Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningskamp Stabæk - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 jan 15, 14:47

2-0 seier mot stabæk idag er veldig bra! Godt jobbet av gutta. Smile

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 30 jan 15, 15:02

HWL sa att det var en stabæk spiller som kanskje skulle prøve spillt for oss i dag, men pga det var for knap tid så var de redd for att det ville bli rotete for begge lag å sette han utpå i denne kampen. Noen som vet hvem denne spilleren kan være? 

Han var tydeligvis en spiller stabæk ikke skulle sattse på vidre, men ville ikke si noe navn. Men det skulle vel være mulighet for å finne ut av?

 

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5339

Lagt til: 30 jan 15, 16:52

Noen som så kampen i dag? Hvordan klarte Straith seg?

Såvidt jeg klarte å se var Lønn Jenssen på venstreback? Hvordan klarte han seg der?

Morro at Kjelsrud Johansen fortsetter å score

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 jan 15, 17:58

Fikk ikke sett hele kampen. Men Lønn Jensen klarte seg ikke så veldig bra på venstre siden(ble byttet ut i pausen).Etter pausen så spilte Begby venstre back og da ble det bedre på venstre siden både bakover og fremover. 

Synes Straith virket lovende ut etter hans første kamp for FFK. Tror han og Sansara kan bli et meget bra stopper par.

FFK hadde vell 2-4 i stolpen idag så vi kunne egentlig fort ha scoret mer en 2 mål idag. Målet til nystrøm var fint men det skal sies at han også hadde 2-3 helt klare målsjangser der han blåste ballen langt over mål.Nystrøm var FFK sin kaptein idag(Merkelig valg av trener da jeg trodde Sansara skulle være kaptein).

Kjelsrud Johansen spilte en bra kamp.Fint mål som han headet inn.Han er veldig flink til å vinne baller på hodet men desverre så er det svært få FFK spillere som er der og tar imot ballene han vinner.(Detta må FFK gjøre noe med).

Men alt i alt så synes jeg at FFK spilte en bra kamp. Jeg er hvertfall fornøyd med dagens kamp.Hadde litt tendelser å spille farlige baller midt på banen i steder for sikre baller langs kantene.Men det regner jeg med at Trener teamet så også.Hehe

FFK bør ha inn 1 venstreback.1 Stopper(Backup). 1 spiss da jeg er veldig usikker på om Nystrøm klarer å levere jevnt gjennom sesongen.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 30 jan 15, 20:40

Opprinnelig postet av kjell-H

 

Nystrøm var FFK sin kaptein idag(Merkelig valg av trener da jeg trodde Sansara skulle være kaptein).

 

Er det valgt kaptein? Vil tro det står mellom de mest rutinerte norske spillerne.  Tipper det blir Berg,  evt med Nystrøm som visekaptein

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3482

Lagt til: 30 jan 15, 20:52

Jeg tror ikke det blir noen av de fordi de ikke bør være "fast inventar" på laget. Kanskje vår kjære keeper bør bli kaptein?


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 31 jan 15, 00:43

I intervjuet etter kampen sa HWL at det skal velges kaptein på La Manga, og spillerne velger dette. Så det er nok bare litt rullering blant mulige kandidater enn så lenge.

Ellers var kampen gange positiv. Forsvaret helt ok med tanke på at de aldri har spilt sammen tidligere. Straith virker solid, om enn litt treg. Også et par livsfarlige pasninger utover i 2. omgang, men absolutt lovende. Synes Lønn Jensen gjorde en god jobb på venstre back defensivt, men var heller svak offensivt og er hemmet av at han er høyrebent da. Begby var god offensivt som back (mer involvert offensivt som back enn som ving faktisk). Ble dog tatt ute av posisjon et par ganger defensivt. Sansara og Rafn solide.

På midten ble det mye mer dynamisk da Åsheim kom inn i 2. omgang og Westgaard flytta lengre frem på banen. Adaramola er seg selv lik, fra det glimrende til det skrekkelige på 30 sekunder. Stabilt ustabil. Men absolutt en god spiller om han fjerner disse hjerneblødningene. Åsheim har et fint driv og gode pasninger.

DA Olsen var i grunn rimelig anonym etter min mening, virker litt usikker. Nystrøm kjemper, men er borte i lengre perioder av kampen. Scorer på en flott kontring, og må dele mye av målet med Åsheim. Alt i alt lovende av Nystrøm i forhold til forrige sesong.

Westgaard kjemper kampen igjennom, men blir litt anonym både på midten og lengre frem på banen. Dagens gigant er derimot Kjelsrud Johansen. Vinner masse dueller, scorer et flott mål (flott innlegg av Begby) og kjemper kampen igjennom. Veldig lovende start for denne fyren.

Ellers var det godt å se at FFK flytte mange mann inn i boksen da man var i innleggsposisjon. I fjor var det knapt mer enn 1 i feltet ved innlegg, i dag 3-5 veldig ofte. DET er posistivt. Man vant ballen høyt flere ganger ved godt kollektivt press, men ble ved andre anledninger enkelt utspilt og Stabæk kom i overtfall. Kunne fort sluppet inn noen mål, men var også veldig nærme flere mål.

Alt i alt en positiv opplevelse å se denne kampen!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24