Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Jerv 29.06.2015 kl 1900

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 29 jun 15, 13:19

Siste hjemmekamp før ferien og opprykkshåpet lever på en eller annen merkelig måte fortsatt. Dette på tross av at vi ligger nest sist og på direkte nedrykk og bare har to seire på tretten kamper.

Før dagens kamp er det faktisk bare 12 poeng opp til andreplass. Koko!

Men før vi begynner å snakke om opprykk bør vi klare å vinne noen kamper på rad først og karre oss over nedrykksstreken. Det siste klarer vi allerede i dag med seier.

F-B tipper samme lag som sist.

Jenssen

Rafn - Abenzoar - Straith - Sansara

Westgaard - Adaramola - Nazari - Begby

Shaswari - Kjelsrud

Klager ikke på det egentlig. Eneste jeg har å henge meg opp i er Westgaard på kant, men han klarte seg da ok der sist.

Ellers savner jeg, som Jocke også gjør i sin blogg, at Straith skal vise seg litt mer fram. Ikke den lederen jeg hadde håpet han skulle være.

Satser på 2-1 seier i dag, hvor begge spissene våre scorer.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jun 15, 13:46

Opprinnelig postet av Rey

 

Men før vi begynner å snakke om opprykk bør vi klare å vinne noen kamper på rad først og karre oss over nedrykksstreken. Det siste klarer vi allerede i dag med seier.

 

 

Tja, da må vi vinne med ti mål ... Ranheim på 12. plass har mye finere målforskjell enn oss.

Merkelig nok gleder jeg meg til kamp i dag. Muligens fordi jeg ikke har vært på stadion siden tidlig i mai (pga reisevirksomhet) ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 29 jun 15, 13:48

Har ikke det store håpet om opprykk, og hadde heller ikke det før sesongstart. Men det hadde vært morro om vi kunne være i nærheten av kvalik ved sesongslutt. Og det er fortsatt ikke umulig. Må bare begynne å vinne kamper!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 jun 15, 14:03

Merkelig at folk snakker om opprykk når laget ligger an til nedrykk. Dagens motstander Jerv har hatt en god sesong fram til nå og spilte sist 1-1 borte mot suverne Sogndal. Jeg håper selvsagt på det beste, men jeg er redd Jerv blir for strerke.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jun 15, 15:58

Med disse nyopprykkede sitter man hele tiden med følelsen av at de på et eller annet tidspunkt skal falle tilbake til det forventede nivået. Gjerne på et tidspunkt hvor noen begynner å snakke om opprykk.

Personlig ofrer jeg ikke en tanke på opprykk for FFKs del før vi er tilbake på øvre halvdel av tabellen ... første mål er å komme over streken, og løfte prestasjonsnivået så høyt at det bare er topplagene som kan komme til Fredrikstad Stadion med håp om poeng.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 29 jun 15, 19:38

Forferdelig svak førsteomgang. Vårt første forsøk på angrep etter 12 minutter og en sjanse totalt? Kjedelig

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jun 15, 19:41

Heldigvis har ikke Jerv heller framstått grusomt gode, en nøytral tilskuer må jo sovne av detta her.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 29 jun 15, 20:43

God andre omgang. Kjelsrud Johansen har en fantastisk innstilling som smitter. Dette er vel også den klart beste kampen jeg har sett av Nasari og det tar vi også med oss. Jeg er egentlig svært kritisk til en trener som jager spillerene mot hjørneflagget når man leder, men det får vi vel ta når vi vinner.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jun 15, 22:44

Ja, en veldig bra andre omgang (selv om det glapp alvorlig i forsvar ikke lenge etter at vi tok ledelsen - hvordan jerven klarte å sette ballen rett på Håvard Jenssen der, det skjønner jeg ikke, men vi takker. Men for hver sjanse Jerv hadde til å utligne hadde FFK minst en til å øke ledelsen, så seieren var fortjent. Og ytterst velsmakende.

Første omgang var stort sett gåfotball - fra begge lag. Lurer på hva Arne Erlandsen sa i pausen, men det virket i hvert fall.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 30 jun 15, 08:45

Synes ikke noe om at vi ligger så lavt som vi gjør i 1. omgang. Når vi lar motstanderen ha så mye ballinnehav vil de også komme til sjanser. Langt bedre i 2. omgang da vi er mer agressive og direkte. Det var en jevn kamp som heldigvis endte med 3 poeng. Og for første gang var det klar hjemmedømming på stadion i år. Kjeldsrud Johansen hadde generelt en (sjelden-) dårlig dag på jobb, men mål er mål.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 jun 15, 08:46

I andre omgang var vi gode og skapte en masse sjangser, spesiellt etter vi scorte. Vi burde på disse sjangsene ha avgjort kampen og jeg satt med den dårlige følelsen av at dette skulle gå samme veien som det gikk med Vålerenga på søndag. Heldigvis klarte vi oss inn og fikk den viktige seieren. Hvis vi skal snakke litt om spillere så vi i dag hvor viktig Henrik Kjeldsrud Johansen er for oss, han var banens beste spiller og en fyr man bare må like. Jeg vil også skryte av Håvar Jensen som holdt nullen i andre hjemmekamp på rad, han spiller på det trygge og gjør en veldig bra jobb.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 30 jun 15, 11:49

Om det var pausepraten eller byttet Westgaard - Åsheim som gjorde det aner jeg ikke, men det ble vesentlig mer aggressivt med Åsheim på banen. Westgaard er vanligvis flink til å jobbe, selv på dårlige dager, men i går virket han rett og slett lat. Dårlig dag på jobben for han. 

Byttet Begby - Olsen hjalp også en del, men størsteparten av årsaken til det er vel at vi scora i det Olsen kom på og Jerv måtte fram. 

Og man kan jo ikke unngå å bli glad i en spiller som Kjelsrud. Lyser vinnervilje av han og generelt en gladgutt. Må jo bare bli i godt humør av instagramvideoen FFK la ut av han i går. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 30 jun 15, 12:10

Westgaard har nå startet 2 kamper på høyre kant, uten å finne seg til rette i den posisjonen. Forståelig at man ønsker hans løpskraft, men trengs nok en lengre skolering før han finner seg til rette på den plassen. Åsheim var klart bedre, og gjorde at vi kunne begynne å angripe på begge kantene.

Grunnen til at jeg er kritisk til Kjelsrud sin innsats i går er at han holdt for lenge på ballen, og bremset overganger. Mange ganger.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 jul 15, 23:40

Noen av dere som leste hele artikkelen hvor en Jerv-spiller angivelig kritiserte måten vi spilte fotball på? Jeg må innrømme at jeg ikke syntes Jerv spilte veldig annerledes fra oss i første omgang. Ligge lavt, spille ballen litt fram og tilbake i bakre rekker og så spille langt opp. Forskjellen var først og fremst at når FFK spilte langt var det i midten (mot spissene) mens når Jerv slo langt var det mer ut mot sidene.

Jeg tar det for gitt at kritikken var basert på første omgang. I andre omgang fikk jo ikke Jerv låne ballen før etter at FFK hadde tatt ledelsen ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 jul 15, 10:33

Jeg leste artikkelen og synes overskriften isteden burde vært "jeg er en dårlig taper".


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 jul 15, 14:30

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg leste artikkelen og synes overskriften isteden burde vært "jeg er en dårlig taper".

Haha Cool Egentlig ikke overraskende, når en spiller på det tapende laget blir spurt om å mene noe om spillet til det vinnende laget må det vinnende laget ha imponert veldig for å få noe annet enn surmaga kritikk!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 04 jul 15, 18:20

Enig med Ohi,  og synes det er  flaut at vi spiller som vi gjør i første omgang på hjemmebane. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3