Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK Sport konk neste uke?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 14 jul 13, 19:38

[

[/quote]

Det viser seg at de er "uskyldige" i denne saken. I dagens F-B så står det at det er en tastefeil som er årsaken til forvirringen. "En tastefeil fra det firmaet som registrerer inn tallene fra Brønnøysundregisteret for disse uavhengige registrene som Bizweb"

Så da er det avklart. Ingen endring i stadioneierskapet. Værste har fortsatt 99,3 prosent av aksjene mens FFK har 75% av A-aksjene

[/quote]

Det var en gedigen tastefeil da....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 10 jul 13, 13:15

Opprinnelig postet av Asgeir

FFK eier 75% av aksjene i FSAS, mens Værste eier 25%. Problemet er at de 75% er B-aksjer, dvs at de ikke gir stemmerett.   B-aksjene går over til bli A-aksjer når gjeld nedbetales, og de gir da stemmerett. Akkurat nå har Værste massiv A-aksjemajoritet. Det er når FFK har nedbetalt sin gjeld at vi kan si at vi eier stadion gjennom våre 75% A-aksjer. Nå eier vi ikke et eneste sete, tror jeg.

Enten så roter du eller så har det blitt en veldig endring i eierskapet av aksjene den siste tiden.

Tidligere så har FFK eid 75% av A-aksjene og Værste 25%. I tillegg har Værste eid en haug med B-aksjer (alle?) noe som har gitt dem et eierskap på 99.3% eller noe slik i stadion.

Kilde: F-B

Jeg ser med andre ord ikke problemet og det er helt motsatt av slik du framstiller det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 10 jul 13, 13:18

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Asgeir

FFK eier 75% av aksjene i FSAS, mens Værste eier 25%. Problemet er at de 75% er B-aksjer, dvs at de ikke gir stemmerett.   B-aksjene går over til bli A-aksjer når gjeld nedbetales, og de gir da stemmerett. Akkurat nå har Værste massiv A-aksjemajoritet. Det er når FFK har nedbetalt sin gjeld at vi kan si at vi eier stadion gjennom våre 75% A-aksjer. Nå eier vi ikke et eneste sete, tror jeg.

Enten så roter du eller så har det blitt en veldig endring i eierskapet av aksjene den siste tiden.

Tidligere så har FFK eid 75% av A-aksjene og Værste 25%. I tillegg har Værste eid en haug med B-aksjer (alle?) noe som har gitt dem et eierskap på 99.3% eller noe slik i stadion.

Kilde: F-B

Jeg ser med andre ord ikke problemet og det er helt motsatt av slik du framstiller det.

Bekreftes også her: 

http://www.fredrikstadfk.no/latest-news/article/16z79r0ehskd21lngn4c8l8wug/title/-vil-vaere-apne-om-tallene

---------------------------

FFK er RØDE og HVITE - og bortedrakta skal være RØD!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 jul 13, 08:25

Opprinnelig postet av Rey

Enten så roter du eller så har det blitt en veldig endring i eierskapet av aksjene den siste tiden.

Tidligere så har FFK eid 75% av A-aksjene og Værste 25%. I tillegg har Værste eid en haug med B-aksjer (alle?) noe som har gitt dem et eierskap på 99.3% eller noe slik i stadion.

Kilde: F-B

Jeg ser med andre ord ikke problemet og det er helt motsatt av slik du framstiller det.

Jeg roter. :-)

Jeg var overbevist om at det var slik at det var FFK som hadde B-aksjene, som så ble konvertert til A-aksjer med stemmerett i takt med at lånet på 41 mill. ble nedbetalt. Alt. at det er motsatt, at Værstes A-aksjer ble konvertert til B-aksjer i takt med nedbetalinga...

Den mekanismen som omfatter A- og B-aksjer skjønner jeg fint lite av akkurat nå.

Ser ut til at det ikke er noen som helst mulighet til å "få noe ut av" konstruksjonen med FSAS...


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 09 jul 13, 10:54

Virker som at alle sitter på 'gjerdet' å venter. Ingen andre enn Værste har mulighet,eller vilje til å komme opp med 6 millioner kroner. Utopi å tro at eks Høili skiulle cashe ut dette,fordi dette er penger som går i 'sluket'.

Har derfor trua på at a/s'et slåes konk,og kommunen tar over Stadion. Så er håpe at det står investorer klare,til å tilføre KLUBBEN midler ut året,til sponsor pengene blir utbetalt i 2014.....hvis da ikke mye av dette ER utbetalt,og brukt allerede?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340