Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 38 7

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 mai 13, 19:55

Opprinnelig postet av Holters

Ryktes at AS-et krever å få all makt i forhold til sport...

Og dette skal hjelpe den økonomiske situasjonen, hvordan?

 

Jeg skal ikke kaste alle leketøyene ut av lekekassa enda, men merker at tiden er mer enn moden for at det blir gjort ordentlige markeringer mot misbruken av klubben vår.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 mai 13, 19:59

Enig, en protest mot hvordan klubben ødelegges er på sin plass. (Nå fortutsetter jeg dårlige nyheter men vi vet jo ikke det sikkert ennå)


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 22 mai 13, 20:06

Opprinnelig postet av Satch

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Når det gjelder for hvilke penger dette skal drives, så er vel spørsmålet betimelig å stille for hvilke penger det drives i dag. Det er ikke Værste sine, men kreditors penger. Mange som sliter med å få betalt for tjenester som er levert klubben i disse dager.

Ved "redningsaksjonen" feb 2010 så ble det ikke skutt ny kapital inn i klubben. Men et lån som snart skal betjenes ble innvilget.

Dette stemmer vel ikke helt? Det må jo være Værste/Stadion as som er den altoverskyggende største kreditor her, blant annet gjennom det lånet som nevnes over.

Det jeg mener er at det er forskjell på lån og kapitalinnskudd uten betingelser. Et lån skal betales tilbake og dette allerede i 2014. Lånet i 2012 blir da litt som å "pisse i buksa" 

Men selvfølgelig er det Værste som er kreditor.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 22 mai 13, 20:52

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Erikk

Nå er det krisemøte på Stadion og jeg er spent på om det kommer nye dårlige nyheter, noe f-b.no har anntydet at det vil komme.

Ryktes at AS-et krever å få all makt i forhold til sport...

Spesielt om det lekker info før møtet er ferdig

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 mai 13, 20:53

Nå er jo møtet ferdig, er det noen som vet noe?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 22 mai 13, 21:08

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.11039496

"FFK og FFK Sport AS hadde felles styremøte i kveld. De har gitt seg selv frist til uti neste uke med å komme opp med konkrete forslag til hvordan klubben kan få inn nok penger til å betale løpende utgifter."

Veldig beroliget av det Cry

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 22 mai 13, 21:11
Endret: 22 mai 13, 21:12
Endret av: Plankekæll

Jaaaa...?? Spennende. Undecided

Man må jo bare applaudere Fredrikstad Fotballklubb for uforståelige pressekonferanser og pressemeldinger. Dette blir jeg absolutt IKKE beroliget av.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 mai 13, 21:12

Styrene har i fellesskap kommet med en pressemelding. Det mest konkrete som står i denne er at "Siden styrene er innstilt på sammen å finne gode løsninger så har styrene i kveld satt ned en arbeidsgruppe som skal komme med konkrete forslag til løsninger". Herlig.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 22 mai 13, 22:10

Det her vil ingen ende ta,nå har dem solgt det som er av spillere som man kunne få noen penger for, kuttet i lønninger o.s.v............................................ Det hjelper jo F... ikke hva dem gjør. Det går en stund,så er det på`n igjen.Hva er det dem forventer da,at alle folk er likegyldige til hva som skjer på banen.Nå er laget i adecco,det går langt dårligere enn forventet,ikke rart det kommer mindre folk på kampene.+++ alt det andre som har skjedd dem siste åra. Har fortsatt et snitt over 4000 men det er ikke nok til å få økonomien til å gå rundt. Enten må noen få spyttet inn noen kroner eller så går det rett i dass.   må få orden på det en gang for alle,ikke bare utsette problemene som dem har gjort gang på gang. Inntekts grunnlaget blir jo mindre og mindre inntresant.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 mai 13, 22:32
Endret: 22 mai 13, 22:33
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jaaaa...?? Spennende. Undecided

Man må jo bare applaudere Fredrikstad Fotballklubb for uforståelige pressekonferanser og pressemeldinger. Dette blir jeg absolutt IKKE beroliget av.

Veldig beroligende...

Man presterer å først presisere at dette ikke er et krisemøte som F-B skriver, når man i neste setning beskriver den økonomiske situasjonen som alvorlig. Jeg holdt på å si at det nesten er parodisk - men det er jo helt Sirkus Arnardo. Nå pleier F-B å være saftige i sine situasjonsbeskrivelser, men å benekte at dette er et krisemøte er Komiske Ali-tendenser. 

Jeg kan se for meg uttallige nyheter om én uke, ikke én av disse ser jeg frem til. Jeg har ingen tillit overhode til FFK Sport AS sitt styre. Og siden det er dem som styrer økonomien så ser det dessverre bekmørkt ut.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 mai 13, 23:25

Tidligere i dag sa Følstad noe sånt som at han ikke var urolig for konkurs fordi han hadde en god plan, en plan han ikke ville dele med pressen før klubbstyret. Når sier han at planen er å lage en plan for å øke inntektene.
Da blir det hele ett latterlig spill for galleriet, hvor dumme tror den mannen folk er.
Greit nok at Fredrikstad Blad er like svak som Budstikka, for de som kjenner den historien. Men folket vet bedre.

Det eneste som kan skape begiestring blant byens store og små lommebøker, er at han trekker til seg sin klamme ekle hånd.
Ingen gidder å bruke penger de vet i stor grad, går i lomma på noen som overhodet ikke fortjener dem.

Og hvor er Plankehaugen når klubben trenger dens klare røst som mest?

---------------------------

http://twitter.com/GardC


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 22 mai 13, 23:44

at man 22/5-20013 kommer frem til at mann må gjøre noe på inntektsiden er jo veldig bra. Men dette visste jo 'alle' kom til å skje. Håper de innvolverte kan se fakta her.....og erkjenne at værste/klubb problematikken MÅ på bordet. Når den er løst,da tror jeg klubben kan se fremover. Hva med de andre lagene i Adecon som har 500-1000 tilskuere på kampene? De overlever de også...men ikke FFK med MINST 4000 på hver hjemmekamp.........Ikke overlever FFK med 7000 på hjemmekampene heller.....forstå det den som kan,og løs det EGENTLIGE problemet :) Vekk med A/S......kommunen kjper stadion,og leier den til klubben for en symbolsk sum,i 10 år,sånn at KLUBBEN kan vokse seg sterk økonomisk. DA vil kanskje Spillerinvest komme på banen også igjen.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 22 mai 13, 23:51

En  måte man kan demostrere imot dette på:

 

-la være å møte opp på neste hjemmekamp (ja,da går det utover spilerne,men det er SPILLERNE og KLUBBEN vi vil redde her)

- gå på kamp,med gedigne bannere med Plankehaugen/Supras i spissen,med klare Tifo meldinger,og hva alle mener.

 

-VÆRSTE-A/S....UT AV KLUBBEN FFK. VI VIL HA KLUBBEN TILBAKE TIL MEDLEMMENE.-

-FREDRIKSTAD KOMMUNE: KJØP STADION,OG LEIE DEN UT TIL KLUBBEN FOR EN SYMBOLSK SUM I 10 ÅR-

-VI ER LEI ROT OG TULL ......VI VIL HA KLUBBEN VÅR TILBAKE -


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 23 mai 13, 10:25

Opprinnelig postet av Kai Roger

En  måte man kan demostrere imot dette på:

 

-la være å møte opp på neste hjemmekamp (ja,da går det utover spilerne,men det er SPILLERNE og KLUBBEN vi vil redde her)

- gå på kamp,med gedigne bannere med Plankehaugen/Supras i spissen,med klare Tifo meldinger,og hva alle mener.

 

-VÆRSTE-A/S....UT AV KLUBBEN FFK. VI VIL HA KLUBBEN TILBAKE TIL MEDLEMMENE.-

-FREDRIKSTAD KOMMUNE: KJØP STADION,OG LEIE DEN UT TIL KLUBBEN FOR EN SYMBOLSK SUM I 10 ÅR-

-VI ER LEI ROT OG TULL ......VI VIL HA KLUBBEN VÅR TILBAKE -

 

Jeg blir litt sleten av slike forslag. Hvem tror du det går utover at folk ikke kommer på kamp? At det kommer færre folk en budsjetert er jo en av årsakene til at vi nå må finne løsninger på utgiftssiden. Hvis folk vil HJELPE klubben så tar de med seg mann og mus på kampen mot HamKam mandag.

På møtet i går diskuterte vi en skisse for å ta tak i utfordringene vi har. En skisse er ingen konkret plan. Utvalget på 4 som nå er nedsatt skal komme fram til konkrete forslag. Det er den vanskelige jobben. Og vi kommer ikke til å fortelle noen om de konkrete forslagene før de er diskutert og vedtatt i AS og klubb. Og alle tiltak må være i tråd med alle lover og regler som gjelder i idretten, Arbeidsmiljøloven osv....

FFK sin økonomiske situasjon er sammensatt, så å legge all skyld på Værste og AS blir helt feil. Det finnes ingen kvikk-fix. Hvis ingen her da tar den helt store potten i Eurojackpott og betaler alle gjeld og bygger en ny og gratis stadion. Hadde vært fint! Wink

---------------------------

Tone Beate


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 mai 13, 10:26

En demonstrasjon av en sort bør være en god ide. Hvis noen er mer datakyndige burde det kanskje blitt laget en form for inernettaksjon. For noen år siden ble Liverpoolfansen kvitt noen uønskede eiere blant annet ved hjelp av forskjellige aksjoner på internett, hadde vært fantastisk omvi  kunne fått til noe lignende.

Å slutte å gå på Stadion er en aksjonsform jeg er redd lykkes i liten grad, siden jeg tror de på sikt ønsker boligblokker istdenfor Stadion. Imidlertid hadde det vært flott med plakater og lignende med protester mot de som har ødelagt klubben.

 


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 23 mai 13, 11:53

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne men nå klarer jeg ikke å la være.

Det det handler om for min del er at klubben sakte men sikkert dreper mitt engasjement, min glede over å være FFK supporter og gleden ved å gå på kamp.

Det har ikke handlet om det sportslige i FFK på mange år. Man går med konstant dårlig følesle og bare venter på neste ting som skal dukke opp.

Det er ikke spillerne eller treneren dette handler om og det er akkurat det som er helt feil. De gjør så godt de kan. Hadde FFK vært min arbeidsgiver så hadde jeg byttet arbeidsgiver for veldig lenge siden.

Det finnes tydligvis ikke penger til å satse i Adecco så hva FFK har å gjøre i Tippeligaen er for meg en gåte. Klubben er tydligvis bundet av så store kostnader at alt de har drevet med de siste årene er rene krampetrekninger.

FFK er er og har blitt en klubb som ligger i respirator. Dra ut den tynne ledningen så dør klubben.

 

---------------------------

jorhan


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 23 mai 13, 12:23

Opprinnelig postet av Tone Beate

Hvis ingen her da tar den helt store potten i Eurojackpott og betaler alle gjeld og bygger en ny og gratis stadion. Hadde vært fint! Wink

Hadde du byttet ut "Eurojackpott" med "Europris"og justert litt på hvem som betaler gjeld og hvem som backer opp videre drift, så hadde du vel nærmet deg den ideelle løsningen Tongue out


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 23 mai 13, 15:20

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Tidligere i dag sa Følstad noe sånt som at han ikke var urolig for konkurs fordi han hadde en god plan, en plan han ikke ville dele med pressen før klubbstyret. Når sier han at planen er å lage en plan for å øke inntektene.

Dette blir bare synsing, men det at han hadde en plan før og etter hadde ingen plan tyder jo mye på at FFK klubb styre har satt foten ned mot dette forslaget. Så vi får heller se det possitive i det at det er litt baller i klubbstyret. Noen snakket jo om rykter om at AS krevde full kontroll. Mulig dette var planen til Følestad som da ikke ble godtatt. Men som sagt bare synsing 

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 23 mai 13, 16:04

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Tidligere i dag sa Følstad noe sånt som at han ikke var urolig for konkurs fordi han hadde en god plan, en plan han ikke ville dele med pressen før klubbstyret. Når sier han at planen er å lage en plan for å øke inntektene.

Dette blir bare synsing, men det at han hadde en plan før og etter hadde ingen plan tyder jo mye på at FFK klubb styre har satt foten ned mot dette forslaget. Så vi får heller se det possitive i det at det er litt baller i klubbstyret. Noen snakket jo om rykter om at AS krevde full kontroll. Mulig dette var planen til Følestad som da ikke ble godtatt. Men som sagt bare synsing 

Helt korrekt - dette er bare synsing. Som sagt før her var planen som ble lagt fram i går en skisse/ramme/de store linjene for hva som må til. Klubbstyret og AS har satt ned en gruppe på 4 personer som skal bruke denne skissen/ramma som et utgangspunkt til å utarbeide KONKRETE forslag til tiltak som skal godkjennes av styrene i klubb og AS før de settes i verk. Fristen som er satt er begynnelsen av neste uke.

Selvfølgelig har hver enkelt person som sitter i styrene sine oppfatninger om hva som er lurt å gjøre. Dette blir da diskutert slik at man er omforent om de tiltakene som må iverksettes. Dette er ikke noe hokus pokus, men vanlig organisasjonspraksis.

---------------------------

Tone Beate


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 23 mai 13, 20:06

Gitt at det vårt nye medlem Tone Beate sier er riktig, blir jo det store spørsmålet hvordan en leder som Følstad da kan føle seg trygg på en varig god løsning?
Alle kan bli enige om at vi skal bli flinkere til å selge diverse sponsorpakker osv, men dagens ledelse har sittet så lenge at slike tiltak er alt for lite, alt for sent. Dette kunne de da gjort i fjor. 
Det er kun fundamentale endringer i premisset for klubbens dirft, som nå kan få oss ut av denne misæren.
Og det  var en slik fundamental endring han skapte forventninger om. I alle fall for meg selv.

Og nei Tone Beate, ingen ting er selvsagt når det gjelder styret, verken i AS eller klubb, det har all historie vist oss.

---------------------------

http://twitter.com/GardC



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 38 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3