Husk meg
Brukernavn
Passord

Sterke og svake sider ved våre spillere.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 20 feb 14, 20:04

Lurer litt på hva folk mener de forskjellige spillerene har for noen sterke og svake sider og hvordan dette best bør utnyttes.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 27 feb 14, 23:44

Spiller for spiller?

Masalin: Klart best på strek

Duré: Synd han ble skadet, han var veldig spennende. God med ball og godt driv oppover som styrker. Svaket i tempo først og fremst.

Martinsen: Rask og til dels god hodespiller

Grorud: Treg og virker til tider umotivert. Skal være god på offensiv dødball, men har ikke vist det i FFK. Scora flere mål mot FFK dog. Er visstnok også en god leder.

Aleesami: Gode offensive bidrag, men sliter defensivt en mot en, samt litt dårlig plasseringsmessig. Spennende

Lønn Jensen: Ung og virker eksplosiv. Hadde noen svært gode offensive bidrag i fjor. Litt urutinert i possisjonering men er spennende.

Rafn: Er en annvendelig potet. Personlig mener jeg han generelt har ligget på et nivå under på alt. Men mye tyder at han er i form så det kan være han endelig får det virkelige gjennombruddet etter skaden. Svært synd også for han at han ble kvestet av Vidalon.

Jabbie: TREG, men har vist noen fantastiske crossere og er god i duellspillet. Problemet hans er bare at han alltid er et steg etter. Samtidig er han for treg til å forflytte ball. Ødelegger litt av rytmen når han han har ball som bakerste midtbanespiller.

Berg: Tipper han tar over kapteinsbindet. En ledertype på midten som er anvendelig for alle lag. God til å lese spillet deffensivt og god til å styre midtbaneleddet.

Julius: Min favorittspiller. Fantatisk steg, god teknikk både i finter og pasning/ skudd. Er nok litt dårlig til å ligge i balanse. Alle husker vel kampen i fjor (mot Vard?) hvor han hadde to skudd fra en annen verden, samtidig som han var mye av grunnen til at vi slapp inn like mange mål han ordnet offensivt.

Stene: Spiller han for oss i år? God når han kommer til sjanser inne i boks, men er for lite begevelig til at han kommer i de situasjonene ofte nok. Bidrar lite i oppbyggingen.

Shaswari: Scorte latterlig mye mål for bunnlaget Bærum før han kom til oss. Veldig god teknikk, men han må komme rettvendt. Viste seg overraskende nok som en dårlig avslutter for oss i fjor, men kan levere bra om det først løsner.

Standerholen: Vår Ronaldo light. Har kanskje norsk toppfotballs beste finterepportuar. Men virker å være en humørspiller. Kan også drible seg litt fast.

Westgård: Var veldig god i slutten av fjorårsesongen. Er en skikkelig potet som viste seg som en målscorer. Så ut til å ha bra relasjonspill, men bortsett fra det så merket jeg ingen tydelig spisskompetanse av det lille jeg har sett. Samtidig så jeg heller ingen klare svakheter- Fortsatt ung.

Nystrøm: Beskrives som arbeidsom og rask, samt god avslutter. Typisk bakromspiller. Tvilsomt om vi får noe bakrom.

Åsheim: Sett alt for lite

I og med at jeg bor og er fra Oslo er det sikkert noen som har bedre kontroll enn meg.

Svakheter som lag basert på fjoråret: I fjor virket vi alt for lite aggressive. I så måte ser Berg og Nystrøm ut som forsterkninger. Vi er også avhengig av en Duré i form for å få med forsvaret i ballspillet. Martinsen og Grorud var til tider katastrofale med ball. Vi er også avhengige av at en midtbanespiller kan hjelpe Aleesami defensivt. Jeg ønsker at vi skal bruke Shaswari og Standerholen da de er fantastiske ballspillere og fant hverandre bra. Men da må de begynne å putte mer. Med en Stene ute av scoringsform ble det alt for tynt når ingen av de scorte nok. For å rykke opp bør vi ha en angrepsspiller med minst 15 mål. Kan bli spennende med Nystrøm inn for Stene, men han er også en typisk kantspiller. Håper Ameobi er den spilleren jeg håper han er. Da er det virkelig en skikkelig forsterkning og sårt trengt angrepsvåpen.

Balansen på midtbanen bør også bli betydelig bedre enn den var, men det tror jeg Berg kan bidra med.

 

Styrker som lag:

Største styrken sett langsiktig er at det er ungt, da vi har spillere i alle ulandslagene. Vi har også et veldig ballsikkert lag, men det hjelper ofte lite i en liga hvor innsats og aggressivitet går forran alt. Masalin er veldig god på strek så vi bør være gode til å presse lag bort fra innleggsonen og tvinge de til skudd. Julius kan med herje i TL om han blir skolert ordentlig, det samme kan også sies om Standerholen.

Mitt ønskelag:

                                      Masalin

Lønn Jensen        Durè                 Hipp/happ          Aleesami

                                                Berg

                    Westgård            

   Shaswari                     Julius                Standerholen

                                     Nystrøm

Vi kommer til å møte lag som ligger lavt også i år. Derfor hadde det vært ideelt med en sterk spiss som kan binde opp motstander og vinne dueller. Da Stene ikke fungerte som dette i fjor kan vi like så gjerne bruke Nystrøm og satse på gjennomspill. Alternativt sette opp Westgård og inn med Jabbie. Når det gjelder Hipp/ Happ kan vi se ann motstandere. Har de en rask spiss så inn med Martinsen, har det en sterk spiss så bruker vi Grorud. Det er sjeldent man bytter på stoppere, så jeg tviler dog på at det blir gjort.

Vi hadde godt utbytte av vandrende kanter i fjor og jeg håper det benyttes flittig også i år. Som jeg har påpekt mange ganger er vi helt avhengig av en relasjonsterk spiss som både kan være primus avslutter samt sette opp kantene. Kantspillet er nok nøkkelen i vårt angrepspill, men de må score mer samt treffe bedre på innleggene. Hvis innleggskvaliteten viser seg like dårlig som i fjor kan vi like så gjerne spille med innoverkanter. Ser egentlig for meg at det vil være bedre utbytte av det så det kan skapes 2 mot 1 elller 3 mot 2 sentralt. For eksempel har vi en svært offensiv venstreback med veldig god innleggsfot som kan dekke siderommene dersom Standerholen trekker inn.

 

 

 

 


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 28 feb 14, 01:29
Endret: 28 feb 14, 01:30
Endret av: Haarek

Opprinnelig postet av matsinho

Jabbie. 

 Jabbie er historie i FFK. Han er nå i  Tyrkia.  Balikesirspor.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 28 feb 14, 01:46

Opprinnelig postet av Haarek

 Jabbie er historie i FFK. Han er nå i  Tyrkia.  Balikesirspor.

[/quote]

Sant!! Det hadde jeg helt glemt i farten


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 28 feb 14, 12:09

[quote=matsinho]

 

Shaswari: Scorte latterlig mye mål for bunnlaget Bærum før han kom til oss. Veldig god teknikk, men han må komme rettvendt. Viste seg overraskende nok som en dårlig avslutter for oss i fjor, men kan levere bra om det først løsner.

 

har Shaswari god teknikk? syns han hadde elendig ballkontroll ifjor jeg. etter min mening har han god fart og kommer seg ofte alene med keeper. hvis han får roa seg ned litt i avslutningene kan han fort skore 15-20 mål til året. men det avhenger også av at ffk som lag spiller bra.

 

 


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 28 feb 14, 12:18

Opprinnelig postet av scheien

 

har Shaswari god teknikk? syns han hadde elendig ballkontroll ifjor jeg. etter min mening har han god fart og kommer seg ofte alene med keeper. hvis han får roa seg ned litt i avslutningene kan han fort skore 15-20 mål til året. men det avhenger også av at ffk som lag spiller bra.

 

Han har et veldig bra finterepportuar blandet med kvikke føtter. God en- mot en. Slet noen ganger i fjor med førstetouchen, men har tro på at han venner seg mer til tempoet i år.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 01 mar 14, 13:33

Teknik er ikke bare snakk om dribling, men også f.eks pasninsteknikk, skuddteknikk, avslutningsteknikk etc. Personlig syns jeg Shaswari har god nærteknikk, men kan utvikle seg mye i skudd og avslutninger, samt på taktiske vurderinger(spesielt med ball).

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 01 mar 14, 20:16

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

men kan utvikle seg mye i skudd og avslutninger

Av det jeg har sett så har ikke det tekniske aspektet ved avslutningene vært så dårlige heller (i og med at vi er inne på teknikk). Roen derimot, den er det værre med.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 01 mar 14, 21:32

Enig i det med roen, den har han absolutt ikke hatt i de situasjonene, men syns også skudd teknikken har vært dårlig, ofte treffer han urent med innsiden av foten, avslutningene blir gjerne både løse og upresise. Ro er noe man kan utvikle gjennom erfaring, gjennom å være i kamplignende avslutningssituasjoner mange nok ganger, regner med at det trenes på. Skuddteknikk bør være lett å trene og terpe på med f.eks Enerly som teknikktrener.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 02 mar 14, 10:38

hvordan er det med han Gagandeep Singh Lally?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3