Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad FK - Elverum Fotball , mandag 9/9 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 sep 13, 22:16
Endret: 14 sep 13, 12:56
Endret av: Rey

Jeg starter denne allerede i dag fordi det er bedre å se fram mot neste kamp enn å dvele ved den forrige. Særlig når den forrige var så lite å skrive hjem om.

Elverum, altså. Laget ligger fortsatt sist i Adeccoligaen, vi slo dem 1-0 på bortebane i mai, og det skal skje et under for at de skal berge plassen. Med andre ord, en kamp alle vil forvente at vi skal vinne. Men det samme gjaldt kampene mot Vard Haugesund og Follo, og de to kampene ga oss den nette sum av ett poeng.

Jeg har en følelse av at både spillere, trenere og publikum egentlig bare ønsker å bli ferdig med denne sesongen på anstendig vis og at ting skal skje fram mot neste sesong. Men vi må vinne noen kamper til for å unngå å bli sauset inn i nedrykksstriden de siste rundene, og i hvert fall hjemmekamper mot svakere lag!

Jeg har ingen opplagte forslag til endringer på lagoppstillingen fra det vi hadde i dag. Ramberg inn fra start, kanskje, med Rafn mer ut på kant og Shaswari enda lenger ut (les: på benken)? Grorud skjerpet seg i dag og tok ansvar i forsvar som han skal.

Ja, og så et lite pokker ta Zebra og NFF for at dette er nok en mandagskamp. Det holder nå!

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5508

Lagt til: 02 sep 13, 08:39

Elverum har minst 3 spillere ute med karantene

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 02 sep 13, 09:24

Minst tre spillere? Flott! Laughing

Kristian Bråtebæk fikk direkte rødt kort mot Glimt og må derfor stå over mot FFK.

Lars Christer Kleiven (fyller 40 senere i år) og Ola Erling Korbøl (spiss) fikk gule kort i kampen. Det var Kleivens 3. gule for sesongen, og Korbøls 5. gule for sesongen, og da må vel begge disse også stå over mot FFK.

Vi tar imot all den hjelpa vi kan få. Vi mangler jo også en hel haug med spillere.

La oss håpe på et tidlig mål, gjerne ved Shaswari som må begynne å score. Selvtilliten hans foran mål tror jeg er meget lav for tiden.

Tipper vi vinner 6-1.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 sep 13, 14:22


Dommer: Kim Rune Østerlie Borgersen, Austad Fotballklubb
Assistentdommer 1: Birgitta Solberg, Vang FL
Assistentdommer 2: Rune Akselsen, Giv Akt, IL
4. dommer: Henrik Andreas Grenå Pettersen, Gresvik IF
Dommerveileder: Jørn Thomas Smedsrud, Drøbak-Frogn IL
Kampdelegat: Sjur Olav Kortgaard, Mjøndalen IF

vi må ha seier så enkelt er det... alt annet er en fiasko

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3489

Lagt til: 03 sep 13, 16:25

"Slike kamper" og da mener jeg hjemme mot Follo og Vard, har for å si det mildt ikke vært gode fra vår side. Jeg mener at dette er en kamp vi rett og slett MÅ vinne, men jeg har dårlig magefølelse.

 


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 sep 13, 23:49

Opprinnelig postet av Erikk

"Slike kamper" og da mener jeg hjemme mot Follo og Vard, har for å si det mildt ikke vært gode fra vår side. Jeg mener at dette er en kamp vi rett og slett MÅ vinne, men jeg har dårlig magefølelse.

 

 

Tror faktisk ikke at vi vinner en eneste kamp til  i år. Bare håper på at lagene bak oss er like dårlige...


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 04 sep 13, 10:08

Vet ikke hvorfor, men har fortsatt litt følelse at vi kan melde oss på til den siste kvalikplassen. Det begynner å haste med å vinne kamper, men med et par seire nå og at lagene rundt oss taper, så er vi med igjen.

Laget har til tider spilt elendig og fortjener det ikke. Men samtidig så er de andre lagene rundt oss ustabile også.

Mulig det er ønsketenkning og at vi har godt av et år til i Adecco. Men kommer vi til en kvalik og mot formodning skulle møte si for eksempel Hønefoss, så er det to kamper med mye nerver og ikke gitt på forhånd hvem som vinner. Det selv om kvaliteten på Hønefoss laget og alle bunnlagene i Tippeligaen er mye bedre enn vårt pr dags dato.

Men først må vi begynne å vinne kamper og starte mot Elverum.

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 04 sep 13, 10:19

Skal ikke se bort ifra at vi har godt av en sesong til i Adecco, men at de i det minste hadde klart kvalikk, så hadde det gjort noe med selvtilliten i det minste, før neste sesong. Samt at det kan ha betydning for signering av kontrakter, at det ikke er helt håpløst for neste år for de som sitter på gjerdet.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3489

Lagt til: 04 sep 13, 12:11

Et år til i Adeccoen er bra, men hvis vi rykker ned til 2.div er det krise.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 sep 13, 14:39

ble veldig stille på den nye spissen vi henta..... klubben bærsja på leggen tenker jeg

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 04 sep 13, 14:57

Opprinnelig postet av keiko99

ble veldig stille på den nye spissen vi henta..... klubben bærsja på leggen tenker jeg

Vet ikke om du har fått det med deg Keiko, men han har reist hjem til Sverige og kommer ihvertfall ikke til å spille noe mer i Norge i år. Sannsynligvis ser vi ikke noe mer til han. At klubben dummet seg ut med å ikke sjekke opp dette, er det ingen tvil om. Tviler sterkt at Joachim Jonsson hadde hentet han uten å ha avklart dette på forhånd.

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5508

Lagt til: 04 sep 13, 15:10

Opprinnelig postet av Lars 29

Opprinnelig postet av keiko99

ble veldig stille på den nye spissen vi henta..... klubben bærsja på leggen tenker jeg

Vet ikke om du har fått det med deg Keiko, men han har reist hjem til Sverige og kommer ihvertfall ikke til å spille noe mer i Norge i år. Sannsynligvis ser vi ikke noe mer til han. At klubben dummet seg ut med å ikke sjekke opp dette, er det ingen tvil om. Tviler sterkt at Joachim Jonsson hadde hentet han uten å ha avklart dette på forhånd.

Man kjente vel historikken, men regnet med at NFF skulle gitt diepensasjon fordi det var et spesielt tilfelle. Noe fotballpresidenten langt på vei bekreftet. Problemet var bare at en eller annen regelrytter hadde uttalt seg meget bombastisk først, på forespørsel fra Fredrikstad Blad.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 sep 13, 16:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Man kjente vel historikken, men regnet med at NFF skulle gitt diepensasjon fordi det var et spesielt tilfelle.

Oversatt: Man kunne ikke reglene godt nok.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Noe fotballpresidenten langt på vei bekreftet.

På ingen måte. Derimot mente han at det var synd reglene ikke åpnet for dette. Han bekreftet på ingen måte at man skulle ha gitt dispensasjon.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Problemet var bare at en eller annen regelrytter hadde uttalt seg meget bombastisk først, på forespørsel fra Fredrikstad Blad.

FFK hadde allerede fått avslaget før f-b omtalte saken.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5508

Lagt til: 06 sep 13, 08:52
Endret: 06 sep 13, 09:00
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Holters

 

På ingen måte. Derimot mente han at det var synd reglene ikke åpnet for dette. Han bekreftet på ingen måte at man skulle ha gitt dispensasjon.

 

FFK hadde allerede fått avslaget før f-b omtalte saken.

Fotballpresidenten sa ikke, som du påpeker, at det ville bli noen revurdering av dispensasjonen, men at de på måtte se på hvordan de håndterte regelverket i fremtiden. Jeg tolker det som at han langt på vei inrømmer at NNF gjorde feil, og at FFK dermed kan påberope seg god tro.

Det stemmer vel ikke at FFK hadde fått avslag på søknad om dispensajon før F-B omtalte saken?

En annen ting er at om FFK og spilleren hadde tatt en sivil sak mot NFF på dette ville de selvfølgelig vunnet frem. Problemet er at dette ville tatt tid og ressurser. I dette tilfellet bortkastet tid og ressurser da spilleren skrev en korttids kontrakt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 sep 13, 15:07

Det er trist og se at det ser ut til at ingen har noeintresse for kampene.. debatten debber ut og aktiviteten.

FFK for kanskje som  fortjent... når dem laffer rundt og virker late så kan dem ikke kreve at vi stiller opp...

Laget må levere fremover da kommer folk tilbake

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 sep 13, 15:44

Opprinnelig postet av keiko99

Det er trist og se at det ser ut til at ingen har noeintresse for kampene.. debatten debber ut og aktiviteten.

Tja. Det er jo ikke så mye å diskutere for tiden. FFK ligger i ingenmannsland på tabellen. Det er lite spenning knyttet til det sportslige for tiden, folk venter på avklaring om stadionavtalen.

Tilskuertallet i kveld da? Skal vi tippe et oppgitt tall på rundt 4000 og et reelt oppmøte på rundt 2500?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 09 sep 13, 16:30

Det er like dødt over hele linja dessverre. Lite kommentarer på Facebook og under artikler om FFK. Generelt lavt engasjement.

Det oppgitte tallet i dag blir nok under 4000 er jeg redd og tror også det kommer til å falle videre utover sesongen. Tror de fleste bare vil bli ferdig med sesongen.

Forøvrig er  Jon Masalin, Ole Strømsborg, Nicolay Solberg, Ola Lønn Jenssen, Momo Gueye og Ludvig Begby alle ute med skade

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 09 sep 13, 19:55

Simen Standerholen må få kontrakt. Selv om han ikke lykkes i alt det han forsøker på bor det massevis av fotball i den gutten der.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 sep 13, 20:05
Endret: 09 sep 13, 20:06
Endret av: Knuty


3767 tilskuere mener jeg det ble sagt, nytt bunnivå i årets sesong med god margin. Laveste før dette var forrige hjemmekamp (KIL) med 3955.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 sep 13, 20:28

Lukter fiasko atter en gang

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3