Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK stall 2015

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 19 10

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3482

Lagt til: 26 jan 15, 12:36

Jeg synes dette var gode nyheter og vi bør dermed ha 2 svært gode stoppere (altså iht Obos-standard).

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 26 jan 15, 15:50

Synes dette ser ut som en god signering. Sender også noen signaler om man har et kontaktnett, og at man har lokale investorer i ryggen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kultras

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 apr 14
Innlegg: 11

Lagt til: 26 jan 15, 16:04

Meget god signering. Kanadisk landslagsstopper med fysikken i orden. Positivt!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jan 15, 05:53

Spennende signering dette. Like spennende blir det å se hva slags type de ønsker å hente inn som den siste forsterkningen i forsvarsleddet. Det eneste som er klart er at vi må ha en midtstopper til, og da antar jeg at Sansara er tiltenkt en plass på venstreback. Det ideelle ville kanskje vært Anders Østli. En solid spiller som både er lokal og har verdifull erfaring (uten å være for gammel). Men det er neppe realistisk?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 27 jan 15, 13:55

Opprinnelig postet av Costanza

Spennende signering dette. Like spennende blir det å se hva slags type de ønsker å hente inn som den siste forsterkningen i forsvarsleddet. Det eneste som er klart er at vi må ha en midtstopper til, og da antar jeg at Sansara er tiltenkt en plass på venstreback. Det ideelle ville kanskje vært Anders Østli. En solid spiller som både er lokal og har verdifull erfaring (uten å være for gammel). Men det er neppe realistisk?

Tror du ikke Sansara først og fremst er tiltenkt som midtstopper? Jeg tipper man forsøker å hente en venstreback, men det er nok avhengig av hvor stor tro man har på at Begby kan håndtere den rollen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jan 15, 14:20
Endret: 27 jan 15, 14:20
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tror du ikke Sansara først og fremst er tiltenkt som midtstopper? Jeg tipper man forsøker å hente en venstreback, men det er nok avhengig av hvor stor tro man har på at Begby kan håndtere den rollen.

Dersom de bare skal hente inn en forsvarsspiller til, så regner jeg med det blir en midtstopper fordi det virker utenkelig at de planlegger sesongen med bare to midtstoppere i stallen.

I dag har vi to alternativer på høyreback i Rafn/Lønn Jenssen, to alternativer på venstreback i Sansara/Begby og to alternativer på stopperplass i Sansara/Straith. Det betyr at vi har akseptabel dekning på backplassene, og for dårlig på stopperplass.

Med forbehold om at det løftes opp en midtstopper fra juniorlaget som det tredje alternativet på den plassen (lite tyder vel på det?), så er jeg ganske sikker på at den siste forsvarssigneringen også er en midtstopper. Eventuelt en spiller som kan spille både venstreback og midtstopper som f.eks. Ivan Näsberg.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 27 jan 15, 14:59

berg kan vel også spille midtstopper?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 jan 15, 06:17

Opprinnelig postet av malurt

berg kan vel også spille midtstopper?

Berg kan sikkert spille midtstopper som en nødløsning, men jeg tror han knapt har vært innom posisjon gjennom en lang karriere. Dessuten er han stort sett skadet i FFK. Jeg er overbevist om at det må hentes inn en ny midtstopper. Jeg synes vi allerede var tynt besatt i fjor med kun Martinsen, Grorud og Sansara. Nå er to av dem borte, og da må minst to nye inn. Dermed tror jeg også Sansara primært blir venstreback og backup på stopperplass. Hvis jeg ikke husker feil så er også venstreback Sansaras foretrukne posisjon. (Selv om jeg personlig hadde vært veldig interessert i å se Begby der allerede i år).


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jan 15, 07:35

Brennes kontrakt går ut i år gjør den ikke? Og med Vaagan Moen inn i Godset er det ihvertfall ikke sjangs for ny kontrakt der vil jeg tro. Kanskje han biter i det sure eplet og blir en del av FFK igjen? Han har vel 1 divisjonsnivå igjen i kroppen?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 28 jan 15, 08:21

Opprinnelig postet av Costanza

 Hvis jeg ikke husker feil så er også venstreback Sansaras foretrukne posisjon. (Selv om jeg personlig hadde vært veldig interessert i å se Begby der allerede i år).

Tror du husker feil, og at han primært er midtstopper. Har hørt rukter om at det er en stopper på jr laget som skal være så god at han kan være backup på stopperplass. Eventuelt hente en venstreback som også kan fylle denne rollen.

Om det blir hentet en back eller stopper vil nok også være avhengig av hvem som tilgjengelig, ønsker å komme til oss samt kostnad.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 jan 15, 09:26

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tror du husker feil, og at han primært er midtstopper. Har hørt rukter om at det er en stopper på jr laget som skal være så god at han kan være backup på stopperplass. Eventuelt hente en venstreback som også kan fylle denne rollen.

Om det blir hentet en back eller stopper vil nok også være avhengig av hvem som tilgjengelig, ønsker å komme til oss samt kostnad.

Jeg sjekket det opp nå, og ser at han stort sett alltid har spilt venstreback i tidligere klubber, men han vikarierte litt som midtstopper i den perioden han spilte i Kypros på grunn av skader. Men han har uttalt at han ser på seg selv som venstreback.

Når det er sagt så ser jeg på ham mer som en midtstoppertype enn venstreback. Men det handler mest om at jeg ønsker hurtige og pasningssikre vingbacker, mens Sansara kanskje har sine styrker på andre områder. Uansett må vi ha inn minst en forsvarsspiller til, og ingenting hadde vært bedre enn at det kom opp en lovende juniorspiller i tillegg.


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 31 jan 15, 00:30

Er det noen som vet hvordan det blir med Adam Straith i sommer? Etter hva jeg kan se så er det CONCAF Gold Cup 7-26 juli, med Canada som vertsnasjon (delt med USA). Ser at det er sommerferie i denne perioden, FFK har kamper 5. og 26. juli (med forbehold om endringer med tanke på TV-kamper). Det pleier jo også å være en lengre oppkjøringsperiode for de landa som deltar i denne turneringa.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5339

Lagt til: 02 feb 15, 21:40
Endret: 02 feb 15, 21:44
Endret av: Rey

Amin Nazari?

Noen som har noe å si om spilleren? Spillertype? Ser det er sentral midtbane. Henter vi han er det vel noe som tyder på at andre i den posisjonen er på vei ut?

Et lite Youtube klipp fra en kamp mot Milan

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 feb 15, 08:30

Opprinnelig postet av Rey

Amin Nazari?

Noen som har noe å si om spilleren? Spillertype? Ser det er sentral midtbane. Henter vi han er det vel noe som tyder på at andre i den posisjonen er på vei ut?

Et lite Youtube klipp fra en kamp mot Milan

Han ble sett på som et av de store talentene i Allsvenskan for et par sesonger siden, men har ikke hatt noen særlig positiv utvikling og også slitt med skader. Han er en hardtarbeidende og løpssterk toveisspiller på midtbanen med ok pasningsfot. Han har også spilt litt høyreback tidligere, men mest som backup. Har fått veldig lite tillit av Hareide i Malmö FF, men der er jo også konkurransen stor om plassene på midten. I utgangspunktet synes jeg dette høres veldig spennende ut, men samtidig tror jeg han kanskje blir litt for lik Håvard Åsheim, både som spillertype og aldersmessig. For å få en mer dynamisk midtbane burde vi ideelt sett hatt inn en spiller med litt mer erfaring og litt mer offensive, kreative fibre i kroppen. I svensk media har Nazari vært koblet til GIF Sundsvall i flere dager og han har selv uttalt seg positiv til en overgang dit. I tillegg er det snakk om utlån ifølge uttalelser fra Hareide i svensk media, og da blir det for min del mindre fristende sett med FFK-øyne.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 03 feb 15, 08:45

I en sesong man har som mål å rykke opp, realistisk eller ikke, så mener jeg det er helt ok å forsterke med lånespillere.

Synes dette høres ut som en spennende spiller som kan dekke en indreløper rolle hos oss.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 feb 15, 09:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt

I en sesong man har som mål å rykke opp, realistisk eller ikke, så mener jeg det er helt ok å forsterke med lånespillere.

Synes dette høres ut som en spennende spiller som kan dekke en indreløper rolle hos oss.

Joda, maksimalt to spillere på lån kan sikkert forsvares dersom man er noenlunde sikre på at de spillerne vil være toneangivende for klubben på kort sikt.

Når det gjelder Nazari så refereres det også til at han bare har ett år igjen av kontrakten med Malmö FF. Da høres det litt underlig med et utlån, men da er jo sjansene til stede for at han kan hentes gratis etter sesongslutt hvis begge parter er fornøyd.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 feb 15, 13:07

Rafael Burgos (26) er på prøvespill i FFK. Samtidig er Malmø FFs Amin Nazari på Fredrikstad Stadion i møte med FFK-ledelsen

 

http://www.f-b.no/Tester_ut_landslagsspissen_til_El_Salvador-5-59-56246.html

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 feb 15, 19:16

Torsdag viste den 26 år gamle spissen seg frem for FFK-ledelsen for første gang. 
Lørdag blir han med FFK til Sverige hvor Håkon Wibe-Lunds mannskap skal måle krefter mot Allsvenskan-laget Falkenberg.

Står også at Tom Skogsrud trente med FFK idag. Noen som vet noe om denne spilleren?

http://www.f-b.no/Burgos_testes_ut_mot_Falkenberg-5-59-56441.html

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 05 feb 15, 19:47

Tom spiller på Kongsvinger. Back. Tidligere Sandefjord og kort utenlandsopphold i Skotland. Rett over 20 år


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5339

Lagt til: 05 feb 15, 19:54

...også vært i Manchester City som unggutt. Så noe må det bo i han.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 19 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24