. Så langt har jeg ikke funnet så veldig mye om han. Spilt en del kamper i Finland, men ikke spesielt målfarlig. 2 u21 kamper for Finland i 2016

Helt umulig å si om dette er en god signering eller ei. Nivået på toppfotballen i Finland er rimelig middelmådig, så det forteller lite. Får håpe FFK har gjort grundig research. Uansett spennende med et unge talent. Skulle gjerne sett at FFK skrev litt mer om hva slags spilletype han er fremfor "anvendelige midtbanespiller". Er han offensivt eller defensivt anlagt?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 03 jan 17, 11:37

Er dette en sentral midtbanespiller? Er han tiltenkt en rolle i startoppstillingen? Hvis jeg skal synse litt vil jeg si at Aasheim bør være tiltenkt en rolle som sentral midtbanespiller i startoppstillingen. Jeg tenker videre at vi bør han en "sjeftype" ved siden av han på den sentrale midtbanen og at en slik spiller er noe man manglet sist sesong (bortsett fra de få kampene hvor Risholdt gjorde denne jobben". Men vår nye finske venn, hvor kommer han inn?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jan 17, 12:13

Såvidt jeg har sett, er han sentral midtbanespiller, men kan også spille på begge kantene. Anvendelig med andre ord.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 14 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24