Husk meg
Brukernavn
Passord

Sesongen 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 13 4

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 27 okt 13, 22:10

Vær så snill å kvitt dere  med Grorud!!!  Grorud er ikke mannen for FFK! Og han skal være kaptein også?? Jaja!

Vil mye heller at vi Beholder Strømsborg. Ut med Grorud og behold Strømsborg!

 

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 27 okt 13, 22:45

Opprinnelig postet av kjell-H

Vær så snill å kvitt dere  med Grorud!!!  Grorud er ikke mannen for FFK! Og han skal være kaptein også?? Jaja!

Vil mye heller at vi Beholder Strømsborg. Ut med Grorud og behold Strømsborg!

 

 

Når det gjelder Grorud så kan det vell hende du får rett. Har nesten ikke sett Strømsborg, så det er vanskelig å synse så mye.

Men det er sikkert at vi har en sportslig ledelse som har satset på unge og lokale talenter.

Når han får melding om at han ikke vil bli satset på så er jeg ganske trygg på at det er bedømt ut fra kvaliteter.

Det er ikke plass til alle lokale talenter på laget - det skal tross alt bare være 11 ute på banen av gangen.

Når det er sagt så blir ikke unge talenter gode om de ikke har noen rutinerte som kan løfte dem frem. Det har vi manglet i år.

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 okt 13, 00:20
Endret: 28 okt 13, 00:22
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av rød og hvit

Når det er sagt så blir ikke unge talenter gode om de ikke har noen rutinerte som kan løfte dem frem. Det har vi manglet i år. 

Ramberg, Martinsen, Stene, Grorud, Masalin, Halvorsen...?

Alle har vært fast i elleveren. Hvordan kan du mene at vi har manglet rutine i år?

Se til Strømsgodset. De hadde fire spillere i forrige kamp som var 26 år eller eldre. Strømsgodset har jobbet etter den filosofien jeg har ønsket i FFK i alle år, men som mange har kritisert pga. de enten ikke har forstått filosofien eller har satt likhetstegn mellom alder og rutine. Det viktigste er og forblir kvalitet - ikke alder. Tor Kristian Karlsen hadde spennende tanker rundt dette, men igjen ble filosofien misforstått ("farmerklubben FFK, bare importspillere", blah, blah, ingen har hatt mer målrettede, systematiske tanker rundt satsning på lokale og nasjonale talenter enn TKK i FFK).

I september gikk ledelsen i godset ut og sa at de mente de hadde nok rutine i laget. Det de ønsket å hente var unge spillere med stort potensial og fremtidige salgsobjekt. Dette ble igjen tatt opp da de nylig signerte Marius Høibråten fra Lillestrøm.

Tror dere det er mange i Drammen som etterlyser mer rutine?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 28 okt 13, 00:26

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av rød og hvit

Når det er sagt så blir ikke unge talenter gode om de ikke har noen rutinerte som kan løfte dem frem. Det har vi manglet i år. 

Ramberg, Martinsen, Stene, Grorud, Masalin, Halvorsen...?

Alle har vært fast i elleveren. Hvordan kan du mene at vi har manglet rutine i år?

Se til Strømsgodset. De hadde fire spillere i forrige kamp som var 26 år eller eldre. Strømsgodset har jobbet etter den filosofien jeg har ønsket i FFK i alle år, men som mange har kritisert pga. de enten ikke har forstått filosofien eller har satt likhetstegn mellom alder og rutine. Det viktigste er og forblir kvalitet - ikke alder. Tor Kristian Karlsen hadde spennende tanker rundt dette, men igjen ble filosofien misforstått ("farmerklubben FFK, bare importspillere", blah, blah, ingen har hatt mer målrettede, systematiske tanker rundt satsning på lokale og nasjonale talenter enn TKK i FFK).

I september gikk ledelsen i godset ut og sa at de mente de hadde nok rutine i laget. Det de ønsket å hente var unge spillere med stort potensial og fremtidige salgsobjekt. Dette ble igjen tatt opp da de nylig signerte Marius Høibråten fra Lillestrøm.

Tror dere det er mange i Drammen som etterlyser mer rutine?

 

Rutine er mer enn alder. I denne sammenhengen betyr det å formidle erfaringer. Det er vel ikke alle av de du nevner som jeg har tiltrodd den rollen. Men for all del - jeg kjenner miljøet for dårlig, men jeg hører hva jeg ser.

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 okt 13, 00:35

Opprinnelig postet av rød og hvit

Rutine er mer enn alder. I denne sammenhengen betyr det å formidle erfaringer. Det er vel ikke alle av de du nevner som jeg har tiltrodd den rollen. 

Da er vi i bunn og grunn enige. :)

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 okt 13, 09:03

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av rød og hvit

Rutine er mer enn alder. I denne sammenhengen betyr det å formidle erfaringer. Det er vel ikke alle av de du nevner som jeg har tiltrodd den rollen. 

Da er vi i bunn og grunn enige. :)

Det som det snakkes om her i byen er at man må satse på unge lokale spillere. Det er vel og bra, men da må det skje noe radikalt med treningskulturen slik at flere kan ta nivået som er påkrevd.

I Godset er det vel bare Keita som er fra Drammensregionen.

For FFK er det grunn til å tro at det er "billigst" å benytte lokale unge spillere, mens etablerte rutinerte norske spillere er det dyreste. Midt i mellom er unge spillere som kommer utenfra regionen. Om FFK har noe å friste disse med, som ikke andre norske klubber har, er vanskelig å se. Dermed blir alternativet å se utenlands, og gjerne lang av gårde, med de utfordringer det innebærer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 28 okt 13, 12:24

Jeg vil gi Wibe-Lund skryt for at han har gitt mange unge spilletid. Imidlertid skulle jeg ønsle Strømsborg hadde fått mer spilletid slik at vi kunne sett hva som bodde i han. I praksis ville dette betydd at Grorud hadde fått mye mindre spilletid og Strømsborg tilsvarende mer.

Hvis det kommer en ung spiller fra Afrika eller annet sted langt vekk som kommer opp vil jeg nesten gå så langt som å si at han kommer fra "vår avdeling". Jeg mener dermed at vi skal prøve å trekke til oss unge spillere og legge ressurser i å utvikle de uavhengig av geografi.

Vedr Strømsgodset vil jeg si at de har lykkes veldig med sine unge spillere, mens vi har mye å lære. Tviler på at mange snakker om at flere av ungguttene deres ikke kommer fra Drammensregionen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 28 okt 13, 14:42

Endelig en god nyhet og jeg vil si at dette var på høy tid:

http://www.f-b.no/ffk/rafn-forlenger-med-ffk-1.8133166


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 okt 13, 15:30

Den var fin.... han har vært god så takk simen rafn Laughing

spent på hva vi henter i stedet for strømsborg

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 okt 13, 17:29

Blir veldig overrasket hvis vi henter noen i stedet for Strømsborg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 28 okt 13, 23:34

Han fikk ikke kontrakt pga vi ikke trenge flere, så hvorfor hente en erstatter. Mener fortsatt det er synd att vi mister strømsborg, han er en spiller for fremtiden og trur han kunne gjort mye bra for oss hadde han bare fått sjansen. 

Nå er det bare å vente i spenning for å se hva som skjer med keeper situvasjon, ingen som har hørt noe ?


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 28 okt 13, 23:38
Endret: 28 okt 13, 23:40
Endret av: hasse33

Det er nevnt ved flere anledninger keeperen på Kråkerøy...... noen som har sett han og har tro på at han kan ta Adecco nivå ??


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 okt 13, 00:10

Hva med Stefán Logi Magnússon? Han kan jo ikke være så fornøyd med å være 2 keeper i Ull/Kisa?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 okt 13, 07:32

Opprinnelig postet av endre

Hva med Stefán Logi Magnússon? Han kan jo ikke være så fornøyd med å være 2 keeper i Ull/Kisa?

Huff. Huff. Huff.

Han vil jeg absolutt ikke ha til FFK. En ustabil cowboy er ikke hva vi trenger. Håper vi får signert Björnsson og at vi kvitter oss med Masalin.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 okt 13, 08:50

Msaalin var jo vår beste spiller før han ble skadet. Hva med å signere ny kontrakt med han?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 okt 13, 10:14

Jeg har mer sansen for Björnsson som keepertype enn Masalin.

Jeg får nesten helt mark av å se på Masalin og den trøtte holdningen han har. Mer spennende å se på maling tørke til tider. Når det er sagt har han hatt mange gode kamper i FFK. Uansett er det mye mer morsomt å se på litt mer engasjerte spillere.

Hvis vi ikke klarer å signere Björnsson sier jeg ja takk til Masalin, men bare hvis prisen er lav. Jeg tror derimot han kan bli for dyr for FFK. Og vil han forsvare en slik lønn? Skeptisk.

Magnusson er gammel og på hell (virker det som). Han blir heller ingen billig keeper vil jeg tro.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 okt 13, 11:02

Jeg forstår ikke hvorfor Masalin skulle bli dyr, er det noen grunn til det?


Frank Hvam

Bedriftsspiller

Ble medlem: 14 mar 12
Innlegg: 14

Lagt til: 29 okt 13, 12:56


Kråkerøy keeperen holder absolutt adecco nivå, men spørsmålet er om FFK tør å satse på en såpass ung(23år tror jeg) førstekeeper som er såpass ukjent. Han har enorm rekkevidde og har ett stort utviklingspotensiale


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 okt 13, 13:09
Endret: 29 okt 13, 13:10
Endret av: Plankekæll

Kråkerøykeeper imponerer på FFK-treningene.

Sak fra 19. september på fredrikstadfk.no skrevet av Dag Solheim.

Keeperens navn er forøvrig Giedrius Kvedaras, han er 22 år og kommer fra Litauen.

Jo, hvorfor ikke? Sign him up hvis han er så god som det blir sagt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 29 okt 13, 13:34


Ganske så stor risiko og satse på han som førstekeeper. Fra tredjedivisjon til Adecco er et ganske stort skritt å ta i et jafs. Tror ikke det er en risiko jeg ville tatt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 13 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24