Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Raufoss-FFK, søndag 10. juli 15:30

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 jul 16, 10:50

Så var det jaggu kampdag igjen. Siste kamp før sommerferien og jeg merker det skal bli litt godt med ferie nå. Ting har på langt nær gått som man hadde håpet og spillet har bare glimtvis vist tendenser til å bli bedre. Dette blir siste kampen til Kaland i FFK-trøya og Aalbus siste for sesongen. Hvis de får innhopp da.

Dagens motstander, Raufoss, spilte vi uavgjort mot 16. mai. En kamp jeg ikke klarer å huske noenting fra, men jeg ser at vi hadde et skudd på mål...Raufoss er også et av lagene bak oss på tabellen, med 12 poeng mot våre 17 og dårligere målforskjell enn oss. Hele 27 mål har de sluppet inn så langt i år. Etter en rekke på 10 kamper uten seire (2 uavgjort, hvorav ene kampen var mot oss), tok de en overraskende seier mot Mjøndalen i forrige runde. Får ikke håpe det blir starten på en seiersrekke, men at vi klarer å forlenge vår rekke uten tap med en seier i dag.

Regner med at vi stiller med samme lag som vi alltid gjør når alle spillere er tilgjengelig.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 10 jul 16, 11:24

Håper vi fortsetter den gode defensive trenden, men jeg har vanskelig for å se at det løsner offensivt dessverre. Håper på tre poeng, forventer ett, svært skuffet hvis vi taper.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 jul 16, 16:20

Opprinnelig postet av Pk

Håper vi fortsetter den gode defensive trenden, men jeg har vanskelig for å se at det løsner offensivt dessverre. Håper på tre poeng, forventer ett, svært skuffet hvis vi taper.

Samma gamle visa. Vi tar ledelsen og blir avventende. Raufoss er best siste kvarteret og utligningen kom ikke som noe sjokk.

Lurer dog på hvorfor rasshølet som scora absolutt måtte bort og juble i trynet på oss? Var jo ikke lenger bort til deres egne fans. Svakt av dommer å ikke gi gult.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 jul 16, 17:23
Endret: 10 jul 16, 17:23
Endret av: Rey

Sett det før ja...

Får snart høre noe vi har hørt før også. Komiske Halvorsen

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 jul 16, 12:51

Hvorfor skal vi slutte å spille fotball når vi scorer?

Vi går fra å styre absolutt alt, ha full kontroll på mostanders angrep til å bli stillestående, på etterskudd, med lav intensitet og aggresivitet, og lar motstander kjøre over oss?

Jeg har alltid sagt det, og jeg sier det igjen: Det er når kampen får en scoring kampen om kampen begynner! Spiller ingen verdens rolle hva guttane presterer utpå der når det står 0-0.

0-0 er jo bare kos! Trenger ikke løpe engang på 0-0 om så er.

Men når vi scorer mål, det er da vi skal stramme opp og øke intensitet, innsats og aggresivitet. Det er da vi skal holde ballen i laget, og  nekte motstander enhver følelese av at "dette skal vi klare".

På samme måte, når motstander scorer først, så skal vi stramme opp hele innstillinga og innsatsen og starte "kampen om kampen". For når man er i ferd med å vinne kampen om kampen, da blir alt mye enklere.

Det er jo det som skjer mot Raufoss, bare med motsatt fortegn: Vi scorer, men Raufoss vinner kampen om kampen, og vinner til slutt.

Og hvorfor? Fordi vi blir slappe når vi leder, rett og slett! Det er faktisk så enkelt! Vi blir slappe. Vi ser det jo fra tribunen i kamp etter kamp: Vi blir slappe og taper kampen om kampen, og da er det ikke så rart vi taper resultatmessig heller!

Det er når vi scorer 1-0 kampen egentlig *begynner*!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 jul 16, 13:44

Opprinnelig postet av Asgeir

Absolutt alt.

 

Det er så flott å ha slike som Asgeir og Tøfflus her inne som har skikkelig peiling og har gode og informative innlegg. Ikke mye tåkeprat der i gården.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24