Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Strømmen, mandag 19. september 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 sep 16, 19:37

Vi skjerper oss, og lager kamptråd dagen etter forrige kamp. I går kveld, etter kampen mot Hødd, kunne FFK melde på sin Facebook-side at det var solgt nesten 6000 billetter. Dermed ligger det an til det høyeste tilskuertallet siden serieåpningen mot Brann i fjor (8281 tilskuere).

Monsamjeldens første fem kamper har gitt 11 poeng og vi har kommet oss over den fæle, stygge streken. Men skal vi kunne puste rolig mot slutten av sesongen, må vi i hvert fall vinne hjemmekampene våre. Strømmen er først ute, og de er ingen jallamotstander!

Ser vi på de siste fem kampene har faktisk Strømmen gjort det like bra som FFK, med 11 poeng. Men de tre seirene har kommet mot formsvake lag - Ranheim, Kåffa og Raufoss. Dermed litt vanskelig å vite hvor de står. Det som er sikkert er at FFK bør levere på samme nivå som i seieren mot Jerv for å være rimelig sikre på å vinne.

Bortekampen mot Strømmen var ingen god kamp fra FFKs side, men ned litegrann flaks berget vi 0-0. Og uavgjort mot Strømmen er ikke noe nytt for vår del. 

Vi har møtt Strømmen i 1. divisjon alle de fire sesongene vi har spilt der etter 2009. I fjor ble det 0-0 i hjemmekampen og 2-1-seier i bortekampen. I 2014 vant vi 2-0 borte og tapte 1-2 hjemme, mens i 2013 ble det 1-2-tap borte og 2-2 hjemme. I 2010 vant vi 1-0 hjemme og tapte 3-2 borte, så da blir statistikken siden 2009 3 seire, 3 uavgjorte og 3 tap, og målforskjell 11-10 i favør FFK. En svært jevn statistikk, med andre ord.

Vi har ingen spillere ute med karantene etter Hødd-kampen, så da ser jeg for meg samme lag som mot Hødd (eventuelt kan Risholt komme inn i startelleveren igjen, og Begby dersom han er frisk). Forsvarsfireren med Wembangomo, Straith, Akiniyemi og Tønne fungerte greit og får fortsette.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 sep 16, 20:12

Håper Begby kommer inn for N'Diaye. Jeg klarer ikke se hva N'Diaye tilfører. Så ser jeg på det som en selvfølge at Risholt starter hjemme

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 15 sep 16, 09:33
Endret: 15 sep 16, 09:33
Endret av: kanogvetalt

Tenker at vi starter med samme lag som mot Hødd, med unntak av at Begby kommer inn for Brix.

Nå kjenner jeg ikke strømmens lag. Om vi bør ha mer fysikk på midten er kanskje Karoliussen et alternativ til Westgaard.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 sep 16, 10:13

Jeg tror "Rogern" kommer til å starte kampen slik han har gjort de andre hjemmekampene. Nå er det mange sopm kommer på kamp for første gang (på lenge?) og jeg håper virkelig at dette blir en positiv opplevelse. Jeg tror mange ser på oss som store favoritter selv om Strømmen har vært veldig gode og liigger langt forann oss på tabellen.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 sep 16, 22:10

Opprinnelig postet av Erikk

eg tror mange ser på oss som store favoritter selv om Strømmen har vært veldig gode og liigger langt forann oss på tabellen.

Er redd for det ja. Det i motsetning til kampen mot Jerv, hvor de fleste nok var nøkterne i sin optimisme fordi Jerv tross alt er et av årets topplag.

Jeg tror vi må levere på samme nivå for å slå Strømmen som vi måtte for å slå Jerv.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 sep 16, 17:06

Ser ut som de fleste resultatene har gått vår vei før de to 1800-kampene.

KFUM og Raufoss tapte, samt at Åsane og Hødd spilte uavgjort. Vinner Mjøndalen hjemme mot Ranheim og Bryne tar minst poeng mot Ull/Kisa, så er runden perfekt hvis vi avslutter med seier på mandag.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 19 sep 16, 15:39

Gleder meg stort til kamp i kveld, og det ser jo ut til at det blir et oppsiktsvekkende stort oppmøte. Jeg er jammen stolt over å tilhøre klubben med slike fantastiske supportere som skaper et slikt engasjement.

Det blir spennende å se hvordan dette slår ut på banen- jeg kan ikke tenke meg annet enn at det er nødt til å påvirke spillerne på en eller annen måte. Håper de greier å kanalisere nervene og atmosfæren til noe positivt, slik at hele byen får den festkvelden de virkelig fortjener. Strømmen blir garantert ingen enkel kamp, men akkurat nå tror jeg at om laget er på sitt beste så kan de slå hvem som helt i OBOS. 

Når det gjelder startellever håper jeg å se Begby inn igjen så fremt han er frisk og rask og Risholt inn for Westgaard.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 sep 16, 19:49

Svak omgang. Virker veldig nervøst. Både Shola og Brice har gjort mange store feil og bare flaks gjør at vi ikke ligger under med et par mål. 

Framover stemmer ingenting bortsett fra på målet. Hvor er aggressiviteten i dag? 

Som sagt før, N'Diaye klarer jeg ikke se hva tilfører

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 sep 16, 20:55

Men dæven døtte. Det ble seier fordet! LaughingLaughingLaughingLaughingLaughingLaughingLaughingLaughing


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 19 sep 16, 21:09

Flaks er heldigvis lov i fotball Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 19 sep 16, 21:57

Deilig med tre poeng etter egentlig en ganske så svak kamp. Mulig nervene tok litt overhånd, laget så periodevis ut som de har sett ut de siste 2-3 sesongene, spesielt bakover syntes jeg det var veldig passivt. Men at det går veien er ufattelig deilig, og ikke minst viktig med tanke på å redde plassen. Det er fremdeles ikke mer enn tre poeng ned, så det ser ut til at det må jobbes helt ut også denne sesongen, men jeg må si at nå har jeg troen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 sep 16, 21:58

Den dårligste kampen under Mjelde. Jeg vet ikke om det er antall tilskuere på tribunen som gjør det eller andre ting, men spillerne virket nervøse og da spesielt Wembangomo og til tider Akinyemi også. Wembangomo gjorde veldig mye rart i dag.

Og hva vi gjør i perioden før baklengsmålet fatter jeg ikke. Alt for mye småspill bak der når vi vinner ballen med påfølgende balltap på egen banehalvdel. Hva med bare å måke unna litt i den perioden? N'Diaye trenger jeg nok ikke kommentere mer

Men fy så deilig det er å vinne på en dårlig dag og fy så god Åsheim har vært i høst. Fantastisk å se de stegene han har tatt i høst.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 sep 16, 00:17

Tre av de gjenstående fem kampene er mot lag vi slo i cupen i 2006. Et positivt omen?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 20 sep 16, 00:57
Endret: 20 sep 16, 00:58
Endret av: Stoni

Deilig med seier, men kunne like gjerne vært tap. Viktig å vinne på "dårlige" dager også.

Håper ikke skaden på Flo er alvorlig (brudd). Trenger han foran mål, N'diaye er ikke samme trussel.

Tipper på 11 poeng i de siste fem kampene.  Mjelde i FFK =  ubeseiret i 2016 Wink


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 sep 16, 08:28

Glimrende at vi vant etter stor innsats og flaks. Vi er klart svekket uten Flo og jeg håper han ikke er ute lenge.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24