Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK stall 2015

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 19 5

summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 18 nov 14, 20:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av endre

Lars Iver Strand blir ikke med opp til TL

En interessant spiller, men....

Han hadde sin storhetstid i TIL, og var "meget god" der. Siden har han slitt med skader og ikke nådd opp til gammelt nivå.

Sitter med en magefølelse på at det er mange som er "stjerner" i TIL og B/G, som ikke lykkes andre steder. Disse klubbene har en udiskutabel hjemmefordel, og en del spillere fremstår som gode, uten at de egentlig er det(?).

Artig at han er ledig. Han kjøpte jeg i FM 2015 og rykket opp på første forsøk. 

Han spillte 10'er med Dag Alexander Olsen som 9'er og Nystrøm på høyre og Rafn på venstre kant.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 nov 14, 20:08

Henrik Kjelsrud Johansen

Mulig på lån fra Odd. Liker ikke å hente spillere på lån slik. Kortsiktig satsing føler jeg det er.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 nov 14, 20:27
Endret: 18 nov 14, 20:35
Endret av: kjell-H

Opprinnelig postet av Rey

Henrik Kjelsrud Johansen

Mulig på lån fra Odd. Liker ikke å hente spillere på lån slik. Kortsiktig satsing føler jeg det er.

Får håpe det er snakk om en låne avtale med mulighet for å kjøpe etter sesongen.Men tviler på at Odd vil det. Skal FFK bygge lag som skal gå opp til tippeligaen så holder det ikke bare med å låne spillere.Trenger spillere som kan være i klubben mer en 1 år lån! Hvorfor skal FFK alltid låne spisser? Greit jeg forstår det med økonomi men alltid så er det spisser man må låne! Kan ikke bygge nytt lag med låne spillere!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 18 nov 14, 20:48

Jeg er også enig med dere, å drive talentutvikling for Odd høres lite fornuftig ut. Hadde det vært snakk om en spiller på lån med en kjøpsopsjon som er innenfor klubbens muligheter hadde det stilt seg anderledes slik jeg ser det.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 nov 14, 07:19

Nå dukker nye navn opp hver dag:

Gabriel Somi på prøvespill

Venstreback på 23 år for Superettan-klubben Syrianska som skal være på blokka til et par klubber i Allsvenskan. Har Abgar Barsom som rådgiver.

Barsom beskriver Somi som en raskt og teknisk spiller med spisskompetanse i en fin venstrefot. Samtidig sier Barsom at han trenger å bli sterkere i kroppen samt utvikle det mentale. (se sak).


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 19 nov 14, 11:22

God utviklings potensial og godt venstre bein

 Men trenger å bli sterkere i kroppen og mentalt. Det siste er vel kanskje et problemhvis han skal til ffk. Her er presset stort og må ha sterk mentalitet


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 nov 14, 13:06

Opprinnelig postet av Costanza

Nå dukker nye navn opp hver dag:

Enda to til

Anders Lübeck - 23 år, midtstopper, Follo
Magnus Myklebust - 29 år, spiss, tidligere Kongsvinger, Odd, Lillestrøm og Hødd

Myklebust er vel kanskje den best kjente og var sett på som et stort talent som aldri slo helt igjennom. Spilte sist for Kongsvinger i andredivisjon med 18 mål på 63 kamper

Anders Lübeck er jeg i utgangspunktet ikke veldig negativ til, men jeg har ikke sett han

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 19 nov 14, 13:07
Endret: 19 nov 14, 13:52
Endret av: kjell-H

 

Det er åtte spillere som torsdag klokken 10.00 skal vise seg frem for FFK på Mercurbanen i en internkamp.

http://www.f-b.no/ffk/ffk-tester-ut-atte-spillere-1.8658927

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 nov 14, 13:35
Endret: 19 nov 14, 13:36
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Rey

Anders Lübeck - 23 år, midtstopper, Follo
Magnus Myklebust - 29 år, spiss, tidligere Kongsvinger, Odd, Lillestrøm og Hødd

Myklebust er vel kanskje den best kjente og var sett på som et stort talent som aldri slo helt igjennom. Spilte sist for Kongsvinger i andredivisjon med 18 mål på 63 kamper

Anders Lübeck er jeg i utgangspunktet ikke veldig negativ til, men jeg har ikke sett han

Jeg burde sikkert vite mye mer om Lübeck siden jeg bor i Follo. Jeg kjenner godt til navnet, men vet ikke så mye mer om han enn at han er midtstopper og kaptein.

Forøvrig er den klart beste og mest spennende spilleren på Follo spissen Fitim Azemi som i år ble toppscorer i 2. divisjon med imponerende 31 mål. Han er på utgående kontrakt med Follo (utdanningskompensasjon på ca. 380 000 kroner), men ifølge ifølge denne saken kan han nå være på vei til Stabæk. Uansett tyder uttalelsene hans på at han ikke går til en annen klubb i 1. divisjon, så dessverre er han neppe et realistisk mål om han ikke ender i Stabæk.

Når det gjelder Myklebust er jeg usikker. Han er vel en av de i norsk fotball med sterkest nedadgående kurve de siste sesongene.... Det er ikke så lenge siden han frontet en sak i Nettavisen om de store talentene i norsk fotball som aldri slo til som forventet. Når det er sagt så har Myklebust hatt en grei karriere og vist fine kvaliteter som bakromsspiss til tider. Alderen er heller ikke helt avskrekkende, og den økonomiske og sportslige situasjonen gjør at vi ikke kan plukke spisser på så mye høyere hylle.

 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 nov 14, 13:39

Jeg liker ihvertfall at de agerer raskt og har planer om å fylle opp plasser ganske snarlig. Så får vi håpe at de finner noe gull slik at vi har full tropp til seriestart :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 nov 14, 13:47

Opprinnelig postet av Costanza

Det er ikke så lenge siden han frontet en sak i Nettavisen om de store talentene i norsk fotball som aldri slo til som forventet.

For de som er interessert: Denne

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 19 nov 14, 14:24
Endret: 19 nov 14, 14:37
Endret av: Lars 29

Når klubben først velger å kvitte seg med/ikke velger å fornye kontraktene til Martinsen, Holmvik, Stene, Grorud, samt at Haitam forsvinner. Så må jeg si at det forundrer meg at man ikke har erstattere klare, og at man istedet tar inn alskens 2 divisjons spillere, med flere for prøvespill. Dette gjør man når den uttalte ambisjonen for 2015 er opprykk. Det innebærer mer eller mindre å bli blant de 2 beste, da kvalik og å møte et tippeligalag er en tøff oppgave å rykke opp ifra og litt bingo.

Har vært helt enig i at klubben må kvitte seg med visse spillere, men har vært veldig kritisk til at Vidar ikke fikk ny kontrakt. Ikke fordi Vidar er en fantastisk fotballspiller, det har han aldri vært. Men han holder god 1 divisjonsstandard, og hans oppofrende stil, væremåte og ikke minst viktigheten å ha litt kontnituitet i forvaret, mener jeg er en forutsetning når man går på en ny sesong. Er ikke i forsvaret hovedproblemet har vært i år. Selv om det er ingen tvil om at Masalin har reddet endel poeng for oss, etter tabber fra blant annet Grorud. Mener HWL gjorde et klart feilvalg å ikke sette ut Grorud i forhold til Vidar, i de avgjørende kampene av sesongen. En kaptein bør ikke spille, bare fordi han er kaptein.

Vi kritiserer Stene, men mener han har blitt brukt feil i FFK. Han er en targetspiller og kun det. Han er god i boksen og var toppscorer i Adecco før han kom til FFK og ikke umulig om han blir det igjen om han går tilbake til Ranheim.

Trist også å se Christian Berg i år, han ble kåret til Adeccoligaens beste spiller i fjor, mens i FFK er han en skygge av seg selv. Han finner ikke spillere på banen, da det er ingen offensiv samhandling overhodet.

Jeg har sagt det før og sier det igjen. HWL er FFK sitt svakeste punkt. Ganske utrolig at Bakken tviholder på han, enda han har hatt nesten 2 hele sesonger etter Bakkerud sin tidlige sykemelding. Fasit. 10 og 6 plass med de spillerne vi har hatt, mener jeg ikke er godt nok. Mener de burde byttet han ut nå, istedenfor å vente til sommeren, publikum forsvinner og man ser at opprykk forsvinner i det fjerne. Håper inderlig at jeg tar feil. Men utrolig mye må skje i klubben. Holder ikke å ta inn spillere som ikke kommer med i andre klubber!

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 19 nov 14, 16:19

 

Opprinnelig postet av Lars 29

...... Så må jeg si at det forundrer meg at man ikke har erstattere klare, og at man istedet tar inn alskens 2 divisjons spillere, med flere for prøvespill. Dette gjør man når den uttalte ambisjonen for 2015 er opprykk. Det innebærer mer eller mindre å bli blant de 2 beste, da kvalik og å møte et tippeligalag er en tøff oppgave å rykke opp ifra og litt bingo.

Er ikke så bekymret for at de kartlegger potensielle spillere. Det virker som de har en tanke bak det de gjør. Ut fra det som blir sagt i intervju med HWL har de tanker om andre spillere også.

.. Samtidig skal det være klart at vi skal ha inn spillere som hever 11'ern vår og de spillerne kommer ikke på prøvespill, sier trener Håkon Wibe-Lund.


Er mer spent på hvem disse spillerne kan være

 

 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 19 nov 14, 16:34

Omar Fonstad El Ghaouti (24) håper han kan bruke torsdag formiddag til å vise FFKs trenerteam at han kan bli lagets spydspiss

http://www.f-b.no/ffk/atte-spillere-pa-provespill-1.8659231  

Håper han gjør det bra imorgen. Trenger en målmaskin i FFK. 

 

 

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 25 nov 14, 12:22

Omar Fonstad El Ghaouti (24) deltok sist torsdag i testkamp for FFK. Mandag denne uken skrev han under en toårskontrakt med Moss

 

http://www.f-b.no/sport/ble-testet-av-ffk-skrev-under-for-moss-1.8664829

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 25 nov 14, 12:26

Jørn Andersen (51) har blitt foreslått som ny FFK-trener, og han syntes selv det var interessant. FFK-styret sa nei

 

http://www.f-b.no/sport/jorn-andersen-foreslatt-som-ny-ffk-trener-1.8664605

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 nov 14, 10:34

Sånn apropos Nicolay Solberg

Skal man tro denne artikkelen, har ikke FFK håndtert dette optimalt. Da tenker jeg ikke på diagnostisering av skaden, men håndteringen av papirarbeid overfor NAV. Selve diagnosehistorien er mest uflaks; leger er mennesker som oss andre, og kan tolke et bilde feil. Men klart, når skaden ble verre såpass fort burde man nok luktet at den første diagnosen var feil.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 nov 14, 20:04

Opprinnelig postet av Tøfflus

Sånn apropos Nicolay Solberg

Skal man tro denne artikkelen, har ikke FFK håndtert dette optimalt. Da tenker jeg ikke på diagnostisering av skaden, men håndteringen av papirarbeid overfor NAV. Selve diagnosehistorien er mest uflaks; leger er mennesker som oss andre, og kan tolke et bilde feil. Men klart, når skaden ble verre såpass fort burde man nok luktet at den første diagnosen var feil.

Siden jeg har rimelig bra kjennskap til folketrygdloven og forvaltningsloven, så stusser jeg over dette fra artikkelen i FB:

"Han er også forundret over at det i perioder var ham selv som måtte holde dialogen med NAV.

– Klubben hadde ikke meldt inn skaden som yrkesskade. Meldingen ble først sendt ti måneder etter skaden. Dermed fikk jeg også avslag på rehabiliteringspenger etter ett år. Resultat: Halvannen måned uten lønn, sier Solberg."

Det er klart at Solberg som arbeidstaker og stønadsmottaker plikter å holde kontakt med NAV. Når han har vært lenge på sykepenger blir han klart informert om når stønadsperioden utløper (maks ett år med sykepenger) og at han må søke om arbeidsavkleringspenger i god tid. Jeg ser at det nevnes rehabiliteringspenger i saken. Det er en ytelse som ble avskaffet for flere år siden, men det er forsåvidt en del av AAP som det menes her. Når Solberg klager over at FFK som arbeidsgiver først har meldt fra til NAV om yrkesskaden etter 10 måneder, så er det riktig at arbeidsgiver etter folketrygdloven er meldepliktig. Det er derfor arbeidsgiver, og ikke arbeidstaker, som i utgangspunktet skal melde fra til NAV om yrkesskade. Fristen for dette er imidlertid ett år innen "arbeidsulykken" inntraff, noe som er overholdt her. Når det er sagt så vil en fotballskade i praksis aldri kunne bli godkjent som yrkesskade etter folketrygdlovens bestemmelser, så det har uansett ingen betydning om skademelding ble sendt inn eller ikke. Det skal derfor heller ikke ha noen som helst betydning mht. rehabiliteringspenger/arbeidsavklaringspenger. Jeg har vanskelig for å tro at FFK direkte kan klandres for om Solberg har vært halvannen måned uten lønn.

Når det er sagt synes jeg opplagt det er trist at ting har gått såpass galt for Nicolay Solberg de siste to årene. Jeg håper virkelig han når blir kvitt skadeplagene og får trent seg opp, slik at han får seg ny kontrakt enten med FFK eller i en annen klubb. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 nov 14, 20:18

Kommentar fra Jan Rafn til artikkelen også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 28 nov 14, 23:32

Ganske bra skrevet av Rafn detta syntes jeg. Håper att bakken leser detta og kanskje gjør noe med det? ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 19 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24