Husk meg
Brukernavn
Passord

Landslaget 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 feb 14, 16:48

I dag ble gruppene trukket for kvalifiseringen til EM 2016. Norge skal møte Italia, Kroatia, Bulgaria, Aserbajdsjan og Malta. Om jeg skal tippe, tror jeg det blir jevnt mellom Kroatia, Norge og Bulgaria.

EM 2016 skal ha 24 lag, så de to beste i hver gruppe går til EM sammen med den beste treeren. De siste åtte treerne trekkes i fire par som spiller om de siste fire plassene. Da har vi 23, og det tjuefjerde laget er vertsnasjonen Frankrike.

Verdt å merke seg er at som vanlig er det en gruppe (gruppe I) som har færre lag enn resten. Hullene i kampprogrammet i denne gruppa fylles av treningskamper mot Frankrike.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 10 mar 14, 19:24

Se her a dere! Billettprisene på Ullevaal kuttes kraftig. Med sånne priser vil det nødvendigvis bli mer folk på kamp. Man får vel si "bra, NFF" for en gangs skyld Cool

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 10 mar 14, 20:02

Nå gjelder det jo i utgangspunktet kun for treningskampen mot Russland, men håper dem er smarte nok til å kutte kraftig i prisen på kvalikkamper også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 19 aug 14, 09:54

Ser Nettavisen tar opp en problemstilling der de aller fleste som blir tatt ut til aldersbestemte landslag er født tidlig på året. Under den siste startoppstillingen til A-landslaget var det kun 2 spillere som var født sent på året.

Jeg tenker at i et land der vi har så få å ta av, må man kunne se litt større på det når man skal velge ut de som skal få spesiell oppfølging.

En kuriositet er at vi hadde 3 spillere, som er alle er født i Norge og som i liten grad har fått tillit på norske aldersbestemte landslag, som deltok i VM for andre land som rangert høyere enn Norge.

Mikkel Diskerud er født i oktober, Mathis Bolly i november og Adam Larsen Kwarasay i desember.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 aug 14, 18:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ser Nettavisen tar opp en problemstilling der de aller fleste som blir tatt ut til aldersbestemte landslag er født tidlig på året. Under den siste startoppstillingen til A-landslaget var det kun 2 spillere som var født sent på året.

Jeg tenker at i et land der vi har så få å ta av, må man kunne se litt større på det når man skal velge ut de som skal få spesiell oppfølging.

En kuriositet er at vi hadde 3 spillere, som er alle er født i Norge og som i liten grad har fått tillit på norske aldersbestemte landslag, som deltok i VM for andre land som rangert høyere enn Norge.

Mikkel Diskerud er født i oktober, Mathis Bolly i november og Adam Larsen Kwarasay i desember.


En "tynn" hypotese er at kanskje norsk fotball overfokuserer på fysisk utvikling? Aldersforskjeller betyr langt mer for fysikken i disse yngre årene, og kanskje fotballedere også ubevisst ser på hva som står i fødselsattesten for å satse på "erfaring". Interessant observasjon.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 20 aug 14, 19:43

Jeg tror du har et poeng - og det ironiske er at for seniorspillere virker det som det fysiske snarere forsømmes. I hvert fall snakker fotballedere gjerne bort O2-opptak og slik når det kommer kritikk fra utholdenhetsidrettsmiljøene (ski og sykkel).

Men apropos landslaget: Artig at Martin Ødegård (15) er tatt ut. Han er vel et greit eksempel nettopp på at mye trening er det som skal til for å bli virkelig god. Det er faktisk ikke mer komplisert enn som så. Norge har ikke falt på FIFA-rankingen fordi folk født etter 1980 er genetisk dårligere utrustet for fotball enn Drillos-generasjonen (født fra slutten av 60-tallet og utover).

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 sep 14, 19:37

Ja, hva tror folket om den nært forestående EM-kvaliken? Personlig tror jeg vi må regne med å kjempe med Bulgaria om tredjeplassen i gruppen. Vi er per dags dato ikke bedre enn at selv med 24 lag i EM er vi helt på vippen mellom lagene som er gode nok og de som ikke er det.

Kvaliken starter på tirsdag med den muligens mest attraktive kampen - hjemme mot Italia. Det vil vel ikke overraske noen om den vil ligne på bortekampen mot England. Lite ballinnehav, og for lite tempo med ball til å skape noe særlig. Italia er riktignok kjent for å være forsiktige, så jeg blir ikke overrasket om dette blir en treg affære som avgjøres av en enkeltmannsprestasjon eller en tilfeldighet.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 04 sep 14, 22:43

Har ingen tro på at vi klarer å komme oss til EM. Vi er dårligere enn Bulgaria. Klarer kanskje 0-0 mot Italia på tirsdag, men har ingen tro på at vi klarer å score mål. Eneste grunn til at kampen på tirsdag er den mest attraktive er at det er det høyest rangerte laget som kommer. Personlig har jeg lite til overs for Italia og som du sier blir det nok en treg affære. Er nok andre kamper som gir mye høyere underholdningsverdi, selv for den nøytrale tilskuer.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 05 sep 14, 08:21
Endret: 05 sep 14, 09:18
Endret av: kanogvetalt

Uansett synes jeg det er morro med kvalik så lenge det er håp. Vi er et lite land, og selv om fotball er den største idretten, er det ikke vår nasjonalidrett. Det bærer fotballen preg av. Derfor vil vi aldri bli en av de store fotballnasjonene.

Ikke er det hver dag at det dukker opp en norsk "mad professor" som endrer hvordan man spiller fotball, og dermed gir oss et forsprang en stakket stund. 

Det er bare å krysse fingerne å håpe på mye stang inn.

 

Så forresten litt av U-21 kampen i går, og det var meget lovende.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 okt 15, 15:09

Opprinnelig postet av Rey

Har ingen tro på at vi klarer å komme oss til EM. Vi er dårligere enn Bulgaria. Klarer kanskje 0-0 mot Italia på tirsdag, men har ingen tro på at vi klarer å score mål. Eneste grunn til at kampen på tirsdag er den mest attraktive er at det er det høyest rangerte laget som kommer. Personlig har jeg lite til overs for Italia og som du sier blir det nok en treg affære. Er nok andre kamper som gir mye høyere underholdningsverdi, selv for den nøytrale tilskuer.

Hvordan er trua nå et drøyt år senere da? Cool I det minste 50-50, eller ....?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 24 okt 15, 15:24

Jaja... Store sjanser for at jeg må spise i meg dem orda. Trodde ikke Høgmo skulle klare å snu det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3