Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningskamp FFK - Sarpsborg 08 15.03.2014 Kl 1500

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 11 mar 14, 20:46

Da nærmer det seg nest siste treningskamp da. S08, en hard og vanskelig kamp mot et lag som i vinden om dagen.

resultat fra tidligere s08 kamper i år:

    31 jan 2014     Treningskamp     Sarpsborg 08     1 - 0     Stabæk
    08 feb 2014     Treningskamp     Lillestrøm           1 - 3     Sarpsborg 08
    13 feb 2014     Treningskamp     Sarpsborg 08     1 - 0     Tromsø
    17 feb 2014     Treningskamp     Sarpsborg 08     2 - 1     Sandnes Ulf
    24 feb 2014     Treningskamp     Sarpsborg 08     3 - 0     Sandefjord
    09 mar 2014     Treningskamp     Mjøndalen          1 - 3     Sarpsborg 08

 

Noen som vet noe om hvordan 08 sitt lag er i år?


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 14 mar 14, 12:45

Blir kampen overført på f-b nett-tv?

---------------------------

Svaberget for alltid!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 14 mar 14, 13:08

Den skal gå på TV2 Sumo ihvertfall.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 14 mar 14, 16:03

Rozhat Shaswari, Simen Standerholen og Nicolay Solberg er skadet, og spiller ikke mot Sarp.

Ikke positivt at Shaswari og Standerholen får ødelagt sesongoppkjøringen med skader. Noen som vet hva slags skader det er snakk om?


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 14 mar 14, 17:29

kjipt å se att de fortsatt er ute. er jo nøkkel spillere for oss ;/

Har ikke overdrevent trua i morra.. men hadde vært morro om vi klarer uavgjort eller max tapte med 1 mål. Som egentlig kan sees som en seier med dagen situvasjon ;)

 

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 mar 14, 15:06

Jon Masalin - Simen Rafn, Kevin Duré, Lars Grorud, Haitam Aleesami - Julius Adaramola, Christian Berg, Håvard Huser Åsheim - Steffen Nystrøm, Robet Stene, Alexander Olsen

Reserver: Håvar G. Jensen, Ola Lønn Jenssen, Ludvig Begby, Gagan S. Lally, Filip J. Westgaard, Herman Blystad, "Momo" Gueye.

Ingen Vidar Martinsen heller da. 

Tipper 4-1 til Sarpsborg med 70-30 i ballinnehav. 


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 15 mar 14, 15:18

Synes vi har åpnet aggressivt og bra. Tydelig vilje til å vinne ballen høyt i banen. Har også kampens foreløpig største sjanse. 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 mar 14, 15:45

Glemte selvsagt hele kampen, men fikk sett de siste 8 sekundene. Da var vi gode i pasningsspillet. Tongue out


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 mar 14, 16:02
Endret: 15 mar 14, 16:14
Endret av: Plankekæll

1-0 til Sarpsborg etter en sedvanlig tabbe av klønehuet Lars Grorud. Serverer ballen på gullfat til Samuel.

2-0 til Sarp ved Enga-Bojan. Pent plassert i krysset. Slapt og daft forsvarsspill av FFK med Rafn i særdeleshet.

1419 tilskuere i Østfoldhallen.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 15 mar 14, 16:16


Trygghet innad i laget er vesentlig for å spille god fotball. Defensiv trygghet er viktig. Det har vi ikke med Grorud bakerst.

Skaff oss en skikkelig midtsopper!!!

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 mar 14, 16:22

3-0 ved Kronberg.

Får lov til å bare tråkle seg igjennom og skyte med skeiva i mål.

25 minutter igjen. 

Da stikker jeg og finner på noe annet.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 mar 14, 16:25

Hvem i H****** skal score målene for FFK? Vi har jo ikke en ordentlig spiss! Med Grorud bak i forsvaret og ingen på topp til å score så kan detta fort bli en veldig dårlig sesong. Men satser på at de får inn en spiss før sesong! 

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Nøtt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mar 14
Innlegg: 23

Lagt til: 15 mar 14, 16:32


Synes Alexander Olsen gjorde en god kamp i dag, spessielt i første omgang. Stor fart og god ballkontroll. Virker som en meget god signering. Blir spennende å se når han blir bedre kjent med medspillere.

 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 mar 14, 16:52

Blir spennende når Standerholen og Shaswari er skadefrie... sammen med Alexander Olsen og S Nystrøm.... har god tro i år etter en 1. omgang som vel må få betegnelsen godkjent !!!

 


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 15 mar 14, 17:05

0-3 mot Sarp. Her var det lite positivt å ta med seg videre spør man meg. Ja, vi triller litt ball, men har vel knapt en god pasning til en medspiller innenfor 30 m av målet til S08.Defensivt vaklende og offensivt fraværende, midtbanen med støttepasninger. Oppskrift på suksess? Nå har ikke jeg sett noen av de andre treningskampene, men utifra referater og kommentarer jeg har lest er vel ikke denne kampen et unntak i så måte...

 

Ja, vi er ikke dårligere enn S08 i 1.omgang. Men å trille ball på 40-50 meter fra mål er ikke akkurat å presse motstanderen. Det positive å ta med seg fra 1.omgang er at vi ikke slipper til all verden bakover. Fremover er det tannløst og et bevegelsesmønster som i mine øyne viser at man ikke vet hva de andre på laget har planer om. Noen løper dit, andre hit og noen står og ser på. Og pasninger i alle retninger, både dit det er røde og hvite og dit det er blå og hvite, samt dit det er ingen :P

 

Problemet vårt ligger ikke i mangel på spiss, vi har jo ikke spillere som kan fore spissene med sjanser. Selv med Messi eller Ronaldo på topp hadde vi vel endt opp med 0 mål i dag. Den enslige spissen vår fikk jo ikke en eneste pasning som ga ham en sjanse til å score. Eneste vi presterer på 90 min er sjansen til Olsen etter 10-15 min + et par halvfarlige langskudd samt straffesituasjonen. Ellers er det helt dødt.

 

Spillere er mer gira på å slå pasninger bakover enn å tørre å utfordre fremover. Særlig så man dette på Olsen og Alesaami. Flere tilfeller man er 1 mot 1 og har god plass, men velger å slå støtte før man overhodet har prøvd. Offensive bevegelser? Nei, det gidder vi ikke å jobbe med. Vi trener kondis i stedet! Adaramola må jo være tidenes av og på spiller. Provoserende dårlig i lange perioder, så en glitrende innvolvering. Umulig å bli klok på.

 

Pr nå er FFK svekka i forhold til i fjor hvor vi endte på 10.plass. Ramberg og Jabbie ut, Berg inn? Ikke akkurat styrka der. Olsen og Nystrøm inn fremover, ingen av de har prestert noe særlig de siste 3 åra og har en skadehistorikk som til og med er ille til FFK å være. Nei, jeg er fornøyd om  man ikke blander seg inn i bunnstriden denne sesongen. Og da må Grorud henvises til benken, noe annet er håpløst. Han er IKKE bedre enn Duré og Martinsen.Nei, skal vi ha håp her må man sette sin lit til Standerholden og Shaswaari, som knapt har spilt i oppkjøringa. Lover overhodet ikke bra.

 

mvh

Sølve A. Karlsrudengen


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 15 mar 14, 17:44

Er litt redd for at "saken" har rett i sin analyse. FFK framstår som kjedelige og grååe. Et lag uten fantasi og kreativitet. Personlig syns jeg dette er alarmerende da ennå ett år under midten i wankership er ødeleggende for klubb og interesse.

Lurer engentlig på om vi har den kompetansen i teamet som er nødvendig. Europa flyter over av ledige spillere (uten kontrakt) Vi mangler en sportsdirektør/speider som har nese for de rette folka. Bakken og gutta boys har ikke den kompetansen. Dette vil merkes i sesongen som kommer

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 15 mar 14, 18:05

Jeg syns vi bør besinne oss litt i kritikken mot laget. Husk at vi stiller med 5 "nye" spillere i midtbaneleddet og i angrepsleddet. Da Håvards spilte lite i fjor kan jo han også regnes inn som ny. Se på utviklingen som stabæk hadde i fjor. Ikke lett å se at det var en opprykkskandidat tidlig på året. Laget vi spiller mot er et etablert tippeligalag som stort sett stiller med de som spilte hele forrige sesong. Hva slags forventninger har vi egentlig? Vi spiller en godkjent første omgang og slipper inn et par billige mål i andre.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3482

Lagt til: 15 mar 14, 18:06

Fornuftig skrevet, litt edrulighet er på sin plass.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 mar 14, 09:31

Syntes ikke dette er noe helsvart i det hele tatt jeg. 1. omgang gjør vi en god kamp. att vi ikke gikk til pause med ledelse er vel mere uflask/tilfeldigheter enn dårlig spill. andre omgang våkner s08 som et bedre lag enn oss. Men største forskjellen syntes jeg faktisk lå i spissene dems. og greit, grorud hadde nok en dårlig dag på jobben.

bortsett fra det syntes jeg alle de 3 nykommerene gjorde en bra jobb. julius var bra til tider, men rota det også til et par ganger og skapte farlige situvasjoner. Og hele laget jobbet bra for både å vinne ballen og slikt i første.

Men vi har da noe å jobbe med som så mange har påpekt. Har fortsatt trua på att vi kan klare kvalik, men må så klart jobbe for det og blir ikke lett. Men har tura på att vi klarer dette;)

 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 16 mar 14, 13:46

Skjønner ikke hvordan Grorud kanvære kaptein i år også?  har han kompis-avtale med Wibe-Lund??  Grorud var jo dårlig i fjor og fortsetter like dårlig nå. I tillegg skal han alltid krangle og kjefte på motspillere og dommere. Nei, ingen kapteins type som bretter opp armene og får de andre gutta med seg.  I tillegg briljerer han ikke akkurat bakerst der...

Hva med Christian Berg istedet?  Han var kaptein på Glimt og fikk kronet sin suksess  med opprykk til Tippeligaen? Må vel være en bedre kaptein å ha?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24