Husk meg
Brukernavn
Passord

Fotball-VM 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 jun 14, 21:11
Endret: 24 jun 14, 21:14
Endret av: Rey

Er vel ingen som husker noe annet fra de to kampene så langt i dag. Vet ikke om noen andre fotballspillere, men denne krabaten er kanskje inspirert av sin uruguayanske gnagerkollega?

 

Uansett dårlig nytt for Liverpool. Blir Suarez utestengt fra internasjonale kamper lenge, vil han bli mer attraktiv for Real og Barca ettersom de slipper at han stikker avgårde til Sør-Amerika hele tiden. Blir han utestengt fra klubbkamper også, noe det også spekuleres i er de uten den beste spilleren sin en god stund

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 jun 14, 21:27

Vel - vil også huske det strenge røde kortet mot Italia og at Balotelli fort kunne fått rødt tidligere i kampen, samt det gode frisparket til Borges i den andre kampen (med en effen redning av Foster).

Men Suarez er god til å stjele rampelyset, det skal han ha.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 jun 14, 21:29

Jeg tror ikke han blir mer attraktiv for Real mm hvis han blir utestengt kun fra landslaget, jeg tror isteden de må inse at dette ikke er siste gangen Rotta biter motspillere, med de følgende det vil få for laget han spiler for. Jeg skal være ærlig å tilstå at jeg hater han, ikke for bitingen men fordi han flimet slik at vår spiller fikk rødt kort for noen sesonger siden. Det røde kortet ble strøket etter kampen fordi det var filming, men vi tapte kampen på den avgjørelsen og det ble ikke omgjort.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 jun 14, 23:39

hva skal vi si om  Luis Suarez...

for meg er han er diger vits...

Håper han for en jævlig hard straff

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 jun 14, 09:00

Jeg er frustrert over at Italia, som alltid er ett av mine favorittlag, røk ut. Synd at de får et strengt rødt kort, og at Suarez ikke får det. Men, utover det klarer jeg ikke å hisse meg like mye opp som mange andre over denne bite historien.

Mener han bør få en karantene tilsvarende det et direkte rødt kort ville gitt, men ikke noe mer enn det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 jun 14, 16:09

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mener han bør få en karantene tilsvarende det et direkte rødt kort ville gitt, men ikke noe mer enn det.

Det ble langt over det. En utestengelse på fire måneder fra all fotball.

I utgangspunktet så er jeg enig med deg i at en karantene burde tilsvare det et rødt kort hadde gitt, men i dette tilfellet er det noe som har blitt gjort flere ganger og da er det på plass med en strenger straff. Det kan heller ikke sammenlignes med et rødt kort for takling. Taklinger er en del av fotballen, biting er det ikke

Fire måneder er i utgangspunktet strengere enn jeg hadde regnet med, men det må kanskje det til med tanke på at sesongen er langt unna for klubblagene.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 jun 14, 18:36

syns den var mild jeg, men han trenger psykolog

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 jun 14, 18:59

Mens forsøket på å knuse ryggvirvelen til Mandzukic med albuen fikk 3 kamper. Da vet vi hvor lista ligger.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 jun 14, 19:10

Opprinnelig postet av Rey

 

Fire måneder er i utgangspunktet strengere enn jeg hadde regnet med, men det må kanskje det til med tanke på at sesongen er langt unna for klubblagene.

Tror nok FIFA har tatt dette med i betraktningen, ja. En tidsbegrenset utestengelse på f. eks. to måneder ville jo i praksis kun bety tre-fire klubbkamper og maksimalt én landskamp utover VM - altså en mildere straff enn han fikk for den forrige biteepisoden. Fire måneder høres isolert sett strengt ut - alt for strengt - men antallet kamper han går glipp av er ikke særlig større enn om han hadde fått to måneder midt i sesongen.

Og før man sammenligner med karantenen andre spillere har fått for f. eks. stygge taklinger, så er det greit å huske at Suarez altså har blitt utestengt for biting av motspillere to ganger før. Det ville sett merkelig ut om han skulle straffes mildere den tredje gangen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jun 14, 09:31

Og med Belgias seier over Sør-Korea og Algeries uavgjort mot Russland er disse to videre, og åttedelsfinalene er klare. Moroa starter med Brasil-Chile og Colombia-Uruguay i morgen. Det blir stas!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 jun 14, 15:47

Opprinnelig postet av Tøfflus

Og før man sammenligner med karantenen andre spillere har fått for f. eks. stygge taklinger, så er det greit å huske at Suarez altså har blitt utestengt for biting av motspillere to ganger før. Det ville sett merkelig ut om han skulle straffes mildere den tredje gangen.

Her har du selvfølgelig et poeng.

Men jeg tror en så streng straff vil få motsatt effekt av det man ønsker. Mange vil nok få sympati med Suarez fordi man mener FIFA drar det for langt. Sikkert ikke i Norge, eller i Nord Europa, men det er jo ikke her folk flest bor.

Verdt å merke seg at Chiellini er blant de som synes straffen er for streng.

Tilhengerne tilber eller heier på(eller noe midt i mellom) sine helter for deres fotballferdigheter. Ikke fordi de er potensielle rakettforskere eller den neste Mor Theresa. Det er en del "mental cases" blant dem, og det har det alltid vært.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jun 14, 23:32

Jeg synes forsåvidt også straffen er for streng. Ikke lengden på karantene, men hvor omfattende den er. En ting er å utestenges fra kamper - noe annet er å utestenges fra trening. Det synes jeg er for strengt, og det er en straff som vanligvis er forbeholdt de som enten er dømt for doping eller har gjort noe så alvorlig at de har havnet for en sivil straffedomstol. Sånn sett synes jeg dette går for langt.

Men Uruguay (altså landslaget, ikke landet) får ingen sympati fra meg. Makan til konspirasjonsteoretikere og Komiske Ali-kloninger, både treneren og fotballpresidenten. I følge de lurifaksene er det jo ikke engang bevist at Suarez bet Chiellini i det hele tatt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 jun 14, 09:46

... men dersom dette er en korrekt gjengivelse av hva Suarez sa til disiplinærkomitéen blir jeg straks mer enig i straffen. Makan til tullebukk. Det er et tosifret antall kameraer på banen, hvordan tror han at han skal slippe unna med en sånn skrøne?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 jun 14, 20:58

Brasil er det første laget i kvartfinalen etter et drama mot Chile. Lagene byttet på å føre kampen, Brasil hadde vel flest sjanser, men Chile hadde jaggu et tverrliggerskudd i sluttminuttet av ekstraomgangene. Og så berger Brasil seg gjennom med 3-2 i straffekonkurransen ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 jun 14, 20:09

I kveld får vi se om våre gamle venner Borges og Gamboa kan ta seg helt til kvartfinale.Hadde vært stas. Tviler dog på at de kommer lenger enn det, for der venter Nederland ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 jun 14, 08:39

Hva synes vi om straffen til Robben? Joda, det var kontakt. Men var det nok til å hindre han? Jeg mener og det strider med spillets ide at angrepsspillere skal søke kontakt med forsvareren for så å stupe.

 

Morro med Colombia som avanserer til tross for at det har vært uten sin største stjerne i VM, og ikke minst med Costa Rica.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 jun 14, 08:42

Opprinnelig postet av Tøfflus

... men dersom dette er en korrekt gjengivelse av hva Suarez sa til disiplinærkomitéen blir jeg straks mer enig i straffen. Makan til tullebukk. Det er et tosifret antall kameraer på banen, hvordan tror han at han skal slippe unna med en sånn skrøne?

Problemet er at det ikke forekommer noe rettspraksis i FIFA's historie på biting.

Det eneste man har av historikk når det gjelder straff for dette er vel sanksjoner som "Gå på rommet ditt" eller " I skammekroken". Dette hadde vel kanskje vært mer tilpasset Suarez sin mentale alder.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 jun 14, 10:34

Jeg synes filmingen er helt motbydelig, og noen av svakheten med fotballen er at slike som Rotta, Robben med fler ikke blir straffet for det. Når det gelder Rotta biter jo han "helgigvis"slik at han iallfall kan straffes for det. Jeg leste et sted at han hadde bitt 5 ganger i Urugay før han kom til Nederland, men at regimet har hysjet dette ned, men at dette sammen med den latterlige forklaringen bidro til den stregne straffen han fikk.

Jeg mener at profesjonelle fotballkamper bør gås gjennom i ettertid, hvor de som filmer eller gjør andre grove overtredelser kan suspenderes.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 jun 14, 10:53

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva synes vi om straffen til Robben? Joda, det var kontakt. Men var det nok til å hindre han? Jeg mener og det strider med spillets ide at angrepsspillere skal søke kontakt med forsvareren for så å stupe.

Veldig billig straffe. Robben hjelper veldig godt til selv - han oppsøker kontakt der han utmerket godt kunne gått videre med ball. Og måten han faller på burde egentlig fortalt dommeren at denne var konstruert.

Riktignok ble han snytt for en langt klarere straffe like før pause, men det gjør ikke den de fikk mer korrekt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 30 jun 14, 18:27

Offsidedømmingen etter de to første dagene har vært nestinntil prikkfri. Kan ikke huske en eneste feil nå i forbifarta. Et nesten umenneskelig dommernivå på linjemennene.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24