Husk meg
Brukernavn
Passord

Sesongkortsalget

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 des 13, 17:20

Kjøpte første uka Smile

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 01 des 13, 17:54

Jeg har kjøpt;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 03 des 13, 09:58

Jeg kjøper over nyttår.

Uansett - FFK burde se til Odd. Der har man gjort det eneste riktige hvis man har ambisjoner om å fylle opp stadion:

Dumpet prisene - publikum svarte. 

Jeg må si at prisene på Fredrikstad Stadion for å se et middels Adeccoligalag er forferdelig høye. Sesongkortsalget til nå synes jeg også er dårlig, og det må prisene ta en del av skylda for.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 03 des 13, 12:52
Endret: 03 des 13, 12:53
Endret av: kjell-H

Opprinnelig postet av Plankekæll

Uansett - FFK burde se til Odd. Der har man gjort det eneste riktige hvis man har ambisjoner om å fylle opp stadion:

Dumpet prisene - publikum svarte. 

Jeg må si at prisene på Fredrikstad Stadion for å se et middels Adeccoligalag er forferdelig høye. Sesongkortsalget til nå synes jeg også er dårlig, og det må prisene ta en del av skylda for.

Helt enig! Jeg tror FFK kan tjene mye mer på å senke prisene.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 03 des 13, 13:47

Opprinnelig postet av Plankekæll

Uansett - FFK burde se til Odd. Der har man gjort det eneste riktige hvis man har ambisjoner om å fylle opp stadion:

Dumpet prisene - publikum svarte. 

Jeg må si at prisene på Fredrikstad Stadion for å se et middels Adeccoligalag er forferdelig høye. Sesongkortsalget til nå synes jeg også er dårlig, og det må prisene ta en del av skylda for.

 

Odd har i tillegg til økonomien også en utfordring på alt for svak oppslutning i Skien og omegn. Jeg tror dette grepet vel så mye er beregnet på å trekke folk til Skagerak Arena.



Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 03 des 13, 18:26

Opprinnelig postet av rød og hvit

Odd har i tillegg til økonomien også en utfordring på alt for svak oppslutning i Skien og omegn. Jeg tror dette grepet vel så mye er beregnet på å trekke folk til Skagerak Arena.

Det er jeg klar over, men vi har en stadion som tar 12.800 mennesker. Her kommer det under 4.000 folk på hver hjemmekamp (mennesker fysisk tilstede). Da hjelper det ikke at det en gang i tiden var nærmest fullsatt hver gang. Det er nå FFK må få folk tilbake på stadion.

Hvis det å senke prisene med 25-30% feks kan få 3.000 ekstra folk på kampene er det absolutt verdt det. Det vil også bli mye artigere for spillerne. Mye bedre å spille foran 7.000 enn 4.000. 

Vi har selvsagt et mye større potensiale enn Odd Grenland, men når de har et mye bedre lag enn oss vil det ta tid før Fredrikstadfolk gidder å bruke 3.500 kr i året på å se på Adeccoligafotball. Det er rett og slett DYRT!!

At kun ca 700 mennesker har kjøpt sesongkort til nå er heller ikke positive tall i mitt hode. Joda, vi har solgt mange fler sesongkort nå enn på samme tid i fjor. Det er jo én enkel grunn til det, og det er at sesongkortsalget ikke hadde startet enda i fjor på denne tiden. Hvor mange kjøpte kort de første 3-4 ukene i fjor da? Jeg tipper det var over årets 700.

Kom igjen, FFK. Her må det gjøres enda mer for å lokke sofafolket til stadion igjen.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 03 des 13, 19:48

Altså det er 3500 for de beste sitte plassene på stadioen (med untak av vip etc), jeg betalte 2000 for mine biletter, og 750 for bilettene til min mor og unkelbarna mine. 

Det er stor forskjell på hvor du sitter og om det er barn/honør og vanlig voksen.  Greit att det ikke er gi bort pris, men er det virkelig så veldig dyrt som dere skal ha det til? vi har tross alt 14 hjemme kamper,  da er det ikke mye pr kamp. 

Og utifra en vanlig lønn i dag så er det ikke galt med 200 kr for en enkelt bilett heller egentlig. 

Så er ikke så sikker på att det er bare prisen vil gjøre så veldig mye egentlig, vi klarer jo ikke gi bort gratis billetter til en kamp en gang. 

Skal vi få flere folk på kamp må laget vinne, og det må jobbes hardere for å skape entusiasme i byen. Gi dem en grunn til å dra på kamp i stede for å ligge hjemme på soffan. 

Personlig mener jeg spillere og trenerene burde gjøre seg mere synlig i byen, så folk føler att det vanlig folk som spiller for byen og ikke bare noen robotter som vi ser 90 minutter av hver andre uke. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 des 13, 20:43

Opprinnelig postet av malurt

Så er ikke så sikker på att det er bare prisen vil gjøre så veldig mye egentlig, vi klarer jo ikke gi bort gratis billetter til en kamp en gang. 

Godt poeng. Er ikke så sikker på at prisene er problemet, hvis et snitt på over 4000 er så dårlig da. Var tross alt bedre enn 4-5 av TL lagene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 03 des 13, 21:12

Etter hva jeg kunne se så ligger ikke vi veldig mye høyrere enn de andre klubbene vi kan sammenligne oss med, men ser att de fleste klubber kjører jule tilbud på billettene noe FFK ikke gjør, men lokker i stede med trekning av div premier hver dag fram til jul for di som har kjøpt kort. 

Mulig jeg tar feil, men virker som prisen er riktig egentlig. Men som sagt tidligere, de må jobbe mere for å få solgt. Hvorfor ikke bruke fredrikstad blad og demokraten med litt reklame om sessonkort salgt. Og som nevnt tidligere, få gutta frem i lyset og la dem gjøre seg mere syndlig for folket. 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 22 des 13, 12:32

Snittet vi skal iår,vil heldigvis bli 'dratt opp' av at det vil komme 5-6tusen i første kamp,og kanskje så mange som 8-9tusen 16 mai.

Får vi inn et par spenende navn som signerer for oss også, tror jeg dette blir bra. Men vi er nok avhengig av  at investorer tar en del av lønna, til et par av spillerne?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 22 des 13, 15:11

Fredag morgen var det solgt 929 sesongkort. Personlig trodde jeg at det ville være større salg før jul, men det har kanskje aldri vært noe stort salg før jul?

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg skal fornye sesongkortene og oppfordrer andre til å gjøre det samme.

 Jaggu ble det premie ut av det også Willy. Gratulerer :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 des 13, 15:40

Opprinnelig postet av Kai Roger

Snittet vi skal iår,vil heldigvis bli 'dratt opp' av at det vil komme 5-6tusen i første kamp,og kanskje så mange som 8-9tusen 16 mai.

 

Neppe. I år kom det like over 5000 16. mai, og da spilte vi mot Stabæk. Det betød at det kom flere bortesupportere enn Nest-Sotra har hjemmesupportere.

Tror oppmøtet på åpningskampen er veldig avhengig av stemningen i byen fra nå og fram til sesongstart. Om det kommer eksakt null dårlige nyheter, og kanskje et par gode, så blir nok oppmøtet bra sammenlignet med i år. Detter det flere skjeletter ut av skapet, blir det nok bare oss i menigheten som kommer.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 jan 14, 16:16

1014 sesongkort solg pr. 2. januar 2014.

Håper det forbedrer seg KRAFTIG!!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 02 jan 14, 16:55

er fortsatt en god tid til sessong start, så håper på et par glad nyheter i januar og salget vil nok komme seg betraktlig;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 jan 14, 17:06
Endret: 02 jan 14, 17:09
Endret av: Plankekæll

I og med at vi opplever tidenes kjedeligste oppkjøring til ny sesong, tviler jeg sterkt på sesongkortsalget vil fyke i været.

Ny spiller er 36 år gamle Christian Berg, mens vi har mistet Hans Erik Ramberg, Ole Strømsborg, Haraldur Björnsson og Khalifa Jabbie fra forrige sesong. Summa summarum er vi kraftig svekket, og opprykk er helt urealistisk pr dags dato.

Det må som sagt skje noe, realistisk eller urealistisk. 

Jeg håper på litt mer aktivitet fremover, for ellers selger vi under 2000 sesongkort til sesongstart. Skulle nesten tro at Fredrikstads befolkning er en gjeng med medgangssupportere... eller? 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 13 jan 14, 15:58

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 jan 14, 19:55

Opprinnelig postet av Plankekæll

1135 solgte sesongkort pr 13. januar 2014.

Hm. Ikke veldig bra, men vi kunne kanskje ikke forvente særlig mer? I fjor var forventningen til laget at vi skulle kjempe om opprykk. Sesongen viste at laget ikke var godt nok til det, og foreløpig er det jo ikke mye som tyder på at vi blir særlig sterkere i år. Det kombinert med de mange mandagskampene i fjor gjør nok at noen dropper det i år..

Vi er avhengige av noen skikkelige gladsaker gjennom vinteren for å få fart på salget.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 13 jan 14, 20:03

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Plankekæll

1135 solgte sesongkort pr 13. januar 2014.

Hm. Ikke veldig bra.

Nei, helt ræva synes jeg.

Håper det er en del som skal kjøpe kort nå utover. 

Men hva kan man forvente når man faktisk ser ut til å få et svakere lag neste sesong enn denne? (Ut: Björnsson, Strømsborg, Ramberg og Jabbie, Inn: Berg og Nystrøm).

Jeg har trua på unggutta våre, men de trenger tid på seg.

Vi må håpe på noen positive nyheter fremover, men det ser jo ikke til at pengefolka i denne byen er så fryktelig interessert i FFK om dagen heller.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 jan 14, 20:06

Opprinnelig postet av Plankekæll

... men det ser jo ikke til at pengefolka i denne byen er så fryktelig interessert i FFK om dagen heller.

Nei, de har det visst fint på gjerdet.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 13 jan 14, 20:34

Uforståelig for meg.

Det skaper null og niks entusiasme blant Fredrikstad-folket. Men det er kanskje slik vi vil ha det i denne byen?

Stjernen har jo hengt langt nede i hengemyra helt siden 90-tallet, og FFK er også et sorgens kapittel om dagen. 

Veldig lite som skjer! Frustrerende!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24