Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - Bryne, søndag 25. mai 15:00

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Nøtt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mar 14
Innlegg: 23

Lagt til: 25 mai 14, 18:16
Endret: 25 mai 14, 18:19
Endret av: Nøtt

Opprinnelig postet av Rey

 

Robert Stene syns jeg var god i dag. Hadde vel forarbeidet til 1-0 og skaffet straffe til 2-0 og jobbet ellers bra. Det samme var egentlig Grorud også, hvis vi ser bort fra selvmålet. Han har hevet seg bra de siste kampene

[/quote]

Første mål kom fra flott spill mellom Åsheim og Olsen på kant, Olsen legger inn til momo som jeg synes gjør en god jobb og stuper inn mot ballen, ballen går videre mot Stene men han blir dyttet i ryggen og ballen ender hos Begby. Dytt i ryggen kvalifiserer ikke til forarbeid i min bok.

Jeg vet Stene har fått mye pepper så jeg skal prøve å begrenese meg, men der jeg satt å så kampen var frustrasjonen stor over Stene i dag. Han mister jo ballen til motstander hver eneste gang han får ballen, utrolig frustrerende å se på. Og du så det på Stene selv at han hadde en fæl dag på jobben. Han skaffer riktignok straffe å det skal han ha for, det gjør at han får et ekstra poeng på børsen fra meg.

Synes kantene våre er gode i dag. Olsen med en målgivende burde kanskje hatt to, pluss ett mål på str. Begby gjør en god kamp frem til han lager straffe, morro.

Momo synes jeg var et friskt pust å du så at han la sjela si alt han fåretok seg i dag.

Synes Olsen var beste mann i dag men hyggelig at Begby blir kåret til banens beste med tanke på alder og fin deby.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 mai 14, 18:27

Opprinnelig postet av Nøtt

Jeg vet Stene har fått mye pepper så jeg skal prøve å begrenese meg, men der jeg satt å så kampen var frustrasjonen stor over Stene i dag. Han mister jo ballen til motstander hver eneste gang han får ballen, utrolig frustrerende å se på. Og du så det på Stene selv at han hadde en fæl dag på jobben. Han skaffer riktignok straffe å det skal han ha for, det gjør at han får et ekstra poeng på børsen fra meg.

Enig.

Robert Stene synes jeg hadde endel gode involveringer i dag, men også forferdelig mye ballmist etter elendige mottak og vanskelige pasningsvalg.

Merkelig at det går an å svinge så fantastisk mye i prestasjonene. 

Han må heve bunnivået sitt som holder 4. divisjonsnivå. Toppnivået er Tippeligaklasse.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 25 mai 14, 19:48

Mye positivt i dag. Håper det fortsetter med god innsats. Morrro  med begby, der ser vi konturene av en ny storspiller, gleder meg  til å se mer av han.  


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 mai 14, 21:38
Endret: 25 mai 14, 23:52
Endret av: Holters

Stene fungerer mye bedre i den rollen han har nå enn som spydspiss. I sistenevnte rolle fungerer han ikke i det hele tatt. Ser at Nøtt er veldig stor fan av Olsen, og ønsker ham som spydspiss, men kan ikke si at Olsen fremstår som noen typisk spydspiss. Det holder ikke at Olsen kanskje spite spiss som knøtt og junior. Tarik for eksempel spilte også spiss som yngre, men han er best som ving eller spiss i en toer på topp. Vi har rett og slett ikke spydspisstypen i stallen. Både Nystrøm og Olsen fremstår som spisser som er best i et tospann på topp, selv om Olsen også presterer bra som ving. Var veldig skeptisk til Nystrøm da han ble hentet, og kan ikke akkurat si at han har motbevist min skepsis. Noen spydspiss er han i hvert fall ikke.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 mai 14, 22:07

Avslutningen til Begby var faktisk veldig sexy!

Ellers synes jeg igjen Momo beviser at han fortjener mer spilletid. Er et uromoment hele tiden. Avleveringene hans var litt slurvete, men man kan ikke forvente noe annet enn en spiller med så lite spilletid som han.

Umulig å si om vi er på rett spor etter en slik forestilling. Bryne spilte halvannen omgang med en mann mindre og det gir helt andre forutsetninger for begge lag. Uansett er det digg med 7p på siste tre.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 mai 14, 22:25

Robert Stene har fått mye hard medfart, til dels fortjent også, for sin innsats i spissrollen. Men hvor er kritikken mot Steffen Nystrøm? Jeg tror aldri jeg har sett en mer daff og uinspirert spiss i FFK-drakt. Det er en gåte for meg at han startet kampen i dag etter hva han har vist de siste oppgjørene, og det var ikke et minutt for tidlig at han ble tatt av til pause. Jeg regner med at han ikke blir å se i samme posisjon mot Strømmen. Når det er sagt så har han ikke vært nevneverdig bedre når han har spilt på kanten, en posisjon han er mer vant med.

Jeg er enig med Holters i at Dag Alexander Olsen ikke er noe typisk midtspissemne slik FFK spiller. Likevel mener jeg at han pr. i dag bør prøves ut i rollen i en kamp eller to, i mangelen på fullgode alternativer. Olsen har bevegelighet, tempo og kapasitet til å utfordre. Dessuten virker han som en bedre avslutter enn tilrettelegger, og synes han har overrasket positivt i duellspillet og luftrommet. Jeg synes han bør få prøve seg som spiss mot Strømmen, med enten Stene eller Westgård hengende bak seg.

For øvrig vil jeg igjen trekke frem Lars Grorud fra dagens kamp som igjen er av våre beste spillere. Etter en rufsete sesongåpning har han virkelig spilt seg opp, luket bort de personlige feilene og fremstår som en lederskikkelse som går foran i krigen og vinner viktige dueller. Motsatt formkurve synes jeg å ane i Haitam Aleesami. I dag ble han kanskje hemmet av å ha debutant Ludvig Begby foran seg på venstresiden, for det tok en stund før de fikk samspillet til å funke. I tillegg gjorde Aleesami altfor mange taktiske feilvalg i det offensive i dag. Altfor glad i ballen, slipper den for sent og sinker spillet. På motsatt side var derimot Rafn på sitt friskeste siden sesongstart.

Gledelig å se at vi spiller den siste halvtimen med en ung og lokal trio på midtbanen i Åsheim, Westgård og Begby. Sistnevnte gjorde en mer enn brukbar debut. Energisk og uredd i åpningen, men tidvis avslørt som veik og "junioraktig", før han igjen blomstret til med selvtillit i spillet etter scoringen.

Forøvrig har jeg veldig sans for Westgård som jeg ikke forstår hvorfor man har brukt så lite i år. Robust sterk, stor arbeidskapasitet, godt blikk for spillet og direkte i stilen. Virker som en moden spiller for alderen.

Momo bør også kunne benyttes mer.

 


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 mai 14, 22:31

Hvorfor ikke begynne å bruke Momo på spissplass? Bør i hvert fall foretrekkes før Nystrøm. I tillegg er han vel en av de mest typiske alenespissene vi har i stallen. Han har vært god nok til å bli brukt siden han kom til FFK, så tenk om han fikk mulighet over tid til å faktisk utvikle seg.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 mai 14, 22:39

Opprinnelig postet av Costanza

Robert Stene har fått mye hard medfart, til dels fortjent også, for sin innsats i spissrollen. Men hvor er kritikken mot Steffen Nystrøm? Jeg tror aldri jeg har sett en mer daff og uinspirert spiss i FFK-drakt. 

Jeg har kritisert Steffen Nystrøm omtrent etter alle kampene han har spilt for FFK. Jeg forstår ikke den signeringen i det hele tatt. Funker ikke i noen posisjoner på FFK-laget. En 17-åring fra Engelsviken funker bedre, og det sier sitt egentlig.

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg synes Olsen bør få prøve seg som spiss mot Strømmen, med enten Stene eller Westgård hengende bak seg.

For øvrig vil jeg igjen trekke frem Lars Grorud fra dagens kamp som igjen er av våre beste spillere. Etter en rufsete sesongåpning har han virkelig spilt seg opp.

Robert Stene har karantene mot Strømmen.

Enig ang Lars Grorud. Han har vært vår beste forsvarsspiller de siste 4-5 kampene. Han spiller på seg selvtillit når han slutter med alt det tullet han drev med tidligere. Nå spiller han raskere fra seg ballen, og lemper heller ballen opp på banen når han er presset. Før skulle han drible og rote bort ballen. Jeg mener også bestemt at Grorud er tryggere med Vidar Martinsen ved siden av seg pga Vidars hurtighet.

Grorud og Duré funker ikke. Duré er vel sånn passe oppskrytt også. 


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 mai 14, 22:48
Endret: 25 mai 14, 22:49
Endret av: matsinho

Opprinnelig postet av Plankekæll

Duré er vel sånn passe oppskrytt også. 

Er feil å kalle Duré opskrytt. Gutten har fått mye positiv omtale stort sett fordi han var et sykt stort talent og det var overraskende at FFK klarte å hente han. Dessverre har han vært alt for mye skadet til å være i hans alder. Med den skadehistorikken har han (selvfølgelig) ikke blitt en så god spiller han kunne blitt. Og at han ikke er i toppform så tidlig i sesongen når han kommer rett fra skade er ingenting annet enn helt naturlig.

Duré er svært sterk mentalt og god med ball, men mangler tempo til å bli en topptopp spiller. Han kan allikevel fort bli en veldig god stopper for FFK på sikt.


monton82

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 sep 12
Innlegg: 2

Lagt til: 26 mai 14, 11:21


100% enig med deg, gutten har fått for få muligheter, sammenliknet med folk som Nysstrøm. Momo er i utgangspunktet en spiller med stort potensiale, men han kom til FFK på den tiden da vi fremdeles hadde den ukulturen at vi ikke tok vare på talentene, det er bare å tenke tilbake på spillere som Koadio, Fofana, Akatore, osv.

Momo mangler en del på det taktiske det er det ingen tvil om. men han har individuelle ferdigheter på meget bra nivå. Gi han noen kamper slik at han får selvtillit og følelsen av å bli satset på! Hva har FFK å tape på det? Nystrøm har vært elendig fra dag 1, halve sesongen er snart ferdigspilt, har trenerteamet uendelig tålmodighet med ham?

Han er i utgangspunktet en rutinert spiller som det bør forlanges mye av, men han har ikke levert. Nå bør andre få sjansen, jeg leste at noen lanserte ideen om Olsen som spiss, det finnes selvsagt argumenter mot, men jeg syns at det slettes ikke er noen dum ide, det bør i hvertfall vurderes. Hva med Momo som ving?

---------------------------

el Boss


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 26 mai 14, 14:35

Noe sier meg at Momo på banen kan få igang Julius igjen også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 26 mai 14, 17:41

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Noe sier meg at Momo på banen kan få igang Julius igjen også.

Ingenting hadde vært bedre enn det. 

Momo har allerede gjort en bedre jobb for FFK på 15 minutter enn Nystrøm har gjort resten av sesongen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 26 mai 14, 18:19

Momo hadde et greit innhopp han, men mangler jo helt selvtillit foran mål. Nå har jeg riktignok kun vært på en trening i år, men på den ene treninga så fikk jeg ikke med meg at Momo scoret et eneste mål og da stod han en liten stund og pepret juniorkeeperen vår med avslutninger

Nå bomma jo forsåvidt Nystrøm også alene med keeper, så han er ikke så mye bedre akkurat på det området så langt.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Nøtt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mar 14
Innlegg: 23

Lagt til: 26 mai 14, 18:42
Endret: 26 mai 14, 21:36
Endret av: Nøtt

Opprinnelig postet av Holters

Stene fungerer mye bedre i den rollen han har nå enn som spydspiss. I sistenevnte rolle fungerer han ikke i det hele tatt. Ser at Nøtt er veldig stor fan av Olsen, og ønsker ham som spydspiss, men kan ikke si at Olsen fremstår som noen typisk spydspiss. Det holder ikke at Olsen kanskje spite spiss som knøtt og junior. Tarik for eksempel spilte også spiss som yngre, men han er best som ving eller spiss i en toer på topp. Vi har rett og slett ikke spydspisstypen i stallen. Både Nystrøm og Olsen fremstår som spisser som er best i et tospann på topp, selv om Olsen også presterer bra som ving. Var veldig skeptisk til Nystrøm da han ble hentet, og kan ikke akkurat si at han har motbevist min skepsis. Noen spydspiss er han i hvert fall ikke.

Nå blir vel det å kalle spansk 2-div for junior fotball ganske feil. Betraktelig høyere nivå der enn norsk 1-div. Spansk fotball fungerer ikke som i Norge og England hvor man kan sende a-spillere ned i nødvendige kamper. Valencia mestaila som 2-laget heter er et eget lag med en blanding av senior spillere og tallenter som har tatt steget fra u-21. De må klare seg selv hele sesongen og kan derfor ikke bare ha tallenter hvis de vil holde seg i 2-div. Mest unge hos de store klubbene som barca-2 selførgelig (Som forøvrig slo Vålerenga 1-7 på ullevål mens Olsen spilte der nede) Men de andre klubbene stiller med senior lag.

Vanligvis ville jeg vært enig i at han passer best på ving i en 4-3-3 hvis han får lov å trekke en del inn i midten. I en 4-2-3-1 derrimot blir han satt for langt ut på kanten og må løpe for mye hjem. Da spiller vi også med to spisser som du sier å da vil han komme til sin rett, mye mer en Nystrøm tror jeg.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 mai 14, 20:31

Opprinnelig postet av Nøtt

Vanligvis ville jeg vært enig i at han passer best på ving i en 4-3-3 hvis han får lov å trekke en del inn i midten. I en 4-2-3-1 derrimot blir han satt for langt ut på kanten og må løpe for mye hjem. Da spiller vi også med to spisser som du sier å da vil han komme til sin rett, mye mer en Nystrøm tror jeg.

Er på ingen måte uenig i at det er verdt å prøve, og som du sier, i 4-2-3-1 kan man danne et spisspar på topp.

Olsen er for øvrig den eneste av nysigneringene som har overrasket positivt. Synes han har vært av våre bedre i år.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3