Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 28 av 38 28

Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 02 jul 13, 10:28

Skal det ingen ende ta


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 jul 13, 11:03

Opprinnelig postet av Balto

Skal det ingen ende ta

Her spekuleres det vel i at disse spillernes kontrakter går ut

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 jul 13, 11:09

Det har du nok rett i og da snakker vi i såfall om dårlig jornalistikk. Men til en annen side burde det vært av høy prioritet å skrive nye kontrakter med spillere som er ønsket med videre. Eksempler som Masalin og Stranderholen som vi aldri har sett så gode som de er nå hadde det vært en tragedie om vi mistet som bosman


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 jul 13, 11:17

Tror nok både administrasjonen og spillerne ønsker noen avklaringer om "veien videre" før de kan sette seg sammen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 jul 13, 13:34

like greit og slå oss konk ?

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 02 jul 13, 14:12

Leser et stykke i F-B nå: Jonsson har feil

"– Vi har tatt bort funksjoner. Verken Jonsson, Aune eller Amundsen har gjort noen dårlig jobb her, tvert om. Vi har vært tvunget til å gjøre grep som har vært tøffe og slitsomme. Uansett er det klubbstyret som har vedtatt dette, understreker Følstad."

Merkelig å si at VI har tatt bort funksjoner (Vi har ikke sparket noen) og så bortforklare det med at Uansett er det KLUBBSTYRET som har vedtatt dette. 

Det virker som ansvarsfraskrivelse på HØYT plan.

Uansett så er jeg spent på hva som skjer.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 jul 13, 14:32

Fredrikstad kan få poengstraff eller bli degradert til 2. divisjon og står i fare for å miste nøkkelspillere.

http://www.tv2.no/sport/fotball/adeccoligaen/ffk-i-lisenstroebbel-fire-spillere-kan-forsvinne-4081699.html

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 02 jul 13, 16:03

Opprinnelig postet av summarius

Leser et stykke i F-B nå: Jonsson har feil

"– Vi har tatt bort funksjoner. Verken Jonsson, Aune eller Amundsen har gjort noen dårlig jobb her, tvert om. Vi har vært tvunget til å gjøre grep som har vært tøffe og slitsomme. Uansett er det klubbstyret som har vedtatt dette, understreker Følstad."

Merkelig å si at VI har tatt bort funksjoner (Vi har ikke sparket noen) og så bortforklare det med at Uansett er det KLUBBSTYRET som har vedtatt dette. 

Det virker som ansvarsfraskrivelse på HØYT plan.

Uansett så er jeg spent på hva som skjer.

Dette er en eneste stor tragikomisk farse - og det kommer antagelig til å bli mye verre før det forhåpentlig blir bedre. Tipper at svarteperspillet i klulissene er mer intenst enn det som lekker ut til media.

Og hvorfor drøyer det med gjennomføringen av en helt nødvendig lisensreddende emisjon?  Denne er jo en forutsetning for løsningen med kommunen. Jeg håper ingen tror at de skal kunne presse nye store investorer eller kommunen på banen tidligere enn forutsatt. Det tror jeg ikke går.

 


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 02 jul 13, 16:17

Det å være FFK-supporter er synonymt med å lide av bipolar lidelse...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 jul 13, 18:00

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Det å være FFK-supporter er synonymt med å lide av bipolar lidelse...

Jens Henrik.  Du bør fylle hodet med positive tanker Cool

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jul 13, 19:50
Endret: 02 jul 13, 19:55
Endret av: Holters

2. juli:

"– Det er feil. Han har ikke sagt noe til meg underveis. Jeg har ikke fått noen tilbakemeldinger fra ham i denne prosessen eller noe som tydet på samarbeidsproblemer. At han kommer med noe sånt som dette nå i ettertid er jeg skuffet over (...) Jeg har som styreleder i FFK Sport AS, og som medlem i sportsutvalget, følt at jeg hele tiden har hatt et godt samarbeid med Joacim. At han nå går ut på denne måten er veldig skuffende.

(..:) Med den posisjonen han har hatt i FFK, burde han ha tatt opp dette med klubbstyret for lenge siden, og selvsagt også med meg. Det har han så vidt jeg vet ikke gjort, sier Følstad."

http://www.f-b.no/ffk/jonsson-har-feil-1.7962372

5. juni:

"I en intern e-post til FFK-systemet retter han kritikk mot flere forhold i klubben. (...)

Dog kjenner Fredriksstad Blad til at Jonsson føler seg dårlig behandlet og peker på at det for tiden er et uholdbart arbeidsmiljø i klubben. Jonssons kritikk blir bekreftet av flere kilder i FFK-systemet.

Fredriksstad Blad har også fått tilgang til en e-post der Jonsson skriver om en rekke forhold han mener ikke fungerer i dagens FFK, og viser til store samarbeidproblemer. (...)

I e-posten FB har fått tilgang til peker Jonsson på flere interne samarbeidsproblemer. Jonsson har gjennom det siste året ikke vært involvert i alle sportslige, organisatoriske prosesser slik jobben hans som sportssjef skulle tilsi."

http://www.f-b.no/ffk/jonsson-sykemeldt-1.7921272

 

Kan ikke gjøre noe annet enn å humre av Følstads uttalelser som gjør at han fremstår som komiske Ali.

Jonsson er vel tredjemann som offentlig går ut og kritiserer Følstads lederstil, ufine ordbruk og manglende samarbeidsevner; Rafn, Arnesen og Jonsson? Har jeg glemt noen?

Hver  eneste gang har Følstad benektet at dette er tilfelle. Det i seg selv er vel et ganske klart tegn på manglende evne til å samarbeide med andre, når man ikke engang registrerer at det er et problem (!). Av og til er det greit å se seg selv i speilet; når alle andre er problemet, så er man kanskje et problem i seg selv?

Det er bare å benke seg foran TV 2 sporten kl 21:25 i kveld.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 02 jul 13, 20:54

Opprinnelig postet av Holters

...Holters' påpekelser og henvisning til "Komiske Ali"

Da kan vi vel i samme slengen omdøpe FB til "Bagdad Budstikke" - de registrerer jo åpenbart ikke motsigelsene de selv setter på trykk - ihvertfall kommer de svært sjelden med kritiske spørsmål - uansett hva som serveres.

I rekken av noe spesielle vinklinger kan det også tillegges kommentaren fra Værste forrige uke : "De hadde innsett at det var en diskusjon de ikke kunne vinne."  

Diskusjoner man ikke kan vinne har som regel sitt opphav i at motparten har rett.....

Disse gutta begynner å minne om rekrutten som etter sin første marsjøvelse utbrøt: "De andre er fryktelig dårlige til å marsjere - det var kun jeg som gikk i takt"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 jul 13, 21:16

Det var interessant å se Fin Gnatts intervju med Joacim Jonsson på TV 2 Sport tidligere i dag (Jonsson snakker allerede om FFK som "dem" og virker definitivt å være ferdig i klubben). Det blir nå interessant å se oppfølgingen av denne saken som toppsak på sportsendingen nå i kveld på TV 2.

Presset på Følstad vil forhåpentligvis tilta.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 jul 13, 21:23

Opprinnelig postet av Costanza

Presset på Følstad vil forhåpentligvis tilta.

På meg virker det som Følstad er O Store Allmektige i FFK. Han virker fredet. Det har kommet så mye klager på denne mannen fra sentrale FFK-skikkelser med pondus det siste halve året at det er helt utrolig at han får lov til å fortsette med dette diktator-spillet sitt. Han sitter trygt og godt i skinnstolen sin, koser seg, røyker sigar og sakte men sikkert ødelegger klubben. Det eneste vi kan gjøre er å bivåne. Helt tragisk.

Trist å se klubben råtne på rot uten at noen har mulighet til å få fjernet Følstad. Han skulle vært fjernet med makt og (sensurert) (sensurert) (sensurert)!!!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 02 jul 13, 21:36

Jeg var kanskje naiv, men jeg trodde vi med rød-hvite hjerter hadde opplevd det verste allerede, og at det nå skulle snu til det positive. Så feil kan man jaggu meg ta. Skal aldri negativiteten og idiotien avta?

Passe forsynt av hele situasjonen. Men faen, jeg skal stille opp. Og det håper jeg alle andre gjør også. Støtter vi ikke klubben nå, så frykter jeg FFK snart er en parantes i norsk fotball. Vi har muligheten nå. Den største garantien for at FFK forsvinner fra fotballkartet er at vi supportere og klubbens støttespillere for øvrig blir apatiske. Jeg er ikke villig til å ofre klubben for å vise misnøye mot hvordan klubben styres. Da er det bedre å stille opp, gå på kamper kjøpe supporterutstyr osv. Så kan vi heller ta konflikten ved å rette misnøyen til dem det faktisk gjelder.

for Guds skyld, ikke straff klubben!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jul 13, 21:39
Endret: 02 jul 13, 21:39
Endret av: Holters

Rimelig klar tale fra Jonsson. Følstad svarer med diffuse politikersvar og unngår dermed å svare på kritikken denne gangen også.

Kan ikke forstå at Følstad kan bli sittende som styreleder etter kritikk som dette... nok en gang.

Three strikes, and you're out?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 jul 13, 21:46

Opprinnelig postet av Holters

Three strikes, and you're out?

Ikke i FFK.

Han blir sittende lenge. Det føler jeg meg helt overbevist om.

Nå må man samle sammen rubbel og bit (Rafn, Arnesen og andre) som har samme mening som Jocke. Noen må nå snart skrike ut i riksmedia med krav om å få fjernet Følstad. Og ta med nikkedukke Umbach i samme slengen.

Dette går ikke lenger. Sånn som det er nå blir det bare påstand mot påstand uten videre oppfølging (spesielt fra Fredriksstad Blad), og da kommer man ingen vei. Følstad kan bare stå der, prate fjas og parere alle mishagsytringer. Da er alt ved det samme, og ting fortsetter som før i klubben.

Nå er jeg negativ, men jeg klarer ikke å se noe lys i tunnellen.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 02 jul 13, 21:54

Er det noen som vet når emisjonen i FFK er planlagt gjennomført? Det er jo helt vesentlig å få gjennomført. Ellers ryker vel lisensen.

For øvrigver det vel bare å be til høyere makter om at det blir en realitet at kommunen tar over eierskapet til Stadion og at Værste gir fra seg aksjene til Sport AS. Da burde Følstad fort bli historie. Da vil jo hele organisasjonsstrukturen og eierskapet endres.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 02 jul 13, 21:58

Opprinnelig postet av Costanza

Det var interessant å se Fin Gnatts intervju med Joacim Jonsson på TV 2 Sport tidligere i dag (Jonsson snakker allerede om FFK som "dem" og virker definitivt å være ferdig i klubben). Det blir nå interessant å se oppfølgingen av denne saken som toppsak på sportsendingen nå i kveld på TV 2.

Presset på Følstad vil forhåpentligvis tilta.

Følstad er jammen utstyrt med frekkhetens nådegave. Først avfeier han Jockes utspill med en kommentar om at Jocke vel ikke husket hva Følstad hadde vært sint for i det aktuelle styremøtet. Så avfeier han journalistens naturlige oppfølgingsspørsmål om hvorvidt han selv husker det ...I beste fall er fyren bare arrogant.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 28 av 38 28

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24