Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Sogndal, torsdag 13. august 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 aug 15, 21:02

Ny vanskelig kamp venter. I det jeg skriver dette har Sogndal nettopp slått Bryne 3-1 og tatt et nytt steg mot opprykk. Saftgutta har i det hele framstått solide denne sesongen, men i sommer har de forbigående slakket av på gassen. 1-1 mot både Jerv og Strømmen før pausen og 3-2-tap mot Ranheim viser at de ikke er noe uslåelig superlag.

Likevel, med den formen FFK har vist etter ferien, tror jeg vi må være innstilt på å bli presset hardt på torsdag. Håpet er at synet av tabellen (et lite hyggelig syn for vår del) er en rakett i ræva på våre spillere. Om tabellen i tillegg fungerer som en stikkpille med beroligende i ræva på saftkokerne får det være en bonus.

Nylige resultater mellom lagene:

31. mai 2015: Sogndal - FFK 2-0

16. september 2012: FFK - Sogndal 2-1

29. juni 2012: Sogndal - FFK 1-3

20. oktober 2010: Sogndal - FFK 2-0

14. juli 2010: FFK - Sogndal 2-0

Før dette må vi tilbake til 2004, da vi spilte 3-3 på Holmen 16. mai og vant 4-2 på Fosshaugane. Kampene mellom oss har pleid å være enten toppkamper i 1. divisjon eller bunnkamper i eliteserien, sånn sett er ikke tidligere møter representative for situasjonen vi er i nå.

Lagoppstillingen vår da? Kjelsrud fikk vel gult kort i går - stemmer det at dette var hans tredje for sesongen og dermed en kamps karantene? I så fall, pokker ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 aug 15, 21:17

Opprinnelig postet av Tøfflus

Lagoppstillingen vår da? Kjelsrud fikk vel gult kort i går - stemmer det at dette var hans tredje for sesongen og dermed en kamps karantene? I så fall, pokker ...

Kjelsrud er ute med karantene ja. Dyttet en spiller mens ballen var et helt annet sted. Og det på overtid.

Hammar gikk ut med skade, så han er vel også usikker?

Sentralt på midten er Risholt tilbake mens Adaramola og Nazari også kjemper om de to sentrale plassene. Jobarteh og Adaramola funka ikke i går og det ble litt bedre da Nazsari ble flyttet ned.

Kantene regner jeg med blir Westgaard og Åsheim. Lite annet å velge i. Muligens Jobarteh på høyre, mens Begby kunne spilt på venstre. Har dog liten tro på det siste alternativet.

På topp blir det Di Vita og Nilsen. Ikke spesielt imponerende så langt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 aug 15, 21:34

Med såpass med alternativer sentralt på midten kan muligens Nazari få en ny sjanse på topp? Eller var det helt håpløst mot Kristiansund?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 10 aug 15, 23:40

FFK - Sogndal =  4-0

Endelig komme årets første opptur. Stang inn gjennom hele kampen, Erlandsen går for å vinne fra minutt 1 (innser nå at kampene ikke starter først når vi ligger under....). Vi inntar ikke ren forsvarsrolle i 60 minutter etter at vi tar ledelsen, denne gangen gleder laget sitt  publikum med spill etter prinsippet "angrep er det beste forsvar" og får betalt for dette. Dette blir oppskriften fremover i de neste kampene, vi skal tørre å vinne, men ikke no surr med drøying med engang vi får et mål.

 

Tørr å vinn - ikke vær så jævli redd for å tape for da gjør vi det. Uavgjort er TAP!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 aug 15, 08:27

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

FFK - Sogndal =  4-0

Endelig komme årets første opptur. Stang inn gjennom hele kampen, Erlandsen går for å vinne fra minutt 1 (innser nå at kampene ikke starter først når vi ligger under....). Vi inntar ikke ren forsvarsrolle i 60 minutter etter at vi tar ledelsen, denne gangen gleder laget sitt  publikum med spill etter prinsippet "angrep er det beste forsvar" og får betalt for dette. Dette blir oppskriften fremover i de neste kampene, vi skal tørre å vinne, men ikke no surr med drøying med engang vi får et mål.

 

Tørr å vinn - ikke vær så jævli redd for å tape for da gjør vi det. Uavgjort er TAP!!!!

Takk for optimismen og entusiasmen. Den har vært savnet.

I går presset Sogndal høyt i perioder. Da trenger vi Abenzoar som midtstopper, som er den beste ballspilleren av de 3 alternativene i midten bak. Backene gir seg selv. Begby på venstre midtbane, og Jobarte på høyre. Adaramola og Åsheim sentralt. Westgaard og Nazari på topp. Drømmer i fargerFoot in mouth

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 aug 15, 19:55

F-B melder om følgende sannsynlige lag:

Håvar G. Jensen

Simen Rafn, Johan Hammar, Adam Straith, Netan Sansara

Sal Jobarteh, Roger Risholt, Julius Adaramola, Ludvig Begby

Amin Nazari, Tim Nilsen.

Litt overrasket over at Di Vita ikke får spille. Var sikker på at Erlandsen ville bruke han mer. Fint med en litt mer utpreget kantspiller i Begby

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 aug 15, 12:38

I dag blir det nok en kamp med mange dødballer, lange innkast, og mye duellspill. Noe kontringer vil det nok også bli, men der er nok Sogndal betydelig sterkere enn oss. Håper vi klarer å karre til oss ett poeng eller tre, men frykter det ikke går.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 13 aug 15, 18:00

FFK stiller altså med fire midtstoppere i forsvar. Her skal det ihvertfall ikke angripes.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 aug 15, 19:47

Stort sett lite engasjerende fotball, men vi har ihvertfall skapt noen sjanser. Tilogmed fått ballen i mål. Fra midtbanen så det ut som den ble korrekt annullert for offside. 

Julius ser på ut i dag. Kan ikke si det samme om Hammar og Åsheim

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 13 aug 15, 20:44

Ett poeng mot serielederen. Er det godkjent? Leser at straffen var høyst diskutabel.

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 13 aug 15, 20:46

Opprinnelig postet av Scout

Ett poeng mot serielederen. Er det godkjent? Leser at straffen var høyst diskutabel.

Helt greit med uavgjort ut i fra kampen totalt sett. Problemet er bare at det ikke holder for oss i den situasjonen vi er i nå. Straffa så meget billig ut så vi kan vel si at vi var heldige som fikk ett poeng.

---------------------------

Fredd


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 aug 15, 20:48

Resultatmessig godkjent. Twitter er enstemmig i at det var soleklar filming av Straith men umulig å se fra der jeg satt. Julius god i dag og Hammar spilte seg bra opp i andre. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 13 aug 15, 20:51
Endret: 13 aug 15, 20:53
Endret av: Scout

Borte mot Strømmen neste. De er solide på hjemmebane: 5 seire, 2 uavgjort og 2 tap. De ligger på 28 poeng, og har vunnet de tre siste. FFK er ikke akkurat i dytten....

EDIT: de har vunnet 3 av de 4 siste. Ble uavgjort i dag borte mot Bryne, og ligger nå på 29 poeng.

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 13 aug 15, 20:54

Litt skummelt at vi er så avhengige av at Julius er på for at vi skal funke offensivt. Ikke bare er han da kreativ, men også en fantastisk førsteforsvarer som starter flere overganger.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 13 aug 15, 21:49

Jeg synes det er veldig bra at vi klarte uavgjort mot seriens klart beste lag.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 aug 15, 22:33
Endret: 13 aug 15, 22:40
Endret av: Tøfflus

Enig i det, Erikk. I det hele tatt ble jeg positivt overrasket over hvor mye mer "på" laget virket i åpningskvarteret sammenlignet med de andre kampene etter ferien. Med slik tenning mot Levanger og Hønefoss hadde vi vunnet de kampene greit ...

Mulig Straith ikke skulle hatt noen straffe, men jeg synes det så ut som Hammar(?) ble holdt kraftig i trøya rett i forkant, altså i forbindelse med samme dødballsituasjon?

Uansett synes jeg vi fortjente det ene poenget. Selvsagt hadde vi trengt alle tre, men formkurve og motstander tatt i betraktning får jeg meg ikke til å klage på 1-1.

EDIT: Jeg har sett reprise av straffesituasjonen nå og oppsummerer slik: Hammar blir holdt og det kunne fort vært blåst straffe for det. Straith kastet seg og bør få være blink på morgendagens avslutningstrening. Sogndal har likevel ikke noe å klage på, da dommer først overså noe han fint kunne blåst straffe for.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 aug 15, 08:43

Jeg satt for langt unna til å uttale meg bombastisk den ene eller andre veien ang straffen, men dommeren hadde god utsikt. Det så ut på reaksjonen hans som at han skulle blåse på holdingen av Hammar, men nølte litt, og så blåste da Straight gikk ned. Grei dømming, når jeg har sett situasjonen i ettertid, men det er tilfeldig om det blir blåst eller ikke på slike situasjoner.

Vi fikk mer duellstyrke i begge sektstenmetere i og med at Abenzoar spilte back, men vi mister noe offensivt. Wibe Lund ble ofte konfrontert med at Rafn burde spille kant, men svarte alttid at han er best når han har rom foran seg som han kan angripe i(altså fra sin back posisjon). Vi fikk vel to streker under det svaret i går.

Synes Adaramola og Nazari etterhvert har funnet en fin rollefordeling på midtbanen, noe de slet med i de første kampene.

Offensivt er det krise. Westgaard jobber som en helt, men Nilsen er alt for stasjonær. Men Nystrøm og Olsen på skadelisten, og Shaswari ute, er vi veldig tynne fremover.

Jeg var sikker på at vi ville forsterke laget i sommer. Det har vi pr nå ikke gjort. Det er en snau uke igjen, så vi får bare håpe.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


alestr1

Knøttespiller
Ble medlem: 02 aug 11
Innlegg: 74

Lagt til: 14 aug 15, 10:04

Godt forsvar og sentral midtbane. Jeg liker Julius og Amin sammen. Håvard var god, det samme var Sansara og Julius. Abenzoar overrasket positivt på back, men Rafn overrasket dertil negativt på kant. Åsheim usynlig og spissene får til lite. Straith var rufsete, og "holy diver" ble pute-tv å se i reprise.

Heldigvis var lagmoralen og intensiteten mye høyere enn på lenge. Fortsetter det slik ser jeg ingen problemer med å innhente nok poeng til å berge plassen og vel så det..

God fotballhøst, FFK!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 aug 15, 11:15

Dette var klart et skritt på rett vei, nå venter Strømmen og Sansara har vel for mange gule kort og blir suspendert? Jeg er enig med Kanogvetalt i at vi ikke er forsterket i dette vinduet, vi har bare fått erstattere for skadde spillere Ola L og Shaswari. Jeg forstår heller ikke at vi har brukt masse penger siden NAV betaler lønn til skadde spillere (med mindre de tjener over grensen og har en avtale at kubben skal dekke overskytende). Vi har jo ikke betalt noen overgangsummer og bør dermed ha litt igjen av pengene som Høili ga klubben. Burde vi ikke i såfall prøvd å signere en venstre-back?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 aug 15, 13:00

Synes vi er relativt godt forspent med forsvarsspillere. Tenker at vi først og fremst trenger en makker til Kjeldsrud Johansen på topp. Gjerne en med fart som kan true bakrom.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24