Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Sandnes Ulf - FFK, onsdag 13. mai 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5339

Lagt til: 13 mai 15, 18:48

...men vi skaper da ikke stort framover heller. Greit at SULF ikke har dominert banespillet, men jeg vil likevel ikke si at spillet er ok når vi skaper så lite framover

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 mai 15, 18:50

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Spillemessig ok, men alt går inn

Spillemessig OK? Uenig, jeg synes vi har spilt dårlig. Både på 2-0 og 3-0 var forsvaret vårt fullstendig utspilt (selv om avslutningen til 3-0 selvsagt var et lykketreff for Sulf-spilleren). Vi har selv ikke skapt en eneste stor målsjanse.. Så selv om du har rett i at "alt går inn" så er det jo snakk om fire store muligheter vi har gitt dem. Det ville ikke vært bra, selv om de hadde bommet på alle fire.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 mai 15, 18:50

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Spillemessig ok, men alt går inn

Nei, ikke ok når man skaper 2 sjansjer, eller halvsjanser i en omgang.

Feilpasninger en masse, samhandling og bevegelse er lik 0.00, lette balltap, det finnes ikke press på ballfører, løper ved siden av eller rygger.

Dette er mannfolk mot pingler.

Direkte flaut.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 13 mai 15, 19:02

Skremmende svakt, både på banen og fra "assistentene" på benken. Man kan lure på hva Shaswari/Burgos har gjort for noe galt, da Nystrøm og Olsen spiller kamp etter kamp uten å bidra noe som helst. Innlegg, skudd, løp, innsats er helt fraværende. Burgos og Shaswari er kanskje ikke guds gave til fotballen, men de har ihvertfall fått til noe denne sesongen.

Bytte av Begby er jeg også sterkt uenig i. At han hadde en svak kamp er utenfor enhver tvil, men hvorfor ofre en lokal unggutt kontra "rutinerte" Olsen eller Nystrøm. Kunne bare flytta Begby opp i banen isteden for å knuse selvtilliten hans. Å se bilder i pausa fra Sandnes hvor han sitter mutters alene på innbytterbenken er bare trist. En for alle og alle for en? Jada.

Ellers er jo tilnærmingen til kampen grusom. Høy forsvarsfirer er greit nok, men når man kjører null ballpress på motstander kan man like godt droppe å ha folk bak der. Heller ikke noe poeng å spille langs kantene da så og si alle innlegg slås i 50 cm høyde rett i nærmeste forsvarer. Hvis da innlegga kommer så langt.

Nei, ikke mye man kan hente med seg i denne kampen heller. Får bare prøve å ikke få noen suspensjoner til 16. maikampen.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 13 mai 15, 19:16

Trenerne har byttet 2 ganger og Burgos og Shaswari sitter fortsatt på benken?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 mai 15, 19:18
Endret: 13 mai 15, 19:35
Endret av: Tøfflus

Der kom Shaswari inn  for Nystrøm. Skal Rozhat bli mannen som sørger for at resultattipset mitt fra pausen går inn?

EDIT: Tipset røk, gitt. 6-1 og Straith med sitt første mål.Og dommer gidder ikke legge til mer enn fire sekunder.

6-1 er faktisk så ille at det på en måte er bra - spillerne vet at dårlige er de ikke, så det er lettere å avskrive hele greia som et arbeidsuhell og ikke la det ødelegge selvtilliten. Dermed vinner forhåpentligvis revansjelysten over håpløsheten, og vi får se en annen innstilling mot Kristiansund.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 13 mai 15, 19:34

Spiller lønn jensen høyre ving?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 mai 15, 19:42

Det verste akkurat nå er at jeg skal spille bedriftskamp i kveld og derfor ikke kan døyve smerten med alkohol.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 mai 15, 19:48

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det verste akkurat nå er at jeg skal spille bedriftskamp i kveld og derfor ikke kan døyve smerten med alkohol.

Spell i fylla Tøfflus!

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 13 mai 15, 19:51

Med en del forsterkninger i overgangsvinduet er det fortsatt mulig å berge plassen i 1. divisjon, men da må ny trener komme raskt på plass.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5339

Lagt til: 13 mai 15, 19:51

Så vidt jeg kan se er dette det største tapet siden vi tapte 5-0 mot Nybergsund sommeren 1995

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 mai 15, 19:57

Opprinnelig postet av Willy René

Spell i fylla Tøfflus!

Er ikke så redd for fotballspellinga som for kjøreturen til og fra ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Nøtt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mar 14
Innlegg: 23

Lagt til: 13 mai 15, 19:57

Opprinnelig postet av saken

Skremmende svakt, både på banen og fra "assistentene" på benken. Man kan lure på hva Shaswari/Burgos har gjort for noe galt, da Nystrøm og Olsen spiller kamp etter kamp uten å bidra noe som helst. Innlegg, skudd, løp, innsats er helt fraværende. Burgos og Shaswari er kanskje ikke guds gave til fotballen, men de har ihvertfall fått til noe denne sesongen.

Bytte av Begby er jeg også sterkt uenig i. At han hadde en svak kamp er utenfor enhver tvil, men hvorfor ofre en lokal unggutt kontra "rutinerte" Olsen eller Nystrøm. Kunne bare flytta Begby opp i banen isteden for å knuse selvtilliten hans. Å se bilder i pausa fra Sandnes hvor han sitter mutters alene på innbytterbenken er bare trist. En for alle og alle for en? Jada.

Ellers er jo tilnærmingen til kampen grusom. Høy forsvarsfirer er greit nok, men når man kjører null ballpress på motstander kan man like godt droppe å ha folk bak der. Heller ikke noe poeng å spille langs kantene da så og si alle innlegg slås i 50 cm høyde rett i nærmeste forsvarer. Hvis da innlegga kommer så langt.

Nei, ikke mye man kan hente med seg i denne kampen heller. Får bare prøve å ikke få noen suspensjoner til 16. maikampen.

Nå kan jo det faktum at vi starter med 4-5 egenutviklede unge spillere være en direkte årsak til at det ikke går så bra. Veit jeg banner i kirka her men man kan faktisk ikke både spille flott fotball, være i toppen og gjøre det med halve laget bestående av lokal ungdom. Da mener jeg at man kanskje gaper over for mye. Det finnes  jo noen untak men det er ikke mange.  

Det lille som vi faktisk skaper kommer jo fra høyre siden. Er Åsheim fredet fordi han er egenutviklet? Olsen hadde ingen stor kamp men synes ikke det er han eller Nystrøms feil at vi ryker på 6-1 tap i dag. Nystrøm skaper nada men Olsen er nå i allefall nest sist på begge sjansene våre i første. 

Ellers enig i det du sier om forsvaret. Og det hjelper ikke akkurat at Sandnes Ulf virkelig har dagen. 


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 13 mai 15, 20:13

De tre siste måla må skrives på at de har gitt opp. Men som mot Ranheim kommer alle sjansen på vår venstreside. Lurer på om Ophaug ikke så det.  Sæternes har nok sett denne kampen og lagt opp spillet deretter.  Slå 

seg på brystet av mange lokale kan bli vår bane denne sesongen om ikke vi får inn en ny trener asap som får alle fullmakter uten innblanding fra styret eller daglig leder som må mangle alt av fotball forståelse.  Begynner vel å bli rimelig klart at vi også bør vurdere ny reservetrener.


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 13 mai 15, 20:31

Opprinnelig postet av Nøtt

Nå kan jo det faktum at vi starter med 4-5 egenutviklede unge spillere være en direkte årsak til at det ikke går så bra. Veit jeg banner i kirka her men man kan faktisk ikke både spille flott fotball, være i toppen og gjøre det med halve laget bestående av lokal ungdom. Da mener jeg at man kanskje gaper over for mye. Det finnes  jo noen untak men det er ikke mange.  

Det lille som vi faktisk skaper kommer jo fra høyre siden. Er Åsheim fredet fordi han er egenutviklet? Olsen hadde ingen stor kamp men synes ikke det er han eller Nystrøms feil at vi ryker på 6-1 tap i dag. Nystrøm skaper nada men Olsen er nå i allefall nest sist på begge sjansene våre i første. 

Ellers enig i det du sier om forsvaret. Og det hjelper ikke akkurat at Sandnes Ulf virkelig har dagen. 

Er ikke uenig i det du sier om at det kan bli for mange unge på banen samtidig, og at dette kan være en av årsakene til at det butter "litt" om dagen. Men når det etablerte som Nystrøm og Olsen presterer null og niks kamp etter kamp så kan man like godt bruke de unge synes nå jeg. De har ihvertfall et større utbytte av å få kamperfaring.

Åsheim syns jeg faktisk har vært en av våre bedre de to siste kampene. Mot Ranheim var han flink til å holde ballen i laget samtidig som mange pasninger var rettet fremover. I dagens kamp var det vel han som kom til våre to beste avslutninger i 1.omgang. Er ikke veldig bra i dag, men mange hakk over Olsen synes nå jeg. Også når det kommer til å jobbe uten ball. Åsheim løper mye mer hjem og dekker rom, Olsen stopper opp og sparker skuffa i bakken gang på gang når ballen blir mista.

Og jeg er enig, i dag er det overhodet ingen enkeltspillere sin feil at FFK taper. Ikke Nystrøm, ikke Olsen og ikke Begby. Hele kollektivet svikta totalt i dag. At jeg nevner spesielt Nystrøm og Olsen er at de har spilt såpass mye sålangt i sesongen og har ikke bidratt i særlig grad positivt i angrep for FFK. Shaswari og Burgos har ved flere anledninger vært et friskt pust, både når de har starta og kommet inn som innbyttere, og jeg klarer ikke å se noen logisk forklaring hvorfor de to førstnevnte skal starte foran de to sistnevnte.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 13 mai 15, 20:46

Så du ikke hva som resulterte  i de tre første måla !


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 13 mai 15, 20:54

I 2008, det året vi tok sølv i tippeligaen, tapte vi 1-5 mot Stabæk


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 13 mai 15, 21:07

Første målet kommer fra et innlegg på Begbys side, Sansara med en svak klarering og ingen fra midtbanen har fulgt med tilbake til å plukke opp målscorer.

Andre målet kommer av et meget svakt innlegg fra en angriper hos FFK som fører til brudd, ingen presser ballfører, Begby skal aldri stoppe opp å vinke på offside, og 2-0.

Tredje målet husker jeg ikke nøyaktig, men kom også av svakt forsvarsspill og målet kom fra Begbys side.

Jeg skrev tidligere at jeg mente det var riktig å fjerne Begby fra forsvaret (kunne flyttet han til vingen på bekostning av Olsen eller Nystrøm), og jeg mener det ble feil at han ble ofra og gjort til "syndebukk" for noe som var en total kollektiv svikt. Sansara f.eks. var ikke noe bedre enn Begby i dagens kamp.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 13 mai 15, 21:22


Forige kamp ble vår venste back brukt som rundingsbøye. Bare dårlige angripere hos Ranheim sørget for kun ett mål.Etter utrolig mange innlegg fra den kanten

Se kampen på nytt, er helt sikker på at Ophaug ikke har sett den overhode.Men Sæternes har helt sikkert sett kampen noen ganger.

Begby spilte bra i fjor i mange kamper, men det var som ving.  Skal han spile videre er det plassen for han, det tror jeg de fleste har sett utenom våre trenere og Bakken. En god trener/lagledelse hadde sett hvor en spiller passer best og ikke prøve å omskolere spillere.

Mange andre og som ikke hadde dagen i dag, men etter 3 raske er det vankelig å snu en kamp.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 13 mai 15, 21:24

2012 Godset 5-0

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24