Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningskamp Moss-FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 07 feb 14, 15:26

I morgen kl 15.00 spiller FFK sin andre treningskamp ,mot Moss borte.

Moss har gjort det bra i treningskampene hittils. tap 1-3 mot Stabæk,knepent tap 1-2 mot Mjøndalen og uavgjort 2-2 mot strømmen.


Her er MFKs tropp  mot Strømmen IF sist :
Thomas Skjelin, Berat Jusufi, Kristian Flittie Onstad, Martin Rosenkilde, Alvaro Baigorri, Dan Monell (Balo Nekrouf 65), Fabian Stensrud Ness (Tobias Henanger 45)), Marcos Gondra Krug, Stenbakk Olsen, Emmanuel Amarh, Jorge Rodriguez. 

Benk: Jonas Grønstad, Markus Grønstad, Daniel Reinoso, Henanger, Balo Nekrouf.

Uaktuelle:
Frode Larsen, Jon A. Fredriksen, Tim Reinback, Marcus Ohlsson, Jesper Andersen. 

Prøvespillere fra klubber som:
Sarpsborg 08, Asker og follo

I FFK skal Kenan Hajdarevic og Matthias Engebredsen prøve seg mens 
Håvard Åsheim, Ludvig Begby, Simen Standerholen og Nicolay Solberg er uaktuelle . Vidar Martinsen er tvilsom. Det samme er Steffen Nystrøm.

Hvem vinner?


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 07 feb 14, 17:24

Er Solberg og Standerholen skadet?

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 07 feb 14, 18:16

Håvard Åsheim, Ludvig Begby, Simen Standerholen og Nicolay Solberg er uaktuelle lørdag. Vidar Martinsen er tvilsom. Det samme er Steffen Nystrøm.

 

Håvard og Ludvig er vel på lanslags treff. Hvorfor de andre ikke er akuelle finner jeg ikke noe sted. Vidar er sikkert pga skade eller kjenning ettersom han er usikker. Nystrøm håper jeg ikke skade marerittet fortsetter for han i FFK, 

Noen skal dra å se på denne kampen?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 feb 14, 18:42

Nystrøm var jo skadet da han kom og de skulle bruke tid på å få han tilbake. Tenker nok ikke vi får se han før etter La Manga

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 feb 14, 13:24

Opprinnelig postet av Rey

Tenker nok ikke vi får se han før etter La Manga

Der tok jeg jaggu feil. Han starter på topp i dag sammen med Stene og Shaswari

Masalin - Lønn Jenssen, Dure, Grorud, Aleesami - Adaramola, Berg, Westgaard - Shaswari, Stene, Nystrøm

Spennende lag :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 08 feb 14, 13:33
Endret: 08 feb 14, 13:38
Endret av: Plankekæll

Hvem sitter på benken? En hel haug med unggutter? Det hadde vært moro om vi kunne fått opp enda et par unggutter siden i fjor. Har vi gode nok talenter?

Hva feiler egentlig Nicolay Solberg? Får vi se han på banen for FFK noe mer tro? Hva med Vidar og Standerholen? Skadet de også?

Tipper 2-2 til Moss, evt 2-2 til FFK.

 

Edit:

Reserver: Jensen, Rafn, Lally, Gueye og Hajdarevic.

Prøvespiller Kenan Hajdaraevic vil spille hele 2. omgang på topp for FFK. Steffen Nystrøm starter i sin første opptreden i FFK-drakta, men er ikke ventet å spille mer enn 30-40 minutter, da han matches forsiktig etter sitt skadeopphold.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 08 feb 14, 16:16

noen som ser på og kan fortelle litt om hvordan de forskjellige har levert i dag? er det noe forbedring fra forige kamp?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 feb 14, 16:58

vi tapte 2-1

 

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 08 feb 14, 17:06

kjipt ;/

Trur vi hadde hatt godt av noen seiere iforhold til engasjemang i byen. Noen som har noe å si om spillet,spillere,kampen generelt?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 08 feb 14, 19:01

Opprinnelig postet av malurt

kjipt ;/

Trur vi hadde hatt godt av noen seiere iforhold til engasjemang i byen. Noen som har noe å si om spillet,spillere,kampen generelt?

Vår kjære trener har noen synspunkter etter kampen. 

Artig at man "klager" på tunge ben og at mange bytter preger kampen.

Er ikke Moss også i en oppkjøringsperiode med tøff fysisk trening? Bytter ikke Moss spillere også? Spiller ikke FFK i en divisjon over Moss? Skal vi virkelig ikke ha et bedre lag enn Moss?

Moss har Arne Erlandsen som trener. Mannen elsker fysisk trening, gamping, duellspill og løping. Han er tvillingsjelen til vår alles kjære Tom Nordlie. Da har ikke FFKs trener engang lov til å nevne med ett ord at man har tunge ben etter en hard treningsperiode.

1-2 for Moss er for svakt. Heldigvis er det lenge igjen til seriestart. FFK er nødt til å heve seg mange hakk utifra rapportene fra de to første kampene. Men det er vel sånn treningskamper er. Uansett er det alltid best å øve på å vinne.

Kråkene blir en opprykkskandidat i år. Jeg ser ikke bort fra at vi møtes i NAV-dassen i 2015.


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 09 feb 14, 13:06

Enig i at tap 2-1 for Moss borte er for svakt.

Men: 

Første omgang begynte bra med FFK dominans. Utover i omgangen jevnet det seg ut. FFK hadde nok mest ball og var spillmessig overlegne, og kom til noen gode innlegg, men det var Moss som hade de beste målsjangsene og en gang bommet de vel nærmest på åpent mål.

I andre omgang byttet de ut både Aderamola og Berg på sentral midtbane. (Byttet flere også) Det bar omgange sterkt preg av. De første 25 min bar spillet preg av at forsvarsrekka sendte ballen til midtbanen hvor de fikk den umiddelbart i retur. Tipper på at 80% av pasningene på midtbanen var tilbake til samme mann man hadde fått ballen fra. Samtidig som moss lå høyt med sine spisser medførte dette mange farlige sjanser og at FFK ikke kom over midtbanen ved eget planlagt spill.
Stakkar spissen som skulle vise seg hadde klareringsballer og tilbakespill fra Moss å jobbe med i 25 min!
Moss på sin side benyttet langt færre reserver, slik jeg husker, og hadde dermed noe nærmere en "førsteellver".

At innbytterne på midtbanen (husker ikke navna) var så svake og ikke turte å vise seg frem, i kombinasjon med at forsvaret ikke turte/skulle føre ballen oppover og vinger som spilte på tvers inn mot den ikke fungerende midtbanen gjorde at det var en total Moss dominasjon i 25 min. Etterhvert tok flere ansvar fra ving, og spisser var tilbake i midtbaneledd og hentet ball og forsvaret (Dure) gikk lenger med ball. Da ble kampen jevnere, men da ledet Moss 2-1.

Skal vel også nevnes at 1-1 så ut som en forsvars/keeper tabbe, hvor mossespilleren benyttet en egentlig ganske ufarlig situasjon der forsvaret fomlet og keeper var på bærtur.

---------------------------

Thomas


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 feb 14, 11:24

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Artig at man "klager" på tunge ben og at mange bytter preger kampen.

Er ikke Moss også i en oppkjøringsperiode med tøff fysisk trening? Bytter ikke Moss spillere også? Spiller ikke FFK i en divisjon over Moss? Skal vi virkelig ikke ha et bedre lag enn Moss?

Moss har Arne Erlandsen som trener. Mannen elsker fysisk trening, gamping, duellspill og løping. Han er tvillingsjelen til vår alles kjære Tom Nordlie. Da har ikke FFKs trener engang lov til å nevne med ett ord at man har tunge ben etter en hard treningsperiode.

1-2 for Moss er for svakt. Heldigvis er det lenge igjen til seriestart. FFK er nødt til å heve seg mange hakk utifra rapportene fra de to første kampene. Men det er vel sånn treningskamper er. Uansett er det alltid best å øve på å vinne.

Kråkene blir en opprykkskandidat i år. Jeg ser ikke bort fra at vi møtes i NAV-dassen i 2015.

Dette med tunge bein har vi diskutert tidligere. Jeg kan aldri tenke meg at et 2. div lag har den samme oppkjøringen som jeg mener FFK bør ha. 

Bare så det er klart så mener jeg at det er meget positivt at spillerne har vtunge bein nå. Shaswari skal ha uttalt at han var sliten før kampstart. Glimrende!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 10 feb 14, 11:30

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg kan aldri tenke meg at et 2. div lag har den samme oppkjøringen som jeg mener FFK bør ha. 

Arne Erlandsen.

Trenger jeg virkelig å si mer? 

Er det glimrende å være sliten FØR kampstart slik at man kan gi 75-80% i kampen? Er det ikke viktigere å få noen gode kampopplevelser enn å sette ny løyperekord fra Skytterhuset til Skihytta tur/retur? Vi slår Kvik 2-1 og taper 2-1 for Moss. Dette bygger nok selvtillit. Moro for unggutta også dette...

Jaja, merkelige greier.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 feb 14, 11:36

Opprinnelig postet av Plankekæll

 Er det ikke viktigere å få noen gode kampopplevelser enn å sette ny løyperekord fra Skytterhuset til Skihytta tur/retur? 

 

Hvis dette er den eneste formen for fysisk trening du kjenner, så trenger du å utvide horisonten din

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 10 feb 14, 11:58

Neida, jeg kjenner til - tro det eller ei - mange typer og former for fysisk trening. 

Det er fotballspillere som skal trenes, ikke turn- eller friidrettsutøvere.

Jeg mener fortsatt at den viktigste treningen i oppkjøringen for å bygge lag, selvtillit og ferdigheter er gode fotballkamper og gode resultater og opplevelser der. Man må faktisk øve på å vinne. Man må faktisk trene opp vinnerinstinktet. Av det jeg så av dette laget i fjor er det altfor mange av spillerne som ikke vil vinne nok. Jada, det er viktig å være godt trent fysisk. Selvsagt er det det. Men det må være fysisk trening relatert til fotball, ikke til vektløfting, turn, trim for eldre og friidrett.

Men igjen - hvis man skal slå seg på brystet og være fornøyd med å ha stive ben FØR kampstart og i tillegg spille dårlige kamper mot dårlige lag - så vær så god. Det skal du og dere få lov til. Jeg blir bekymret av det. Jeg håper også at FFK snart møter litt bedre lag slik at de virkelig får kjørt seg og får sett hvor landet ligger. 

Ser at Wibe-Lund "klager" på at ungguttene ikke står frem og vil vise seg frem i Mosse-kampen. Har de ikke lyst til å ta litt tak og vise de eldre på laget at "her kommer vi", "pass dere", vi har lyst til å spille oss inn på laget. Er det farlig å åpne nebbet og si ifra litt? Eller blir de utstøtt av gamlingene hvis de sier sin hjertens mening? Jeg håper at fjorårets kamperfaring hos A-laget til FFK gjør at unguttene blåser opp brystkassa og gjør litt vei i vellinga i år, det har hele gruppa godt av. For er det noe å være redd for? Fotball skal være gøy. Gi gass, trøkk til og gi litt juling. 

Jeg håper for Guds skyld at apparatet i FFK vet hva de driver med, for ellers blir det lenge til vi får oppleve FFK på øverste nivå igjen. Troa er der hos meg, men troa blir enda sterkere med gode opplevelser i treningskampene.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 feb 14, 12:46

Men samtidig så har vi tapt mange poeng fordi vi ikke klarer å stå kampen ut, og da trenger vi denne utholdenhetstreningen. Gutta kan jo spille fotball, ellers hadde de ikke fått kontrakt. Du setter det jo veldig på spissen her føler jeg. Det er jo en selvfølgelighet at de også trener med ball. Men jeg mener at det fortsatt er lenge igjen til sesongstart, og nok av kamper til å trene opp vinnerinstinkt.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 feb 14, 12:50

Moss kommer til å gjøre det bra i år. Vi så snuopperasjonen forrige sesong med Erlandsen, og jeg tipper Moss vinner 2. div denne sesongen. Det store spørmålet er om vi er et bedre lag enn Moss pr dags dato, jeg vet ikke svaret men jeg ser argumenter begge veier. At vi tapte kampen i Moss er ingen bombe, det som isteden er det er at folk snakker om opprykk til Tippeligaen. Se på spillerne våre, vi er ikke i nærheten, var kampen i Moss dårligere enn vi hadde grunn til å forvente på forhånd? Målet i årets sesong må vel bli å overleve og håpe at vi får se noen av ungguttene gjøre framskritt.

Hvis vi ser på laget vi startet med forrige sesong med har vi mistet Jabbie, Halvorsen, Ramberg Strømsborg og Anier. Vi har fått Nystrøm og Berg, er vi da styrket eller svekket?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 feb 14, 13:49

Opprinnelig postet av Erikk

 

Hvis vi ser på laget vi startet med forrige sesong med har vi mistet Jabbie, Halvorsen, Ramberg Strømsborg og Anier. Vi har fått Nystrøm og Berg, er vi da styrket eller svekket?

Ser vi på dette isolert sett er vi klart svekket.

Men vi har noen unge spillere som fortsatt er under utvikling, og som har blitt ett år eldre. Jeg vil påstå Standerholen tok steget i fjor. Kan Lønn-Jensen, Åsheim, Westgaard gjøre det samme. Hva med de som er enda yngre? Julius, Rafn og Shaswari kan også ta steg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 feb 14, 14:10

Joda alle kan ta nye steg og vi kan være heldige. Vi kan også være uheldige, kanskje ikke ungguttene tar stegene vi håper, kanskje vi får flere skader?

Det jeg mener er at totalt urealistiske forhåpninger ikke hjelper noen og iallfall ikke de unge spillerne våre.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 feb 14, 14:44

Opprinnelig postet av Erikk

Joda alle kan ta nye steg og vi kan være heldige. Vi kan også være uheldige, kanskje ikke ungguttene tar stegene vi håper, kanskje vi får flere skader?

Det jeg mener er at totalt urealistiske forhåpninger ikke hjelper noen og iallfall ikke de unge spillerne våre.

Dette har du helt rett i. Vi kan ikke gi ansvaret til unggutta om vi ikke rykker opp.

Vi har den spillerstallen vi har råd til pr nå. Om sponsorer og publikum skulle strømme til i uforutsette mengder vil det være rom for en sterkere stall, men ikke før.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24