Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsrykter vinteren 2013/2014

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 27 mar 14, 17:50

Jeg er klar over at det kan være en utfordring å finne de rette spillerne. Jeg tenker at man har hatt mye tid til å søke etter riktige spillere og bør også ha et kontaktnett. Som en klubb med ambisjoner om spill i norges øverste divisjon bør det være ambisjoner til også å hente inn spillere som kan være spennende for oss supportere. At vi har et fokus på egenproduserte spillere og en god juniorsatsing er jeg helt enig i men tenker også at vi trenger noen navn som kan trekke interessen til seg. 

For å se litt lenger opp langs Glomma... hva er det ved den klubben som trekker gode spillere til seg? Et glødende engasjement? Stor stadion? Enorme summer i lønn? Tror ikke det....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 27 mar 14, 18:04

Opprinnelig postet av Ellis

Jeg tenker at man har hatt mye tid til å søke etter riktige spillere og bør også ha et kontaktnett. 

Ja, men har man noe kontaktnett? Et fryktelig snevert nett er jeg redd. 

Mannen med det beste nettverket i Fredrikstad skriver blogger i Fredriksstad Blad for tiden...

Opprinnelig postet av Ellis

For å se litt lenger opp langs Glomma... hva er det ved den klubben som trekker gode spillere til seg? 

Spill i Tippeligaen. Enkelt og greit.

Nå solgte også Sarpsborg nylig Moi Elyounoussi til rosenes by, noe som garantert gjorde og gjør det mulig for dem å hente et par solide forsterkninger til ok lønn.

I tillegg er Sarpsborg heldige som har Thomas Berntsen i klubben. Kanskje Tippeligaens beste sportssjef.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 27 mar 14, 19:27

Opprinnelig postet av Topscorer

 

Vi har ikke råd til noe i følge Geir Bakken. Skal vi ha en ny spiller må dette finansieres av eksterne. HVA BRUKER VI PENGA TIL?

selv om det er en billig stall og administrasjon så koster det en del å drifte en fotball klubb på størelse med FFK. det er 3.2 mill bare i bruk av stadioen. Så er vel leie av de andre banene i tillegg? hvis et snitt på 300.000 kr på spillerene er det nærmere 6 mill. også har man trenere, administrasjon, reiser, kosthold, treningssenter, reklame osv.. pluss att de har lagt opp til overskudd i år så trur nok det stemmer att vi ikke har mest penger til nye spillere osv


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 28 mar 14, 14:43

Etter det Fredriksstad Blad erfarer har Brenne igjen vært i dialog med FFK.

 

http://www.f-b.no/ffk/brenne-aktuell-for-ffk-1.8358032

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 mar 14, 12:29

Opprinnelig postet av malurt

selv om det er en billig stall og administrasjon så koster det en del å drifte en fotball klubb på størelse med FFK. det er 3.2 mill bare i bruk av stadioen. Så er vel leie av de andre banene i tillegg? hvis et snitt på 300.000 kr på spillerene er det nærmere 6 mill. også har man trenere, administrasjon, reiser, kosthold, treningssenter, reklame osv.. pluss att de har lagt opp til overskudd i år så trur nok det stemmer att vi ikke har mest penger til nye spillere osv

Et snitt på 300 000 er nok for lavt. Om gjennomsnittlig bruttolønn per spiller er 300 000, er nok klubbens utgifter en del høyere - husk at det skal betales arbeidsgiveravgift (14%), og som andre bedrifter må fotballklubber også spare til spilleres pensjon (ytterligere noen prosent). Ellers enig i det du skriver.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 mar 14, 13:34

Sarpsborg henter Joachim Thomassen (25) fra Vålerenga. 

 

http://www.vg.no/sport/fotball/sarpsborg-08/thomassen-fra-vif-til-sarpsborg/a/10138744/

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 29 mar 14, 13:38

så ekkelt ...

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 29 mar 14, 13:43
Endret: 29 mar 14, 13:46
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av malurt

selv om det er en billig stall og administrasjon så koster det en del å drifte en fotball klubb på størelse med FFK. det er 3.2 mill bare i bruk av stadioen. Så er vel leie av de andre banene i tillegg? hvis et snitt på 300.000 kr på spillerene er det nærmere 6 mill. også har man trenere, administrasjon, reiser, kosthold, treningssenter, reklame osv.. pluss att de har lagt opp til overskudd i år så trur nok det stemmer att vi ikke har mest penger til nye spillere osv

Et snitt på 300 000 er nok for lavt. Om gjennomsnittlig bruttolønn per spiller er 300 000, er nok klubbens utgifter en del høyere - husk at det skal betales arbeidsgiveravgift (14%), og som andre bedrifter må fotballklubber også spare til spilleres pensjon (ytterligere noen prosent). Ellers enig i det du skriver.

I fjor var lønnskostnader til det sportslige(spillere og trenere) snaut 15 mill.

Trekker du fra ca 30% så har du reell bruttolønn. Snitt på ca 475'

 

Budsjettet i år er ca 12,5 mill

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 29 mar 14, 14:39

Opprinnelig postet av kjell-H

Sarpsborg henter Joachim Thomassen (25) fra Vålerenga. 

 

http://www.vg.no/sport/fotball/sarpsborg-08/thomassen-fra-vif-til-sarpsborg/a/10138744/

Trist, han kunne jeg gjærne likt å sett i ffk drakta igjen. (hvis vi hadde hatt marginene på vår side og kommet til TL nest år)

Renger med att det er noe i ryktene som svirrer nå, så vi får nok simen inn på laget i dag. Så laget for våren er bør være satt. Bare å vente på neste helg med Tromsø på besøk.


turbo2013

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 nov 12
Innlegg: 6

Lagt til: 29 mar 14, 15:31

fredrikstad 

 

spillere inn:

christian berg - bodø Glimt

steffen nystrøm - tromsø 

dag alexander olsen - odd 

gagandeep lally - vålerenga

 

spillere ut:

 

Haraldur Björnsson - vet ikke

Ole Aleksander Strømsborg - kvik halden

Hans Erik Ramberg - lagt opp

Khalifa Jabbie - Bal?kesirspor

 

et siste spørsmål jeg ikke vet noe om noen junior fra egen stall har kommet opp men det er det kanse noen andre vet


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 29 mar 14, 16:22
Endret: 29 mar 14, 16:27
Endret av: Rey

Gagan Lally kom inn i fjor sommer. Han har ikke A-kontrakt men står på listen over B-spillere, altså spillere som kan spille et visst antall kamper for A-laget uten proffkontrakt.

Er vel heller ingen juniorer som har fått A-kontrakt enda annet enn de som fikk i fjor. Oskar Hansen var vel en av de som var i nærheten i følge media, men han står ikke engang på B-listen.

Av juniorer på B-listen er Hermann Blystad, Oscar Lopez Borgersen, Youssef Chaib, Gagandeep Singh Lally og Markus Stige.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 30 mar 14, 18:05

Simen Brenne takket forresten nei til FFK igjen.

Da har han ikke lyst til å spille for oss. Enkelt og greit.

Lykke til på tribunen på Marienlyst i år. 


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 30 mar 14, 19:40

han vil vel egentlig ikke spille i FFK i 1. div, så tar vel en sjanse på att han får spille i en av bynnlaga i tippeligaen.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 30 mar 14, 20:29

Opprinnelig postet av malurt

han vil vel egentlig ikke spille i FFK i 1. div, så tar vel en sjanse på att han får spille i en av bynnlaga i tippeligaen.

For Simen er det penga som rår. Bedre med et år til på FIF 2 sålenge han tjener bedre i Drammen enn i Fredrikstad.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 mar 14, 22:16

når stenger dem denne overgangen da ?

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 mar 14, 22:30

Opprinnelig postet av keiko99

når stenger dem denne overgangen da ?

Er ikke det natt til tirsdag? kl 24.00 imorgen? Jeg er ikke sikker. Hehe

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 30 mar 14, 22:49

stemmer det. den 1. er det stengt;)

 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 31 mar 14, 14:26

Oversikt fra 1 divisjon sålangt.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 31 mar 14, 16:23

Nye FFK spillern blir pressentert kl 21 i dag;)

Spennende å se hva de har fått til ;)


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 31 mar 14, 18:50

Bjørnar Holmvik til FFK fra Kalmar



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24