Husk meg
Brukernavn
Passord

Alagie Sosseh - Klar for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 aug 13, 23:44

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Er en eller annen bestemmelse som gjør at en man ikke kan hindre noen sin yrkesutøvelse, eller noe i den duren...

Var ikke situasjonen for Thomas Myhre også den samme den gang han var hos oss? Husker at vi håpet lenge at han måtte være hos oss ut sesongen på grunn av denne regelen. Hva var det som gjorde det mulig for han å dra til England igjen?

At de kjører høst/vår sesong mens vi kjører kun ett kalender år. Man regner vist tidsromet man kan spille for to klubber forskjellig avhengig om man kjører sesongen over ett år som i Norge eller høst/vår som i england.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 aug 13, 00:04

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Holters

Ingenting hadde vært bedre enn det. Vi får svaret i kveld. 

10 kr på at han sitter på benken Wink

Deal. 10 kroner er jeg villig til å tape for et godt utfall. ;)

Fint om du ovefører 10 kr til jeg er med. ;)

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 aug 13, 08:35

Opprinnelig postet av Rey

Jeg satt og tenkte på det når han ble signert men regna med at regelverket var gjort om på ettersom dem signerte han. Burde ha tenkt så langt etter Gardarsaken.

Men paragrafen står fortsatt i overgangsreglementet

Opprinnelig postet av Overgangsreglementet §11.1

§11. Overgang/utlån av spiller under profesjonell kontrakt

§11-1. Generelle betingelser

a) En profesjonell spiller kan maksimalt være registrert for 3 forskjellige klubber i perioden fra 01.01. til 31.12 samme år. I denne perioden kan spilleren kun spille obligatoriske kamper for 2 klubber.
         En spiller som er lånt ut, kan få permanent overgang til klubben som låner spilleren i løpet av utlånsperioden.
b) Klubb som ønsker å ansette en spiller som profesjonell, skal informere nåværende klubb skriftlig på etterviselig måte før den starter forhandlinger med spilleren.
c) En spiller med status som profesjonell, kan kun inngå kontrakt med annen klubb når kontrakten med nåværende klubb er utløpt eller vil utløpe innen 6 måneder.
d) Ved overgang eller utlån av spiller med status som profesjonell kan spilletillatelse for ny klubb kun gis i de årlige registreringsperiodene.

       Følgende registreringsperioder gjelder i Norge:

- Vinterperioden: 14.01 til 05.04.
- Sommerperioden: 15.07 til 11.08.

       Forbundsstyret kan i særskilte tilfeller gi dispensasjon fra bestemmelsen etter skriftlig søknad.

Det som er spesielt er at forbundets representant, som F-B refererer til, sier at det ikke kan gis dispensasjon.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 aug 13, 10:46

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Uten at jeg vet hva slags kontrakt han hadde med Birkebeineren, så er det uansett hva slags kontrakt han har hatt med tidligere klubb - ikke nivå klubben spiller på - som avgjør. Har han hatt amatørkontrakt med Birkebeineren, er det null problem. 

Tatt fra http://www.fotball.no/nff/Overganger/Endringer-for-sesongen-2013/

Amatører kan kun spille obligatoriske kamper for 2 klubber samme sesong.

Da er ikke utsiktene veldig gode syns jeg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 13 aug 13, 11:02

Men han var vel ikke amatør før klubb to? Han hadde en proffkontrakt med klubb 1, denne ble terminert. Signerte amatørkontrakt med klubb 2, så i teorien kan han jo da spille for klubb 3? Undecided

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 aug 13, 11:05

Opprinnelig postet av endre

Men han var vel ikke amatør før klubb to? Han hadde en proffkontrakt med klubb 1, denne ble terminert. Signerte amatørkontrakt med klubb 2, så i teorien kan han jo da spille for klubb 3? Undecided

Jeg forstår det snarere dithen at uansett om man er profesjonell eller amatør, så kan man bare spille for to klubber i løpet av ett kalenderår.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 aug 13, 11:08
Endret: 13 aug 13, 11:09
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av endre

Men han var vel ikke amatør før klubb to? Han hadde en proffkontrakt med klubb 1, denne ble terminert. Signerte amatørkontrakt med klubb 2, så i teorien kan han jo da spille for klubb 3? Undecided

Jeg forstår det snarere dithen at uansett om man er profesjonell eller amatør, så kan man bare spille for to klubber i løpet av ett kalenderår.

I utgangspunktet kan man vel heller ikke, jfr regelverket, bytte klubb utenom overgangsvinduene?

Dessuten sier regelverket at man kan gi dispensasjon i særskilte tilfeller. Dette må vel langt på vei være et slikt tilfelle?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Blåmandag

Knøttespiller
Ble medlem: 13 nov 12
Innlegg: 41

Lagt til: 13 aug 13, 11:37

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av endre

Men han var vel ikke amatør før klubb to? Han hadde en proffkontrakt med klubb 1, denne ble terminert. Signerte amatørkontrakt med klubb 2, så i teorien kan han jo da spille for klubb 3? Undecided

Jeg forstår det snarere dithen at uansett om man er profesjonell eller amatør, så kan man bare spille for to klubber i løpet av ett kalenderår.

I utgangspunktet kan man vel heller ikke, jfr regelverket, bytte klubb utenom overgangsvinduene?

Dessuten sier regelverket at man kan gi dispensasjon i særskilte tilfeller. Dette må vel langt på vei være et slikt tilfelle?

Endringer i overgangsreglementet
Foran sesongen 2013 er det kommet endringer i overgangsreglementet.

Amatører kan kun spille obligatoriske kamper for 2 klubber samme sesong.

Dispensasjon som tidligere kunne gis fra "deadline" er borte

Dispensasjon i forhold til å kunne spille for 2 forskjellige klubber er borte

Endring av overgangsvinduer
Ny registreringsperiode for profesjonelle spillere er

  • 14.januar 2013 – 5.april 2013
  • 15.juli 2013 – 11.august 2013

 

NFF minner om at alle klubber plikter å sette seg inn i det nye reglementet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 aug 13, 11:41

Opprinnelig postet av Blåmandag

 

Dispensasjon som tidligere kunne gis fra "deadline" er borte

 

Hvordan kunne da spiller skifte klubb i 2013 utenfor overgangsvinduene da ha gikk til Birkebeineren?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 13 aug 13, 11:46


Sorry, hvordan vi enn vrir og vender på det, så er det en gjeng amatører som har ansvaret for styre og stell i klubben vår.

At dette her ikke er sjekket ut, med noe så enkelt som å ta en telefon til NFF, vitner om amatørskap. Vi har vært igjennom noe liknende før og burde ha lært.

Vi trenger en forsterkning nå (vet ikke om Sosseh fra "storklubben" Birkebeineren er nettopp det) og ikke fra og med neste år.

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Blåmandag

Knøttespiller
Ble medlem: 13 nov 12
Innlegg: 41

Lagt til: 13 aug 13, 11:54

 

[/quote]

Hvordan kunne da spiller skifte klubb i 2013 utenfor overgangsvinduene da ha gikk til Birkebeineren?

[/quote]

Hva mener du?

Kontrakten hans blei terminert, han går da til hvilken klubb han måtte ønske uavhengig av overgangsvindu.

Dette kan da alle spillere gjøre (Bosman)

Alle klubber kan skrive kontrakter med bosman spillere uavhengig av overgangsvindu.

Det er ikke dette denne saken dreier seg om.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 aug 13, 12:01

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Holters

Ingenting hadde vært bedre enn det. Vi får svaret i kveld. 

10 kr på at han sitter på benken Wink

Deal. 10 kroner er jeg villig til å tape for et godt utfall. ;)

Fint om du ovefører 10 kr til jeg er med. ;)

Kan jeg heller overføre 100 kr? ;)

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 13 aug 13, 12:31

Med endringene for 2013 sesongen, altså at man kan spille for maks 2 klubber uansett amatør eller proffstatus er denne saken lukket og låst slik jeg ser det. Det er bare å gratulere de glade amatører som driver vår kjære klubb og ønske god bedring. Jeg håper vi får inn et nytt styre med fotballfaglig og administrativ kompetanse.


Blåmandag

Knøttespiller
Ble medlem: 13 nov 12
Innlegg: 41

Lagt til: 13 aug 13, 12:38

Opprinnelig postet av Pk

Med endringene for 2013 sesongen, altså at man kan spille for maks 2 klubber uansett amatør eller proffstatus er denne saken lukket og låst slik jeg ser det.

Husk vi har med NFF å gjøre.Her er ingen ting klart før den gjengen har sagt sitt ,selv om den i grunn er 100% klar.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 13 aug 13, 12:46

Opprinnelig postet av Blåmandag

Opprinnelig postet av Pk

Med endringene for 2013 sesongen, altså at man kan spille for maks 2 klubber uansett amatør eller proffstatus er denne saken lukket og låst slik jeg ser det.

Husk vi har med NFF å gjøre.Her er ingen ting klart før den gjengen har sagt sitt ,selv om den i grunn er 100% klar.

Men at NFF skal gjøre noe som er imot sitt eget regelverk og som vil føre til at Sosseh får spille er vel svært lite sannsynlig? Dette er jo enda mer usannsynlig da det nå er klinkende klart etter regelen om at maks 2 klubber også gjelder for amatørstatus.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 aug 13, 13:04

Opprinnelig postet av Pk

Opprinnelig postet av Blåmandag

Opprinnelig postet av Pk

Med endringene for 2013 sesongen, altså at man kan spille for maks 2 klubber uansett amatør eller proffstatus er denne saken lukket og låst slik jeg ser det.

Husk vi har med NFF å gjøre.Her er ingen ting klart før den gjengen har sagt sitt ,selv om den i grunn er 100% klar.

Men at NFF skal gjøre noe som er imot sitt eget regelverk og som vil føre til at Sosseh får spille er vel svært lite sannsynlig? Dette er jo enda mer usannsynlig da det nå er klinkende klart etter regelen om at maks 2 klubber også gjelder for amatørstatus.

Klinkende klart er det vel ikke. Står jo ingen steder at en fotballspiller maks kan spille for 2 klubber pr sesong, derimot står det at man som amatør kan kun spille for 2 klubber og som proff kun kan spille for 2 klubber. De skiller altså på proffkontrakt og amatørkontrakt og jeg tolker det da at man i løpet av en sesong kan spille for 2 amatørklubber og 2 proffklubber. Hadde vært spennende å satt noen dyktige advokater på saken for reglene åpner for tolkninger

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 13 aug 13, 13:20

Lang tråd...

Opprinnelig postet av mysthical

Klinkende klart er det vel ikke. Står jo ingen steder at en fotballspiller maks kan spille for 2 klubber pr sesong, derimot står det at man som amatør kan kun spille for 2 klubber og som proff kun kan spille for 2 klubber. De skiller altså på proffkontrakt og amatørkontrakt og jeg tolker det da at man i løpet av en sesong kan spille for 2 amatørklubber og 2 proffklubber. Hadde vært spennende å satt noen dyktige advokater på saken for reglene åpner for tolkninger

Må desverre si at jeg tror dette er ønsketenkning. Jeg tviler sterkt på at man klarer å tolke regelverket dithen, men det hadde vært svært hyggelig om jeg tar feil.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 aug 13, 14:51

Opprinnelig postet av Blåmandag

 Hva mener du?

Kontrakten hans blei terminert, han går da til hvilken klubb han måtte ønske uavhengig av overgangsvindu.

Dette kan da alle spillere gjøre (Bosman)

Alle klubber kan skrive kontrakter med bosman spillere uavhengig av overgangsvindu.

Det er ikke dette denne saken dreier seg om.

Det er faktisk feil, man kan ikke signere bosmanspillere når man vil. Etter en gitt dato kan man ikke signere spillere på proffkontrakt. Var jo blant annet en sak med Moss ang nettopp dette hvor spillerne ble fristilt utenfor overgangsvindu men ble da nektet å bytte klubb fordi vindu var stengt. Det er nettopp derfor han signerte en amatørkontrakt fordi der er vindu åpent lenger tror til og med hele tiden.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 aug 13, 14:54

Opprinnelig postet av Pk

 

Må desverre si at jeg tror dette er ønsketenkning. Jeg tviler sterkt på at man klarer å tolke regelverket dithen, men det hadde vært svært hyggelig om jeg tar feil.

Er klar over at det nok ikke er slik NFF har tenkt at regelen skal være, men regelen er skrevet på en ganske dum måte og man skiller hele tiden mellom amatører og proffer og derfor kan regelen tolkes i flere rettninger. Hadde saken blitt prøvd i en rettsak (noe jeg vet den ikke kommer til å bli gjort) kunne fort FFK vunnet frem med sin tolkning

Får bare krysse fingre og tær og håpe på det beste :)

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 13 aug 13, 15:57


Niso mener det bør gis dispensasjon



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24