Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Strømmen-FFK, søndag 10. april 15:30

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 08 apr 16, 12:31

Bare to dager til neste kamp og ingen ny tråd? Latsabber! Tongue out

En oppløftende førsteomgang mot Levanger ble fulgt opp av en direkte dårlig andreomgang, og sesongen ble innledet med tap. Søndagens motstander møtte et bedre lag og gikk på et styggere tap, de røk 0-3 mot Sandefjord i sin åpningskamp. 

Strømmen har vi hatt varierende resultater mot. Tar vi for oss nyere tid (fra 2010) har vi tre seire, to uavgjort og tre tap i serien. To av seirene har kommet i de to seneste bortekampene, det kan vi jo ta med oss som et godt tegn.

Lagoppstilling da, hva tror vi om det? Satse på de samme som sist og forhåpentligvis ha et mer samspilt lag (særlig defensivt) eller benke de som gjorde seg mest bort i åpningskampen? Selv heller jeg mot det første, jeg liker ikke utstrakt sjonglering med forsvaret, og spesielt ikke etter én kamp. Da skal man være bra sikker på at en ny oppstilling er bedre.

Et pluss for vår side er supportermobilisieringen foran denne kampen. Med bra trøkk fra et bortefelt som er større enn vanlig, kan vi forhåpentligvis løfte spillerne slik at de holder intensiteten oppe i samtlige 90 minutter pluss tillegg.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 apr 16, 11:28

Har ingen stor tro på mye omveltinger i startoppstillingen jeg heller, men skulle gjerne sett Sansara inn for Straith. Som i fjor har Straith så langt skuffet. Har mer sansen for Sansara. I tillegg så vil Straith være borte en del på grunn av landskamper, noe som gjør at det blir endringer i stopperparet uansett. Da kan vi like gjerne bruke Thømt og Sansara. Det var også disse som spilte samme i de siste treningskampene, nettopp på grunn av landskamper for Straith

Bortsett fra det ser jeg ingen grunn til noen andre endringer på startoppstillingen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 apr 16, 15:45

Vi har tre jevne og middels gode midtstoppere, men inntil videre foretrekker jeg fortsatt Straith og Thømt. Men jeg synes klubben har gjentatt feilene fra i fjor ved å hente for like stoppertyper som ikke utfyller hverandre godt nok. Alle har bortimot samme styrker og svakheter, noe som medfører at vi kommer til å tape en del dueller i boksen, og bli fraløpt når vi står høyt. Synes faktisk midtstopperplassen, sammen med høyreback (inntil videre) ser ut som vår svakeste posisjon.

Jeg tror for øvrig ikke det blir et eneste bytte i startoppstillingen fra sist, og det er greit nok. Men håper vi er med fra begynnelsne nå. Det tok 25 minutter før vi kom ordentlig i gang mot Levanger, hvorpå det gode spillet bare varte frem til pause. Om vi skal begynne å plukke seiere, så holder det ikke å prestere i 20 minutter pr. kamp. 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 apr 16, 15:39
Endret: 10 apr 16, 15:40
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Costanza

Men jeg synes klubben har gjentatt feilene fra i fjor ved å hente for like stoppertyper som ikke utfyller hverandre godt nok. Alle har bortimot samme styrker og svakheter, noe som medfører at vi kommer til å tape en del dueller i boksen, og bli fraløpt når vi står høyt. 

100% enig. Synes faktisk det er merkelig at man hentet Thømt når vi hadde Sansara og Straith fra før. Shola har jeg sett for lite til å uttale meg om.

Synes for øvrig vi har åpnet greit første 10 minutter.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 apr 16, 16:17

Like tannløse som i fjor så langt. Skaper ingen verdens ting og vi har flaks som ikke ligger under. Strømmen burde ha scoret på den store sjansen de hadde i første

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 10 apr 16, 16:26

Det å være FFK-supporter er litt av en prøvelse.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 apr 16, 16:49
Endret: 10 apr 16, 16:50
Endret av: Holters

Andre omgang har vært like svak som første serierunde, samt at Strømmen hadde to kjempesjanser på slutten av første omgang. Burde ha ledet. 

Edit; Kjempesjanse til Srømmen etter 63 minutter. Helt utrolig at de ikke scorer!

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 10 apr 16, 16:56

Skal vi tippe tabellposisjon ved fullspilt serie? Det her lover ikke godt.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 11 apr 16, 00:28

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Skal vi tippe tabellposisjon ved fullspilt serie? Det her lover ikke godt.

 

Det går rett ned, dvs en av de fire siste. Det var et varsku avsluntingen i fjor. Denne gangen går det til helvette.. (Er det du som er sønn av Willy Renè forresten ?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 apr 16, 02:18

Det stemmer.  Jens Henrik er min yngste sønn. 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 apr 16, 08:37

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Skal vi tippe tabellposisjon ved fullspilt serie? Det her lover ikke godt.

Jeg forventer ikke at dette laget skal prestere all verden første halvdel av sesongen, men vi ender nok på kvalikplass. Det tar tid å bygge lag. Mer enn en sesong, men det vil stadig bli bedre. Jeg tror ikke vi er i nærheten av kvalikplass før vi er godt over halvspilt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 apr 16, 09:45

Nå har vi møtt to av de dårligste lagene i serien. De tre neste kampene er mot 3 gode lag. Slik det ser ut nå er det vel lite som tyder på at det blir noen poeng i disse kampene? Jeg er stygt redd dette blir en svært tung sesong igjen.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 11 apr 16, 10:57
Endret: 11 apr 16, 10:58
Endret av: Kai Roger

[quote=kanogvetalt]

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Skal vi tippe tabellposisjon ved fullspilt serie? Det her lover ikke godt.

[quote=kanogvetalt]

Jeg forventer ikke at dette laget skal prestere all verden første halvdel av sesongen, men vi ender nok på kvalikplass. Det tar tid å bygge lag. Mer enn en sesong, men det vil stadig bli bedre. Jeg tror ikke vi er i nærheten av kvalikplass før vi er godt over halvspilt.

Helt enig.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 11 apr 16, 11:21

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Skal vi tippe tabellposisjon ved fullspilt serie? Det her lover ikke godt.

 

Det går rett ned, dvs en av de fire siste. Det var et varsku avsluntingen i fjor. Denne gangen går det til helvette.. (Er det du som er sønn av Willy Renè forresten ?

det er helt riktig:-)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 apr 16, 12:25
Endret: 11 apr 16, 12:28
Endret av: Tøfflus

Skuffende kamp i går. Dette sitatet fra Thømnt Jensen gjør meg litt betenkt:

"– Det ser bedre ut bakover i dag. Vi vet at vi må være gjerrige bakover på bortebane, holder vi nullen så taper vi heller ikke kamper, sier Thømt Jensen."

Vi slapp ikke til mange sjanser, men et par av dem var veldig store. Bare flaks at vi ikke slapp inn mål. Hvis det er slik at det var prioritering av det defensive som gjorde oss så tannløse framover på banen, så burde vi hatt enda bedre kontroll. Hvis vi går ut for å forsvare oss mot et lag som Strømmen - og ikke lykkes bedre enn at det bare er dårlige avslutninger som berger oss fra tap - kan vi bare glemme å kjempe i toppen i år.

For all del: Hvis vi får orden på det defensive vil det også bli lettere å prestere i angrep. Hvis man vet at den defensive strukturen fungerer, så tør man slippe seg mer løs i angrep også. Jeg synes det virket som de sentrale på midtbanen vår ikke våget å engasjere seg offensivt i noen særlig grad, så jeg tviler ikke på at det var de defensive oppgavene som ble prioritert.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 apr 16, 13:58

Vi lykkes slett ikke defensivt. Hadde Strømmen hatt litt bedre spisser så hadde de scoret på de sjangsene, vi hadde griseflaks.

Jeg er enig i at Håvar Jensen var god, og det komiske vil vel fort bli at det er han som blir satt ut neste kamp?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24