Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - Bryne, søndag 25. mai 15:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 23 mai 14, 08:37

Jeg spurte Bakken på twitter igår, han skulle få en update på skadene idag sa han...

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 mai 14, 11:40

Glimrende at du ga oss opptdatering Rafn, det kan ikke være lett å være Solberg med en kjip skade man ikke finner skikkelig ut av og som tar lang tid. En annen sak er jo Olsen som har hatt mye skadeproblemer, er han helt skadefri nå? Jeg vil anta at han komer til å bli bedre og bedre noe vi også ser.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 mai 14, 15:31

Opprinnelig postet av Plankekæll

Standerholen ble rett og slett hvilt mot Mjøndalen etter hva jeg hørte.

Det med Ramberg er faktisk ikke så dumt. Han burde absolutt spilt enda. Det kunne faktisk gitt laget litt ny glød. Jeg hadde valgt Ramberg foran Holmvik ti av ti ganger.

Shaswari og Solberg forventer jeg ikke å se noe mer i FFK-drakt. Kommer de tilbake ser jeg på det som en stor bonus. De skulle jo bare være ute "noen uker". Jada så, neida så. Undecided

Jeg ser gjerne Ramberg tilbake, må jeg innrømme. Spesielt nå som Julius måtte hjem noen kamper. Så hvis han har lyst sjøl, og de finner en lønnsordning, hvorfor ikke? Vi har ikke akkurat flusst med kamp-vinnende midtbanespillere...

Det er midtbanen vi har slitt på i mange kamper, og da spesielt offensiv midtbane. Når så vi sist en smart bakromspasning langs bakken, f.eks?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 mai 14, 09:57

Håkon Wibe Lund må se denne kampen fra tribunen. NFF har utestengt ham i en kamp etter at han ble vist bort på slutten av kampen mot Mjøndalen. Personlig synes jeg nok det er en annen som i større grad hadde fortjent karantene etter den situasjonen der ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 mai 14, 12:34

Nå er det jo ingen (tror jeg) her inne som vet hva som ble sagt da Wibe-Lund ble "utvist", så vi får vel bare ta det til etterretning.

Denne dommeren virket som en ordentlig kølle, men det er en annen sak.

Da får vi stole på at Ophaug klarer å styre skuta alene. Det går nok bra. Han kan jo uansett ha telefonkontakt med Wibe-Lund under kampen. Det er jo lov. Det er jo ikke lenge siden Vegard Hansen (Mjøndalen) pratet med Hans Erik Ødegaard i kampen mot FFK, og i England hadde jo Alan Pardew og sinna-assistenten i Newcastle skravle-symøte under et Premier League-oppgjør.

Hvorfor tar ingen fra forbundet (både her og andre steder) tak i slike ting? Det er jo helt idiotisk at man får ha telefonkontakt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 mai 14, 21:27

Opprinnelig postet av Plankekæll

Bjørnar Holmvik har karantene, og Julius Adaramola mister kampen pga dødsfall i hans nære familie. 

Skal man smelle til med dette laget da tro?


Jon Masalin

Simen Rafn        Lars Grorud         Vidar Martinsen       Haitam Aleesami

Christian Berg          Håvard Åsheim

Dag Alexander Olsen             Robert Stene             Simen Standerholen

Filip Johansen Westgaard

 

Du kan sikkert smelle til med det laget, men du bommer :-)

Nystrøm starter, Standerholen gjør det ikke og det er ihvertfall en endring til som nok vil overraske.

Ellers terpet de på dødballer på trening i dag, noe vi vel kan være enige om at trengs

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 mai 14, 21:31

Jeg satte vel opp den lagoppstillingen før jeg visste at Simen Standerholen var skadet.

Hva er sannsynlig lagoppstilling da?

Momo på venstre? Lønn på backen?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 mai 14, 21:32

Begby på back. Aleesami trente ikke i dag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 mai 14, 21:42

Vil det si at Aleesami er uaktuell til i morra?

Stemmer resten av laget mitt? Satte vel opp et lag som jeg ønsket å se, ikke et lag jeg tror vil starte. Vet ikke hva trenerne tenker ang. spisspar Stene/Westgaard.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 mai 14, 21:56
Endret: 24 mai 14, 21:56
Endret av: Rey

Kom litt sent, så jeg vet ikke om de hadde noe formasjonstrening. Vet derfor ikke hvordan det er med Westgaard. Mistenker at han starter på midtbanen ut i fra det jeg så, men vet ikke sikkert

Solberg, Dure, Shaswari, Standerholen og Aleesami var ikke til stede på trening så vidt jeg kunne se. Litt usikker på Solberg. Lenge siden jeg har sett han så har nesten glemt hvordan han ser ut, men tror ikke jeg så han :)

Gagan fra juniorlaget var der, så kan hende han er tiltenkt en plass på benken?

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Nøtt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mar 14
Innlegg: 23

Lagt til: 25 mai 14, 00:24


Håper virkelig vi starter med Olsen på topp i morgen. For meg er det helt uforståelig at vi ikke satser på denne mannen når det er spiss han har spilt hele karrieren.

Dra Nystrøm ut på vingen og få en som faktisk ER spiss inn på spissplass. Han var jo første valg på Valencias 2-lag og var på vei til å bli matchet inn i A-stallen før han ble skadet.

At en Norsk 1-div klubb som sliter med å score mål ikke prøver å utnytte denne ressursen i stedet for å sende han ut på vingen er for meg rart. Men kanskje man vet noe om fotball her i Norge som de ikke forstår i Spania.  


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 mai 14, 14:11

Aleesami starter og det samme gjør Begby. Var sikker på at Begby skulle ta plassen til aleesami ettersom jeg ikke så sistnevnte på trening i går, men han går inn på midten i stedet. Spennende

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 mai 14, 15:25

Var utvisningen grei? Det eneste jeg har å gå etter er siste.no sin liveoppdatering:

Merkelig situasjon. Steffen Nystrøm takles av Causevic og dommer mener sistnevnte er bakerste mann og dømmer direkte rødt kort. FFK med frispark fra 16 meter.

Jeg håper ikke dommeren dømte på om Causevic var bakerste mann eller ikke. Det er vel heller journalisten som ennå ikke vet at det ikke er det det dømmes på. Spørsmålet blir om Nystrøm ble fratatt en klar målsjanse eller ikke, men det forteller ikke journalisten noe om.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 mai 14, 15:38

Jeg mener at utvisningen var feil.

Nystrøm har ingen åpenbar scoringsmulighet, selv om Causevic var bakerste mann. Vel, bakerste mann er jo strengt tatt keeperen, men det er det jo aldri noen som sier. Fryktelig, fryktelig strengt.

Gult kort er vel greit.

FFK må få opp tempo på ball. Det går altfor tregt!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 mai 14, 15:39

Syns det virket strengt fra mitt sete på stadion. Ingen opplagt målsjanse slik jeg så den

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 mai 14, 15:55

Westgaard inn for Nystrøm som nok en gang har vært meget dårlig.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 mai 14, 16:22

1-0 Ludvig Begby!!! 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 mai 14, 16:38
Endret: 25 mai 14, 16:45
Endret av: Knuty


2-0 på straffe, Dag Alexander Olsen.

Bryne reduserer til 2-1 rett etterpå, også det på straffe. 2-1 blir sluttresultatet.

Stene pådrar seg også gult kort rett før slutt - og må med det stå over neste runde.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 mai 14, 16:49

2-1 kom etter straffespark fra Dag Alexander Olsen. Her gjorde Stene det meget bra før han blir taklet. Soleklar straffe.

Men for en håpløs avslutning på kampen da...

Vi gir jo bort muligheter. Man bytter ut Olsen med Lønn. Det er greit nok. Settes inn på midtbanen, noe som er rart. Det neste som skjer er at Begby lager straffe når vi har full kontroll. Klar straffe. Straffesparket er dårlig, men Lars Grorud banker liksågodt ballen i eget mål etterpå. Merkelig.

Alt i alt en fortjent seier i en ordentlig sirup-kamp som går fort inn i glemmeboka. Dårlig balltempo og bevegelse til tider. 

Men tre poeng er tre poeng. Vi tar alt det vi får.

Jo, vi avslutter altså kampen med hele seks (!) lokale spillere. Moro! (Rafn, Martinsen, Lønn, Åsheim, Westgaard og Begby)

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 mai 14, 17:14
Endret: 25 mai 14, 17:16
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vi gir jo bort muligheter. Man bytter ut Olsen med Lønn. Det er greit nok. Settes inn på midtbanen, noe som er rart.

Enig i at det var merkelig. Hadde vel vært mer naturlig å sette Rafn opp på midten og Lønn på back? Uansett bra at Lønn fikk litt spilletid. Håper på mer i løpet av sesongen.

Robert Stene syns jeg var god i dag. Hadde vel forarbeidet til 1-0 og skaffet straffe til 2-0 og jobbet ellers bra. Det samme var egentlig Grorud også, hvis vi ser bort fra selvmålet. Han har hevet seg bra de siste kampene

To ganger alene med keeper uten mål i dag er for dårlig, først Nystrøm (som blir byttet ut til pause fordi han var tom for krefter?) og så Momo som absolutt hadde trengt et mål for selvtilliten. Det siste var forresten et meget bra angrep.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24