Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 38 22

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 jun 13, 15:12

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Da jeg foreslo den samme løsningen for noen mnd siden var det mange motforestillinger. Hvor er de nå?

Hmmmmmmm..... Ettersom du svarte meg, sikter du til meg  eller??????

 

 

Ikke spes til deg nei

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 jun 13, 16:17


Intervju med Værstesjefen på Radio P nå.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 jun 13, 16:33
Endret: 26 jun 13, 16:33
Endret av: Jens G Best

Det lille jeg fikk hørt virket positivt og ærlig. Han innrømte at han hadde brukt "altfor mye tid" på FFK i siden han kom til Værste for to år siden, at de var innstilt på å nå finne en løsning som sikrer en varig økonomisk grunnmur og så skal Værste ut av den sterke symbiosen med klubben og være sponsorer på lik linje med alle andre. 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 26 jun 13, 16:56

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Satch

 

Mye korrekt, + litt til

Poenget mitt er at jeg mener klubben har satt seg selv i den situasjonen vi er i. Værste har i beste fall en birolle

Da er vi enige om at vi er delvis uenige om bakgrunnen for dette :). Jeg mener forøvrig alldeles ikke at Værste har all skyld her. Noen i klubben må jo nødvendigvis ha signert disse avtalene - åpenbart uten å vurdere alle mulige konsekvenser.

Og jeg tror hele saken på alle måter har vært like ubehagelig og uønsket for Værste.

Løsningen som nå kommer (opprinnelig skissert av Terje Høilii og Kanovetalt ;) tror jeg er det beste man kan håpe på slik som ståa er. Heller eliteseriespill på kunstgress enn katastrofe på naturgress - for å ta ytterpunktene.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 jun 13, 21:43
Endret: 26 jun 13, 21:46
Endret av: Holters

Jeg synes det er godt å se at både kommunen og Værste AS er positivt innstilt til å få til en bærekraftig løsning. Trond Delbekk fremstår som både likanes, ærlig og åpen i dagens f-b-artikkel.

Løsningen som nå skisseres e den samme som vi som har kritisert stadionavtalen og kostnadsnivået har ønsket, så dette er jo et stort steg i riktig retning.

Vil bare påpeke én ting; dersom dette kommer i orden, og det på sikt blir ett styret i FFK, vil det bli viktigere enn noensinne at man velger de rette personene til styrevervene. Valgkomiteen sitter således på utrolig mye makt, og jeg håper ikke vi ender opp med et styre fullt av eks fotballspillere uten økonomisk utdannelse og/eller forståelse. Man må begge deler.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 26 jun 13, 21:54

Flott å se at man begynner å gå i noe som ser ut som riktig retning, men vi har fortsatt to sykemeldinger. Hva skjer der lurer jeg på...noe er jo fortsatt veldig galt et eller annet sted når folk blir sykemeldt og det ved første øyekast er vanskelig å se noen medisinsk bakgrunn for sykemeldingene.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 jun 13, 22:10

Opprinnelig postet av Jens G Best

Det lille jeg fikk hørt virket positivt og ærlig. Han innrømte at han hadde brukt "altfor mye tid" på FFK i siden han kom til Værste for to år siden, at de var innstilt på å nå finne en løsning som sikrer en varig økonomisk grunnmur og så skal Værste ut av den sterke symbiosen med klubben og være sponsorer på lik linje med alle andre. 

Dette er bra. Det er generelt godt å lese at folk i posisjoner begynner å se på konkrete løsninger som faktisk vil løsne båndene mellom klubben og Værste. Det er til det beste for klubben, og antagelig også for Værste.

Når det gjelder kunstgress og flere brukere av stadion: Det er vel nødt til å bli slik. En stadion til et tresifret antall millioner kan rett og slett ikke være forbeholdt 15 seriekamper og høyden to cupkamper i året. Ikke dersom de som putter penger inn i det har et ønske om å få noe igjen for det.

Nå virker det som viljen til å svelge de nødvendige kamelene og ta mer dyptgripende grep enn nedskjæringer i det sportslige apparatet er til stede. La nå dette bli starten på en opptur. Også sportslig.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 26 jun 13, 22:22

Holters og Rafn må styre Cool

Burde lagd en kampanje på FB, og få med mest mulig mennesker med på dette.


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 27 jun 13, 01:29

Kjedelig om det blir kunstgress.

Jeg kommer til å savne å dra hjem for å se fotball.

Er så kjedelig at jeg heller vil ha et FFK nede i divisjonene med gress enn et lag som spiller på kunstgress.

Å se kamper på bortebane, der det som oftest benyttes kunstgress, er som å se maling tørke.

Kunstgress er ikke fotball Cry 

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jun 13, 07:55

Kanskje Terje tar over hele greiene, det er jo ikke mere enn 1,5 millioner kroner i året i renter på ett lån på 40 millioner kroner. Og mye renter og gjeld kan man jo skrive av på selvangivelsen og få en del kroner igjen på skatten og Terje trenger vel strengt tatt ikke så mye penger lenger heller, begynner jo å  dra på åra og har vel alt han trenger og masse penger igjen etter eventuelt disse pengene og han elsker jo FFK.

Tipper han er jokeren til FFK?


 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jun 13, 09:29

Opprinnelig postet av FleXUS

Kjedelig om det blir kunstgress.

Jeg kommer til å savne å dra hjem for å se fotball.

Er så kjedelig at jeg heller vil ha et FFK nede i divisjonene med gress enn et lag som spiller på kunstgress.

Å se kamper på bortebane, der det som oftest benyttes kunstgress, er som å se maling tørke.

Kunstgress er ikke fotball Cry 

Det var da voldsomt. Synes du også de kampene Strømsgodset leverte på hjemmebane i vårsesongen var "maling tørke"? Synes du at for eksempel Lillestrøm, som spiller på naturgress, har levert større underholdning?

Saken er - noe jeg etterhvert har innsett - at det er svært råflott av en fotballklubb som har lite penger, å holde seg med et stadion som kun benyttes til fotball annenhver søndag. Det kan rett og slett ikke svare seg.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 27 jun 13, 10:22

Opprinnelig postet av FleXUS

Kjedelig om det blir kunstgress.

Jeg kommer til å savne å dra hjem for å se fotball.

Er så kjedelig at jeg heller vil ha et FFK nede i divisjonene med gress enn et lag som spiller på kunstgress.

Å se kamper på bortebane, der det som oftest benyttes kunstgress, er som å se maling tørke.

Kunstgress er ikke fotball Cry 

Er selv innbitt motstander av kunstgress. Fotball skal spilles på naturgress. Men jeg setter klubben og klubbens eksistens over mine egne personlige meninger.

Så får vi heller kjempe for at i fremtiden så kan klubben selv eie (20-30 år i fremtiden) og drive en stadion med naturgress

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 27 jun 13, 11:04

Opprinnelig postet av Pk

Flott å se at man begynner å gå i noe som ser ut som riktig retning, men vi har fortsatt to sykemeldinger. Hva skjer der lurer jeg på...noe er jo fortsatt veldig galt et eller annet sted når folk blir sykemeldt og det ved første øyekast er vanskelig å se noen medisinsk bakgrunn for sykemeldingene.

Regler for sykemelding: Legen bestemmer i samråd med pasienten om hva som er mest hensiktsmessig for å bli frisk. Legen kan velge forskjellig grad av sykmelding alt ettersom  hva som feiler pasienten. Pasienten har ingen plikt til å fortelle arbeidsgiver diagnosen. Heller ikke til offentligheten.

Pasient, arbeidsgiver og lege samarbeider om et tilpasset opplegg for å få den sykemeldte tilbake i arbeid igjen. NAV kan også være inne i bildet. Det er regler for dialogmøter og oppfølging. Dette burde være kjent for de fleste som er i arbeid.

Slutt å spekulere i hvorfor folk er sykemeldte. Dere får ikke vite det uansett. Alle regler for oppfølging og samtaler blir fulgt.

---------------------------

Tone Beate


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 27 jun 13, 11:50

Takk for pekefingeren Tone Beate, jeg er fullt klar over reglene du siterer fra. Allikevel er det min fulle rett å stille spørsmålstegn.


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 27 jun 13, 12:01

Opprinnelig postet av Pk

Takk for pekefingeren Tone Beate, jeg er fullt klar over reglene du siterer fra. Allikevel er det min fulle rett å stille spørsmålstegn.

Var for så vidt ikke spesielt til deg, men du sto lagelig til for hogg. Wink Ja, du har rett til å spørre. Men hva gagner det? Ingen kan gi deg et svar uansett og dermed blir det bare spekulasjoner. Og spekulasjoner rundt egen sykdom i offentligheten ville vel ingen av oss likt? Ikke hjelper det den det gjelder og  heller ikke FFK som arbeidsgiver.

Hva vi slarver om over en øl med venner er vår egen sak, men på nett blir det noe helt annet. FFK følger opp ansvaret sitt ovenfor de som til enhver tid måtte være syke og mer er det ikke å si om den saken.

---------------------------

Tone Beate


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jun 13, 12:50

Opprinnelig postet av Tone Beate

Opprinnelig postet av Pk

Takk for pekefingeren Tone Beate, jeg er fullt klar over reglene du siterer fra. Allikevel er det min fulle rett å stille spørsmålstegn.

Hva vi slarver om over en øl med venner er vår egen sak, men på nett blir det noe helt annet. FFK følger opp ansvaret sitt ovenfor de som til enhver tid måtte være syke og mer er det ikke å si om den saken.

Det å slarve om taushetsbelagte opplysninger over en øl med venner er betydelig mer kritikkverdig enn å stille naive spørsmål som selvfølgelig ikke skal besvares.

At det går an, Tone Beate....

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 27 jun 13, 14:14
Endret: 27 jun 13, 14:23
Endret av: Lars 29

Opprinnelig postet av Tone Beate

Slutt å spekulere i hvorfor folk er sykemeldte. Dere får ikke vite det uansett. Alle regler for oppfølging og samtaler blir fulgt.

Tone Beate, at mennesker på et forum som dette her stiller spørsmålstegn og undres når hovedtrener og sportssjef nærmest samtidig sykemelder seg, bør ikke opprøre deg. Alle som kjenner litt til styre og stell i klubben, vet at det har vært gnisninger og uro, noe disse sykemeldingene høyst sannsynlig kan leses som en følge av.

Ja, det er forskjellige grunner til at mennesker sykemelder seg man skal ha rett til det. Sykemeldinger står sterkt i arbeidslivet.  Men vi som supportere må kunne ha rett til å undres over både arbeidsmiljø og annet som omhandler Fredrikstad Fotballklubb når slikt som dette skjer.

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 27 jun 13, 14:26

Dere vil tydligvis misforstå. Mitt poeng er at spekulering på nettet om grunner til at folk er sykemeldte er skadelig for personene det gjelder og for FFK. Siden det er umulig å få korrekte opplysninger om saken siden det er privat vil en hver diskusjon bare bli synsing, rykter og spekulasjoner. Det er ingen tjent med.

"Hva vi slarver om over en øl" var en generell betraktning om at det er umulig å stoppe spekulasjoner.  Ikke hva jeg eller noen andre i styret driver med. Snakk om å lese bibelen osv....Yell Men det er ikke nødvendig å spekulerer på nettet.

---------------------------

Tone Beate


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jun 13, 14:44

Opprinnelig postet av Tone Beate

Dere vil tydligvis misforstå. Mitt poeng er at spekulering på nettet om grunner til at folk er sykemeldte er skadelig for personene det gjelder og for FFK. Siden det er umulig å få korrekte opplysninger om saken siden det er privat vil en hver diskusjon bare bli synsing, rykter og spekulasjoner. Det er ingen tjent med.

"Hva vi slarver om over en øl" var en generell betraktning om at det er umulig å stoppe spekulasjoner.  Ikke hva jeg eller noen andre i styret driver med. Snakk om å lese bibelen osv....Yell Men det er ikke nødvendig å spekulerer på nettet.

Jeg spekulerer ikke på hvorfor folk er sykmeldte, hverker på nett eller over en øl.

Du må da for all del forstå at man kan reagere sterkt på uttallelsen; "Hva vi slarver over en øl" gir absolutt grunnlag for å tro at enkelte styremedlemmer kan ha et meget lemfeldig forhold til taushetsplikten. Uansett var det en meget dum utallelse av deg.

Og så sier du; "Dere vil tydeligvis misforstå..."

Hmmmmmmmmm...., "Hva vi slarver om over en øl".......var en uttallelse som ikke var vanskelig å forstå, og en meget uprofesjonell sådan....

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 27 jun 13, 14:53

Slik jeg tolket den setningen "hva vi slarver om....." var oss her på forumet - mennene/kvinnene på gata - fra Ola på 14 til Rafn sr. til Tone Beate i styret. Ikke styrene i Fredrikstad Fotballklubb spesifikt.

Jeg er overbevist om at det var det Tone Beate mente. Altså at hva vi her inne driver med på fritiden (gjerne over en øl på byen) får stå for vår regning, men at styrene ikke uttaler seg om sykemeldinger på generell basis.

At vi har vår fulle rett til å stille spørsmål kan jeg sikkert være enig i, men vi kan selvsagt ikke tro at vi får et annet svar enn det vi har fått av Tone Beate - samme hvor irriterende det kan være.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 38 22

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24