Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 38 31

jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 03 jul 13, 16:22

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Nei en reduksjon i inntektene på linje med konkurrentene pga konjunkturer, er typisk ikke styret sin skyld.
Men når klubben underpresterer i flere år sammenlignet med andre klubber og byer det er naturlig å sammenligne med, da er det gjerne styret og ledelsens skyld. Og det er det vi snakker om her, ikke generellle betraktninger, og søkte sammenligninger.

Man må derfor se på posisjon og potensialet til by og klubb og sammenligne med direkte konkurrenter.

Sitatene tar jeg ikke på strak arm, men Umbach sin TV opptreden nest siste hjemmekamp, og Følstad sine "bølletete og psykopatiske" uttalelser i går er gode eksempler. Kan også nevne at sistenevnet omtalte sin jobb som en uriaspost, som for meg illustrerer klart og tydelig at han er feil man til jobben.

Hvorfor underpresterer vi? Stallen vår er ikke bedre per dags dato. Hvorfor er ikke stallen vår bedre per dags dato? Fordi gammel moro må betales før vi i det hele tatt kan hente/produsere spillere og trenere som kan ta klubben opp i eliten igjen. Klubben følges med argusøyne av NFF og om vi ikke møter kravene så er det kroken på døra når høsten kommer. Folk må våkne opp å kjenne lukta av nytrakta kaffe og slutte å sammenligne vår situasjon med situasjonen 17 km hjemmefra, det er rett og slett ikke samme utgangspunkt.

Med all respekt å melde, men det siste avsnittet ditt blir bare vissvass når du ikke klarer å underbygge påstandene dine.

---------------------------

Lord of the Wing


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 03 jul 13, 16:40
Endret: 03 jul 13, 17:46
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av jinky

 Hvorfor underpresterer vi? Stallen vår er ikke bedre per dags dato. Hvorfor er ikke stallen vår bedre per dags dato? Fordi gammel moro må betales før vi i det hele tatt kan hente/produsere spillere og trenere som kan ta klubben opp i eliten igjen. Klubben følges med argusøyne av NFF og om vi ikke møter kravene så er det kroken på døra når høsten kommer. Folk må våkne opp å kjenne lukta av nytrakta kaffe og slutte å sammenligne vår situasjon med situasjonen 17 km hjemmefra, det er rett og slett ikke samme utgangspunkt.

Med all respekt å melde, men det siste avsnittet ditt blir bare vissvass når du ikke klarer å underbygge påstandene dine.



Jeg snakker ikke om sportslige resultater, men om økonomi. Det er kanskje 5-6 klubber med større inntektspotensiale enn oss. Og det har vært lavere inntekter og ikke høyere kostnad som har vært gjengs siden 2008.
Derfor påstår jeg at klubbens ledelse og styre har underprestert i forhold til konkurrentene i flere år.
Uansett så bør ikke en leder med erfaring fra ymse energiselskaper ha all makt i en fotballklubb på elitenivå. Spesielt ikke når han fremstår som en bølle.


Deg om det, begynner å lure på om du er en av de vi har sett med skjult agenda her inne. Du har faktisk bare generalisert i støtte for dagens styre, uten overhodet underbygge noe som helst. 
Du får gå inn på tv2 å se selv da vet du og lese avisene, alternativt finne frem opptak av forrige hjemmekamp når Umbach hadde sin pinlige opptreden.

---------------------------

http://twitter.com/GardC


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 03 jul 13, 16:51

Opprinnelig postet av jinky

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

 

Hvorfor underpresterer vi? Stallen vår er ikke bedre per dags dato. Hvorfor er ikke stallen vår bedre per dags dato? Fordi gammel moro må betales før vi i det hele tatt kan hente/produsere spillere og trenere som kan ta klubben opp i eliten igjen.

Med all respekt å melde, men det siste avsnittet ditt blir bare vissvass når du ikke klarer å underbygge påstandene dine.

Den gamle moroa er ikke bra - og skulle ikke vært der - men hadde vært betalt for lengst hadde det ikke vært for den famøse stadionavtalen. Det er DER hovedproblemet ligger, inkludert følgeskader.  Se ellers oppfriskningen av "Garantien fra Værste" i et annet innlegg fra "FB 18.August". 

Også med all respekt å melde : Å kalle andres innlegg for "vissvass" er vel ikke spesielt oppbyggende? Minner nesten om tonen enkelte hevder blir holdt i styremøtene i FFK as :)

Spar slike uttrykk til våre venner fra litt lengre opp i elven :)


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 03 jul 13, 20:06


Har med stor interesse lest den gamle tråden "til klubbens beste" som omhandler diskusjonen Holmen vs Værste.

var gøy å lese. noen var så fremsynte og advarte mot en situasjon nærmest eksakt slik den er i dag, til stor motstand fra det store flertallet av værstetilhengere.

Tråden er forøvrig 9 år gammel.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 jul 13, 00:00
Endret: 04 jul 13, 00:45
Endret av: FFKgutt1

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Holters

 

Må si Jocke fremstår som veldig ærlig og oppriktig, og sier i bunn og grunn det samme som alle andre her inne; må jobbe med utvikling av talenter (og det gjøres igjennom handling - ikke hva som blir sagt i media), må satse på scouting (inntektskilde fremfor en kostnad), må jobbe mer med å øke inntektene parallelt med å kutte kostnadene, og at stadionkostnadene er for høye (at det er synd det ikke var enda sterkere krefter som kritiserte avtalen for to år tilbake, slik at man kunne ha startet prosessen før man kom i en ytterligere nedadgående spiral).

Håper TV 2 legger ut innslaget på sine sider.

(Man får et helt annet inntrykk av å se intervjuet enn å lese noen utvalgte sitater i f-b-artikkelen).

Må si Jocke fremstår som nok en sutrekopp som er på vei ut dørene på stadion. VI trenger folk som står opp når det stormer rundt en, og ikke folk som stikker mellom halen mellom beina når det er vanskelig.

Er det virkelig noen som mener at det Jocke kom med i TV2 i går styrker klubben på noen som helst måte?

Mulig Jocke ønsket å markedsføre seg overfor fremtidige arbeidsgivere, men det var nok helt feilslått.

Rent strategisk ref saken som ble diskutert er det mediamessig selvmord å gå så høyt på banen da han måtte regne med at Følstad ville få uttale seg i etterkant. For alle uinvidde vant Følstad den duellen 10-0. Og hva sitter vi igjen med da?

3 (!!!!) personer har nå sagt sin sak om Følstad, i tillegg går det historier rundt om i byen angående denne mannen som fremstår som en arrogant tullebukk.. Også Gunnar Umbach Hansen da som bare dilter etter..  

Les også denne saken: FFK har ikke fått responsen de trenger 

Hva nå Følstad/Umbach Hansen? Mye mulig at jobben de gjør er for å redde klubben, men det er måten det blir gjort på som jeg ikke liker..

Synes forøvrig at vi bør mobilisere oss og møte opp på stadion og synge for jokke og guttane..  

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jul 13, 08:26


Nå skal det vel mye til for at spillerne orker å tenke mer positivt, etter at de har hatt fire seierer på rad og alt den driten som har kommet fram i de siste dagene, de er tross alt ikke mer enn mennesker de heller, noe som dere maner de fram til det og det andre, det er jo fint at dere gjør det, men nok er vel nok for de også?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 jul 13, 08:45

Opprinnelig postet av shaggy


Har med stor interesse lest den gamle tråden "til klubbens beste" som omhandler diskusjonen Holmen vs Værste.

var gøy å lese. noen var så fremsynte og advarte mot en situasjon nærmest eksakt slik den er i dag, til stor motstand fra det store flertallet av værstetilhengere.

Tråden er forøvrig 9 år gammel.

Jeg var på infomøtet på gamle stadion, og senere på ekstraordinært årsmøte som vedtok at vi skulle flytte til Værste. Det ble gjort en god innsalgstjobb, og selv om det er vanskelig å få tatt noen i løgn etterpå så sitter man med en følelse av at alle sannheter ikke ble fortalt. Dette kom på det rene bare noen få år etterpå. Tidligere styremedlem i klubb(tror jeg) Tom Kristoffersen fikk avtalen gransket, men ønsket nok vel så mye oppmerksomhet om innholdet.

Vår utfordring er at klubbens representanter signerte avtalen. 

Værste presenterte en flott stadion, og det er det jo. Det fantes heller ingen reelle alternativer der og da.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 jul 13, 08:56

Opprinnelig postet av FFKgutt1

 

3 (!!!!) personer har nå sagt sin sak om Følstad, i tillegg går det historier rundt om i byen angående denne mannen som fremstår som en arrogant tullebukk.. Også Gunnar Umbach Hansen da som bare dilter etter..  

 

Men var det konflikten mellom Jocke og Følstad som var utslagsgivende for klubbstyret?

En ting er det økonomiske aspektet. Jocke har selvfølgelig rett når han sier at både scouting og talentutvikling er viktig for fremtidige inntekter. Men kuene skal ha mat mens gresset gror. Pr i dag har ikke klubben høye nok inntekter til å ta denne investeringen.

Kan det være at Jocke også hadde en konflikt med noen andre? F.eks Bakkerud? Og at klubben her måtte ta et valg? I så fall forståelig at Jocke i sitt forsvar legger skylden på Følstad. Litt lettere å få gehør fra grasrota da.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 jul 13, 09:03

Fikk kritikk for å ikke komme med noe nytt. Hva med denne?

Må inrømme at dette er så konspiratorisk som overhodet mulig.

NFF er livredde for at en klubb i de to øverste divisjonene skal gå konkurs. Det vil svekke merkevaren "Norsk toppfotball" betydelig. Tilfellet Lyn i 2010 var ugreit, med endringer i kamp program osv.

Sist sesong spilte vi helt ok. Vi fikk 30 poeng. Noe som normalt holder til sikker plass, og i alle fall kvalik. Mao måtte vi få noen antatt svakere lag foran oss for å rykke direkte ned. Det skjedde. Sandnes Ulf fikk, takket være rekordmange straffespark, flere poeng og sikret dermed kvalikplassen.

Denne sesongen startet ikke bra hverken spillemessig eller resultatmessig. Men vi opplevde igjen at dommeravgjørelser gikk mot oss. Helt til vi kom i gul sone!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 jul 13, 09:10

I såfall kan du bare fortsette med gammelt nytt.

Det siste innlegget var lavmål, noe sikkert du også er enig i. Smile


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 jul 13, 09:30

Opprinnelig postet av Plankekæll

I såfall kan du bare fortsette med gammelt nytt.

Det siste innlegget var lavmål, noe sikkert du også er enig i. Smile

Helt klart en syltynn sak, men jeg tar ikke meg selv mer høytidelig enn at jeg kan falle ned på dette nivået også iblant Cool

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 04 jul 13, 10:30

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Om Rafn heller bensin på bålet i riksdekkende media har jeg bare en ting å si: God bedring!

Klubben er inne i en omstillingsprosess. Hvordan tror man de kreftene i kommunen som jobber "for oss" styrkes i forhold til en evt oponion etterhvert som denne farsen fortsetter? Blir vi mer attraktive for sponsorer, publikum og spillere? Gjør dette det lettere å finne en dyktig erstatter til Joppe i markedsavdelingen? Jeg kunne fortsette i det uendelige....

Og jeg tror ikke dette gjøres i beste mening heller....

 

Var denne ment til meg så er det vel andre som trenger den mer enn meg.Den farsen du beskriver kan vel ikke tilskrives andre enn de som er ansvarlige for at det har gått så langt. Og den mest ansvarlige har jeg kritisert siden jeg frivillig gikk ut av styret i sept 2012. Fordi jeg var uenig med hans lederstil, veivalg og maktfordeling mellom styrene.

Jeg tok min hatt og gikk. Synd han ikke har gjort det samme

I en tøff tid for klubben trenger man ledere som klarer å få alle å dra i samme retning. Ser du de egenskapene hos styreleder i AS ?  Eller er det 3 tidligere sentrale personer som lyver ?

Men mest av alt trenger man ledere som forhindrter at klubben gang på gang kommer i samme situasjon. Kutte kostnader er lett, å skape inntekter krever helt andre egenskaper av en leder.

 

Når du avslutter med å si at dette ikke gjøres i beste mening så er det nesten injurierende. Å mene at man har intensjon om å skade klubben ved å si fra om ting man er uenige om er provoserende. Jeg har brukt enormt mye tid og energi på klubben både som spiller og gjennom verv opp gjennom årene og synes den situasjonen klubben befinner seg i er forferdelig. Da er det kanskje greit å se på hvaor årsakene ligger og ikke stikke hodet i sanden og håpe det går over av seg selv.

Kommunen kan komme inn og redde klubben. En sammenslåing av styrene til ett styre er også et steg i rett retning. Men ingen av disse forslagene er fortsatt er realitet. Og den som har staket ut kursen de siste årene (han har vært i AS styret siden 2009) sitter fortsatt og tviholder på roret. Han forstår heller ikke kritikken som rettes mot ham !

Som en morsom kuriositet ser jeg at mange av dine ord og fraser er mistenkelig lik en person som til stadighet kommenterer på FFK-saker både i f-b og på Facebook. På denne siden kan man selvfølgelig være anonym, men det gir litt mer tyngde når man velger å vise hvem man er Cool

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 jul 13, 12:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Men var det konflikten mellom Jocke og Følstad som var utslagsgivende for klubbstyret?

En ting er det økonomiske aspektet. Jocke har selvfølgelig rett når han sier at både scouting og talentutvikling er viktig for fremtidige inntekter. Men kuene skal ha mat mens gresset gror. Pr i dag har ikke klubben høye nok inntekter til å ta denne investeringen.

Kan det være at Jocke også hadde en konflikt med noen andre? F.eks Bakkerud? Og at klubben her måtte ta et valg? I så fall forståelig at Jocke i sitt forsvar legger skylden på Følstad. Litt lettere å få gehør fra grasrota da.

Først så setter du spørsmålstegn rundt om det er Følstad som har hevet konfliktnivået, og deretter presenterer du din egen teori om at konflikten kunne stå mellom Bakkerud og Jonsson. Du legger ikke akkurat lista høyt for å beskylde deg for selvmotsigelse. 

Det skal rimelig mye til for at man går ut med så klar kritikk i offentlige medier som er gjort her, atpåtil har det skjedd tre ganger. Klubben burde i grunn allerede vært gjennom en del møter rundt Følstads verv i klubben. Med den siste kritikken i mente så er det uforståelig at Følstad ikke er historie allerede.

Å ha en sportsjef og en juniortrener er ikke noen "investering" for en klubb i en av de to øverste divisjonene, det er helt grunnleggende stillinger. Selvfølgelig er dette budsjettert med i 2013-budsjettet, problemet er jo at FFK Sport ASA-styret gang på gang på gang har vist at de verken har kontroll på budsjett eller generell målsetning. Når man går ut før sesongen og forteller at det i år skal satses på å styrke sportslig apparat, for så og ribbe den totalt midtveis i sesongen - så føyer man bare på rekken av totalt amatørmessig styring av klubben. Man har vært i sesong i hele tre måneder, hvis styret plutselig fant ut at budsjettet sklir totalt ut og krisetiltak som dette burde iverksettes, så burde dette skjedd på et langt tidligere tidspunkt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 jul 13, 14:49

Opprinnelig postet av Rafn

Litt av hvert...

Jeg har aldri påstått at styreleder i Sport AS er en omgjengelig fyr eller at han gjør en god jobb i sitt verv. Han sitter i den stillingen han gjør så lenge selskapets eiere ønsker det. Skal man få til en endring i så måte burde det vært tatt med de samme eierne over bordet(for alt jeg vet kan dette ha vært tema), og ikke gjennom media. 

La oss skille mellom to ting. Det som er rett og rimelig/rettferdig, og det som fremmer saken(Fredrikstad fotballklubb). Selvfølgelig er du i din fulle rett til å fortelle hvorfor du trakk deg fra styret, på samme måte som Jocke har rett til å fortelle om  det han mener er grunnen til at hans stilling ble terminert. Derom hersker ingen tvil.

Spørsmålet er om det er fordelaktig for Fredrikstad Fotballklubb i nå situasjonen. Kommunen er på glid. Det samme er Værste AS(ref Delebekk). Er ikke så sikker på at støyen de siste dagene er med på å smøre hjulene, men frykter at det kan ha stikk motsatt effekt.

Den med at det ikke er gjort i beste mening er i beste fall i grenseland. Jeg ser den, og beklager det. Skal begynne å telle til ti før jeg skriver.

Ellers er jeg enig i at styreleder i AS'et er en bremsekloss for godt samarbeid i klubben. Noe annet har jeg heller aldri sagt. Jeg tenker at man må bruke fokus på det man kan gjøre noe med. Og velge de riktige kanalene.

 

Til det siste så kommenterer jeg ikke FFK i andre medier en dette. Men jeg kan ved en passende anleding gjøre meg tilkjenne for deg. Beklagelsen over fortjener du vel strengt tatt å få face to face også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 jul 13, 14:53

Opprinnelig postet av Supreme NTM

 

Å ha en sportsjef og en juniortrener er ikke noen "investering" for en klubb i en av de to øverste divisjonene, det er helt grunnleggende stillinger. Selvfølgelig er dette budsjettert med i 2013-budsjettet, problemet er jo at FFK Sport ASA-styret gang på gang på gang har vist at de verken har kontroll på budsjett eller generell målsetning. Når man går ut før sesongen og forteller at det i år skal satses på å styrke sportslig apparat, for så og ribbe den totalt midtveis i sesongen - så føyer man bare på rekken av totalt amatørmessig styring av klubben. Man har vært i sesong i hele tre måneder, hvis styret plutselig fant ut at budsjettet sklir totalt ut og krisetiltak som dette burde iverksettes, så burde dette skjedd på et langt tidligere tidspunkt.

Det første skjønte jeg ikke så jeg lar det ligge.

Til det siste så har Sport AS et kostnadsnivå det var lite å kutte i når man laget budsjettet. Da må man jo få inntektene til å balansere i et budsjett. Dermed budsjettere man med høyere bilett inntekter enn det man har hatt. Jeg synes ikke det er veeeeldig naivt å tro på høyere snitt enn det som har vært tilfelle.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 jul 13, 17:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det første skjønte jeg ikke så jeg lar det ligge.

Til det siste så har Sport AS et kostnadsnivå det var lite å kutte i når man laget budsjettet. Da må man jo få inntektene til å balansere i et budsjett. Dermed budsjettere man med høyere bilett inntekter enn det man har hatt. Jeg synes ikke det er veeeeldig naivt å tro på høyere snitt enn det som har vært tilfelle.

Du prøver å presentere en egen teori om at det har vært en konflikt mellom Bakkerud og Jonsson, for øvrig en teori du skal være rakettforsker for å finne noen "tegn" til. Samtidig vil du dysse ned at Jonsson går hardt ut mot Følstad ved å spørre om det var utslagsgivende for klubbstyret at Jonsson mistet jobben (?).  Skjønner ikke helt hva du mener selv her:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av FFKgutt1

 

3 (!!!!) personer har nå sagt sin sak om Følstad, i tillegg går det historier rundt om i byen angående denne mannen som fremstår som en arrogant tullebukk.. Også Gunnar Umbach Hansen da som bare dilter etter..  

 

Men var det konflikten mellom Jocke og Følstad som var utslagsgivende for klubbstyret?

 

Jo det er naivt å tro det. Når du sitter i styret til ASA trenger du ikke lang fartstid for å forutse at FFK ville bli "pepra" med mandagskamper i Adeccoligaen. Forøvrig var budsjettert snitt 4 800 og snittet ligger noen hundre under dette. Det er helt klart at det ikke er det som er utslagsgivende. Det er nok mye heller det totale stupet i markedsavdelingen som er utslagsgivende. Og selvfølgelig elendig budsjettering og styring fra FFK Sport ASA sin side. Jeg skjønner ikke helt hva du forsvarer ASA-styret for her.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 jul 13, 18:14

Fredrikstad Sirkusklubb ruller videre....

http://www.f-b.no/ffk/flere-blir-tiltalt-i-piiroja-saken-1.7965317


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jul 13, 18:38

Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 04 jul 13, 18:50


Er det noen som med sikkerhet hva som vil skje hvis vi blir slått konkurs?


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 jul 13, 19:55

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kan det være at Jocke også hadde en konflikt med noen andre? F.eks Bakkerud? Og at klubben her måtte ta et valg? I så fall forståelig at Jocke i sitt forsvar legger skylden på Følstad. Litt lettere å få gehør fra grasrota da.

 

Det har jeg fra sikre kilder at det var. Det har jeg også skrevet før her. Bakkerud ville ha mer ansvar og følte Jokke var overflødig. De var ikke perlevenner den siste tiden.



Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 38 31

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24