Husk meg
Brukernavn
Passord

Laget er faktisk ikke bedre...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 08 mai 14, 00:20

Det er bare å se seg bakover, i vinter var en av de få seierne vi hadde 3-0 mot Ham-Kam og plutselig var vi i paradis. Nei, dette er et snittlag i norsk Adecco der alle kan slå alle. Har ikke sett ett lag ennå i Adecco som er vesentlig dårligere eller bedre enn FFK, her vil alle slå alle.

Synes Wibe-Lund fremstår som en flott mann, dessverre er det ikke nok, det defensive mønsteret hans gir ikke nok reelle sjanser, man kan ikke være fornøyd med et supert innlegg når kun en mann er i boksen.... vi er så langt fra Godset mtp. å utfordre, offensiv fremdrift og intensitet. Det er trenerens sitt ansvar - gjør han ikke noe med dette så er vi på 8 plass i beste fall ved sesongslutt !!!!!!!

Hva med spillerne? Til nå er det kun Haitam som har vist fremgang, unggutta klarer seg også bra. Men hva med høyresiden, hvor er drivet fremover med Nystrøm og Rafn, dette er for spett - dere må da ønske og evne mer enn dette?

Mitt tips er at FFK nå slår seg rabiat løs mot Ranheim til søndag og at vi står med 10 poeng etter kampslutt. Fortsetter vi dette løpet vi er i så er vi på bunnnotering innen sommeren, ikke fordi vi har tapt så mye men vi vil ikke få så mange 3-poengere. Tiden er inne for å tørre mer!

 

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 mai 14, 08:41

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Tiden er inne for å tørre mer! 

Tror akkurat denne setningen er en viktigere del av innlegget ditt enn mange vil være enig i. Jeg har sett alle seriekampene, og forskjellen på de to vi vant og de vi har tapt ligger faktisk mye i nettopp hvor mye vi våger.

Alt for ofte ender gode kombinasjoner opp med at back eller ving vender og slår en støttepasning. Vi har flere spillere på banen til enhver tid som er i stand til å utfordre motstanderens backer på fart og teknikk, men det gjøres ikke! Mot Alta satset man i femten minutter og skapte sjanser. Overtaket holdt til pause. Etter pause kom det ut et lag som ikke våget å utfordre, og vi var tilbake til evindelige støttepasninger.

Når dette er et mønster hos ikke bare et par spillere, men hos laget, da er dette noe treneren må ta tak i. Håper han ser dette og evner å gjøre noe med saken, men dette mønsteret har vedvart såpass lenge at jeg tviler.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 08 mai 14, 10:14
Endret: 08 mai 14, 10:23
Endret av: Lars 29

Konklusjonen av at laget faktisk ikke er bedre er jeg totalt uenig i. Hvorfor har så mange her inne resignert, har så mange bortforklaringer eller bruker dårlig økonomi som unnskyldning? Er det ikke bedre å kalle en spade for en spade og se på det egentlige problemet.

Sannheten er at vi trenger et bedre trenerapparat. FFK har en av de beste spillerstallene i 1 divisjon på papiret, nest høyest budsjett, mens sannheten er at Wibe Lund ikke får maks ut av spillerne, det er realiteten. Vi har ingen plan i spillet vårt og vi har ingen mottrekk når motstanderne legger seg i forsvar og de lagene vil vi møte mange av i 1 divisjon. Lagene legger seg lavt, vi stanger og så kontrer de inn en scoring eller scorer etter en tabbe, dessverre ofte utført av Lars Grorud. Skal ikke henge ut en spiller, men han er faktisk vår kaptein og skal gå foran som et godt eksempel. Er ikke tabbekvota hans snart brukt opp nå? Skal en kaptein spille uansett form og prestasjoner? Er han en kaptein som får med seg de andre spillerne? Uten at jeg kjenner til alt som foregår innenfor Stadion sine indre gemakker, men burde ikke Christian Berg være et mer opplagt kapteinsemne, en rolle han også hadde i Glimt?

Har vært endel merkelige disposisjoner gjort av Wibe Lund, som i fjor hvor han styrte det meste av sesongen, og hvor han i en kamp av alle ting satte Ola Lønn som ving?? Stiller meg derfor spørsmålet om Wibe Lund har nok respekt blant spillerne, har han mistet garderoben?. Et ordtak sier jo at tro flytter fjell, en trener skal få spillerne til å yte maks, blø for drakta, ha trua på det de driver med. Er tidlig i sesongen ennå, men pila peker nedover i fritt fall, vi spiller uavgjort hjemme mot bunnlaget i divisjonen, taper borte mot Alta og ryker for et 2 divisjonslag i cupen.

Var oppriktig synd FFK ikke fikk tilbake Simen Brenne i stedet for Bjørnar Holmvik, men pengene på benken i Godset fristet mer. Men kan faktisk forstå det, hvem av oss andre vil gå ned 400 000 - 500 000 for å bytte jobb, kun kjærlighet til den andre jobben? FFK kan ikke bare ansette assistenten til assistenten hver gang. Bakkerud var ingen hovedtrenertype, Aune hadde det fotballfaglige i orden, men manglet autoritet og mistet etterhvert garderoben, samme med Amundsen. Nordlie var en katastrofe med tanke på hans behandling av spillerne og til tider psykotiske oppførsel, Grønhagen var en likandes kar, men hadde sine utfordringer utenfor banen, selv om han med en bra spillerstall oppnådde sølv.

FFK har etter min mening ikke hatt en skikkelig trener siden Eggen og se hva slags behandling han fikk av mange supportere, når han trakk seg på grunn av Morgan Andersen. Hvor mange av alle ting tok Morgan sitt parti. Hva har MA oppnådd i sine jobber annet enn bråk, rot og kaos? Jeg gremmes fortsatt når jeg tenker på Plankehaugen sitt kjempebanner og ensidige støtte for Morgan, mens han var under etterforskning for svindel og faktisk ble dømt og med det mistet sin jobb i FFK! Jeg støtter Plankehaugen, men det var etter min mening et svart kapittel i Plankehaugen sin historie

Mange mente og mener fortsatt at det er Høili og ikke Eggen sin skyld at FFK rykket opp to divisjoner på to år, at vi holdt oss i tippeligaen i 5 år og tok cupgull!!! Bullshit sier jeg, ser jo hvordan det har gått med de andre trenerne, Er det en som en dag burde hatt statue ved siden av Terje Høili utenfor Fredrikstad stadion, så er det Eggen. Men han gikk bort på tragisk vis og entusiasmen han brakte med seg er også dessverre borte. 

Entusiasmen har nå flyttet seg 13 km til Sarpsborg, hvor gamle Leeds og Sheffield United kjempe Brian Deane har fått maks ut av de midlene han har hatt til rådighet, fått struktur på laget og hentet inn spillere som passer inn. De spiller fin fotball og spillerne blør for drakta. Klubben driver nå også med overskudd. Det er det samme klubben som var nær skifteretten for noen år siden. Kjenner hjertet mitt blør når jeg må annerkjenne Sarpsborg og deres drift.

Jeg er oppriktig bekymret for FFK sin fremtid. FFK må tenke fremover og gjøre noe litt brennkvikt. Stiller også spørsmålstegn ved at Geir Bakken før sesongen setter en målsetting som topp 6. At da er klubben fornøyd? Bør ikke en klubb av FFK sin størrelse og med den spillerstallen de har ha trua på opprykk? Ikke bare trua, men burde ikke det være en mulighet til å reelt oppnå dette?  

Håper FFK vender nesen litt og henter inn Arne Sandstø, en flink fyr som har oppnådd bra resultater med små ressurser. Finnes også flere relativt rimelige løsninger, som trengs for å snu skuta. Og det trengs brennkvikt. Blir mer likegyldighet, mindre folk på stadion og ikke minst mindre inntekter inn, om dette ikke raskt bedrer seg.

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 08 mai 14, 12:46

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Tiden er inne for å tørre mer! 

Tror akkurat denne setningen er en viktigere del av innlegget ditt enn mange vil være enig i. Jeg har sett alle seriekampene, og forskjellen på de to vi vant og de vi har tapt ligger faktisk mye i nettopp hvor mye vi våger.

Alt for ofte ender gode kombinasjoner opp med at back eller ving vender og slår en støttepasning. Vi har flere spillere på banen til enhver tid som er i stand til å utfordre motstanderens backer på fart og teknikk, men det gjøres ikke! Mot Alta satset man i femten minutter og skapte sjanser. Overtaket holdt til pause. Etter pause kom det ut et lag som ikke våget å utfordre, og vi var tilbake til evindelige støttepasninger.

Når dette er et mønster hos ikke bare et par spillere, men hos laget, da er dette noe treneren må ta tak i. Håper han ser dette og evner å gjøre noe med saken, men dette mønsteret har vedvart såpass lenge at jeg tviler.

Helt enig. Jeg har ment dette lenge, det har vært en sterk kultur for dette over et par år. En tapermentalitet.Jeg synes FFK ser ut som et lag med store mentale sperrer. Vi så alle hva som skjedde mot Hødd etter å ha valsa over dem hele kampen, 2-1 med 15 min igjen og hele stadion og laget setter hjertet i halsen og spiller med skuldra over øra. Hvordan har spillet vært etter denne scoringa? 0 mål på 3 kamper og ett poeng. Aller verst er at de knapt har fortjent et eneste mål. Spillerne ser ut som om de får dårlig samvittiget så fort de skaper en sjanse. Jeg tror laget trenger mentaltrener, dessverre kan jeg ikke komme på mange lag som har dårligere mental styrke. Veldig ofte kollapser spillet helt når motstander skaper en sjanse eller to, scorer et mål eller når en knapp ledelse nærmer seg kampslutt. Når var sist vi snudde en kamp? Tror faktisk vi må tilbake til 2012 på Åråsen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 08 mai 14, 15:24

Opprinnelig postet av Lars 29

Langt og flott innlegg!

Helt enig med deg. 

Det må være lov å kalle en spade for en spade uten å få sutrestempelet klistret i panna og medlemsskap i Hylekoret Sangkor.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 09 mai 14, 09:57

Opprinnelig postet av Lars 29

Mye rart

Du har i mine øyne en merkelig virkelighetsoppfatning.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 09 mai 14, 11:23

Det er det flere på dette forumet som har.... uten å nevne navn. Sealed


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 mai 14, 19:19

http://www.f-b.no/ffk/derfor-sliter-ffk-med-a-score-mal-1.8420306

Dette er Jocke siste inlegg i f-n.no. Her synes jeg han treffer godt i sin beskrivelse.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 mai 14, 00:39

Han er vel forsåvidt inne på en del av det som allerede har vært diskutert her. Han påpeker ganske klart hva spillerne gjør galt, og som denne tråden viser - folk som har sett en del fotball ser også dette. Spørsmålet som hverken vi eller Jocke har et godt svar på, er hvorfor.

Hvorfor tar ikke spillerne våre sjansen på å utfordre backene? Hvorfor kommer de lange løpene fra midtbanen sjeldnere og sjeldnere og tversoverpasningene oftere og oftere?  Er det manko på kreativitet? Er det nerver?

Jeg savner rett og slett krigermentaliteten. Slik det er nå virker det som hver og en spiller tenker "hva er konsekvensen av denne pasningen?" i stedet for å ta sjansen på et løp, en offensiv pasning eller et skudd velger man å stoppe, ta en piruett og slå ballen tilbake til midtstopperne. Som gjerne nøler såpass lenge at de ender med å spille den tilbake til Masalin.

Så hvor er det blitt av denne mentaliteten? Den var jo der i de første kampene - i hvert fall i lange perioder av dem! Er det det at Kisa, Alta og Follo alle er lag vi er forventet å slå? I så fall er vi dømt til å ende som 1. divisjons Robin Hood, og gi masse til de fattige.

Men, men. DEt er lett å sitte her og synse. Det er ikke jeg som skal finne de magiske ordene som får spillerne til å levere det jeg ønsker at de leverer ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 11 mai 14, 20:02


Men nå forventer jeg faktisk at de sentrale spillerne kommer med noen sanneheter om situasjonen, ikke no rubbish om at "ting sitter i huet" o.s.v.

Hva er det som er problemet? Er ambisjonsnivået lagt altfor høyt, det er en realitet at det handler om å sikre plassen i år ?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 mai 14, 22:10
Endret: 11 mai 14, 22:58
Endret av: Holters

Den jobben som ble gjort med å forsterke stallen i vinter er under enhver kritikk. Hele prosessen fremstod usystematisk, og resultat ble at det virker rimelig tilfeldig hva som har blitt hentet inn. Jeg skal skåne alle ungguttene, men de erfarne fortjener å høre det;

Det ble hentet to kantspillere til posisjonen vi allerede hadde best dekning (på papiret), hvor av én aldri har vist noe i 4-3-3 og kun delvis fungert i 4-4-2. Den andre et evig talent som ikke har fått til noe i de siste klubbene han har vært. En formildende omstendighet er dog at Shaswari, Solberg og Standerholen har vært skada hele sesongen, slik at de kanskje så et behov for å gjøre noe.

Dette følges dog opp med omskolering av Holmvik, som over hodet ikke har overblikket til å spille sentralt, samt er altfor stasjonær som indreløper. Han ønsker utelukkende ballen i beina og går ikke på løp.

Berg fungerer heller ikke som forventet, og Adaramola har hatt en helt hårreisende dårlig sesong. Sistnevnte er også for lik Holmvik i stilen.

På toppen av det hele har vi en spiss som er blottet for selvtillit og en stopper som gjør mange personlige feil.

Samtidig kvitter vi oss med Strømsborg som kunne ha spilt i både angrep og forsvar.

Spillerne virker jo å bli dårligere for hver dag de tilbringer i Fredrikstad. Det er en sjokkerende utvikling vi er vitner til.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 11 mai 14, 22:51

Man sitter der som en (b)-tribunesliter uten innsikt i alt som en trener kjenner til av småskader, formutvikling på spillere +++, men man har en tro på at bunnen er nådd hele tiden. Dette skjer jo innimellom med alle lag, og man spør seg om det uforløste store potensialet som skal gi oss en plass fra nummer 3-6 fortsatt er et helt ok og realistisk ambisjonsnivå. Vi er tross alt Fredrikstad og utfra klubbstørrelse og satsning så ser man selvfølgelig oppover på tabellen. 

Det er tydelig at det er noe som nå lugger "grasat", spørsmålet er om kvaliteten på hele "opplegget" er fra plass 7 og nedover eller om det er mulig å hente ut mer av stallen med noen grep.

"Vi må ikke miste trua på det vi driver med", sier trener. Det har man tydeligvis gjort, for det funker rett og slett ikke slik det er nå. Regner at det tas en realitetsdebatt blant ledere/trener og trener/spillegruppe snarest, for å se om "det vi driver med" har livets rett, eller om nødvendig kursendring med innkjøpt ekspertise foretas fra og med tirsdag 13. Mai 2014. Det bør Wibe-Lind selv åpne for. 

Ta aksjon nå, Geir Bakken!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 mai 14, 14:51

FFKs motgang blir stadig tydeligere og det hele toppet seg med 4-1-smellen mot Ranheim søndag kveld. FFK ligger fjerdesist i 1. divisjon etter sju serierunder – en plass som gir direkte nedrykk. I sosiale medier roper stadig flere fans på et trenerbytte. Men Geir Bakken, FFKs daglige leder, sier det ikke er aktuelt nå.

 

http://www.f-b.no/ffk/ikke-tid-for-panikk-losninger-1.8422849

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 mai 14, 20:36

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

"Vi må ikke miste trua på det vi driver med", sier trener. Det har man tydeligvis gjort

... og så til de grader også, skal man dømme etter hva som skjedde etter at Ranheim tok ledelsen i går.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3