Husk meg
Brukernavn
Passord

Sesongen 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 13 5

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 29 okt 13, 20:12

Opprinnelig postet av Rey


Ganske så stor risiko og satse på han som førstekeeper. Fra tredjedivisjon til Adecco er et ganske stort skritt å ta i et jafs. Tror ikke det er en risiko jeg ville tatt.

Bør vel ikke nødvendigvvis være førstekeeper ?? Synes det er rimelig håpløst av FFK å ikke dra denne lokale fyren inn og prøve han ut (mulig de allerede har gjort det ??) 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 okt 13, 20:22

Vi har jo en lovende 2. keeper, det blir vel feil å signere en ny keeper uten at han er tiltenkt rollen som førstekeeper.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 30 okt 13, 09:53

Med respekt å melde, en keeper fra tredjedivisjon skal ikke være i nærheten av å bli førstekeeper. 

For meg høres det på ingen måte feil ut å signere ham og ha to andrekeepere som konkurrerer om plassen. Det er jo helt vanlig. Det er ikke akkurat lurt å ha en 17-åring som eneste keeperreserve.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 okt 13, 10:45

Når kassa er tom og vi trenger spillere på mange plasser høres det for meg helt feil ut å satse på 3 profesjonelle keepere. Hvis førstekeeper blir langtidsskadd må man heller få inn ny keeper fort slik vi gjorde i sommer.

 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 30 okt 13, 15:27

Opprinnelig postet av Erikk

Når kassa er tom og vi trenger spillere på mange plasser høres det for meg helt feil ut å satse på 3 profesjonelle keepere. Hvis førstekeeper blir langtidsskadd må man heller få inn ny keeper fort slik vi gjorde i sommer.

 

Det er ikke akkurat sånn at det har gått knirkefritt å kjøre med to keepere de siste sesongene. At en keeper som kommer fra tredjedivisjon skal ha noe annet enn minst mulig lønn ser jeg ikke. Rart å være  klubben med høyest budsjett i Adeccoligaen og samtidig være så godt som den eneste som ikke har råd til tredjekeeper, selv om det ved flere anledninger har skapt store problemer og kriseløsninger i klubben. Hva hindrer FFK å tilby semi-profesjonelle kontrakter egentlig?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 31 okt 13, 10:49

Masalin var, som nadre har nevnt, vår beste mann før skaden. Denne islendingen har tilgode å fremstå som noen matchvinner i mine øyne.

Jeg håper vi signerer Masalin, eller en tilsvarende god keeper, videre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 nov 13, 17:35

Her er lagene som vi møter 2014:

Hamkam,sandefjord,Mjøndalen,Bryne,Sandefjord,Kristiansund,Strømmen,Ullensaker/Kisa,Tromsdalen, Alta og Bærum

så for vi se om hvem som rykker ned fra Tippeligaen og hvem av dem som skal spille kval, men dettte er noen av lagene værfall

 

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 nov 13, 17:45

Opprinnelig postet av keiko99

Her er lagene som vi møter 2014:

Hamkam,sandefjord,Mjøndalen,Bryne,Sandefjord,Kristiansund,Strømmen,Ullensaker/Kisa,Tromsdalen, Alta og Bærum

så for vi se om hvem som rykker ned fra Tippeligaen og hvem av dem som skal spille kval, men dettte er noen av lagene værfall

I tillegg er vel Nest Sotra også oppe (fra 2. div avdeling 3).


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 03 nov 13, 18:46

Jeg har trua på en  bedre sesong neste år.  Men merkelig at de ikke satser mer på strømborg ! Ut med Grorud og behold Strømsborg ! Glad nyhet at Masalin skrev på ny kontrakt!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 03 nov 13, 19:36

Jeg mener at vi trenger 3-4 spillere i alderen 25-33 år. Da vil vikunne gjøre som Godset har gjort,nemlig blande rutine med yngre spillere. 

Håpet er at investorer vil bidra,HVIS kommunen tar over stadion,og klubben får levelige leieforhold. Også slik Godset har,der de leier Marienlyst av Drammen Kommune,og betaler mellom 1,4-2.2 mill i året. (mener de betaler 1.4 mill frem til 2014/2015 sesongen,for deretter å betale litt over 2 mill)

Godset får dette til med et snitt på vel 6tusen publikummere på kampene. Vi kan lett ha 8-9tusen i snitt,så potensiale i klubben vår er enormt......HVIS de styrende myndigheter vet å 'kjøre' klubben i riktig rettning. Jeg tror rettningen er bra,og Mr Bakken virker på meg som er bra mann.

2014 blir en sesong ingen forventer noe,tror jeg.....får vi inn 3-4 forsterkninger,og får fred ifra media, er opprykk absolutt innen rekkevidde. Se på Bodø Glimt: INGEN snakket om de før sesongen,og de fikk jobbe i fred og ro. De var det eneste laget i Adecoen som viste Tippeliga nivå av alle lagene i Adecoen.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 nov 13, 23:11

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg håper vi signerer Masalin, eller en tilsvarende god keeper, videre.

Oppfylt. Det er bra.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 nov 13, 01:46

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg mener at vi trenger 3-4 spillere i alderen 25-33 år. Da vil vi kunne gjøre som Godset har gjort,nemlig blande rutine med yngre spillere. 

1 av 6 (17%) keepere og 8 av 24 (33%) utespillere i stallen til Strømsgodset er i det aldersintervallet. Totalt 30%.

Strømsgodset har gått ut og sagt at de utelukkende ønsker å hente unge landslagsspillere med stort videresalgspotensial fremover.

Akkurat nå er 1 av 3 keepere (33%) og 5 av 18 (28%) utespillere i stallen til Fredrikstad er i det samme aldersintervallet. Totalt 29%.

Forskjellen er én spiller i det alderssjiktet.

Hele sesongen sett over ett har vi hatt 7 av 21 (33%) utespillere i det aldersintervallet. Nøyaktig det samme som godset.

Dersom ytterligere 3-4 spillere hadde vært i det alderssjiktet, ville andelen vært 10/11 av 21, altså 48%/52%. Langt over godset.

Vi mangler - på papiret - på ingen måte spillere i det alderssjiktet ("rutine" om man vil).

Det vi mangler er større bredde og kvalitet.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 nov 13, 07:52

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg mener at vi trenger 3-4 spillere i alderen 25-33 år. Da vil vi kunne gjøre som Godset har gjort,nemlig blande rutine med yngre spillere. 

1 av 6 (17%) keepere og 8 av 24 (33%) utespillere i stallen til Strømsgodset er i det aldersintervallet. Totalt 30%.

Strømsgodset har gått ut og sagt at de utelukkende ønsker å hente unge landslagsspillere med stort videresalgspotensial fremover.

Akkurat nå er 1 av 3 keepere (33%) og 5 av 18 (28%) utespillere i stallen til Fredrikstad er i det samme aldersintervallet. Totalt 29%.

Forskjellen er én spiller i det alderssjiktet.

Hele sesongen sett over ett har vi hatt 7 av 21 (33%) utespillere i det aldersintervallet. Nøyaktig det samme som godset.

Dersom ytterligere 3-4 spillere hadde vært i det alderssjiktet, ville andelen vært 10/11 av 21, altså 48%/52%. Langt over godset.

Vi mangler - på papiret - på ingen måte spillere i det alderssjiktet ("rutine" om man vil).

Det vi mangler er større bredde og kvalitet.

 

Jeg tror han sikter tilbake til 2005 eller når det var. Da Godset lå nede med brukken rygg og var mer eller mindre konkurs. Pga pengemangel da satset de bevist på spillere 30+ fordi de var billige og de skulle opp fra adecco. Nå så de har kommet seg ovenpå igjen er jo satsningen helt annerledes

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 nov 13, 09:02

All ære til Godset, men å hente en rekke spillere for lånte penger fordi vi "må" opp er kanskje ikke noe vi bør gjøre slik situasjonen er.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 nov 13, 09:14

Her har man en grei oppsumering av hvordan godset kom seg ut av en tilsvarende situasjon som vi er i dag.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 nov 13, 09:14

Det blir helt feil å hente spillere på 26-27 år ++ til FFK.

Nå må vi bare fortsette å bygge med yngre spillere. I år har spillere som Standerholen, Rafn, Westgaard, Åsheim, Duré, Lønn, Begby, Momo og Håvar Jensen både fått gjennombrudd og fått en smak av Adeccoligaen. Ingen av disse har gjort seg bort, og opptil flere har gjort en strålende figur. Momo er vel den som har stagnert litt, men det kan fort snu med tillit.

Duré og Rafn har også spilt i Tippeligaen der de tidvis har vist at de holder nivået. Det samme med Strømsborg som vi av en eller annen idiotisk grunn ikke vil satse videre på. Tar vi med Aleesami (23), Solberg (23), Shaswari (23) og Adaramola (24) har vi unge spillere som forhåpentligvis vil dra lasset neste sesong.

Neste år har vi spillere som Masalin (28), Martinsen (32), Grorud (31), Ramberg (38), Berg (36), Stene (31) i stallen hvis ingen forsvinner. Det er mer enn nok "gamlinger".

La oss håpe unggutta tar noen nye steg, og at også flere unggutter/juniorer tar et steg neste år. Det er flere gode spillere å bygge videre på.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 nov 13, 11:05

Bra skrevet Plankekæll, jeg er helt enig.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 nov 13, 11:10

Opprinnelig postet av Erikk

All ære til Godset, men å hente en rekke spillere for lånte penger fordi vi "må" opp er kanskje ikke noe vi bør gjøre slik situasjonen er.

Der er faktisk noe vi ikke kan gjøre. Vi har rett og slett ikke anledning lenger til å drive for penger vi kanskje får.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 04 nov 13, 15:16

Tipper Stene bytter beite i vinter, vi slipper han sannsynligvis gratis, eller kanskje det bare er en ønsketenkning fra meg. Grorud er kaptein og har da naturligvis en viss tillit i trenerteamet, så han blir vi nok ikke kvitt. Derimot tror jeg HWL vil kreve mer av sine spillere og spesielt av de som bør være bærebjelker i laget. Trenerteamet får nå jobbe med laget gjennom hele oppkjøringen og sesongen, det gir de muligheter de ikke hadde i år hvor de plutselig satt med ansvaret når Bakkerud forsvant, blir spennende å se hvordan de forvalter den muligheten.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 nov 13, 15:36

Jeg håper vi får på plass fullt trenerteam ink jr-trener(e). Videre håper jeg vi slipper økonomiske kriser midt i sesongen med sparking av trenere og salg av spillere.

Det hadde også vært flott hvis vi ikke lånte inn spillere med mindre de kom med en kjøpsopsjon (med et betalbart beløp og en lønn som er fornuftig)

 



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 13 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3