Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny sesong i OBOS er sikret - og hva nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 14 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 nov 16, 08:52

Opprinnelig postet av Pk

Risholt er ferdig. Etter å ha lest artikkelen på FB er det ingen tvil om at han kommer med krass kritikk mot sportslig utvalg, antageligvis svært fortjent. Hvis noen var i tvil har vi altså ingen sportslig kompetanse i klubbens ledelse, men det er kanskje gammel nytt.

Manglende kompetanse fordi Risholt sier det, eller foreligger det annen "dokumentasjon" på dette? For Risholt har jo blitt utsatt for dette flere ganger i sin karriere. Snakk om uflaks.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 09:18

Iht f-b.no ønsker Akinsola å bli. Klubben ønsker også å beholde han. Jeg synes dette er veldig bra for han har vært god.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 nov 16, 12:18

Er enig med at jeg synes at akinsola bør få kontrakt videre. Det stå i F-B at Mjelde har fått tidsfrist. Noen som kan fortelle meg når denne tidsfristen går ut? Har ikke F-B+ så da får jeg ikke med meg så mye.


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 nov 16, 12:38

Den går ut idag. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 13:37

Spennende hva han har svart og flott/rart det ikke har kommet noen rykter. Kanskje jeg tar feil? Er det noen som vet noe?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 nov 16, 14:09
Erik André Pedersen ‏@FB_Erik  

Ingen treneravklaring i FFK i dag - torsdag eller fredag, sier Mjelde nå.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 nov 16, 14:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Manglende kompetanse fordi Risholt sier det, eller foreligger det annen "dokumentasjon" på dette? For Risholt har jo blitt utsatt for dette flere ganger i sin karriere. Snakk om uflaks.

Man må vel ha gangsyn som en muldvarp om man ikke ser at klubben mangler sportslig kompetanse på toppnivå. Trenersparking, spillerkjøp og sportslig nedtur de siste årene burde være mer enn nok grunnlag til å større oppunder RIsholt sin mening.

Det er lenge siden jeg følte meg trygg på at ledelsen har hatt god kontroll på det sportslige. Det har kanskje vært viktigere å tenke økonomi enn sportslig suksess de siste årene, men disse to henger gjerne sammen også. Sportslig suksess gir bedre økonomi, så det er ingen grunn til å spare penger veldig med penger på å ikke hente inn riktig personell her heller.

Bare for å spørre, sitter du med et inntrykk av det motsatte av Risholt sine kommentarer, eller er du forhåndsbestemt uenig med Risholt uansett hva han uttaler seg om? ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 15:24

Kan vi prøve å forklare litt i forhold til sportslig kompetanse. Jeg har noen tanker i forhold til hvordan tilstanden var før Mjelde:

Vi spilte i et 433-451-system hvor vi hadde en enslig spiss som ikke er høy og ikke spesiellt duellsterk.

Vi brukte 3 sentrale midbanspillere men ingen av de var gode til å komme inn i boksen og hjelpe til. Vi la "den 3. sentrale" midtbanespilleren istden bak de to andre. Hvis vi hadde hatt en offesiv midbanespiller istdenfor en defensiv (Allbu som offensiv istdenfor Karioliussen som defensiv) ville vi fått mer tyngde inn i boksen, men Aalbu ble istden lånt ut.

Vi hadde 2 trege stoppere og kjøpte inn den 3. Dermed spilte vi kampene med 2 trege stoppere. I mitt hode skal man alltid ha minst en rask stopper.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 nov 16, 15:38
Endret: 02 nov 16, 15:39
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av arte et labore

Bare for å spørre, sitter du med et inntrykk av det motsatte av Risholt sine kommentarer, eller er du forhåndsbestemt uenig med Risholt uansett hva han uttaler seg om? ;)

Du har et poeng. Om Risholt uttaler seg tydelig om noe som kan omhandle hans egen rolle, så tenker jeg at det stikk motsatt mest sannsynlig er tilfelle.

Etterpå klokskap er ikke veldig klokt. Hvem kritiserte de siste trener ansettelsene når de kom, med begrunnelse i det som skulle vise seg å gå galt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 nov 16, 16:17
Endret: 02 nov 16, 16:31
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Kan vi prøve å forklare litt i forhold til sportslig kompetanse. Jeg har noen tanker i forhold til hvordan tilstanden var før Mjelde:

Vi spilte i et 433-451-system hvor vi hadde en enslig spiss som ikke er høy og ikke spesiellt duellsterk.

Vi brukte 3 sentrale midbanspillere men ingen av de var gode til å komme inn i boksen og hjelpe til. Vi la "den 3. sentrale" midtbanespilleren istden bak de to andre. Hvis vi hadde hatt en offesiv midbanespiller istdenfor en defensiv (Allbu som offensiv istdenfor Karioliussen som defensiv) ville vi fått mer tyngde inn i boksen, men Aalbu ble istden lånt ut.

Vi hadde 2 trege stoppere og kjøpte inn den 3. Dermed spilte vi kampene med 2 trege stoppere. I mitt hode skal man alltid ha minst en rask stopper.

 

De fleste lag som spiller 433 eller 451 bruker et anker på midtbanen, men det er ikke viktig. Mener du disse feilene, slik du ser det, er bevis på manglende fotballfaglig kompetanse klubbledelsen?

Vi har et styremedlem med nesten 300 kamper i klubben, og flere år i Tippeligaen (det tror jeg det er mange klubber som misunner oss).  Vi har en midlertidig daglig leder, tidligere ass trener med over 300 kamper på de 2 øverste nivåene. Begge har relativt ferske karrierer, og dermed betydelig mer relevant enn noen som spilte på -80 tallet. Vi har også et styremedlem som har sitt daglige virke i Wang, med den kompetanse "banken" de innehar.

Vi har ansatt trenere med enten trenerutdanning og/eller erfaring på et så høyt nivå som vi kan forvente å få.

Hvem kan vi si med sikkerhet hadde gjort det bedre, og ikke minst hvem i denne byen?

Og hvilke klubber besitter bedre kompetanse?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 16:48

Jeg er jo bare en tilskuer men det er skrev føler jeg er noe "alle ser det jo hvorfor ser ikke de som har ansvaret det?"

Mjelde ryddet opp i alt jeg skrev umiddelbart.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 nov 16, 10:05

Ut å finne ny trener....

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 04 nov 16, 10:13

Faen dette var ikke det jeg håpet på desverre. Vi er tilbake til ennå en trenerjakt :-(

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 nov 16, 16:41

Som forventet ble det ikke noe Mjelde neste sesong. Da er jeg veldig spent på hva de drar opp av hatten. Burde kanskje begynne med sportssjef før treneren blir ansatt?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 nov 16, 18:58

Står på FB at det aldri var aktuelt for Mjelde å bli. Er det direkte sitat fra han slik det fremstår i overskriften? Har ikke plussabonnement. Hvis det aldri var aktuelt, så er det litt rart at trengte to ekstra dager å bestemme seg på?

Uansett, håper på noe nytt og spennende fra utlandet. Gjerne en med et større nettverk hva gjelder spillermateriell. Begynner å gå lei av å hente spillere fra Mjøndalen, Sarp 08 og gudene vet hva. Vi trenger sårt en skikkelig sportsdirektør også. Starte på toppen og bygge laget nedover til spillerne.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 nov 16, 19:59

– Det ble aldri noen reelle forhandlinger. Dette handlet mest om timing. Vi er en stor familie og skulle jeg fortsatt i FFK måtte jeg tenkt mer langsiktig. Nå har vi falt ned på at vi ikke ønsker å flytte. Det ga jeg FFK beskjed om på onsdag, sier Mjelde til Fredriksstad Blad.


Så han var aldri aktuell og i følge F-B folka på Twitter var det styret som ville at man skulle vente to dager med å avsløre det. Merkelig avgjørelse. Skjønner ikke helt hva de tjente på det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 05 nov 16, 10:35

Man må ta mye av det som står i avisa "med en klype salt". Hvis det aldri var aktuellt å forlenge er det jo merkelig at man skulle vente så lenge med å si det. Hvis vi skal se på realistiske alternativer, hvem mener dere bør ansettes som ny hovedtrener?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 07 nov 16, 00:14

Opprinnelig postet av Erikk

 Hvis vi skal se på realistiske alternativer, hvem mener dere bør ansettes som ny hovedtrener?

Har ikke så mange navn å foreslå, men det bør være en som kan være interessert i et langsiktig samarbeid med FFK. Dvs en som ikke har noe i mot å bosette seg i byen. Og det bør være en som har kapasitet til og ambisjoner om å etablere FFK i Tippeligaen. Gjerne en som våger å tro på at FFK kan etableres blant de fire beste lag i Norge innenfor overskuelig fremtid. 

Dels bør det være en trener som har tyngde nok til å ikke bli overkjørt av egen klubb. Dels bør det være en som har evne til å friste gode spillere til å komme til FFK. Kort sagt, en trener som av kapasitet og kompetanse hører hjemme i Tippeligaen. 

Hvis jeg skal driste meg til å foreslå konkrete navn, så mener jeg det er grunn til å tro at Jørn Andersen er realistisk, all den tid han selv har sagt at han har lyst til å trene FFK. Han fyller øvrige kriterier så langt jeg kan bedømme. Hvis da det er overkommelig å kjøpe ham ut av Nord-Korea.... 

Ellers har jeg ingen egentlig tro på at Kjetil Rekdal skulle være interessert, men hvis han var, så ville jeg være tilfreds. Alternativt, hvis Per Mathias Høgmo snart fristilles fra landslaget, tror jeg fortsatt han ville være god nok for FFK. 

Tre forslag der, gjerne i den rekkefølge. Men det er ikke fordi jeg kan gå god for hvor realistiske de er.  


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 nov 16, 16:36

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

La oss skyte gullfuglen denne gangen, en trener som vi skal ha med oss minst 5 år fremover, nettopp fordi vi vet at han er unik. Det kan være Mjelde, men det kan også være en Vegard Hansen fra Mjøndalen. En som spiller smart fotball som de i Kr. Sund, en som bruker våre tre local lads (Westgaard, Aasheim og Begby) og utvikler de, men som også kan handle virkelige forsterkninger i hver lagdel, både fra norden men også fra øvrige gode forballnasjoner der prisen er ok. 

Jeg må si meg ganske uenig i en del av de signalene du gir om en ny treners rolle.

Vi må slutte å satse på "gullfuglen" og "mirakelmannen", og heller satse på klubb-bredt arbeid for å få på plass de elementene som trengs for å lykkes på lengre sikt:

  • Vi må få på plass et sportslig apparat/utvalg som i fellesskap  tar sportslige avgjørelser
  • Vi må få klare ansvarsområder for de enkelte delene av det sportslige apparatet, inklusive klubbstyret, trener og sportssjef/leder
  • Årsmøtet må stå bak de sportslige avgjørelsene ved å være med på å utforme, og vedta en aktivitetsplan/sportsplan som definerer ansvarsområdene

Fram til nå framstår det for oss vanlige klubbmedlemmer at klubbstyret faktisk ønsker en trener som bestemmer alt, inklusive spillerkjøp osv. Dette er noe av det som har fungert aller dårligst med hyppig utskifting av trenere: De spillerene som trenerene "tar med seg" inn i klubben passer ikke inn, er ikke gode nok, fyller ikke rett funksjoner osv osv.

Vi må ha en sportssjef som faktisk har tid til å lete opp de spillerene vi trenger, og som passer inn i spillergruppa. Vi må ha en trener som skjønner at samarbeid er det vi tufter vår elitesatsning på  i FFK, og at årsmøtet også har en rolle å spille i den sportslige beslutningskjeden, om enn bare en gang i året.

Vi må ha et styre som ser sitt soleklare ansvar i de sportslige avgjørelsene, og som ønsker å være med å styre den sportslige satsningen.

Her er det etter min mening svært mye å ta tak i, og jeg regner det for sannsynlig at MIM til slutt fant ut at han ikke kan være "mirakelmann", siden en sportslig suksess har sit utspring i lange flere faktorer enn de en fotballtrener rår over. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 nov 16, 15:18

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg må si meg ganske uenig i en del av de signalene du gir om en ny treners rolle.

Vi må slutte å satse på "gullfuglen" og "mirakelmannen", og heller satse på klubb-bredt arbeid for å få på plass de elementene som trengs for å lykkes på lengre sikt:

  • Vi må få på plass et sportslig apparat/utvalg som i fellesskap  tar sportslige avgjørelser
  • Vi må få klare ansvarsområder for de enkelte delene av det sportslige apparatet, inklusive klubbstyret, trener og sportssjef/leder
  • Årsmøtet må stå bak de sportslige avgjørelsene ved å være med på å utforme, og vedta en aktivitetsplan/sportsplan som definerer ansvarsområdene

Fram til nå framstår det for oss vanlige klubbmedlemmer at klubbstyret faktisk ønsker en trener som bestemmer alt, inklusive spillerkjøp osv. Dette er noe av det som har fungert aller dårligst med hyppig utskifting av trenere: De spillerene som trenerene "tar med seg" inn i klubben passer ikke inn, er ikke gode nok, fyller ikke rett funksjoner osv osv.

Vi må ha en sportssjef som faktisk har tid til å lete opp de spillerene vi trenger, og som passer inn i spillergruppa. Vi må ha en trener som skjønner at samarbeid er det vi tufter vår elitesatsning på  i FFK, og at årsmøtet også har en rolle å spille i den sportslige beslutningskjeden, om enn bare en gang i året.

Vi må ha et styre som ser sitt soleklare ansvar i de sportslige avgjørelsene, og som ønsker å være med å styre den sportslige satsningen.

Her er det etter min mening svært mye å ta tak i, og jeg regner det for sannsynlig at MIM til slutt fant ut at han ikke kan være "mirakelmann", siden en sportslig suksess har sit utspring i lange flere faktorer enn de en fotballtrener rår over. 

Jeg tror vi, klubbensmedlemmer, er mer tjent med å velge et styre som vi gir tillit til å styre. Det demokraftiet du skisserer er nok rettferdig og sjarmerende, men ufattelig inneffektivt og vil nok i praksis være handlingslammende.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 14 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24