Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsrykter sommer 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 31 jul 14, 12:40

Glimt har lagt inn bud på Berg

Hvem skulle trodd at en "gammel", ofte skadd spiller skulle være vårt heteste salgsobjekt?

Veldig spesielt. Ser egentlig ikke noe galt i at han går hvis vi får noe penger for han heller. Dessverre vært for mye skadet til å kunne sette sitt preg på årets FFK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 jul 14, 12:58
Endret: 31 jul 14, 12:59
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Rey

Glimt har lagt inn bud på Berg

Hvem skulle trodd at en "gammel", ofte skadd spiller skulle være vårt heteste salgsobjekt?

Veldig spesielt. Ser egentlig ikke noe galt i at han går hvis vi får noe penger for han heller. Dessverre vært for mye skadet til å kunne sette sitt preg på årets FFK

Så lenge budet er alt annet enn et skambud, så er det bare å la ham gå. Han er 36 år og har kontrakt ut 2015. Prioriter heller å forlenge med våre unge, lokale gutter. Skadehistorikken taler også sterkt imot ham. Han har dog spilt flere kamper enn jeg trodde (12). 

Var positivt til Christian Berg da han ble hentet, men kan ikke si at han har innfridd forventingene. Dessverre.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 31 jul 14, 13:59

Jeg håper han blir solgt siden han ikke har infridd her og jeg ikke forstår hvorfor han (og noen andre) spiller istedenfor ungguttene vi sier at vi satser på.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 31 jul 14, 14:05

Håper Berg blir. Han har kanskje ikke innfridd på banen men jeg er veldig sikker på at han bidrar mye på trenings feltet og til nettopp våres unge spillere. Hans erfaring er gull værdt! Men seff alle er jo til salgs til rett pris.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 31 jul 14, 16:17

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 jul 14, 16:44

om du ser litt etter her inne så diskuteres dette så linken din er her fra før Smile

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 31 jul 14, 16:47

La Berg gå. Frigjør lønn + litt overgangspenger. Spiller jo nesten ikke uansett. 


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 31 jul 14, 17:20

Opprinnelig postet av keiko99

om du ser litt etter her inne så diskuteres dette så linken din er her fra før Smile

 

ops, glemte å oppdatere siden før jeg postet;P


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 31 jul 14, 18:54

Spiller nesten ikke er vel å ta i litt? Han har spilt 12 av 17 kamper, noe som er mer enn Adaramola og bare to færre enn Aleesami. Men at han ikke har dominert slik mange hadde håpet på må man vel dessverre kunne si.

Tror uansett ikke han drar i og med at han skal bli pappa snart. Da passer det dårlig å pendle til Bodø

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 31 jul 14, 19:52

Håper og tror at han blir

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 31 jul 14, 20:03

Selv hvis de byr 400 000 slik F-B skriver at de kan være villig til? 400 000 er ganske mye penger for en så gammel spiller. Er det en sum FFK kan ta seg råd til å si nei til? Er han virkelig verdt mer enn 400k for FFK? Han spiller tross alt på en posisjon vi har grei dekning også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 31 jul 14, 21:14

Grei dekning? Som midtbaneanker?  Vi nevner i fleng.........?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 31 jul 14, 23:00

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Grei dekning? Som midtbaneanker?  Vi nevner i fleng.........?

Kan Sansara gå inn i den rollen? Så kan man beholde den forsvarsfireren som har fungert godt men samtidig ha ham på banen?

---------------------------

Svaberget for alltid!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 aug 14, 10:56

Det er ikke en av hans foretrukne roller, men mulig?

Holmvik har da klart den defensive rollen greit når han har spilt der. Samme med Julius i fjor.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 01 aug 14, 11:24

Opprinnelig postet av Rey

Det er ikke en av hans foretrukne roller, men mulig?

Holmvik har da klart den defensive rollen greit når han har spilt der. Samme med Julius i fjor.

Holmvik og Aasheim kan ta jobben, men de er ikke like solide som Christian Berg og det er mye utenfor banen som teller også. Han er veldig dedikert til laget og støtter de som trener når han er skadet. Han er med uansett.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 aug 14, 11:29

Ja, jeg tviler ikke på det. Spesielt utenfor banen tror jeg nok han er veldig viktig. Men er han verdt mer enn 400 000 for oss? Syns det er mye penger. Får vi 400 000 for han gjør det meg ikke noe om han drar, selv om jeg helst skulle sett at han ble værende.

Tror uansett ikke han kommer til å forsvinne på grunn av familiesituasjon.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 01 aug 14, 11:35

Økonomi er jo et tema vi hele tiden må snakke om slik situasjonen er og 400.000,- pluss spart lønn høres gull verdt ut i mine ører. Hvis vi ser på bloggen til Jocke mener han at Rafn bør få ny kontrakt, noe som vikrer veldig fornuftig med tanke på at han har vært kanskje vår beste spiller denne sesongen. Videre bør vi sikre oss Olsen framover, samt flere av de unge.

 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 aug 14, 14:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Grei dekning? Som midtbaneanker?  Vi nevner i fleng.........?


Vi har ingen andre ankere enn Berg etter at vi solgte Jabbie, selv om vi kan putte flere der. Husker samme argumentasjon ble brukt for å selge Jabbie. Noen liker visst ikke ankere i FFK. Tongue out Selv mener jeg denne posisjon alltid har vært den dårligst besatte og en stor del av FFKs svake defensive organisering. Ett unntak: Kasey Wehrmann-perioden.

Synes også det sier en god del at denne 36-åringen er sterkt ønsket i en TL-klubb for å redde plassen, mens vi liksom ikke har bruk for ham. Jaja.. 

Tror også Berg har mer å si enn kun prestasjonen på banen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 aug 14, 18:09

Opprinnelig postet av Supreme NTM


Synes også det sier en god del at denne 36-åringen er sterkt ønsket i en TL-klubb for å redde plassen, mens vi liksom ikke har bruk for ham. Jaja.. 

Jeg tror ikke det er mange som mener at vi ikke har bruk for Christian Berg. Men det mange sikkert mener er at FFK absolutt bør vurdere å selge dersom man får et tilbud på 300.000-400.000 kroner for en 36 år gammel spiller i et relativt dødt overgangsmarkedet der FFK virkelig trenger penger. Så må man naturligvis veie salgsverdien opp mot det sportslige tapet det vil være å tape Berg. Det kan godt hende Berg blir en helt essensiell og avgjørende spiller for FFK når det drar seg til mot slutten av sesongen i en eventuell opprykkskamp. Men personlig faller jeg nok ned på at det vil være fornuftig å selge hvis Bodø/Glimt er villig til å bla opp de beløpene som er nevnt.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 01 aug 14, 21:10

Opprinnelig postet av Erikk

Økonomi er jo et tema vi hele tiden må snakke om slik situasjonen er og 400.000,- pluss spart lønn høres gull verdt ut i mine ører. Hvis vi ser på bloggen til Jocke mener han at Rafn bør få ny kontrakt, noe som vikrer veldig fornuftig med tanke på at han har vært kanskje vår beste spiller denne sesongen. Videre bør vi sikre oss Olsen framover, samt flere av de unge.

 

Trur ikke det ville vært lurt å selge berg for selv om vi får 400 000 for han, vi må da ha en erstatter som er av samme kaliber. no som jeg ikke er så sikker på att vi har en kanditat til, og som vi får inn i dette overgangs vinduet. Rafn bør helt klart få ny kontrakt, men trur håkon og mr bakken har både god dialog og kontroll på dette. Olsen trur jeg nok kommer til å få kontrakt, etter hva jeg hørte på høytalerene på sist hjemme kamp så begynner vi å komme i mål med "jeg er med" kampanjen.

Virker som de gjør alt rett og virkelig sattser sundt og fornuftig i klubben om dagen.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24