Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK-Jerv

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 aug 16, 10:18

Den er grei da missforsto jeg den, vi trenger Straith så det er bra han kommer tidsnok tilbake.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 aug 16, 10:36

Opprinnelig postet av scheien

Viktig seier som kan gi selvtillit mot Hødd kampen. Er 21 poeng igjen å spille for, og klarer vi 10 poeng så trur jeg plassen er reddet. Trur ikke det skal være noe problem. Fortsetter vi slik som nå, så kan vi faktisk melde oss på kvalik. (Selvom dette er meget usannsynlig).

Jeg tror faktisk det er nok med 8 poeng for å berge plassen (da har vi 35, og det høyeste noen har rykket ned med siden 2012 er 34). Men det hadde vært deilig om vi kunne være trygge en runde eller to før slutt!

De tre neste er Hødd (b), Strømmen (h) og Sandefjord (b). Hødd er sterke hjemme og elendige borte, så det blir en tøff nøtt. Strømmen er på sjetteplass og sikkert fornøyd med det, hjemme bør vi ha gode sjanser til å ta dem. Sandefjord borte er vel (sammen med Kristiansund borte) den verste kampen vi har igjen. Seier der er ren bonus.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 aug 16, 10:56

La oss være litt abisiøse da vel. 8 poeng til kvalik. Når vi den, er vi definitivt formlaget, og da kan alt skjeCool

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 aug 16, 11:34

Jeg ser målsettingene som følger:

1. ikke rykke ned

2. Skape entusiasme og optimisme i klubben. Vi trenger dette for at f.eks Mjelde, Ludde, Aasheim. Flo og Brce skal ønske å fortsette. Klarer vi å spille så bra at vi neste sesong får beholde disse og kanskje får inn noen nye spillere kan vi gå inn i ny sesong og være blandt favorittene i Obos.

For mye mas om kvalikk bare uker etter vi var helt fortapt jf Herlofsen er jeg usikker på om er rett medisin.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 30 aug 16, 13:30

Opprinnelig postet av kanogvetalt

La oss være litt abisiøse da vel. 8 poeng til kvalik. Når vi den, er vi definitivt formlaget, og da kan alt skjeCool

Vi går vel for 1 plassen gjør vi ikke, er bare 21 poeng opp ditt Tongue out

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 30 aug 16, 13:45

8 poeng opp til Sandnes-Ulf som garantert taper hengekampen mot Kristiansund.

Med den formen og selvtilliten som laget har hatt de siste kampene så tror jeg alt er mulig, og heldigvis har vi en trener som tar en kamp av gangen og holder beina på jorden. Men Mjelde har ett sterkt konkuranse instinkt og er gansk sikker på at det sitter langt inne hos guttane gi fra seg poeng. Selvfølgelig må vi bare tenke på neste kamp. Men med seier i de to neste kampene så vil vi kunne se litt hvor vi står i inn mot de siste fem kampene. Og vi har faktisk mulighet til å klare 48 poeng, det vil gi kvalikk, bare vi skårer nok mål.. Lov å være optimist!! Men bli langt fra skuffet om det ikke skulle skje!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 aug 16, 15:38
Endret: 30 aug 16, 15:39
Endret av: arte et labore

Håper Jerv (i det minste en spiller på laget) fikk applaus før kamp etter de/han reddet oss i fjor når vi tabbet oss ut selv...

Det begynner å se lyst ut nå. De tre første kampene med Mjelde ga nok selvtilliten laget trengte for å ta Jerv også. Da gjelder det bare å sikte enda høyere for å ta Hødd borte. Hvordan de klarte å slippe inn åtte mål mot Ull/Kisa kan man jo lure på. Sistnevnte har nå altså scoret en tredjedel av målene sine i én kamp.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 30 aug 16, 16:54

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

8 poeng opp til Sandnes-Ulf som garantert taper hengekampen mot Kristiansund.

Med den formen og selvtilliten som laget har hatt de siste kampene så tror jeg alt er mulig, og heldigvis har vi en trener som tar en kamp av gangen og holder beina på jorden. Men Mjelde har ett sterkt konkuranse instinkt og er gansk sikker på at det sitter langt inne hos guttane gi fra seg poeng. Selvfølgelig må vi bare tenke på neste kamp. Men med seier i de to neste kampene så vil vi kunne se litt hvor vi står i inn mot de siste fem kampene. Og vi har faktisk mulighet til å klare 48 poeng, det vil gi kvalikk, bare vi skårer nok mål.. Lov å være optimist!! Men bli langt fra skuffet om det ikke skulle skje!

 

Er det ikke 10 poeng opp til kvallik? Vi har 27 og Strømmen på 6. plass har 37?

---------------------------

Svaberget for alltid!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 30 aug 16, 17:37
Endret: 30 aug 16, 17:38
Endret av: Ebenfalk2

Ulf har 35, vi har 27.. Ulf er på 6, Strømmen på 5.. Halmstrå, men.. Erre mulig så erre mulig :)


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 30 aug 16, 18:44

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Ulf har 35, vi har 27.. Ulf er på 6, Strømmen på 5.. Halmstrå, men.. Erre mulig så erre mulig :)

Ææhhh... Ser ar tabellen her viser en hengekamp mellom Ulf og Kristiansund og Ulf på 35 poeng. Men på feks VGLive og fotballforbundet sine sider så står Ulf med 38 og begge de lagene på 23 kamper? Er det her eller der det ligger en feil?

---------------------------

Svaberget for alltid!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 aug 16, 18:48

Opprinnelig postet av Jens G Best

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Ulf har 35, vi har 27.. Ulf er på 6, Strømmen på 5.. Halmstrå, men.. Erre mulig så erre mulig :)

Ææhhh... Ser ar tabellen her viser en hengekamp mellom Ulf og Kristiansund og Ulf på 35 poeng. Men på feks VGLive og fotballforbundet sine sider så står Ulf med 38 og begge de lagene på 23 kamper? Er det her eller der det ligger en feil?

Det er riktig med hengekamp. Kampen mellom K-sund og Sulf skal spilles på nytt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 30 aug 16, 18:51
Endret: 30 aug 16, 18:52
Endret av: Jens G Best

Jaggu. Dette her har gått meg hus forbi.. Ser nå også at Sandnes Ulf har anket saken og at fristen er blitt utsatt. Dramatikk i OBOS :) Og håp i hengende snøre ;)

http://sandnesposten.no/sport/ankefristen-til-sandnes-ulf-utsatt-ytterligere/19.12296

---------------------------

Svaberget for alltid!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 31 aug 16, 10:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Godt gjennomført kamp. Jerv er vel hakket bedre spillemessig i 1. omgang, mens vi hever oss utover i 2. omg. De siste 10 legger vi oss langt tilbake, og slipper med skrekken. Det som er godt å se er at vi vil mye og har en helt annen selvtillit enn tidligere i sesongen Jeg tror faktisk vi har mye mer å gå på.

Du har vært mer enn skeptisk til Rishold kanogvetalt, og hevdet kategorisk at han ikke holder nivået som kreves. Mener du dette fortsatt etter Åsane- og  Jerv-kampen? Synes han var en av FFK's beste i 1. omgang. Stor aksjonsradius, vant ball, god i lufta, stoppet deres kontringsforøk, og traff med pasninger. Løp seg riktig nok tom, men mener han er som en nysignering å regne.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 31 aug 16, 10:51

Opprinnelig postet av kjo

Du har vært mer enn skeptisk til Rishold kanogvetalt, og hevdet kategorisk at han ikke holder nivået som kreves. Mener du dette fortsatt etter Åsane- og  Jerv-kampen? Synes han var en av FFK's beste i 1. omgang. Stor aksjonsradius, vant ball, god i lufta, stoppet deres kontringsforøk, og traff med pasninger. Løp seg riktig nok tom, men mener han er som en nysignering å regne.

Det er plusser og minuser med Risholt etter min mening.

Han har erfaring og evne til å låse av rom, men er ikke enig med deg i at han har stor aksjonsradius. Det som kanskje frustrerer meg mest er at han i mine øyne er en større publikums spiller enn lagspiller. Han gjør max ut av de duellene han ser han kan vinne, men overlater mye av jobben til sine lagkamerater.

Han har definitivt grepet sjansen under Mjelde, etter å ha opplevd mistillit fra Bohinen og Halvorsen (kan det være en grunn til det?), og han fremstår som bedre enn tidligere. Men jeg synes han melder seg ut i store deler av kampene.

F.eks mot Jerv får vi en kontring i mot etter corner (eller var det frispark?), der Risholt er bakerste mann i utgangspunktet, men en av de siste som er tilbake i eget forsvar. Jeg mener det er mange situasjoner der motstanderne kommer til sjanser, som han på ingen måte er involvert i, men burde vært det.

 

Men, når det er sagt så er vi inne i en fin flyt om dagen og jeg ønsker ikke å starte noen diskusjon rundt dette temaet. Nå som vi endelig har noe å glede oss over så bør vi gjøre det. Og ikke henge oss opp i hva som kunne vært bedre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 31 aug 16, 11:21

Helt uenig med deg Kanogvetalt, Roger bærer lager den tiden han er på banen. Plasserer seg som oftest veldig riktig og kommuniserer ut hvordan andre kan bevege seg med stor autoritet. Fungerer godt som sikring. Hans bidrag gjør at angrepet fungerer mye bedre. Mistillit fra Halvorsen handler vel om at hans spillertype ikke var behøvd i hans system. Vi ser jo alle hvordan det har gått. Bohinen vet jeg ikke noe om, men i bestefall så spekulerer du villt for å ikke misse på argumentene din!

Om jeg skulle kritisere Risholt for noe, så må det være at gan løper seg tom for tidlig, da hans tilstedeværelse viser seg å være viktig fordi vi slipper ikke inn mål med han på banen. 

I mine øyne er Roger en trenerassistent i p banen.. "Alle" hadde avskrevet han, det mange ikke ser er at Roger har hjerte og vilje. Hans mentalitet og væremåte gir trygghet og stabilitet som gjør at de yngre spillerne tør å slippe seg løs!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 31 aug 16, 11:41

 

[/quote]Men, når det er sagt så er vi inne i en fin flyt om dagen og jeg ønsker ikke å starte noen diskusjon rundt dette temaet. Nå som vi endelig har noe å glede oss over så bør vi gjøre det. Og ikke henge oss opp i hva som kunne vært bedre.[/quote]

Helt enig i det. Men jeg mener at Risholts inntreden er en del av snuopearsjonen....men samme for meg hva høna heter, bare den legger egg..



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24